• Vier maanden verder, en we hebben een nieuwe topic! ;d Nummer 39 alweer!!
    Ik zet in een spoiler hier onder de uitslag van de poll want ik ben te lui voor een leuk verhaaltje xd


    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Suzuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Ook als je je drama series bij houd op bijv. Mydramalist.com, geef ze door!
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.
    ~ Wil je stoppen met een otaku zijn en uit de lijst? Nou...


    Dat gaat hem niet worden


    Join us! ;D
    32 - Rickon (Fanny) - 16 - MAL
    33 - xLenox (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    34 - Penta (Rowan) - 20
    35 - Airashii (Liesbeth) - 22 - MAL
    36 - Manami (Tesla) - 19 - MAL
    37 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    38 - Setsunai (Amparo) - 18
    39 - Horibe (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    40 - Shinoa (Romy) - 15 - MAL
    41 - Brandebok (Myke) - 18 - animeplanet
    42 - RayLaVie (Sam) - 17
    43 - Matata (Joyce) - 19 - MAL
    44 - Benihime (Latanya) - 16
    45 - Lovelydemon (Amber) - 19
    46 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    47 - RUSO4 (Kelly) - 15
    48 - Akaashi (Eline) - 17 - Q-List
    49 - MeOrYou (Laurien) - 20 - MAL
    50 - TheCount (Christian) - 15 -
    51 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    52 - Morticia (Maia) - 23 - MAL
    53 - Hadetjeuhxx (Hade) - 16 - MAL
    54 - serein (Arne) - ... - animeplanet
    55 - GOTOSLEEP (Elz) - 14 -
    56 - Inclination (Jo-Anne) - 14 - MAL
    57 - Emeldir (Katja) - ... -
    58 - Nakajima (Xanthe) - 17 - MAL
    59 - Dazai (Romi) - 16 - MAL
    60 - Daimon (L) - ... - MAL - MDL
    61 - Starkbucks - 18 - MAL
    1 - Mugiwara (Dirkje) - 20 - MAL
    2 - Xerxes (Kevin) - 22 - MAL
    3 - Suzuya (Syll) - 22 - MAL - MDL
    4 - Mito (Myrthe) - 18 - MAL
    5 - Rafe (Sem) - 20 - MAL
    6 - Doublelift (Minke) - 18 - MAL
    7 - Haruyuki (Maria) - 21
    8 - Raisei (Maxime) - 17 MAL
    9 - Itsuka (Ellen) - 19 - MAL << Weet iemand dr username?
    10 - crywithout (Allen) - 20
    11 - Mayfly (Lilian) - 19 - MAL
    12 - Yayde (Marijke) - 21 - animeplanet
    13 - Katsuhira (Shirley) - 21 - MAL - MDL
    14 - Fainche (Chantal) - 21 - MAL
    15 - Poems (Michelle) - 15
    16 - Crosszerya (Benthe) - 17 - MAL
    17 - Edderkop (Reina) - 18 - MAL
    18 - Rewritten (Suus) - 18 - Animeplanet
    19 - Quart (Rosa) - 15
    20 - ErenJaeger (Astrid) - 18 - MAL
    21 - Aussie (Sniper) - 20
    22 - Hooverphonic (Sarah) - 19 - MAL
    23 - LaBouff (Karin) - 21 - MAL - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Mumei (Iris) - 19 - MAL
    25 - PluviophiIe (Rowena) - 18 -
    26 - mrCas (Cas) - 14 -
    27 - OriharaIzaya (Thorsten) - 18 - MAL
    28 - MorningStorm (Wouter) - 17 - MAL
    29 - HalfBloodPrince (Sharon) - 21 - MAL
    30 - Jouska (Eva) - 15
    31 - Hachiman (Jeffrey) - 22



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Note: Sommigen kunnen op de verkeerde dag zijn gezet, want ik heb niet alles door :'D.. Dus als iets verkeerd staat, wil je dat even melden? ;d
    Note: Ik kan het ook mis hebben met de datums :')
    Maandag:


    Dinsdag:
    Joker Game

    Woensdag:
    Gintama
    Bungou Stray Dogs
    Super Lovers

    Donderdag:
    Naruto Shippuuden
    Magi: Sinbad no Bouken
    Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge

    Vrijdag:
    Dagashi Kashi
    flying witch
    Kiznaiver
    Mayoiga

    Zaterdag:
    Nijiiro Days
    Ajin
    Sakamoto desu ga?

    Zondag:
    Endride
    Re: Zero Kara Hajimeru Isekai Seikatsu
    Boku no Hero Academia


    Favoriete tijd van de topic! Gif tijd!
    Ok, dit word lastig want ik heb vrij weinig anime gezien..




    Rechtsboven: Aquarion Evol(?)
    Linksboven: Tanaka-kun wa Itsumo Kedaruge
    Rechtsonder: Bungou Stray Dogs
    Linksonder: Super Lovers

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 20:24 ]

    Favoriete mannelijke Seiyuu?

