• Vier maanden verder, en we hebben een nieuwe topic! ;d Nummer 39 alweer!!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Suzuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    32 - Rickon (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 19 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 15 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Benihime (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 15
    48 - Akaashi (Eline) - 17 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 20 - MAL
    50 - TheCount (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 23 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - Emeldir (Katja) - ... -
    58 - Nakajima (Xanthe) - 17 - MAL
    59 - Dazai (Romi) - 16 - MAL
    60 - Daimon (L) - ... - MAL - MDL
    61 - Starkbucks - 18 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 20 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 22 - MAL
    3 - Suzuya (Syll) - 22 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Rafe (Sem) - 20 - MAL
    6 - Doublelift (Minke) - 18 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 17 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 21 - animeplanet
    13 - Katsuhira (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 21 - MAL
    15 - Poems (Michelle) - 15
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Edderkop (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - LaBouff (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Mumei (Iris) - 19 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 18 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Jouska (Eva) - 15
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Note: Sommigen kunnen op de verkeerde dag zijn gezet, want ik heb niet alles door :'D.. Dus als iets verkeerd staat, wil je dat even melden? ;d
    Note: Ik kan het ook mis hebben met de datums :')
    Maandag:


    Dinsdag:
    Joker Game

    Woensdag:
    Gintama
    Bungou Stray Dogs
    Super Lovers

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Magi: Sinbad no Bouken
    Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge

    Vrijdag:
    Dagashi Kashi
    flying witch
    Kiznaiver
    Mayoiga

    Zaterdag:
    Nijiiro Days
    Ajin
    Sakamoto desu ga?

    Zondag:
    Endride
    Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu
    Boku no Hero Academia


    Favoriete tijd van de topic! Gif tijd!
    Ok, dit word lastig want ik heb vrij weinig anime gezien..




    Rechtsboven: Aquarion Evol(?)
    Linksboven: Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge
    Rechtsonder: Bungou Stray Dogs
    Linksonder: Super Lovers

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 20:24 ]

    Favoriete mannelijke Seiyuu?

    10.0% (2 stemmen)
     
    Mamoru Miyanu (Deed o.a: Light, Kai Nagai, Masaomi Kida, Yogi, Rintarou Okabe)

    20.0% (4 stemmen)
     
    Jun Fukuyama (Deed o.a: Grell Sutcliff, Koro-sensei, Shinra Kishitani, Gauche Suede)

    15.0% (3 stemmen)
     
    Yuki Kaji (Deed o.a: Kou Mabuchi, Walker Yumasaki, Shuu Ouma, Finnian, Shion, Eren Yaeger)

    0.0% (0 stemmen)
     
    Nobunaga Shimazaki (Deed o.a: Haruka Nanase, Shidou Itsuka, Keiichi Katakura, Kenji Nakanishi, Shinichi Izumi)

    10.0% (2 stemmen)
     
    Matsuoka Yoshitsugu (Deed o.a: Kirito, Lubbock, Sytry Cartwright, Natsuki Hashiba, Sora)

    45.0% (9 stemmen)
     
    Tuurlijk passen ze er niet allemaal op.. Dus, wie is die van jou? ;d (als die hier niet bij staat)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Kotori schreef:
    Aaah die anime vind ik ook zo geweldig. XD Ik moet de nieuwste episode nog kijken... Ik ben echt benieuwd. ^^

    Welke anime is jullie favoriet van dit seizoen? Voor mij is het toch wel Haikyuu seizoen 3 denk ik. Hoewel ik Yuri on ice en Watashi ga metete dousunda ook wel erg leuk vind. Ik volg ook Ajin seizoen 2 en Days (leftover van vorig seizoen)


    Ik hoop dat je het een leuke aflevering vind ^^ Ik moest wel lachen om sommige dingen :3 Bij deze anime kan ik echt niet wachten om het te zien dus ik kijk het altijd zo snel mogelijk. Ik weet niet of je de Manga ook gelezen hebt, maar ze houden zich er best wel goed aan (tot nu toe dan toch)

    Watashi ga metete Dousunda is mijn favoriet op het moment :3 (maar ik denk dat dat wel al duidelijk was haha ) ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Nog een paar vraagjes
    1. Welke genres zijn jullie favoriete ?
    2. Wat was jullie eerste echte anime en manga (Ik bedoel toe je bewust wist wat het was ? En waar neer ben je begonnen met kijken en waardoor?
    3. Wie is jullie top 10 of meer favoriete vrouwelijke en mannelijke personages ?

