• Ik wil niet roddelen of zo, misschien dat mensen hier haar kennen en andere dingen gehoord hebben van haar, ik wil het gewoon even kwijt, ergens, want niemand anders wil luisteren. Het gaat over een vriendin, ooit een van mijn beste vriendinnen, ik noem haar voor het gemak even X, omdat ik geen naam wil noemen.

    Ik leerde X kennen op de middelbare school, ze werd een van mijn beste vriendinnen en elke pauze maakten we selfies, hadden we het over leuke dingen enzo. Vorig jaar was ze de hele tijd heel moe, ze bleek Pfeiffer te hebben maar na een paar maanden was ze weer terug op school. Dit schooljaar is ze slechts 2 weken op school geweest, daarna niet meer, en ik weet niet wat er is, wat ze heeft, niemand weet het eigenlijk. Iedereen zegt Pfeiffer, maar niemand weet het zeker. Ik wilde bij haar langs gaan, ik appte haar eerst dagelijks, maar ze reageerde niet meer en toen werd het wekelijks, daarna maandelijks. Ze reageerde nooit.

    Ze heeft me ooit gewaarschuwd voor online vrienden, dat internetvrienden niet betrouwbaar waren en dat ik ze zeker niet moest meeten. Ze zei dat ik mijn Quizlet-account moest verwijderen, iets wat ik niet wilde.

    Zelf is ze nu heel erg actief op instagram, maar ze heeft mij ontvolgt, verwijdert mijn reacties en heeft alle tags uit mijn foto's verwijderd. Ze post foto's van haarzelf met mensen die ze op instagram heeft leren kennen, terwijl ze mij waarschuwde voor online vrienden. Ze had 3 instagram accounts, waaronder een met 17K volgers (waarmee ze mij en alle andere vriendinnen geblokkeerd had, maar het profiel was openbaar dus via internet kon ik het gewoon checken). Ze postte foto's met bijschriften als "het gaat super goed op school!" en "mijn vriendinnen hebben me in de steek gelaten, gelukkig heb ik jullie" terwijl ze al maanden niet op school geweest is en iedereen negeert, nou ja, in ieder geval mij. Als ik op whatsapp vraag "Hey, hoe gaat het met je?" krijg ik nooit een reactie. Een andere vriendin stuurde "Hey" en kreeg meteen reactie, sindsdien praat die vriendin ook niet meer met mij. Een paar weken geleden postte X een bericht met dat ze liever haar been zou breken dan een mentale ziekte zou hebben, vandaag postte ze ook weer zo'n bericht met 'mental illnesses are real'. In tussentijd had ze haar enige overgebleven account verwijderd, maar dat is nu weer terug.

    Ooit waren we super goed bevriend, we hebben afgelopen zomervakantie zelfs nog sherlock gebingewatched en leuke dingen gedaan, we hadden hele appgesprekken over Sherlock en Watson enzo, en opeens was het klaar.

    Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb. Ik snap het niet. Ik weet het niet. Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik zit hier echt heel erg mee, misschien is dit topic een heel warrig verhaal, maar het is ook warrig in mijn hoofd omdat ik het niet snap. Ik moest het echt even kwijt. Ik weet het niet. Ugh. Wat heb ik misdaan dat iedereen die wél met haar kan communiceren zijn of haar rug naar mij toekeert?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik denk dat het sowieso meer met haar te maken heeft dan met jou. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd tegen jou, 'het ligt aan haar', maar ik denk dat écht, vanwege het feit dat zíj niet naar school gaat. Je zit op de middelbare school. Op het mbo/hbo/universiteit is het meestal je eigen verantwoordelijkheid om te komen - mits je een startkwalificatie hebt, en vaak als mensen niet meer komen, is het omdat ze de opleiding niet leuk vinden en beginnen ze het jaar erna aan een andere opleiding. Maar jullie zitten op de middelbare school, dan is er echt meer aan de hand dan gewoon lui of ongemotiveerd zijn.

