• Het is al bijna 1 mei en dat betekent (volgens mij) dat de studiekeuzes voor dit jaar al weer gemaakt moeten zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar studies van andere mensen en misschien zijn er nog mensen die nog een keuze moeten maken. Daarom dacht ik: waarom verzamelen we niet alle studies in één topic.

    Zelf studeer ik Toegepaste aardrijkskunde (hbo) en ik vind het echt een hele leuke studie. Bij toegepaste aardrijkskunde (ook wel Management van de leefomgeving genoemd) ben je bezig met (hoe kan het ook anders): het toepassen van aardrijkskunde. Het is een hele brede studie en je bent bezig met allerlei verschillen aspecten van het vak met als doel het kunnen "managen van de leefomgeving". Met een opleiding toegepaste aardrijkskunde kun je bijvoorbeeld bij de overheid gaan werken of je eigen adviesbureau beginnen.

    Wat studeren jullie of gaan jullie studeren?


    ©1998

    Frodo schreef:
    Ik studeer psychologie in Leuven (: een toprichting, alleen heel erg veel werk.


    Hé, doe jij dat niet samen met Liesje (Asriel)? :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Weet je wat me ook erg gaaf zou lijken? Een studie in de richting van schrijven. Waar je bijvoorbeeld editor bij een uitgeverij mee kan worden. Misschien zou dat nog wel bij me passen ook. Is dat de studie Nederlands?


    Slightly drunk.

    Peccata schreef:
    Weet je wat me ook erg gaaf zou lijken? Een studie in de richting van schrijven. Waar je bijvoorbeeld editor bij een uitgeverij mee kan worden. Misschien zou dat nog wel bij me passen ook. Is dat de studie Nederlands?


    Je kan Creative Writing gaan doen. Jip (Wiarda) heeft soortgelijke plannen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Je kan Creative Writing gaan doen. Jip (Wiarda) heeft soortgelijke plannen.

    Oh, ik wist niet eens dat dat bestond, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik me helemaal niet heb georiënteerd in die richting. Ik ga niet nog eens mijn plannen overhoop gooien tho, ik ga eerst maar eens kijken of biologie is wat ik wil. Ben nu al bezig met een studie die me niet ligt en ik ga in dit stadium even geen overhaaste beslissingen nemen :3 maarrrr misschien is het iets voor later? Want ik wil eigenlijk (op dit moment dan) wel graag mezelf ontwikkelen op het gebied van schrijven en zo


    Slightly drunk.

    Ik studeer Pedagogie van het jonge kind in Gent. (:


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Je kan Creative Writing gaan doen. Jip (Wiarda) heeft soortgelijke plannen.


    Ik ga een keuze vak volgen die zo heet. Ben benieuwt of het wat wordt c:


    Seasons will change, but I shall remain

    Patholoog schreef:
    (...)

    Heee, Leuven! :'D


    Joooo, Leuven! (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Capybara schreef:
    (...)

    Hé, doe jij dat niet samen met Liesje (Asriel)? :'D


    We zitten met 600 in een aula, dus ik zou het niet weten (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik doe nu het tweede jaar van de PABO, maar heb helaas mijn laatste kans voor een toets niet gehaald, die nog wel meegold voor mijn P.
    Dit betekent dat ik een BSA krijg. Echt super balen.
    Nu ben ik dus druk op zoek naar wat ik nu ga doen.
    Misschien de Pabo aan een andere hogeschool, maar toerisme aan het NHTV lijkt me ook heel leuk!

    [ bericht aangepast op 22 april 2016 - 17:38 ]


    Tell me about it, stud.

    Shazi schreef:
    Ik zit in het tweede jaar van International Tourism Management op het HBO ^^


    Waar doe je dat? Op het NHTV?
    Lijkt mij namelijk ook een hele gave studie! Is alleen wel een enorme switch na de Pabo. :')


    Tell me about it, stud.

    Momenteel ben ik bezig met HBO European Studies. De mengelmoes aan vakken sprak me onzettend aan. Gezien ik hiervoor van het MBO af kwam (marketing en communicatie) heb ik wel moeite met dit jaar, ik moet echt hard mijn best doen om 6'en te halen maar de opleiding vind ik erg leuk en tot zover kan ik nog steeds mijn P halen, dus dat is wel fijn.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Frodo schreef:
    (...)

    We zitten met 600 in een aula, dus ik zou het niet weten (:


    Ze zei het me eens geloof ik :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Sanjit schreef:
    Ik studeer Pedagogie van het jonge kind in Gent. (:


    Ik ging zeggen: 'Hé, nog iemand die in Gent studeert!' Maar dat wist ik al, haha. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik zit nu in mijn tweede jaar paraveterinaire dierenartsassistente opleiding op het groenhorst in Barneveld ^^ Nog geen idee eigenlijk of ik hier echt mijn toekomst van wil maken..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Je kan Creative Writing gaan doen. Jip (Wiarda) heeft soortgelijke plannen.


    Dat klinkt me ook wel interessant in de oren. Ik weet alleen niet of ik er eenhele opleidingvan zou doen.. Cursus of verkort lijkt me zelf dan leuker, en minder duur hahaha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.