• Vier maanden verder, en we hebben een nieuwe topic! ;d Nummer 39 alweer!!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Suzuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    32 - Rickon (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 19 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 15 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Benihime (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 15
    48 - Akaashi (Eline) - 17 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 20 - MAL
    50 - TheCount (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 23 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - Emeldir (Katja) - ... -
    58 - Nakajima (Xanthe) - 17 - MAL
    59 - Dazai (Romi) - 16 - MAL
    60 - Daimon (L) - ... - MAL - MDL
    61 - Starkbucks - 18 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 20 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 22 - MAL
    3 - Suzuya (Syll) - 22 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Rafe (Sem) - 20 - MAL
    6 - Doublelift (Minke) - 18 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 17 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 21 - animeplanet
    13 - Katsuhira (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 21 - MAL
    15 - Poems (Michelle) - 15
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Edderkop (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - LaBouff (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Mumei (Iris) - 19 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 18 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Jouska (Eva) - 15
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Note: Sommigen kunnen op de verkeerde dag zijn gezet, want ik heb niet alles door :'D.. Dus als iets verkeerd staat, wil je dat even melden? ;d
    Note: Ik kan het ook mis hebben met de datums :')
    Maandag:


    Dinsdag:
    Joker Game

    Woensdag:
    Gintama
    Bungou Stray Dogs
    Super Lovers

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Magi: Sinbad no Bouken
    Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge

    Vrijdag:
    Dagashi Kashi
    flying witch
    Kiznaiver
    Mayoiga

    Zaterdag:
    Nijiiro Days
    Ajin
    Sakamoto desu ga?

    Zondag:
    Endride
    Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu
    Boku no Hero Academia


    Favoriete tijd van de topic! Gif tijd!
    Ok, dit word lastig want ik heb vrij weinig anime gezien..




    Rechtsboven: Aquarion Evol(?)
    Linksboven: Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge
    Rechtsonder: Bungou Stray Dogs
    Linksonder: Super Lovers

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 20:24 ]

    Favoriete mannelijke Seiyuu?

    10.0% (2 stemmen)
     
    Mamoru Miyanu (Deed o.a: Light, Kai Nagai, Masaomi Kida, Yogi, Rintarou Okabe)

    20.0% (4 stemmen)
     
    Jun Fukuyama (Deed o.a: Grell Sutcliff, Koro-sensei, Shinra Kishitani, Gauche Suede)

    15.0% (3 stemmen)
     
    Yuki Kaji (Deed o.a: Kou Mabuchi, Walker Yumasaki, Shuu Ouma, Finnian, Shion, Eren Yaeger)

    0.0% (0 stemmen)
     
    Nobunaga Shimazaki (Deed o.a: Haruka Nanase, Shidou Itsuka, Keiichi Katakura, Kenji Nakanishi, Shinichi Izumi)

    10.0% (2 stemmen)
     
    Matsuoka Yoshitsugu (Deed o.a: Kirito, Lubbock, Sytry Cartwright, Natsuki Hashiba, Sora)

    45.0% (9 stemmen)
     
    Tuurlijk passen ze er niet allemaal op.. Dus, wie is die van jou? ;d (als die hier niet bij staat)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Suzuya schreef:
    Oh! Een vraag, wat vind jij van Neko? & van BoobMckenzie?

    Neko kan zo'n dork zijn, maar duidelijk handig. En miss Heartless is okay I guess, ze doet me vaag denken aan Riza van Fullmetal Alchemist :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ghehe, ik zelf vind Neko echt leuk ;d. Ik dacht eerst dat zij de fanservice meid werd, totdat BoobMcKenzie in beeld kwam..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Suzuya schreef:
    Ghehe, ik zelf vind Neko echt leuk ;d. Ik dacht eerst dat zij de fanservice meid werd, totdat BoobMcKenzie in beeld kwam..