    Het is inderdaad wel raar dat die andere vriendin van jou ook niet meer met jou praat, sinds ze weer in gesprek is met X. Het is trouwens best wel puber-achtig om iemand die eerst je vriendin was helemaal te negeren. Zo nu en dan niet reageren of wat afstand creeëren oke, maar helemaal negeren? Vincie ik kan je zeggen, naarmate je ouder wordt, gaan dat soort dingen niet meer zo zwart wit van helemaal bff naar helemaal niet meer praten zonder reden.

    Wow, dat vind ik best wel hard van die vriendin. Het is ook best wel hypocriet op van jou te vragen dat je je Q-account te verwijdert om jezelf te 'beschermen' tegen online vrienden, terwijl ze zelf ook gewoon mega veel online vrienden heeft.
    Ik denk gewoon dat mensen heel erg kunnen veranderen en dat ze daarom opeens niet meer met je wil praten. Als ik het zo lees, denk ik echt dat je jezelf niks mag verwijten; je hebt alles gedaan wat je kon door haar te blijven appen, ook al negeerde ze je. Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat je haar beter met rust laat. Ik ken die vriendin niet en ik wil ook niks verkeerds zeggen, maar als ze je zo rot blijft behandelen, ben je haar beter kwijt dan rijk.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Romi schreef:
    Wow, dat vind ik best wel hard van die vriendin. Het is ook best wel hypocriet op van jou te vragen dat je je Q-account te verwijdert om jezelf te 'beschermen' tegen online vrienden, terwijl ze zelf ook gewoon mega veel online vrienden heeft.
    Ik denk gewoon dat mensen heel erg kunnen veranderen en dat ze daarom opeens niet meer met je wil praten. Als ik het zo lees, denk ik echt dat je jezelf niks mag verwijten; je hebt alles gedaan wat je kon door haar te blijven appen, ook al negeerde ze je. Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat je haar beter met rust laat. Ik ken die vriendin niet en ik wil ook niks verkeerds zeggen, maar als ze je zo rot blijft behandelen, ben je haar beter kwijt dan rijk.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Krull schreef:
    Ik denk dat het sowieso meer met haar te maken heeft dan met jou. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd tegen jou, 'het ligt aan haar', maar ik denk dat écht, vanwege het feit dat zíj niet naar school gaat. Je zit op de middelbare school. Op het mbo/hbo/universiteit is het meestal je eigen verantwoordelijkheid om te komen - mits je een startkwalificatie hebt, en vaak als mensen niet meer komen, is het omdat ze de opleiding niet leuk vinden en beginnen ze het jaar erna aan een andere opleiding. Maar jullie zitten op de middelbare school, dan is er echt meer aan de hand dan gewoon lui of ongemotiveerd zijn.

    Het is inderdaad wel raar dat die andere vriendin van jou ook niet meer met jou praat, sinds ze weer in gesprek is met X. Het is trouwens best wel puber-achtig om iemand die eerst je vriendin was helemaal te negeren. Zo nu en dan niet reageren of wat afstand creeëren oke, maar helemaal negeren? Vincie ik kan je zeggen, naarmate je ouder wordt, gaan dat soort dingen niet meer zo zwart wit van helemaal bff naar helemaal niet meer praten zonder reden.


