• Vier maanden verder, en we hebben een nieuwe topic! ;d Nummer 39 alweer!!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Suzuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    32 - Rickon (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 19 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 15 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Benihime (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 15
    48 - Akaashi (Eline) - 17 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 20 - MAL
    50 - TheCount (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 23 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - Emeldir (Katja) - ... -
    58 - Nakajima (Xanthe) - 17 - MAL
    59 - Dazai (Romi) - 16 - MAL
    60 - Daimon (L) - ... - MAL - MDL
    61 - Starkbucks - 18 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 20 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 22 - MAL
    3 - Suzuya (Syll) - 22 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Rafe (Sem) - 20 - MAL
    6 - Doublelift (Minke) - 18 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 17 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 21 - animeplanet
    13 - Katsuhira (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 21 - MAL
    15 - Poems (Michelle) - 15
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Edderkop (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - LaBouff (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Mumei (Iris) - 19 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 18 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Jouska (Eva) - 15
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Note: Sommigen kunnen op de verkeerde dag zijn gezet, want ik heb niet alles door :'D.. Dus als iets verkeerd staat, wil je dat even melden? ;d
    Note: Ik kan het ook mis hebben met de datums :')
    Maandag:


    Dinsdag:
    Joker Game

    Woensdag:
    Gintama
    Bungou Stray Dogs
    Super Lovers

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Magi: Sinbad no Bouken
    Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge

    Vrijdag:
    Dagashi Kashi
    flying witch
    Kiznaiver
    Mayoiga

    Zaterdag:
    Nijiiro Days
    Ajin
    Sakamoto desu ga?

    Zondag:
    Endride
    Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu
    Boku no Hero Academia


    Favoriete tijd van de topic! Gif tijd!
    Ok, dit word lastig want ik heb vrij weinig anime gezien..




    Rechtsboven: Aquarion Evol(?)
    Linksboven: Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge
    Rechtsonder: Bungou Stray Dogs
    Linksonder: Super Lovers

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 20:24 ]

    Favoriete mannelijke Seiyuu?

    10.0% (2 stemmen)
     
    Mamoru Miyanu (Deed o.a: Light, Kai Nagai, Masaomi Kida, Yogi, Rintarou Okabe)

    20.0% (4 stemmen)
     
    Jun Fukuyama (Deed o.a: Grell Sutcliff, Koro-sensei, Shinra Kishitani, Gauche Suede)

    15.0% (3 stemmen)
     
    Yuki Kaji (Deed o.a: Kou Mabuchi, Walker Yumasaki, Shuu Ouma, Finnian, Shion, Eren Yaeger)

    0.0% (0 stemmen)
     
    Nobunaga Shimazaki (Deed o.a: Haruka Nanase, Shidou Itsuka, Keiichi Katakura, Kenji Nakanishi, Shinichi Izumi)

    10.0% (2 stemmen)
     
    Matsuoka Yoshitsugu (Deed o.a: Kirito, Lubbock, Sytry Cartwright, Natsuki Hashiba, Sora)

    45.0% (9 stemmen)
     
    Tuurlijk passen ze er niet allemaal op.. Dus, wie is die van jou? ;d (als die hier niet bij staat)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Kan dat ook op mobiel gekeken worden?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Bungou Stray Dogs seizoen 2 is vandaag uit, finally ^^ De eerste episode is echt fantastisch en ik kan niet wachten tot de volgende hehehe.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ben dit seizoen al weer aan een 10 tal anime begonnen sommige beter dan andere hier op een rijtje van mijn favoriete tot nu toe.

    Hibike! Euphonium 2: Ik heb laatst pas het eerste seizoen afgekeken iets voor het tweede uit kwam ik ben blij dat ik gelijk weer meer kon kijken. Reina x Kumiko is mijn ship ook is Reina al verliefd maar als nog ze zijn voor elkaar gemaakt Shoujo ai ship (:


    Flip Flappers: Een grappige Comedy, Sci-Fi anime. Over twee meiden Papika en Kokona. Papika en haar robot TT-392 maken een soort viruele werelden waar Papika en nu ook Kokona die is uit gekozen aan dit project deel te nemen in belanden om avonturen te beleven en monsters te verslaan.


    Mahou Shoujo Ikusei Keikaku : Het is de droom van Koyuki om een magical girl te worden. Door een telefoon game die ze speelt komt deze droom uit. Zij en 15 anderen magical girls moeten het tegen elkaar op nemen om candy punten te verdienen door mensen te redden Koyuki magical girl form Snow White adorable.


    Nanbaka: Een anime over 4 gevange in de meeste best bewaakte gevangenis van japan op een ver eiland. Ik vind het geniaal hoe ze de eerste episode helemaal gebruiken om te laten zien in een ontspanningspoging hoe de personage zijn en ze zo te introduceren. Ik ben voor helemaal fan van Juugo gevangene 15. Hij is echt een meester in het ontsnappen uit zijn cel en hij doet het voor zijn hobby gewoon geniaal. Ik vind deze anime echt gewoon super grappig.


