• Vier maanden verder, en we hebben een nieuwe topic! ;d Nummer 39 alweer!!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Suzuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    32 - Rickon (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 19 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 15 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Benihime (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 15
    48 - Akaashi (Eline) - 17 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 20 - MAL
    50 - TheCount (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 23 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - Emeldir (Katja) - ... -
    58 - Nakajima (Xanthe) - 17 - MAL
    59 - Dazai (Romi) - 16 - MAL
    60 - Daimon (L) - ... - MAL - MDL
    61 - Starkbucks - 18 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 20 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 22 - MAL
    3 - Suzuya (Syll) - 22 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Rafe (Sem) - 20 - MAL
    6 - Doublelift (Minke) - 18 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 17 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 21 - animeplanet
    13 - Katsuhira (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 21 - MAL
    15 - Poems (Michelle) - 15
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Edderkop (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - LaBouff (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Mumei (Iris) - 19 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 18 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Jouska (Eva) - 15
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Note: Sommigen kunnen op de verkeerde dag zijn gezet, want ik heb niet alles door :'D.. Dus als iets verkeerd staat, wil je dat even melden? ;d
    Note: Ik kan het ook mis hebben met de datums :')
    Maandag:


    Dinsdag:
    Joker Game

    Woensdag:
    Gintama
    Bungou Stray Dogs
    Super Lovers

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Magi: Sinbad no Bouken
    Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge

    Vrijdag:
    Dagashi Kashi
    flying witch
    Kiznaiver
    Mayoiga

    Zaterdag:
    Nijiiro Days
    Ajin
    Sakamoto desu ga?

    Zondag:
    Endride
    Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu
    Boku no Hero Academia


    Favoriete tijd van de topic! Gif tijd!
    Ok, dit word lastig want ik heb vrij weinig anime gezien..




    Rechtsboven: Aquarion Evol(?)
    Linksboven: Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge
    Rechtsonder: Bungou Stray Dogs
    Linksonder: Super Lovers

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 20:24 ]

    Favoriete mannelijke Seiyuu?

    10.0% (2 stemmen)
     
    Mamoru Miyanu (Deed o.a: Light, Kai Nagai, Masaomi Kida, Yogi, Rintarou Okabe)

    20.0% (4 stemmen)
     
    Jun Fukuyama (Deed o.a: Grell Sutcliff, Koro-sensei, Shinra Kishitani, Gauche Suede)

    15.0% (3 stemmen)
     
    Yuki Kaji (Deed o.a: Kou Mabuchi, Walker Yumasaki, Shuu Ouma, Finnian, Shion, Eren Yaeger)

    0.0% (0 stemmen)
     
    Nobunaga Shimazaki (Deed o.a: Haruka Nanase, Shidou Itsuka, Keiichi Katakura, Kenji Nakanishi, Shinichi Izumi)

    10.0% (2 stemmen)
     
    Matsuoka Yoshitsugu (Deed o.a: Kirito, Lubbock, Sytry Cartwright, Natsuki Hashiba, Sora)

    45.0% (9 stemmen)
     
    Tuurlijk passen ze er niet allemaal op.. Dus, wie is die van jou? ;d (als die hier niet bij staat)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Klik
    Mijn eerste amv van Aikatsu stars ik ben niet zo goed dus please geef jullie oordeel.
    Ik hoop dat ik op dit topic goed zit (:

    [ bericht aangepast op 18 dec 2016 - 21:12 ]


    I Can't make it better, but I Can make you tea.

    Bossybubbles schreef:
    Klik
    Mijn eerste amv van Aikatsu stars ik ben niet zo goed dus please geef jullie oordeel.
    Ik hoop dat ik op dit topic goed zit (:

    Ik vind m wel leuk! ^^ Ik ben alleen geen AMV expert haha, dus heb jammer genoeg geen tips ofzo


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @BossyBubbles : Ik vind hem leuk maar ik ben zelf ook maar een beginner qua AMV maken dus maar ik houd echt van Aikatsu stars en YumexSubaru!


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Wat ik zeker wil zien in 2017 qua Anime & Live action movies :

    Anime:
    Masamune-kun no Revenge 7 jan
    Idol Jihen 8jan
    Demi-chan wa Kataritai 8 jan
    Little Witch Academia (TV) 8 jan
    Gabriel DropOut 9 jan
    Hand Shakers 11 jan
    Piace: Watashi no Italian 11 jan
    Kobayashi-san Chi no Maid Dragon 12 jan
    Rewrite: Moon and Terra 14 jan maar ik moet Rewite nog afkijken
    BanG Dream! 21 jan
    Granblue Fantasy The Animation jan
    Yuyushiki Special 22 Feb
    Sakurada Reset april
    Eromanga-sensei april
    Fukumenkei Noise april
    Netsuzou TRap
    New Game!: Watashi, Shain Ryokou tte Hajimete nano de...
    Mahouka Koukou no Rettousei Movie: Hoshi wo Yobu Shoujo juli


    Live action movies :
    Saki (2017) 3 feb
    Gintama (2017) 31 Jul
    Haruta & Chika (2017) 4 maart
    One Week Friends (2017) 18 feb
    Tokyo Ghoul (2017) 31 aug
    Today's Kira-kun (2017) 25 Feb
    March Comes in Like a Lion (2017) 18 maart
    Daytime Shooting Star (2017) 24 maart
    ReLIFE (2017) 15 apr
    Ani ni Aisaresugite Komattemasu (2017) 31 aug
    Unmasked Noise (2017) 31 Dec
    Ajin - Demi Human (2017) 31 Dec

    [ bericht aangepast op 20 dec 2016 - 17:47 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Nieuwe Username Yuzu is nu Subaru !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise





    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik heb wat crime/maffia dingen nodig die ik wil kijken. Iemand aanraders?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Avilio schreef:
    Ik heb wat crime/maffia dingen nodig die ik wil kijken. Iemand aanraders?

