• Vier maanden verder, en we hebben een nieuwe topic! ;d Nummer 39 alweer!!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Suzuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    32 - Rickon (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 19 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 15 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Benihime (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 15
    48 - Akaashi (Eline) - 17 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 20 - MAL
    50 - TheCount (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 23 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - Emeldir (Katja) - ... -
    58 - Nakajima (Xanthe) - 17 - MAL
    59 - Dazai (Romi) - 16 - MAL
    60 - Daimon (L) - ... - MAL - MDL
    61 - Starkbucks - 18 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 20 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 22 - MAL
    3 - Suzuya (Syll) - 22 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Rafe (Sem) - 20 - MAL
    6 - Doublelift (Minke) - 18 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 17 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 21 - animeplanet
    13 - Katsuhira (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 21 - MAL
    15 - Poems (Michelle) - 15
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Edderkop (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - LaBouff (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Mumei (Iris) - 19 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 18 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Jouska (Eva) - 15
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Note: Sommigen kunnen op de verkeerde dag zijn gezet, want ik heb niet alles door :'D.. Dus als iets verkeerd staat, wil je dat even melden? ;d
    Note: Ik kan het ook mis hebben met de datums :')
    Maandag:


    Dinsdag:
    Joker Game

    Woensdag:
    Gintama
    Bungou Stray Dogs
    Super Lovers

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Magi: Sinbad no Bouken
    Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge

    Vrijdag:
    Dagashi Kashi
    flying witch
    Kiznaiver
    Mayoiga

    Zaterdag:
    Nijiiro Days
    Ajin
    Sakamoto desu ga?

    Zondag:
    Endride
    Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu
    Boku no Hero Academia


    Favoriete tijd van de topic! Gif tijd!
    Ok, dit word lastig want ik heb vrij weinig anime gezien..




    Rechtsboven: Aquarion Evol(?)
    Linksboven: Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge
    Rechtsonder: Bungou Stray Dogs
    Linksonder: Super Lovers

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 20:24 ]

    Favoriete mannelijke Seiyuu?

    10.0% (2 stemmen)
     
    Mamoru Miyanu (Deed o.a: Light, Kai Nagai, Masaomi Kida, Yogi, Rintarou Okabe)

    20.0% (4 stemmen)
     
    Jun Fukuyama (Deed o.a: Grell Sutcliff, Koro-sensei, Shinra Kishitani, Gauche Suede)

    15.0% (3 stemmen)
     
    Yuki Kaji (Deed o.a: Kou Mabuchi, Walker Yumasaki, Shuu Ouma, Finnian, Shion, Eren Yaeger)

    0.0% (0 stemmen)
     
    Nobunaga Shimazaki (Deed o.a: Haruka Nanase, Shidou Itsuka, Keiichi Katakura, Kenji Nakanishi, Shinichi Izumi)

    10.0% (2 stemmen)
     
    Matsuoka Yoshitsugu (Deed o.a: Kirito, Lubbock, Sytry Cartwright, Natsuki Hashiba, Sora)

    45.0% (9 stemmen)
     
    Tuurlijk passen ze er niet allemaal op.. Dus, wie is die van jou? ;d (als die hier niet bij staat)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Lisa: Welkom terug :3
    @Maxime: Bedankt voor je aanraders !

    Nog wat blije gifjes :3





    Anime:
    Little witch academia , Aikatsu stars en Little busters EX


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Als je ook eindelijk Yuri!!! on ICE heb afgekeken vanaf ep 6. Ik vond het het echt een geweldige anime :)
    Het lijk er dus zeker op dat er een tweede seizoen kwam als je moet uit gaan van de laatste episode.
    Yuri , Yurio , Victor en Minami (H)






    [ bericht aangepast op 3 maart 2017 - 16:05 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik wil alleen even iets op het topic typen. Staat de site op zijn kop vanwege 1 april YAY!



    Happy Birthday Akari-Chan


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    13 - Katsuhira (Shirley) - 22- MAL - MDL -> Subaru -> Yuzu


    [ bericht aangepast op 1 mei 2017 - 19:28 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Hi,

    Het is een tijdje geleden dat ik anime gekeken heb, maar ik merkte dat Hummingbird.me het niet meer doet. (Je hebt wel nog het zelfde profiel op Kitsu).
    Mijn informatie klopt dus niet meer. Mijn nieuwe info:

    23 - Tragically (Karin) - 22 - MAL - Animeplanet - Kitsu

    Ik ben wel begonnen met Manga en nu vraag ik me echt af waarom ik dat in hemelsnaam niet eerder gedaan heb :3

    Hoe is het met iedereen? ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Hi,

    Het is een tijdje geleden dat ik anime gekeken heb, maar ik merkte dat Hummingbird.me het niet meer doet. (Je hebt wel nog het zelfde profiel op Kitsu).
    Mijn informatie klopt dus niet meer. Mijn nieuwe info:

    23 - Tragically (Karin) - 22 - MAL - Animeplanet - Kitsu

    Ik ben wel begonnen met Manga en nu vraag ik me echt af waarom ik dat in hemelsnaam niet eerder gedaan heb :3

    Hoe is het met iedereen? ^^


    Welcome back Karin-Chan.

    Het is hier al een tijdje rustig op dit forum fijn weer eens een reactie te zien.

    Ik begon zelf met het lezen van Manga voor ik anime ging kijken. Ik kreeg een aanrader van een vriendin manga lezen vind ik nog steeds leuk maar kijk over het algemeen meer anime en drama series.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yuzu schreef:
    (...)