    Mijn antwoorden :
    1. Romcom, Slice of life, Supernatural, Drama, Magic, Fantasy en Music/Idols anime.
    2. Fruit basket zo wel bij de manga al anime. Aanrader van een vriendin van me toen ik in groep 8 zat op de middelbare school. Het begon allemaal in eind 2008. Mijn beste vriendin had manga boekje in haar boekenkast staan en ik vond dat wel interessant. Ze leende mij naar dat ik er wat dingen over gevraagd had een paar volumes van Fruit basket en ze vertelde me ook me naar mijn enthousiaste reacties over de manga meer over anime en manga.Later keek dus ook Fruit basket de anime en hier na was ik zeker interesse aan meer natuurlijk.
    3. Deze vind ik zelf ook best lastig en ik snap dus dat dit voor jullie ook moeilijk is. Ik zal proberen mijn eigen lijst hier als een voorbeeld neer te zetten (:
    Mijn favoriete vrouwelijke personages top 20
    20. Noel - Sora no Method


    19. Akari Akaza - Yuru Yuri


    18. Sinon - Sao II


    17. Haru Ichinose - Akuma no Riddle


    16. Koharu Nanakura - Aikatsu stars!


    15. Tama - Selector WIXOSS


    14. Ui Hirasawa - K-On!


    13. Aoi Kiriya - Aikatsu!


    12. Yume Nijino - Aikatsu stars!


    11. Fuuko Ibuki - Clannad


    10. Yui Hirasawa - K-On!


    9. Chisaki Hiradaira - Nagi no asukara


    8. Ichigo Amano - Yumeiro Patissiere


    7. Ichigo Hoshimiya - Aikatsu! '


    6. Rin Natsume - Little Busters!


    5. Himeko Inaba- Kokoro Connect


    4. Menma - Anohana


    3. Miuna Shiodome - Nagi no asukara


    2. Akari Ozora - Aikatsu!


    1. Haruhi Fujioka - Ouran High School Host Club


    Mijn favoriete Mannelijke personages top 20 Deze komt later ik ben er nog niet helemaal uit (:

    [ bericht aangepast op 15 nov 2016 - 18:51 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    1. Welke genres zijn jullie favoriete?
    Goede vraag! In het begin keek ik eigenlijk alleen sci-fi en fantasy (wel gemengd met andere genres natuurlijk) en had ik een absolute rothekel aan alles wat ook maar een beetje comedy bevatte, maar ik ben al heel snel open gaan staan voor heel veel genres en nu kijk ik een beetje alles, zolang het plot me maar aanspreekt, al blijven sci-fi en fantasy wel mijn favorieten natuurlijk c:
    2. Wat was jullie eerste echte anime en manga (Ik bedoel toe je bewust wist wat het was)? En waar neer ben je begonnen met kijken en waardoor?
    Mijn nonkel keek anime, maar ik had totaal niet echt een idee wat het was en hij zei dat ik Another eens moest kijken en ik heb toen vier episodes of zo gekeken, maar toen ben ik ermee gestopt wegens tijdgebrek en omdat ik eigenlijk ook wel wat beters te doen had dan anime kijken. Ik ben echt begonnen toen een heel aantal vrienden van me (vooral online vrienden) anime keken en een van die online vrienden drong echt mega hard aan en toen ben ik op zijn aanraden begonnen aan Mahou Shoujo Madoka Magica. Kort daarna kwam Code Geass en daarna Attack on Titan, en dat is de anime die me echt in het animefandom heeft gesleurd.
    3. Wie is jullie top 10 of meer favoriete vrouwelijke en mannelijke personages?
    Oh Gosh, dit wordt moeilijk...