    Crime/maffia is niet echt mijn ding, haha. En ik heb het gevoel dat alles wat ik heb gezien, jij ook al hebt gezien :') Baccano misschien? Darker Than Black? Voor de rest heb ik niet echt iets, sorry (;


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Crime/maffia is niet echt mijn ding, haha. En ik heb het gevoel dat alles wat ik heb gezien, jij ook al hebt gezien :') Baccano misschien? Darker Than Black? Voor de rest heb ik niet echt iets, sorry (;

    Oh well. Ik zag Katekyo Hitman Reborn, 91 days en kijk nu Gangsta haha ^^ Baccano heb ik ptw staan, Darker than black had ik nog niet, dus bedankt voor de tip! ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Avilio schreef:
    Ik heb wat crime/maffia dingen nodig die ik wil kijken. Iemand aanraders?


    Het is niet mijn favo genre maar Durarara en Baccano vond ik goed !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Review Time !


    Ben sinds kort weer actief drama's aan het kijken via MDL weer wat leuk gevonden. Nu weer 2 films en 1 serie gekeken via Netflix.

    May We Chat (2014)
    Story
    Het verhaal draait om 3 chat vriendinnen als een van hun vermist raakt en haar moeder een groot geld bedrag bellofd heeft aan de vinder gaan de twee overige chatgirl vriendinnen op onderzoek uit hun vriendin terug te vinden. Zeker niet zonder slag of stoot maar ze zijn er wel voor hun vriendin. Later komen er ook ander motieven naar boven beide vriendinnen kunnen het geld goed gebruiken. Een is slechthoren en stom en de andere heeft een moeder met drank problemen. Dit maakt het verhaal zeker wel interessanter maar nog steeds niet echt goed.
    5/10
    Acting/Cast
    Hier is niet gelijk veel over te zeggen Wan Irene die de moeder van het vermiste meisje speel is nog het beste maar daar is ook alles mee gezegt
    2/10
    Music
    De muziek is miniaal maar de muziek die word gebruikt is prima
    7/10
    Overall
    Val de film nog al tegen en ik vond hem niet bepaald goed.
    3/10

    Hope (2013)
    Story:
    Het is een nog al heftig verhaal over een 9 jarige meisje genaamd hope die word verkracht op de weg naar school. Je volg in het verhaal het proces van hope en haar ouders van het ziekenhuis tot aan de rechtszaak tegen de dader.
    10/10
    Acting/Cast:
    Vooral mijn complimenten voor het acteer werk van Lee Re die de rol van Hope speel in de film. Ze doet het echt goed en je leeft zo helemaal mee met haar personage. In overige cast doet het ook prima.
    10/10
    Music:
    De muziek was ook erg goed gedaan.
    9/10
    Overall:
    Over het algemeen was het zeker een gewelige drama die een heftig onderwerp als kinderverkrachting goed heeft weer gegeven. Ze aan te raden als je een beetje van die soort drama films houd!
    10/10

    My Runway (2016):
    Story
    Het verhaal gaat over een meisje dat heel graag model wilt worden en over een arrogant zelfzuchtig mannelijk model. Na dat het meisje door de jongen bij een modelenwedrijd word afgewezen gaan beide gaan ze daarna met vrienden naar de karaoke Door een stroomstoring schok verwisselen ze van lichaam.
    8/10
    Acting/Cast
    Ik vond het goed gedaan. Ik het echt geniaal hoe sommige acteurs zo goed in hun rol zaten :)
    8/10
    Music
    Muziek sloot goed aan op de momenten in de serie. In opening en ending muziek vond ik ook awesome !
    9/10
    Overall
    Ik vond het een leuke drama serie. Het van mij wel wat langer mogen duren maar het verhaal was prima zo als het was misschien had alleen wat uitgebreider gekund.
    8/10

    [ bericht aangepast op 10 feb 2017 - 15:38 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Hoooi
    lange tijd dat ik hier ben geweest, maar ik heb jullie hulp nodig!
    kennen jullie wat anime/manga characters die er intelligent en evil uitzien? en het kapsel naar achter getrokken zit -beste uitleg ever-

    ook gewoon male characters die er slim, mooi en evil uit zien zijn ook goed. ik heb wat inspiratie nodig.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2017 - 21:07 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    -- dubbelpost

    [ bericht aangepast op 10 feb 2017 - 21:01 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    Virtuoso schreef:
    Hoooi
    lange tijd dat ik hier ben geweest, maar ik heb jullie hulp nodig!
    kennen jullie wat anime/manga characters die er intelligent en evil uitzien? en het kapsel naar achter getrokken zit -beste uitleg ever-

    ook gewoon male characters die er slim, mooi en evil uit zien zijn ook goed. ik heb wat inspiratie nodig.

    Tyki Mikk uit D.Gray-man ofzo? Dat is echt de enige die in me opkomt om eerlijk te zijn :')


    Z'n haar zit de helft van de tijd wel niet naar achter getrokken tho :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.