    Ik vind het echt gewoon zo raar, maar ook gewoon dat ze niet zegt wat er aan de hand is. Toen ik het even moeilijk had, had zij dat door en had ze voor mij een kettinkje van mijn favoriete bandlid van One Direction gekocht, ik weet dat zij het nu moeilijk heeft en ik wilde ook wat geven o.i.d., maar ik heb gewoon 0,0 contact met haar, en dat vind ik echt zo jammer. Kijk, dat ze niet reageert omdat ze ziek is, snap ik. Toen het met mij niet helemaal lekker ging, reageerde ik soms ook een paar dagen niet, maar daarna wel. Ik was toen verder ook niet op andere sociale media actief. Zij is dagelijks actief op Instagram, en ze reageert wél op anderen, dat vind ik zo raar. Als ze ergens mee zat, vertelde ze dat in het verleden altijd tegen mij, ze vertrouwde mij. Maar nu opeens niet meer? Ik weet het niet, ik snap het niet, ugh. Ik weet dat mensen kunnen veranderen, maar zo snel?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Romi schreef:
    Wow, dat vind ik best wel hard van die vriendin. Het is ook best wel hypocriet op van jou te vragen dat je je Q-account te verwijdert om jezelf te 'beschermen' tegen online vrienden, terwijl ze zelf ook gewoon mega veel online vrienden heeft.
    Ik denk gewoon dat mensen heel erg kunnen veranderen en dat ze daarom opeens niet meer met je wil praten. Als ik het zo lees, denk ik echt dat je jezelf niks mag verwijten; je hebt alles gedaan wat je kon door haar te blijven appen, ook al negeerde ze je. Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat je haar beter met rust laat. Ik ken die vriendin niet en ik wil ook niks verkeerds zeggen, maar als ze je zo rot blijft behandelen, ben je haar beter kwijt dan rijk.


    Ik weet dat mensen kunnen veranderen, dat heb ik ook mee gemaakt met een andere vriendin die echt een 'best friend ""forever""' was (die woonde ergens anders in Nederland maar toch spraken we wanneer het kon af, maar zij liep mij alleen te bedriegen en te liegen (haar laatste appjes waren: "kom snel, ik heb je nodig, al mijn vrienden verlaten me en ik ben net weggelopen en de politie heeft me na 4 uur pas gevonden" en op de site van de politie van haar buurt was helemaal niks te vinden over vermissingen enzovoorts, m'n moeder had me al voor haar gewaarschuwd) dus haar ben ik beter kwijt dan rijk. Maar X, ik weet niet wat ik misdaan heb dat ze zo reageert, ze was altijd superaardig etcetera, we konden het goed vinden, we begrepen elkaar, zij wist alles van mij, ik wist alles van haar, maar ik vind het nu gewoon zo raar. Ze heeft blauwe vinkjes op whatsapp wel uit staan, maar als ze op anderen reageert weet ik wel dat ze het gezien moet hebben. Ook omdat ze reacties en tags op instagram verwijdert enzo... Ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vincie, ik denk dat je het beste vanaf nu kan doen alsof ze je beste vriendin niet meer is. Geen moeite meer voor doen. Je krijgt er niets voor terug, je krijgt er zelfs negativiteit voor terug; namelijk dat je ziet dat ze je overal untagged heeft, etc. Je hebt gedaan wat je kon, dat zou je ook moeten doen als vriendin. Je krijgt er het tegenovergestelde voor terug.. ik zou zeggen houd op met moeite doen, en als zij echt een goede vriendin is dan neemt ze vast wel weer contact op met jou als het weer beter gaat met haar. Je moet omgaan met de mensen die de moeite waard zijn, dat maakt het leven mooi. (: Maar ik begrijp ook wel dat dat heel lastig is aangezien ze een goede vriendin was/is.

    Krull schreef:
    Vincie, ik denk dat je het beste vanaf nu kan doen alsof ze je beste vriendin niet meer is. Geen moeite meer voor doen. Je krijgt er niets voor terug, je krijgt er zelfs negativiteit voor terug; namelijk dat je ziet dat ze je overal untagged heeft, etc. Je hebt gedaan wat je kon, dat zou je ook moeten doen als vriendin. Je krijgt er het tegenovergestelde voor terug.. ik zou zeggen houd op met moeite doen, en als zij echt een goede vriendin is dan neemt ze vast wel weer contact op met jou als het weer beter gaat met haar. Je moet omgaan met de mensen die de moeite waard zijn, dat maakt het leven mooi. (: Maar ik begrijp ook wel dat dat heel lastig is aangezien ze een goede vriendin was/is.