    Mijn favoriete mannelijke personages (top 10)

    10. Ja'far uit Magi


    9. Shouma Takakura uit Mawaru Penguindrum


    8. Yato uit Noragami


    7. Jean Kirstein uit Attack on Titan


    6. Yukine uit Noragami


    5. Killua Zoldyck uit Hunter x Hunter


    4. Tyki Mikk uit D.Grey-man


    3. Levi uit Attack on Titan


    2. Death the Kid uit Soul Eater


    1. Dazai Osamu uit Bungou Stray Dogs



    Favoriete vrouwelijke personages (top 5, want ik heb er niet zo veel, meeste anime meisjes zijn te girly voor mij XD)

    5. Yoko Littner uit Gurren Lagann


    4. Touka Kirishima uit Tokyo Ghoul


    3. Akiko Yosano uit Bungou Stray Dogs


    2. Alice uit Pandora Hearts


    1. Haruhi Fujioka

    [ bericht aangepast op 15 nov 2016 - 20:09 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik een heel aantal belangrijke personages vergeten ben :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Is er nog iemand hier die Special A gekeken heeft/ aan het kijken is? Ik heb net de eerste aflevering gezien en damn de personen in die anime hebben echt ontzettend lange benen. (Dat vind ik toch).

    Weet er trouwens ook iemand of er nog een tweede seizoen van Skip Beat! komt? Aangezien de manga nog ongoing is.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    @Karin: Over Special A ik vond het ook best een beetje raar dat de personages zo lange benen hadden maar het is wel echt een leuke anime serie dus je moet er zeker niet te veel op letten. Het is een van mijn favoriete anime en Romcom anime. Ik raad je dus zeker aan verder te kijken (:
    Over Skip beat weet ik niet veel af ik lees zelf de manga niet heb wel de anime gezien maar ik denk eerlijk gezegd dat er geen tweede seizoen komt want er zijn heel veel anime waar van de manga veel verder gaat en waar ook geen tweede seizoen van is gekomen maar ja je weet het maar nooit !

    Wat Review van anime die ik recent heb afgekeken :

    Love Live! The School Idol Movie:
    Story : Ik vond het verhaal erg leuk. Vlak voor de de laatste jaars leden van μ's afstuderen krijgen de meiden de kans om naar Amerika te gaan om daar een Live concert te geven. Ze maken veel leuk dingen samen mee in Amerika. Wat ik erg grappig vond was dat Kotori alle Amerikaanse Lekkernijen wilde eten zoals Cheesecake. Het verhaal verliep erg leuk en na ze van Amerika terug komen hadden ze dus nog een laatste concert dat ik ook geweldig vond maar ik wil verder niks spoiler want hier hou ik zelf ook niet van.
    Personages: Ik vond het zo leuk ze allemaal weer terug te zien en dat was ook echt wel fijn (: Ik vind ze allemaal op hun eigen manier iets leuk hebben (:
    Animatie: Ik vond het echt goede animatie ook vooral tijdens hun concerten het was zo mooi om te zien!
    Algemeen : Ik heb zeker van deze film genoten en ik zal hem ook zeker aanraden ook al moet je dan wel beide tv serie seizoen gekeken hebben want dit is het einde van de reeks.
    Punt: 8



    Wakako-Zake :
    Verhaal: Er is niet echt een verhaal lijn in deze anime maar het gaat er om dat Wakako elke keer een nieuw gerecht uit probeert in verschillende knusse restaurantjes na haar werk. Ze drink hier altijd iets van Alcohol bij en de manier waarop Wakako geniet van gerechten laat je als kijker ook zeker het water in de mond lopen en ik wilde zeker alles wel eens uitproberen.
    Personages: Eigenlijk ik er maar een hoofdpersonage Wakako die elke keer een nieuw restaurant bezoekt. Wakako geniet echt van het eten en drinken van haar Zake of bier. Je zie in de anime hoe ze naar een lange dag werken kan ontspannen en tot rust komt tijdens de maaltijd die ze eet.
    Animatie: De is niet echt bijzonder qua personage ook al word hier meer de indruk gelegd op het eten dat word gemaakt en de gerechten zelf.
    Algemeen: Zeker leuk om tussen door een keertje te gaan kijken als je zin hebt om even te ontspannen.
    Punt: 6