    Show By Rock!! # : Het tweede seizoen van Show by Rock!! Ik vind het gewoon een super leuke anime. Cyan is mijn favoriete personage. Meow! Ook al vind ik Mao en de andere meiden ook awesome !


    Watashi ga Motete Dousunda: Ik las hier de manga al van zo blij dat de anime nu ook uit is !! Het is geweldig een otaku (fujoshi) als Kae die eerst heel dik was en door een drama in haar light novel heel veel afval maar nog steeds zichzelf is ook is ze nu super populair bij de jongens op school. Kiss Him, Not Me de engelse titel maar dit is ook zeker de insteek van Kae ook al wilt ze ook leren serieus te gaan daten met de jongens.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2016 - 20:55 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yuzu schreef:
    Ik ben dit seizoen al weer aan een 10 tal anime begonnen sommige beter dan andere hier op een rijtje van mijn favoriete tot nu toe.

    Hibike! Euphonium 2: Ik heb laatst pas het eerste seizoen afgekeken iets voor het tweede uit kwam ik ben blij dat ik gelijk weer meer kon kijken. Reina x Kumiko is mijn ship ook is Reina al verliefd maar als nog ze zijn voor elkaar gemaakt Shoujo ai ship (:


    Flip Flappers: Een grappige Comedy, Sci-Fi anime. Over twee meiden Papika en Kokona. Papika en haar robot TT-392 maken een soort viruele werelden waar Papika en nu ook Kokona die is uit gekozen aan dit project deel te nemen in belanden om avonturen te beleven en monsters te verslaan.


    Mahou Shoujo Ikusei Keikaku : Het is de droom van Koyuki om een magical girl te worden. Door een telefoon game die ze speelt komt deze droom uit. Zij en 15 anderen magical girls moeten het tegen elkaar op nemen om candy punten te verdienen door mensen te redden Koyuki magical girl form Snow White adorable.


    Nanbaka: Een anime over 4 gevange in de meeste best bewaakte gevangenis van japan op een ver eiland. Ik vind het geniaal hoe ze de eerste episode helemaal gebruiken om te laten zien in een ontspanningspoging hoe de personage zijn en ze zo te introduceren. Ik ben voor helemaal fan van Juugo gevangene 15. Hij is echt een meester in het ontsnappen uit zijn cel en hij doet het voor zijn hobby gewoon geniaal. Ik vind deze anime echt gewoon super grappig.


    Show By Rock!! # : Het tweede seizoen van Show by Rock!! Ik vind het gewoon een super leuke anime. Cyan is mijn favoriete personage. Meow! Ook al vind ik Mao en de andere meiden ook awesome !


    Watashi ga Motete Dousunda: Ik las hier de manga al van zo blij dat de anime nu ook uit is !! Het is geweldig een otaku (fujoshi) als Kae die eerst heel dik was en door een drama in haar light novel heel veel afval maar nog steeds zichzelf is ook is ze nu super populair bij de jongens op school. Kiss Him, Not Me de engelse titel maar dit is ook zeker de insteek van Kae ook al wilt ze ook leren serieus te gaan daten met de jongens.



    Ik kon het niet laten om Watashi ga Motete Dousunda te kijken nadat ik je review zag :3
    So far; I like it! Ik ship haar nu al met Mutsumi (Ik hoop dat ik de goede naam onthouden heb, ik ben slecht met namen, maar ik bedoel degene die haar gewoon behandelde toen ze dik was en haar ook nog herkende toen ze magerder was :3 ). Hij mag haar echt voor wie ze is en dat vind ik wel lief :3 -En als hij het niet wordt dan kies ik voor Igarashi - de groen harige jongen :Y)
    De andere twee lijken me nog niet echt gezellig, maar misschien komt dat later nog (Ik heb de manga niet gelezen, dus ik heb geen idee hoe de andere jongens zijn).

    Ik ben benieuwd hoe de volgende aflevering zal zijn ^^ Bedankt dat je over deze Anime verteld hebt! :3


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Finnick_ schreef:

    Ik kon het niet laten om Watashi ga Motete Dousunda te kijken nadat ik je review zag :3
    So far; I like it! Ik ship haar nu al met Mutsumi (Ik hoop dat ik de goede naam onthouden heb, ik ben slecht met namen, maar ik bedoel degene die haar gewoon behandelde toen ze dik was en haar ook nog herkende toen ze magerder was :3 ). Hij mag haar echt voor wie ze is en dat vind ik wel lief :3 -En als hij het niet wordt dan kies ik voor Igarashi - de groen harige jongen :Y)
    De andere twee lijken me nog niet echt gezellig, maar misschien komt dat later nog (Ik heb de manga niet gelezen, dus ik heb geen idee hoe de andere jongens zijn).

