• 17 JUNI 1975

    17 Juni 1975, Stockholm.
    Het is 17 Juni, opnieuw en opnieuw. In deze stad komt de volgende dag nooit. Het is er voor altijd 17 Juni 1975. Het theater wordt bewoond door miss Crow en een groot aantal kinderen met een leeftijd tussen de vier en achttien jaar oud. Tenminste, qua uiterlijk. De kinderen zijn oud; sommigen hebben de leeftijd van honderd jaar zelfs al bereikt. De kinderen zijn bijzonder. Bijzonder op een manier die door de samenleving niet geaccepteerd wordt. Allemaal hebben ze een bijzonderheid, zo is de een onzichtbaar wanneer hij/zij geen kleding aanheeft, is de ander zo sterk als een volgroeide gorilla en is weer een ander zo licht dat ze zweeft. Dag in dag uit voeren zij 's avonds om acht uur een theatershow op, terwijl de tijd buiten het theater gewoon verder gaat, draait bij hen dagelijks de klok terug.

    Het Theater
    De kinderen wonen dus samen met miss Crow in een theater in het centrum van Stockholm. Wanneer je het theater binnengaat, is het als ieder ander met een foyer, zaal en coulissen, maar als je verder door naar achter gaat kom je in het woondeel. Dit bestaat uit vier verdiepingen met een kelder, begane grond met keuken, gezamelijke eetzaal, woonkamer en klaslokaal. Op de twee overige verdiepingen vind je de slaapvertrekken en badkamers. Later zal er nog een verduidelijkende plattegrond komen.


    Het Theaterstuk
    Het theaterstuk verandert om de zoveel tijd, zodat de kinderen het niet saai gaan vinden. Natuurlijk vindt niet iedereen het altijd even leuk om mee te doen, maar toch moeten ze allemaal om acht uur in de coulissen staan, zodat de voorstelling kan gaan beginnen. Help je niet mee? Dan is er geen plaats voor jou in de lus.
          Het stuk wordt geschreven door de kinderen, die dat leuk vinden om te doen. Dit geldt ook als een bijdrage voor het stuk. Hierdoor hoeven ze dan niet mee te doen.


    Lussen en het Concept van de 'Bijzondere' Wereld
    In de boeken gaan ze uit van buiten de bijzondere kinderen ook nog een paar andere onmenselijke wezens die we in deze rpg even vergeten om het allemaal even wat makkelijker te maken. Dit betekent dus ook dat er geen hulsels en schepsels in voor zullen komen.
    Het theater, de kinderen en miss Crow wonen met zijn allen in een lus. Dit is iets wat enkel een ymbryne kan maken. Een ymbryne is een vrouwelijke shapeshifter, die van mens naar een bepaald soort vogel kan veranderen en andersom. In dit geval is dat een crow; een kraai. Ook kan een ymbryne de tijd manipuleren en zo een tijdlus maken; een dag die eeuwig door en door gaat.
    De mensen in de lus zullen niet verouderen. Of nou ja, het wordt stopgezet voor een tijdje. Want als de bewoners van de lus naar buiten gaan door de, meestal verborgen, uitgang, zullen ze alle stopgezette jaren snel weer inhalen en mogelijk overlijden, als die tijd voor hen anders ook al gekomen zou zijn.
          Qua jaartal buiten de lus zou je een soort rekensommetje kunnen maken; In de lus werd de tijd stilgezet op 17 Juni 1975, maar daarbuiten ging de tijd gewoon door. Het is overigens geen krachtveld, waar na het maken van de lus niemand meer in kon. Je kunt het meer zien als een andere dimensie.
    Terug naar de doorlopende tijd; Als je de dagen telt dat ze al in de lus zitten, weet je dus ook hoeveel dagen er anders ook al voorbij zouden zijn. Bij 356 dagen in de lus is er een jaar voorbij en bij (iets meer dan) 3650 tien jaar. Als je dan naar buiten zou gaan, zou je dus tien jaar verouderen.
    De lus is overigens alleen toegankelijk voor bijzonderen. "Normale" mensen kunnen met geen enkele mogelijkheid binnenkomen.