    Usagi Drop + Specials :
    Verhaal: Ik vind het echt een hart verwarmend verhaal! Het verhaal begin Daikichi Rin ontmoet als hij met zijn familie bij een komt bij zijn ouders huis vanwege de dood van zijn grootvader. Rin is een kind van zijn grootvader dat hij heeft gekregen door dat hij een verhouding had met zijn Maid Rin moeder. Iemand voelt zich eindelijk aangesproken om voor Rin te zorgen. Niemand wist eerst zelf dat ze bestond en nu Souichi is overleden moet er toch iemand voor Rin zorgen. Daikichi die medelijden met de kleine Rin heeft besluit haar mee naar huis te nemen en voor haar te gaan zorgen. In de 11 episodes van de serie zie je hoe Rin en Daikichi steeds closer worden en hoe Daikichi tegen de vele problemen aan loopt die het ouderschap met zich mee brengt. Gelukkig krijgt hij veel hulp van de moeder van Kouki een vriendje van Rin en zijn moeder en zijn nicht Haruko. Ik vind het leuk hoe ze gedurende het verhaal zo veel leuke dingen samen beleven en hoe hun band steeds sterker wordt.
    Personages: Ik vind alle personages wel iets leuks hebben. Zelfs Rin moeder Masako
    Die Rin heeft verlaten door dat ze niet voor haar kon zorgen
    vind ik op haar eigen manier iets goed hebben. Alle personages voegen ook echt iets toe aan het verhaal. Ik vind het vooral mooi om te zien hoe Daikichi en Rin steeds meer naar elkaar toe groeien.
    Animatie: De animatie is totaal anders dan bij andere anime met kinderen er in Rin is niet super schattige geanimeerd zo als Tsumugi in Amaama to Inazuma maar juist veel realistischer wat ik juist fijn vind want het pas ook echt bij deze anime. Het maakt het echter vind ik. De animatie geeft een realistisch gevoel aan de anime en daardoor kan ik me nog meer inleven in de personages en het nog beter voor me zien.
    Algemeen: Ik vind Usagi Drop een hartverwarmende anime en het is ook zeker een van de beste Slice of life anime die ik heb gezien in tijden. Ik vind het ook zeker een goede Josei en die genre komt niet zo veel voor in anime meer in manga dus ik ben blij dat ik echt een goede Josei anime heb gevonden!
    Punt: 9 voor de tv serie en een 7 voor de specials die zeker aansloten & nog meer aanvulling gaven aan de tv serie.

    [ bericht aangepast op 3 dec 2016 - 15:31 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Die Love Live film moet ik ook nog eens zien! Ik had wel gehoord dat the spin-off anime van Yowamushi Pedal nu subbed is, dus dat ga ik binnenkort lekker kijken.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    @Tes : Zeker aan te raden!

    Ik ben zelf vandaag aan Hanasaku Iroha begonnen zeker een wel een leuke anime maar ik kan alleen de personages nog niet echt peilen maar heb pas 4 van de 26. Het lijk me wel een veel belovend serie. Ik vind Ohana wel leuk alleen hoop ik nog meer wat background story van haar krijg want dat lijk me interessant. Ik hoop ook echt dat ze later met Ko-chan gaat daten, want ik vind ze echt schattig samen. Ik ben zeker benieuwd hoe deze anime gaat verlopen dus ik ga zeker morgen weer verder kijken (:

    [ bericht aangepast op 3 dec 2016 - 20:30 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ikkuh wil ook mede otaku worden ook al ben ik dat al.
    maar toch wil ik het weer worden ^^
    Mijn MAL username is Beaumos (Ik kijk pas een jaar anime dus sorry als mijn anime lijst een beetje kort is :'( )

    Yuzu schreef:
    @Karin: Over Special A ik vond het ook best een beetje raar dat de personages zo lange benen hadden maar het is wel echt een leuke anime serie dus je moet er zeker niet te veel op letten. Het is een van mijn favoriete anime en Romcom anime. Ik raad je dus zeker aan verder te kijken (:
    Over Skip beat weet ik niet veel af ik lees zelf de manga niet heb wel de anime gezien maar ik denk eerlijk gezegd dat er geen tweede seizoen komt want er zijn heel veel anime waar van de manga veel verder gaat en waar ook geen tweede seizoen van is gekomen maar ja je weet het maar nooit !