    Welcome back Karin-Chan.

    Het is hier al een tijdje rustig op dit forum fijn weer eens een reactie te zien.

    Ik begon zelf met het lezen van Manga voor ik anime ging kijken. Ik kreeg een aanrader van een vriendin manga lezen vind ik nog steeds leuk maar kijk over het algemeen meer anime en drama series.


    Dankjewel ^^

    Wat jammer dat het zo rustig is. Ik zal proberen om wat vaker iets te posten (:

    Het is bij mij al even geleden dat ik een aflevering van een anime gekeken heb (maar dat komt omdat ik sowieso nog al wat series/afleveringen moet inhalen haha). Ik ben nog niet zo lang verdiept in Manga's maar ik vind ze echt geweldig. ^^ De leukste die ik tot nu toe gelezen heb (en ongeduldig zit te wachten op het volgende chapter) heet "19 days". Ik vind hem echt super, een echte aanrader als je van Yaoi/Shoun-ai houdt.

    Heb je misschien een goede aanrader om als Drama te kijken? (Dit heb ik nog niet gedaan en ik ben wel benieuwd of ik dit ook leuk vind om te volgen). ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    (...)

    Dankjewel ^^

    Wat jammer dat het zo rustig is. Ik zal proberen om wat vaker iets te posten (:

    Het is bij mij al even geleden dat ik een aflevering van een anime gekeken heb (maar dat komt omdat ik sowieso nog al wat series/afleveringen moet inhalen haha). Ik ben nog niet zo lang verdiept in Manga's maar ik vind ze echt geweldig. ^^ De leukste die ik tot nu toe gelezen heb (en ongeduldig zit te wachten op het volgende chapter) heet "19 days". Ik vind hem echt super, een echte aanrader als je van Yaoi/Shoun-ai houdt.

    Heb je misschien een goede aanrader om als Drama te kijken? (Dit heb ik nog niet gedaan en ik ben wel benieuwd of ik dit ook leuk vind om te volgen). ^^


    Ja wel jammer de meeste mensen die eerder actief waren op het forum zijn niet meer zo vaak online volgens mij wel jammer het was altijd zo levendig forum!

    Ik heb ook weinig tijd om anime te kijken en manga te lezen. Ik heb het erg druk met mijn werk en bijna weinig thuis. Ik ga binnenkort als ik een weekje vrij heb weer wat serie bij kijken en verder lezen. Ik zal 19 Days een op zoeken hou wel van Yaoi/Shounen-ai genre manga en anime :) \
    '
    Een leuke drama om mee te beginnen lastig mijn eerste was een live action drama serie waar ik via via door zoeken op uitkwam Ouran high school host club.
    Ik zal een paar van mijn favoriete op een rijtje zetten je kunt ze allemaal op zoeken op Mydramalist en daar op kun je ook bij houden wat je kijkt mijn MDL staat boven in de begin post.
    Wat aanraders :
    Lost Days (Een van mij eerste drama serie een thriller erg spannend)
    Ouran high school host club de drama serie en de film (In die volgorde want de film is het vervolg. )
    Switch Girl!! (Erg grappig en zeker ook aan te raden hier ook de manga van te lezen waar de live action op gebaseerd is)
    Yamada kun to 7 nin no Majo (Een van mijn persoonlijke favoriete live action series die ik heb gekeken)
    Kurosaki-kun no Iinari ni Nante Naranai special en film (In die volgorde want de film is het vervolg. Hier ook weer raad ik ook de manga aan )
    Met deze kom je al een heel eind ik kijk zelf ook best veel Koreaanse , Taiwanese en Chinese drama maar daar moet je wel van houden het is weer een totaal andere taal en klant qua taal als Japans. Als jij het wil proberen kun je altijd een kijkje in mijn lijst nemen klik. Veel succes !!


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Kan nummer 8 van Raisei naar Catmint, en 17 naar 18 worden aangepast?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Hallo,
    nu het eindelijk weer vakantie is heb ik besloten om toch maar weer eens anime te kijken.

    Heeft iemand van jullie suggesties?

    Btw ik heb een nieuw profiel aangemaakt op animeplanet gakikawaii

    [ bericht aangepast op 21 juli 2017 - 13:43 ]

    naestivate schreef:
    Hallo,
    nu het eindelijk weer vakantie is heb ik besloten om toch maar weer eens anime te kijken.

    Heeft iemand van jullie suggesties?

    Btw ik heb een nieuw profiel aangemaakt op animeplanet gakikawaii


    Hoi ,

    Ik heb even op je profiel in je lijst gekeken en ik heb wel wat aanraders voor je.
    Ik zag dat accel world in je ptw lijst zeker aan te raden !!
    Nog wat aanraders :
    Ouran high school host club
    Anohana
    Kokoro connect
    Non non Biyori
    K-On!
    Nana


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    naestivate schreef:
    Hallo,
    nu het eindelijk weer vakantie is heb ik besloten om toch maar weer eens anime te kijken.

    Heeft iemand van jullie suggesties?

    Btw ik heb een nieuw profiel aangemaakt op animeplanet gakikawaii

    Ik geef even 1 anime die iedereen moet kijken: Assassination classroom. Het is een komedie en echt geweldig :'D


    Shoganai i ne~

    @Yuzu en @KimTaehyung
    Dankjewel voor de aanraders! Ik zal zeker eens een kijkje nemen.

    Kijkt hier iemand Asian drama's?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Niemand? Zelfs geen Running Man?


    Don't walk. Run, you sheep, run.