    Ik ben benieuwd hoe de volgende aflevering zal zijn ^^ Bedankt dat je over deze Anime verteld hebt! :3


    Graag gedaan !! Ik vind het altijd leuk een mede fan een leuke anime aan te raden !
    Ik ship haar ook met Mutsumi om de zelfde rede als jij ! Ik vind hem ook gewoon het aardigste van de jongens.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yuzu schreef:
    (...)

    Graag gedaan !! Ik vind het altijd leuk een mede fan een leuke anime aan te raden !
    Ik ship haar ook met Mutsumi om de zelfde rede als jij ! Ik vind hem ook gewoon het aardigste van de jongens.


    Ik vond de nieuwe aflevering zo leuk :3 Echt een anime om vrolijk van te worden vind ik. Ik kan nauwelijks wachten tot de volgende aflevering ^^

    Nana (ik dacht dat het de blonde jongen zijn naam was), vond ik in deze aflevering best wel gemeen. Echt ik had in één keer een afkeer aan hem en ik vraag me ook echt af wat hij nou precies leuk aan haar vindt of dat hij het meer doet om de competitie...


    Ik heb ook Nanbaka gekeken :3 Ook deze vind ik helemaal geweldig (Persoonlijk vind ik nummer 15 en 11 echt ontzettend leuk). ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Finnick_ schreef:
    (...)

    Ik vond de nieuwe aflevering zo leuk :3 Echt een anime om vrolijk van te worden vind ik. Ik kan nauwelijks wachten tot de volgende aflevering ^^

    Nana (ik dacht dat het de blonde jongen zijn naam was), vond ik in deze aflevering best wel gemeen. Echt ik had in één keer een afkeer aan hem en ik vraag me ook echt af wat hij nou precies leuk aan haar vindt of dat hij het meer doet om de competitie...


    Ik heb ook Nanbaka gekeken :3 Ook deze vind ik helemaal geweldig (Persoonlijk vind ik nummer 15 en 11 echt ontzettend leuk). ^^



    Mee eens ! Ik kan ook niet wachten op meer!
    Ik weet niet ik denk dat hij haar wel intressant vind maar hij ook niet zo goed is met zijn gevoelens uiten . Ik vind de ruzie die Nana en Kae hebben echt grappig en dat maakt hun op zich best leuk samen.
    Maar dit blijft mijn Mainship :


    Ik ben echt benieuwd naar meer !! School festival !!


    Ik vind Nanbaka ook awesome nummer 15 <3


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Anime gifjes waar je niet gelijk aan kunt zien van welke anime het is raad de anime :) Anime staan onder spoiler voor controle (:






    Links boven : Wolf Children Recht boven : Nagi no Asukara
    Links rij 2 : Sword art online II Recht rij 2 : Ouran High school Host club
    Links onder : Black Butler Recht onder : Paprika


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yuzu schreef:
    (...)


    Mee eens ! Ik kan ook niet wachten op meer!
    Ik weet niet ik denk dat hij haar wel intressant vind maar hij ook niet zo goed is met zijn gevoelens uiten . Ik vind de ruzie die Nana en Kae hebben echt grappig en dat maakt hun op zich best leuk samen.
    Maar dit blijft mijn Mainship :


    Ik ben echt benieuwd naar meer !! School festival !!


    Ik vind Nanbaka ook awesome nummer 15 <3


    Haha dat was ook best wel droog, hoe ze ook echt naar elkaar aan het staren waren haha. ^^
    Yes! _O_ Ik ben het echt volledig met je eens, ze zijn perfect voor elkaar. Ik vind het ook zo geweldig hoe hij haar helemaal begrijpt, like hij weet dat iets belangrijk voor haar is en hij moedigd haar juist aan om zich er niet voor te schamen, dat is zo geweldig lief. <3

    Yeah Ik kijk er echt al naar uit! ^^


    Bedankt voor het delen van de animes :3 Ik ben echt blij dat je ze hier deelde want anders was ik er waarschijnlijk nooit achter gekomen :3

    Oh en de post boven me: Ik herkende eigenlijk maar één gif direct. (De kattenpoot)


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    @Karin-Chan: Graag gedaan ! Lol meeste moet je echt kennen om het te weten dus maak niks joch dat je niet gelijk herkende. Yay die was het makkelijkste idd.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2016 - 19:31 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Kijkt hier iemand ook stiekem naar Yuri On Ice? Ik heb veel sports anime gekeken, maar oh boy.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Kijkt hier iemand ook stiekem naar Yuri On Ice? Ik heb veel sports anime gekeken, maar oh boy.


    I do.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ga ook elke keer half dood door yuri on ice. Ge-wel-dige anime. :')


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    AriChibi schreef:
    Kijkt hier iemand ook stiekem naar Yuri On Ice? Ik heb veel sports anime gekeken, maar oh boy.

    Ik plan hem misschien ooit nog te kijken XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.