    Wat Review van anime die ik recent heb afgekeken :

    Love Live! The School Idol Movie:
    Story : Ik vond het verhaal erg leuk. Vlak voor de de laatste jaars leden van μ's afstuderen krijgen de meiden de kans om naar Amerika te gaan om daar een Live concert te geven. Ze maken veel leuk dingen samen mee in Amerika. Wat ik erg grappig vond was dat Kotori alle Amerikaanse Lekkernijen wilde eten zoals Cheesecake. Het verhaal verliep erg leuk en na ze van Amerika terug komen hadden ze dus nog een laatste concert dat ik ook geweldig vond maar ik wil verder niks spoiler want hier hou ik zelf ook niet van.
    Personages: Ik vond het zo leuk ze allemaal weer terug te zien en dat was ook echt wel fijn (: Ik vind ze allemaal op hun eigen manier iets leuk hebben (:
    Animatie: Ik vond het echt goede animatie ook vooral tijdens hun concerten het was zo mooi om te zien!
    Algemeen : Ik heb zeker van deze film genoten en ik zal hem ook zeker aanraden ook al moet je dan wel beide tv serie seizoen gekeken hebben want dit is het einde van de reeks.
    Punt: 8



    Wakako-Zake :
    Verhaal: Er is niet echt een verhaal lijn in deze anime maar het gaat er om dat Wakako elke keer een nieuw gerecht uit probeert in verschillende knusse restaurantjes na haar werk. Ze drink hier altijd iets van Alcohol bij en de manier waarop Wakako geniet van gerechten laat je als kijker ook zeker het water in de mond lopen en ik wilde zeker alles wel eens uitproberen.
    Personages: Eigenlijk ik er maar een hoofdpersonage Wakako die elke keer een nieuw restaurant bezoekt. Wakako geniet echt van het eten en drinken van haar Zake of bier. Je zie in de anime hoe ze naar een lange dag werken kan ontspannen en tot rust komt tijdens de maaltijd die ze eet.
    Animatie: De is niet echt bijzonder qua personage ook al word hier meer de indruk gelegd op het eten dat word gemaakt en de gerechten zelf.
    Algemeen: Zeker leuk om tussen door een keertje te gaan kijken als je zin hebt om even te ontspannen.
    Punt: 6



    Usagi Drop + Specials :
    Verhaal: Ik vind het echt een hart verwarmend verhaal! Het verhaal begin Daikichi Rin ontmoet als hij met zijn familie bij een komt bij zijn ouders huis vanwege de dood van zijn grootvader. Rin is een kind van zijn grootvader dat hij heeft gekregen door dat hij een verhouding had met zijn Maid Rin moeder. Iemand voelt zich eindelijk aangesproken om voor Rin te zorgen. Niemand wist eerst zelf dat ze bestond en nu Souichi is overleden moet er toch iemand voor Rin zorgen. Daikichi die medelijden met de kleine Rin heeft besluit haar mee naar huis te nemen en voor haar te gaan zorgen. In de 11 episodes van de serie zie je hoe Rin en Daikichi steeds closer worden en hoe Daikichi tegen de vele problemen aan loopt die het ouderschap met zich mee brengt. Gelukkig krijgt hij veel hulp van de moeder van Kouki een vriendje van Rin en zijn moeder en zijn nicht Haruko. Ik vind het leuk hoe ze gedurende het verhaal zo veel leuke dingen samen beleven en hoe hun band steeds sterker wordt.
    Personages: Ik vind alle personages wel iets leuks hebben. Zelfs Rin moeder Masako
    Die Rin heeft verlaten door dat ze niet voor haar kon zorgen
    vind ik op haar eigen manier iets goed hebben. Alle personages voegen ook echt iets toe aan het verhaal. Ik vind het vooral mooi om te zien hoe Daikichi en Rin steeds meer naar elkaar toe groeien.
    Animatie: De animatie is totaal anders dan bij andere anime met kinderen er in Rin is niet super schattige geanimeerd zo als Tsumugi in Amaama to Inazuma maar juist veel realistischer wat ik juist fijn vind want het pas ook echt bij deze anime. Het maakt het echter vind ik. De animatie geeft een realistisch gevoel aan de anime en daardoor kan ik me nog meer inleven in de personages en het nog beter voor me zien.
    Algemeen: Ik vind Usagi Drop een hartverwarmende anime en het is ook zeker een van de beste Slice of life anime die ik heb gezien in tijden. Ik vind het ook zeker een goede Josei en die genre komt niet zo veel voor in anime meer in manga dus ik ben blij dat ik echt een goede Josei anime heb gevonden!
    Punt: 9 voor de tv serie en een 7 voor de specials die zeker aansloten & nog meer aanvulling gaven aan de tv serie.