    Lijst van bijzonderheden
    Onzichtbaarheid — Besturing van elementen/een diersoort/planten/weer/geesten/doden/gedachten van anderen — Zo licht dat je zweeft — Vliegen — Iedere taal kunnen spreken — Gedachten lezen — Voorspellen — Het gebruiken van sonar — Onverwoestbaar — Ongelooflijk sterk — Bijzondere lichaamssamenstellingen — Met dieren kunnen communiceren — Supersnelheid — Genezende handen — Extra goed kunnen zien/horen/ruiken/voelen — Superflexibiliteit — Reflectatie van andermans bijzonderheid — Fotografisch geheugen (maar dan letterlijk) — Röntgenzicht


    Invullijst
    Naam:
    Leeftijd:
    Afkomst:
    Bijzonderheid: zie lijst met voorbeelden voor inspiratie
    Innerlijk:
    Uiterlijk: (met foto + hoe oud ze eruit zien)
    Geschiedenis:
    Relaties: (je personage is er al heel wat jaren, dus het is logisch dat ze al wat relaties hebben. Relaties voor in de toekomst komen in de rpg)
    Extra:


    Regels
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel Millard en Deamus maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.

    Rollen [Girls/Boys: 8/5]
    Naam — Uiterlijke Leeftijd — Daadwerkelijke Leeftijd — Bijzonderheid — Faceclaim — User — Pagina
    Meiden

    • ? — ? — ? — Het besturen van het element vuur — Elle Fanning — Deamus — ?
    • ? — ? — ? — Ongelooflijk sterk — ? — AdoreDelano
    • ? — ? — ? — Superflexibiliteit — Maddie Ziegler — Dumbledore
    • ? — ? — ? — Vliegen — Rowan Blanchard — JudithSuzann
    • ? —? —? — Supersnelheid —? — Stucky
    • ? —? —? — Genezende handen —Nastya Kustakina — Yubby
    • ? —? —? — Besturing weer — ? — Ice_Queen



    Jongens

    • ? — ? — ? — Fotografisch geheugen — Joe Collier — Dirtyd
    • ? — ? — ? — Ongelooflijk sterk — ? — Dumbledore
    • ? — ? — ? — Aanpassen aan achtergrond — Troye Sivan — Millard
    • Gabriel Ryan Revere — 15 — Gedachten lezen — Cj Valleroy — Caprice
    • ? — ? — ? — Weer besturen — ? — Yubby
    •
    •
    Praattopic

    [ bericht aangepast op 10 april 2016 - 0:36 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Naam: Emily Jane Cresent
    Uiterlijke Leeftijd : 11
    Daadwerkelijke Leeftijd : 51
    Afkomst: Amerikaans
    Innerlijk: Emily is een lief en zachtaardig meisje, ze zal je geen vlieg kwaad doen, althans zo lijkt het. Eigenlijk is Emily best een pittig meisje, ze zegt precies wat ze denkt. Ze heeft echt geen blad voor haar mond, ze zegt wat er op staat en kun je daar niet tegen, not her problem. Verder heeft ze haar emoties redelijk goed onder controle, maar het kan ook snel omslaan. Als je haar kwaad maakt, verdrietig word ze niet heel gauw, wanneer ze verdrietig voelt. Dan geeft ze dan goed onder controle en is dat niet te zien op haar gezicht. Emily weet heel erg goed hoe ze voor de buiten wereld kan laten zien dat alles heel goed gaat, al zou het in het echt niet zo zijn. Het enige wat je aan Emily zou kunnen merken als het niet goed zou gaan, is het weer. Als je niet echt op het weer let dan kan het zo zijn dat Emily je goed voor de gek kan houden hoe ze voelt.
    Als Emily kwaad is moet je maken dat je weg komt want dan gaan alle remmen los bij haar. Haar woede en razernij heeft ze dan totaal niet onder controle. Dus zorg maar niet dat je haar kwaad maakt. Emily is niet echt een persoon die mensen toe laat in haar leven dus als je in haar 'inner circle' zal komen dan geeft ze ook echt om je, maar als je tegen haar zou gaan liegen, bedriegen of een mes in haar rug steekt (Figuurlijk gesproken) dan zal het erg moeilijk zijn om haar vertrouwen weer terug te winnen.
    Bijzonderheid: Ze heeft controle over het weer, haar emoties is connected met het weer.
    Ook al is ze jong, je moet haar zeker niet onderschatten
    Geschiendenis: Komt
    Relaties: Wie wilt?
    Extra Emily kan gitaar en piano spelen. Ze tekent en schilderd ook erg graag, zingen kan ze ook alleen het zingen laat ze zelden horen aan anderen.
    Faceclaim: Mackenzie Foy



    Hier is al een zeer klein begin van mijn rol, de rest gaat komen

    [ bericht aangepast op 8 april 2016 - 21:52 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Konstantin Jasen Petrov



    A house made of ice, windows black as sin
    Hell is not what you think it is
    It's cold, and dark my friend
    And if you knock on the door quiet enough
    They just might let you in.