    10.0% (2 stemmen)
     
    Mamoru Miyanu (Deed o.a: Light, Kai Nagai, Masaomi Kida, Yogi, Rintarou Okabe)

    20.0% (4 stemmen)
     
    Jun Fukuyama (Deed o.a: Grell Sutcliff, Koro-sensei, Shinra Kishitani, Gauche Suede)

    15.0% (3 stemmen)
     
    Yuki Kaji (Deed o.a: Kou Mabuchi, Walker Yumasaki, Shuu Ouma, Finnian, Shion, Eren Yaeger)

    0.0% (0 stemmen)
     
    Nobunaga Shimazaki (Deed o.a: Haruka Nanase, Shidou Itsuka, Keiichi Katakura, Kenji Nakanishi, Shinichi Izumi)

    10.0% (2 stemmen)
     
    Matsuoka Yoshitsugu (Deed o.a: Kirito, Lubbock, Sytry Cartwright, Natsuki Hashiba, Sora)

    45.0% (9 stemmen)
     
    Tuurlijk passen ze er niet allemaal op.. Dus, wie is die van jou? ;d (als die hier niet bij staat)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ondertussen mijn profiel en dat onderste zinnetje maar eens mee veranderd naar mijn naam XD (ik moet leren om dat gelijk te doen) Mijn zinnetje is eigenlijk alleen net iets te lang.. :'D

    Ik zal straks jullie namen maar eens veranderen :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @ Syll (Nee-san) : Naamwijzing Kurumi is nu Katsuhira (:
    Kiznaiver ep 1 + 2: Ik ben nu al fan van Katsuhira. Het verhaal is zo interessant en het doet me echt denken aan Kokoro connect, maar op een andere manier doe dit me ook denken As the Gods Will. De personages zijn allemaal verschillend wat juist leuk is. De opening song is best goed vooral de Melody er van het Engels is matig maar klinkt wel mooi door de zang. De personages zijn allemaal zo interessant en uniek dat het leuk blijft om te kijken.
    Toen Chidori vertelde dat ze Kacchon leuk vind en ze wilt dat hij weer zijn oude zelf werd right in the kokoro !!
    Ik vind Kacchon (Katsuhima) en Chidori zo schattig samen (: De animatie is zo goed en het verhaal ook zeker de beste anime van dit seizoen die ik zo ver heb gezien. Ik kijk uit naar ep 3. Bijna vergeten postief plus punt dat ik nog moet vermelden Katsuhira Seiyuu is Yuki Kaji !!

    [ bericht aangepast op 16 april 2016 - 19:56 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Mihihi ik werd nee-san genoemd


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mijn favoriete personages van Lente seizoen! van de anime die ik heb gekeken.







    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik ben eindelijk weer eens aan een anime begonnen, na maanden lang geen anime te hebben gekeken :'D
    Namelijk die nieuwe van de makers van Attack on Titan. Ik weet de naam ff niet meer.

    Maar hij lijkt echt veel op AOT...
    En dat is iets goeds: Ik vond AOT echt geweldig, dus dat maakt deze anime ook mooi.
    En iets slechts: Ja.. het is een beetje on origineel :'D

    Shared iemand die mening?

    Vooral omdat de hoofdpersoon een half-half is. Hij heeft een haat aan die Kagane omdat zijn zusje/moeder door die dingen is omgebracht. Dat andere meisje dat ook half half is, haar tools lijken wel op de gear van AOT etc etc


    I live for the applause, you will die for it.

    Kabaneri of the Iron Fortress?

    Een gokje tho, want ik heb hem nog niet gezien, maar volgens mij ging het daar ook over monsters die binnevallen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Rin became a dick, but next to that Free! is more fun than I thought it would be...
    EDIT: en ik vraag me 90% van de tijd ook af hoe high Haruka is :'D Bc god...
    En nu heb ik weer medelijden met Rin like whut... Wat is Rei nu weer aan het doen, lololol

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 23:16 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Suzuya schreef:
    Kabaneri of the Iron Fortress?

    Een gokje tho, want ik heb hem nog niet gezien, maar volgens mij ging het daar ook over monsters die binnevallen..
    Yap, dat is 'm!


    I live for the applause, you will die for it.

    Vandaag eindelijk naar een lange tijd pindakaas en Sushi 2 uitgelezen (: Ik vond het tot nu toe een young adult roman leuke serie en ik zal beide boeken zeker aanraden ik vond persoonlijk het eerste boek iets beter maar in het twee boek leer je Marle wel beter kennen. Ik vond beide boeken goede boeken als je net al mijn een geeky Otaku bent die graag leest over het leven van een mede Geek/Otaku. Je kunt ze bij alle cons kopen bij de AniWay-stand en Online. Ik raad de boeken zeker wel aan (:


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Toch maar weer eens een berichtje op het topic zetten het avatar topic heeft dit topic naar beneden gehaald. Ik heb vanaf vandaag lekker vakantie tot 8 mei. Ook al moet ik volgende week wel werken maar ik heb in ieder geval weer tijd om wat meer voor anime , manga en drama. Ik moet nog wat seizoen anime bij kijken en ik ben begonnen aan Skip Beat live action en ik vind de actrice die Kyouko speel zo awesome ze heeft zo schattige stem en haar ze is ook schattig de actrice heet Chen Ivy ze speelde ook in Hear me als Yang Yang.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Yata > Recoil


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Bedankt voor al je tips Shirley. :3

    Ik ben benieuwd... Wat zijn jullie favoriete genre's?

    [ bericht aangepast op 27 april 2016 - 16:36 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Solomon schreef:
    Bedankt voor al je tips Shirley. :3

    Ik ben benieuwd... Wat zijn jullie favoriete genre's?

    Actie, sci-fi, horror, sports, mostly anime made for boys tho :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Solomon schreef:
    Bedankt voor al je tips Shirley. :3

    Ik ben benieuwd... Wat zijn jullie favoriete genre's?


    Graag gedaan!



    Mijn favoriete genres : Romance , Comedy , Romcom, shoujo , Josei, magic, Mystery , drama , Music en Slice of life. (:

    [ bericht aangepast op 27 april 2016 - 18:42 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Solomon schreef:
    Bedankt voor al je tips Shirley. :3

    Ik ben benieuwd... Wat zijn jullie favoriete genre's?

    Mijn favo genres? Volgens mij zijn dat er te veel om op te noemen :') Ik kijk zowat alles, zolang het plot interessant is, maar het liefst kijk ik toch shounen, seinen, actie, sci-fi, en fantasy (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.