    Bedankt voor je antwoord ^^ Ik ga het zeker wel verder kijken, want het sprak me wel aan, maar ik vond het alleen wel opvallend dat de benen zo lang waren haha.
    Ik ben zelf ook nog maar pas begonnen met de Manga, maar ik vroeg het me af, omdat ik bij de Anime vond dat ze op een clifhanger gestopt waren. (Ik was toen wel geïrriteerd, want ik wilde meer weten, maar dan moest je de manga maar lezen haha).

    Oh Usagi Drop staat ook nog in mijn 'Want to watch'-lijstje. Ik zal er eens aan beginnen na Special A :)

    [ bericht aangepast op 4 dec 2016 - 12:55 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    @Drago : Welkom bij de club ! Ik heb je anime lijst bekeken mooie lijst !! Ik heb je een VV op MAL gestuurd! Wat is je voor naam en leeftijd ?


    @Karin : Blij dat er nog iemand anders Special A kijkt. Het was een van mijn eerste anime en ik vond hem echt leuk. Ja dat is inderdaad bij veel anime zo jammer genoeg maken ze dan geen tweede seizoen en moet je dan de manga lezen als je meer wilt zien maar manga's zijn ook niet verkeerd om te lezen en je kunt het ook sneller doen dat het kijken van een anime en je kunt ook gewoon vaker een pauze inlassen als je dat wil bij anime zit je toch aan ongeveer 24 minuten die je aan een stuk moet kijken per aflevering. Usagi Drop is zeker aan te raden!

    '


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Drago schreef:
    Ikkuh wil ook mede otaku worden ook al ben ik dat al.
    maar toch wil ik het weer worden ^^
    Mijn MAL username is Beaumos (Ik kijk pas een jaar anime dus sorry als mijn anime lijst een beetje kort is :'( )


    Welkom~~!

    Usename change: Kotori ~> Phichit


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik doe sinds een paar maanden mee aan Anime Watching Challenges via MAL. Het is een club Anime Watching Challenges en je kunt er met verschillende Challenges me doen. Ik vind het erg leuk om te doen en ook zeker aan te raden voor beginners en ook voor mensen die eerst een totaal ander genre anime willen proberen. Ik raad het te minste aan.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Sorry voor mijn late reactie, ik kijk niet zo heel veel op het Forum :x
    Ik ben zeker van plan om hem af te kijken ^^ Nee, ik heb geen probleem met het lezen van manga's, maar toen deed ik dat nog niet haha, dus toen was het wel frustrerend. Ik ga Usami drop zeker afkijken.

    Over Manga gesproken, ik heb de nieuwste release van Watashi ga Motete Dousunda gelezen en omg. NOOO WHHY?! Zo'n cliffhanger! D: My feels...


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Thecount is Wortelsap-Wolfram geworden ._.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2016 - 13:49 ]