    Ze was ook niet mijn beste vriendin, gewoon een hele goede, maar idd, misschien is het beter als ik er zo min mogelijk aan probeer te denken. Ik blijf steeds via het internet haar instagram checken (ze heeft mij sindskort weer geblokkeerd met haar eigen account) en tsja, het gaat wel lekker zo... de een na de ander loopt m'n leven uit zozegmaar. Alleen degenen die ik al langer dan de middelbare ken blijven...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ze was ook niet mijn beste vriendin, gewoon een hele goede, maar idd, misschien is het beter als ik er zo min mogelijk aan probeer te denken. Ik blijf steeds via het internet haar instagram checken (ze heeft mij sindskort weer geblokkeerd met haar eigen account) en tsja, het gaat wel lekker zo... de een na de ander loopt m'n leven uit zozegmaar. Alleen degenen die ik al langer dan de middelbare ken blijven...

    Tijd om nieuwe mensen te leren kennen (:

    Ik heb met niemand van de middelbare school nog contact en ik ben er helemaal niet rouwig om.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 19:04 ]

    Je hebt helemaal niets verkeerd gedaan. Het draait niet om jou. (:
    Zij voelt zich niet goed in haar vel, en als mensen niet goed in hun vel zitten, dan kunnen ze echt heel lastig doen, en ze steken alles vaak altijd op een ander omdat ze met frustraties zitten.
    Het is logisch dat je je dan schuldig voelt en jezelf in twijfel trekt. Maar van het perspectief van een buitenstaander kan ik echt zeggen dat je je dit echt niet mag aantrekken. Het is zij. Je hebt niets misdaan. Voel je zeker niet schuldig. Laat haar maar even wat gaarkoken in haar eigen sop, en als ze niet terugkomt, tsja, niets aan te doen. Ze verloor net een goede vriendin door haar kuren.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 19:11 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hebben jullie ruzie gehad vlak voordat ze je zo negeerde? Kan het dat iemand anders kwaad over je heeft gesproken tegenover haar?


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ze is gewoon een bitch
    Sorreh, maar als ze je zo behandeld, kun je dr beter achter je laten en verdergaan met je leven


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Invincibility schreef:
    Hebben jullie ruzie gehad vlak voordat ze je zo negeerde? Kan het dat iemand anders kwaad over je heeft gesproken tegenover haar?


    Nee, ik heb nog nooit ruzie met haar gehad. De laatste keer dat ik met haar sprak in het echte leven, klaagden we over het laatste lesuur geschiedenis dat tot 16.55 duurde. De laatste keer dat ik via whatsapp met haar sprak, was over Sherlock en Watson.

    Het kan zijn dat iemand anders kwaadgesproken heeft, want een vriendin doet de laatste tijd ook wel raar tegen me (ik mag niet naast haar zitten omdat ik geen whovian ben, of omdat ik geen supernatural kijk, of omdat ik pas twee episodes Sherlock gekeken heb) maar op andere momenten doet ze dan wel opeens weer aardig. Maar ik zou niet weten waarover iemand dan kwaadgesproken moet hebben. Ik heb echt geen idee


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de neiging om haar nog één bericht te sturen om te vragen wat er is, en te zeggen dat als ze niet reageert, dat dan daarbij de vriendschap verbroken is, maar ik heb het gevoel dat ik het beter niet kan doen. Idk... Ik voel me echt zo slecht op dit moment


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Omdat ze denk dat haar ''Internet vrienden'' cooler zijn dan haar echte vrienden. Je hebt helemaal niks verkeerd gedaan, ze is gewoon een bitch en zeker een aandachtshoer. Ze is het niet waard. Het kan inderdaad zijn dat iemand kwaad over je heeft gesproken.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2016 - 15:50 ]

    Stevenson schreef:
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de neiging om haar nog één bericht te sturen om te vragen wat er is, en te zeggen dat als ze niet reageert, dat dan daarbij de vriendschap verbroken is, maar ik heb het gevoel dat ik het beter niet kan doen. Idk... Ik voel me echt zo slecht op dit moment

    Ik zou haar wel dat berichtje sturen. Dan ben je tenminste niet 'zomaar' weggegaan zoals zij wel heeft gedaan. Als ze inderdaad niet meer reageert, is het het beste om de vriendschap te verbreken en haar achter je te laten. Want hier word jij ook niet gelukkig door en jij verdient het echt niet om zo behandeld te worden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.