    Haha. wel met het verschil dat Riza plat is :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik kan niet wachten als ik mijn username weer kan veranderen. Morgen, na 19.50 uur. *O*

    [ bericht aangepast op 1 april 2016 - 1:20 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mayoiga (The lost village) : De eerste ep was intresant ik ben benieuwd naar meer. Het is Mystery drama anime dus ik verwacht er nog wel iets goed van. Deze anime kan me nog eens gaan verbazen denk ik.

    [ bericht aangepast op 3 april 2016 - 11:45 ]


    We are like Glass. We Break and eventually we shatter.

    Mayoiga lijkt me cool! *^*
    Ik heb zelf gisteren de eerste episode van Terra Formars Revenge gezien, het was weer best wel leuk. :'D


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Mayoiga ep 1 : Ik vond het een goed anime eerste episode. Ik denk dat vooral omdat er zo veel personages aan het begin zijn voor gesteld en er maar een kleine main cast is. Dit nog wel eens een mysterieuze anime kan worden met een verrast verhaal. Vooral het hoofdpersonage Mitsumune en dat meisje Masaki lijken me erg intressant volgens mij kan Masaki dingen ongelukken of toekomst beelden ze aankomen ofzo te miste dat is mijn gevoel. Ik vind Lion ook erg cool ze is echt wel een meid met pit en met haar capuchon met oortje op is ze zo schattig. Ik denk dat deze anime zeker nog een goed verhaal gaat opleveren.



    Boku no Hero Academia ep 1 : De eerste episode was redelijk goed. Ik vond vooral Izuku's achtergrond interessant en ik ben ook zeker een aan moediger van hem nu ik weet wat hij heeft mee gemaakt en zo ik hoop zeker dat hij een goede super held gaat worden. Ik vind Izuku ook zo schattig (:



    Charlotte Special : Zeker een goede special episode van de Charlotte anime serie. Ik vond het verhaal erg goed en ik had ook weer leuke YuuxTomori momenten. Het meisje waar in het in deze episode om ging Iori was zo schattig ook al was haar verhaal wel zielig gelukkig hebben Yuu en Tomori haar kunnen helpen zo dat ze zich weer beter kon voelen over haar gave en alles.



    Pan de Peace! ep 1 : Schattig is het enige goed woord voor deze 3,5 min durende eerste ep van deze anime short.

    [ bericht aangepast op 3 april 2016 - 22:08 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik ga Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu information heel erg leuk vinden denk ik ;d

    *random gedachtes van mij*


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik vond Boku no hero academia ook leuk!


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Anne Happy ep 1: Zo leuke slice of life comedy anime. Het verhaal is best grappig maar ook schattig. De anime main girls zijn cute naar ook best raar soms maar vooral Hanako is zo schattig !



    Super lovers ep 1: Schattige Shoun ai anime over 2 broers die mijn zo warm gevoel geven. Het is zo leuk te zien hoe Ren steeds closer en opener wordt tegen over Haru. Gewoon zo schattig!

    [ bericht aangepast op 7 april 2016 - 22:07 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Voor de geïnteresseerden: ik heb Zankyou no Terror gereviewed in het Q-magazine.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Hiyaaass, ben ik weer~.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Netoge no yome wa onnanoko ja Nai to omotta? Ep 1 : Best een leuke eerste episode. Vooral als je zelf wel eens online games speelt is deze anime herkenbaar denk ik. Het verhaal tot nu tot vind ik wel grappig. Ako is zo kawaii :3



    Mayoiga ep 2: Het blijft interessant om te kijken ik ben benieuwd wat er met dat dorp aan de hand is.



    Bungou stray dogs ep 1: Het verhaal op zich is goed en de animatie ook het is door de zelfde producers gedaan als No.6 dus dit belooft me nog goed te worden. Dazai vind ik wel cool!



    Aikatsu stars! Ep 1: Dit is een Spin-off van de originele aikatsu anime. Ik vind het hoofdpersonage yume adorble. Het verhaal is ook best leuk ook al vond ik de orginele anime van aikatsu tot nu toe beter maar misschien veranderd dit nog.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ajin > Yata


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Manami > Solomon.

    Ik mis Manami nu al, maar Solomon is ook precious.


    Medb - Pronouced as [me-èv]