    — Naam
          x Konstantin — konstahnTEEN — The first name Konstantin is a derivation from the Latin name Constantinus (Constantine) in some European languages, such as Russian and German. Konstantin means firm, constant. — Russian
          x Jasen — JHEY-SehN —The English cognate of the Latin and Greek (healer), a name derived from iasthai (to heal). Popularly bestowed in the U.S., the name Jason is borne in Greek Myth by a prince who led the Argo-nauts. Var: Jayson. — Greek, Latin
          x Petrov — p eh t r OH f — Petrov or Petroff (masculine) or Petrova (feminine) is one of the most common surnames in Russia and Bulgaria. The surname is derived from the first name Pyotr (Russian) or Petar (Bulgarian) (both equivalent to English Peter). Petrov means "Peter's" or the English surname "Peters". — Russian

    Konstantin reageert vrijwel op al zijn namen, al wordt hij natuurlijk het liefst aangesproken met Konstantin. Op Petrov zal hij ook wel reageren. Hij zal alleen minder snel op Jasen reageren, gewoonweg omdat dit een naam is die hij niet graag hoort. Op het gebied van bijnamen zal Konstantin vrijwel niet reageren, gewoonweg omdat elke afkorting van zijn voornaam niet klinkt. Konstantin heeft er dan ook een ontzettende hekel aan als men zijn naam verkeerd uitspreekt, en zal je dan ook net zo lang verbeteren tot je het correct uitspreekt. Zijn eerste- en achternaam zijn Russisch, mede dankzij zijn Russische roots. Hij heeft echter een enorme hekel aan zijn tweede naam, gewoon weg omdat het raar klinkt tussen zijn bijna volledige Russische namen. Zijn eerste naam heeft een vage herkomst waar hij zelf nog niet helemaal over uit is. Hij houdt het er maar op dat het komt door iemand die zijn vader ontmoet heeft en dat hij het een mooie naam vond. Zijn tweede naam komt van een broer van zijn moeder, iemand die hij zelf nooit gekend heeft.


    — Leeftijd
          15 jaar, geboren op 14 februari. Zijn sterrenbeeld is hiermee Waterman, of Aquarius in het Engels. Zijn echte leeftijd zou 55 zijn.

    — Afkomst
          Konstantin is van zijn vaders kant Russisch. Dit zie je terug aan zijn voor- en achternaam, iets waar Konstantin behoorlijk trots op is. Van zijn moeders kant is Konstantin Brits, een deel van hemzelf wat hij maar saai vind. Hij zal je met liefde vertellen over zijn Russische achtergrond, maar waag het niet naar zijn Britse kant te vragen want dan zal hij je koud aankijken. Hoewel de af komsten van zijn beide ouders, hebben ze elkaar ontmoet in Zweden, en zo is Konstantin hier terecht gekomen.

    — Bijzonderheid
          Fotografisch geheugen. Hij herinnert zich alles letterlijk in plaatjes en weet alles vaak tot in detail te vertellen.




    "The pain is what you make it
    Sadly you are so mistaken."


    "No matter how loud they scream, I'll scream louder."



    "You are just a memory.
    You're more than dead to me."

    — Innerlijk
    — Plus
    × Geduldig
    × Rustig
    × Verantwoordelijk
    × Creatief
    × Onafhankelijk
    — Min
    × Kil
    × Sarcastisch
    × Perfectionistisch
    × Weerbarstig
    × Gesloten

    Als je Konstantin zal ontmoeten, zal het je direct opvallen dat hij erg rustig is. Bijna nooit zal je hem druk of kwaad zien, en al helemaal niet schreeuwend. Hij heeft hier een grondige hekel aan. Niet alleen is hij ontzettend rustig, hij is ook ontzettend stil. Laat je echter niet bedriegen door zijn stilte, want hij kan als hij wil best wel praten. Sociaal zijn is gewoon niet zijn ding. Hij is mensen dan ook liever kwijt dan rijk, een echte lone wolf. Niet dat hij niet om kan gaan met mensen, hij prefereert de eenzaamheid gewoon meer. Tijdens social gatherings zal Konstantin zich op de achtergrond bevinden, wat hij zelf prima vind. Hij zal zich wel vermaken. Konstantin is hiermee het type die niet veel zegt in grote groepen, maar hoe kleiner de groep wordt, des te losser hij word.
    Bij zijn stilte en rust is Konstantin ontzettend geduldig. Hij heeft het geduld van een engel, en het zal veel moeite kosten om zijn engelengeduld te breken. Konstantin heeft nauwelijks moeite met op dingen wachten. Rond mensen die hij minder aardig vind, zal Konstantin echter sneller zijn geduld verliezen. Hij zal dan veel zuchten en met zijn ogen rollen, en erg mokkend reageren. Hij zal echter wel zijn best doen om uit de buurt te blijven van mensen die hij niet mag, mede omdat hij zich stil gedraagt.
    Naast stil, geduldig en rustig, is Konstantin iemand die zich snel verantwoordelijk voelt voor anderen. Dit is een reden waarom hij zich graag zo afzondert. Vooral naar kleine kinderen voelt hij zich verantwoordelijk, een gevoel wat hij zelf nooit gekend heeft. Hij is hierbij zeer zorgelijk, en door deze eigenschap kan hij weleens als de overbezorgde broer overkomen, maar hij doet dit met alle goede bedoelingen. Echter is het zo dat als je vertelt dat je zijn zorgelijkheid vervelend vind, hij erop gaat letten dat hij niet te bezorgd reageert of hij laat je met rust.


    — Uiterlijk
         

    — Geschiedenis
         

    — Relaties
         

    —Extra
         


    Ik plaats mijn rol alvast, voordat mijn laptop me weer begint te haten

    [ bericht aangepast op 1 april 2016 - 20:33 ]


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Dirtyd Hoe maak je zo'n rolen lijst, want ik zie vele dit doen, maar ik heb geen idee hoe je dat maakt? Wil namelijk ook zo mijn rollen lijst maken


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ice_Queen schreef:
    Dirtyd Hoe maak je zo'n rolen lijst, want ik zie vele dit doen, maar ik heb geen idee hoe je dat maakt? Wil namelijk ook zo mijn rollen lijst maken


    Well, Basically typ je gewoon [*columns], dan [nextcol*] (zonder sterren ofcourse)


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Dus zo?

    Hallo hoe ist

    [ bericht aangepast op 1 april 2016 - 21:29 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Nog een vraag? Hoe heb je die foto's zo klein weten te krijgen, met sommige texten eronder ook dat hele mooie tekentje onder je characters naam? Sorry voor al deze vragen, maar vind het erg interresant en wit dat ook doen voor mijn character rollen. Natuurlijk die foto's weten te plaatsen van: middden, zijkant links, zijkant rechts

    [ bericht aangepast op 1 april 2016 - 21:32 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ice_Queen schreef:
    Nog een vraag? Hoe heb je die foto's zo klein weten te krijgen, met sommige texten eronder ook dat hele mooie tekentje onder je characters naam? Sorry voor al deze vragen, maar vind het erg interresant en wit dat ook doen voor mijn character rollen. Natuurlijk die foto's weten te plaatsen van: middden, zijkant links, zijkant rechts


    - Dat krullerige tekentje is een underline, deze kan je vinden op Google.
    - Ook hierbij heb ik gebruikt gemaakt van [*columns] en [*nextcol]. Dat ziet er zo ongeveer uit:

    Column 1 Column 2


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Dat doe je gewoon naast elkaar? die column 1 en 2?
    Maar snap nog steeds niet hoe je die foto's hebt gedaan, klein krijgen en ze in aan de zijkanten zetten links, rechts en midden :)


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ice_Queen schreef:
    Dat doe je gewoon naast elkaar? die column 1 en 2?
    Maar snap nog steeds niet hoe je die foto's hebt gedaan, klein krijgen en ze in aan de zijkanten zetten links, rechts en midden :)


    Ik snap niet wat je bedoelt met klein krijgen?


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Nou waar jij je rollenlijst hebt gemaakt. Naam ect. Aan de rechterkant zie ik foto's die zijn klein! en bij 1 foto zie ik eronder dat er een text staat. hoe deed je dat?


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ben je op mobiele versie, als ik vragen mag? En je moet dat met die columns doen als volgt:

    Voer de codes in
    2. Voeg een plaatje in
    3. Voeg een quote in (als het niet mooi staat verander je de grootte)
    4 voeg een plaatje in.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Nee ben op laptop en maak altijd mijn rollen via de laptop


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ik heb zojuist besloten dat ik het speeltopic voor volgende week zaterdag ga openen, dus zorg er alsjeblieft voor dat je je rol afhebt allemaal!


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Oke. Wil alvast vermelden dat ik 25 april tot 25 mei op vakantie ben. Dus na 25 mei kan ik weer reageren


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Mijn rol is af (pagina 4, fc is aangepast). Is i goed?
    ~~
    Is er iemand die een relatie wil met mijn personage? / wat?

    Komt er ook nog een praattopic?

    [ bericht aangepast op 7 april 2016 - 11:21 ]


    Aan niets denken is ook denken.