• "Wie is de Mol op Quizlet?"



    Welkom allemaal in Stockholm, de hoofdstad van Zweden en hét land waar de wedstrijd 'De Mol' zich zal afspelen. Hiervoor hebben we tien enthousiaste kandidaten nodig, waarvan één de Mol die de door de andere negen ontmaskerd moet worden. Heel de wedstrijd zal bestaan uit zeven rondes en een finale, waarin de grote ontknoping plaatsvindt. Elke ronde zal eindigen met een test over de Mol. De kandidaat die de laagste score haalt, valt onherroepelijk af en daarom is het van groot belang dat iedereen actief kan blijven meespelen. Denk daarom dus goed na voordat je je inschrijft. Iedereen kan zich inschrijven tot 19.00 u. vrijdag 22 april. Daaruit zullen negen gemotiveerde deelnemers en een sluwe Mol geselecteerd worden.
    Graag eerst alle informatie doorlezen onder de spoilers voordat je je inschrijft en misschien wel tot gauw!



    Inschrijving gesloten




    Hoe zal het spel verlopen?
    Er zijn tien deelnemers, waarvan één mol. De negen overige kandidaten moeten aan de hand van opdrachten de mol kunnen ontmaskeren, maar let op! Je kan niemand vertrouwen tenzij je zelf de mol bent die er alles aan zal doen zoveel mogelijk credits uit de pot te houden. (We spelen om echte Quizlet credits) Doorheen het spel kunnen de deelnemers credits verdienen door opdrachten te volbrengen of verliezen door mislukte opdrachten. De winnaar die de mol weet te ontmaskeren, krijgt de pot. Er is een maximum van twintig credits te verdienen. De mol krijgt het aantal credits dat hij/zij uit de pot heeft kunnen halen.
    De opdrachten zijn bijna allemaal in teams te volbrengen. Het is dus de bedoeling dat onderlinge samenwerking is vereist. Ik vraag hierbij aan de mol om opdrachten niet te saboteren door opzettelijk niet te reageren op teamgenoten. Tijdens de opdrachten is het mogelijk om jokers en vrijstellingen te verdienen. Jokers rekenen een fout antwoord bij de test juist en vrijstellingen geven je een mogelijkheid naar de volgende ronde te gaan zonder de test te hoeven invullen.
    Op het einde van elke ronde is elke deelnemer (buiten die met een vrijstelling) verplicht een test in te vullen. Deze zal gaan over de mol (denk hierbij aan uiterlijke en innerlijke kenmerken, spelgedrag). De deelnemer met de laagste score valt onherroepelijk af.
    Om meer te weten over elkaar en specifiek over de mol, is het toegelaten elkaar vragen te stellen in het topic! Vragen die specifiek aan jou gericht zijn, moet je eerlijk beantwoorden (buiten de vragen met betrekking tot je rol en de vorige opdrachten, hier mag je liegen).

    Wat doet de mol?
    De mol moet het spel saboteren en zoveel mogelijk credits uit de pot houden, want het aantal credits die hij uit de pot weet te houden, zal hij zelf krijgen. Echter, de mol heeft ook enkele regels waaraan hij zich moet houden: Het is niet toegelaten teamleden opzettelijk te negeren, opdrachten opzettelijk niet in te leveren. De mol doet zijn best en moet op andere gebieden gaan saboteren! Het is niet toegelaten te verraden dat hij de mol is.
    Voor elke opdracht stuur ik de mol persoonlijk een bericht met specifieke regels omtrent de eerstvolgende opdracht. Ik sta in direct contact met de mol om hem bij te sturen en op de hoogte te stellen in het spel.

    Hoe en wanneer indienen?
    Inleveren doe je via een Google formulier, net zoals de aanmelding verlopen is. De link naar het formulier zal telkens onderaan staan bij de desbetreffende opdracht. Deze regel handhaaf ik bewust om verwarring te voorkomen, want privé berichtjes kunnen snel verloren gaan.
    Iedere ronde duurt dertien dagen waarvan tien dagen voor de opdracht en drie dagen om de test in te leveren. Uitstel kan niet gevraagd worden.

    Wat zijn de regels?
    Allereerst de huisregels van Quizlet, wie deze overtreedt, vliegt linea recta uit de wedstrijd. Ik beaam dan nogmaals dat plagiaat ten strengste verboden is. Indien ik plagiaat opmerk, wordt dit aan een moderator gemeld en zal je de wedstrijd ook moeten verlaten.
    Elkaars werk afkraken wordt ook niet getolereerd, heb respect voor mekaar.
    Verklap je rol niet, dit is zeer belangrijk in deze wedstrijd.
    Naamsveranderingen doorgeven in het rood en vet gedrukt.

    Zijn er nog vragen?
    Dan mag je ze zeker in het topic stellen! Lees eerst even de FAQ door want wie weet is de vraag al eens eerder gesteld.

    FAQ:

    Wat voor opdrachten kunnen we verwachten?
    Vooral opdrachten waar je moet samenwerken om te slagen. Het zijn geen tijdrovende of onmogelijke opdrachten; een foto maken, een gedicht schrijven, een vragenlijst invullen, een raadsel oplossen, een SA schrijven...

    Is het spel online of in real life?
    Het spel zal helemaal online verlopen.

    Waarom al die (persoonlijke) vragen?
    De antwoorden op die vragen zijn erg nuttig voor me om een beeld te kunnen scheppen van jullie en later zal ik ze gebruiken in de tests over de mol. Ik ga geen (persoonlijke) informatie doorlekken.

    Ik kan mijn geboortedatum niet invullen?
    Dat is niet erg. Ik heb de vraag als niet vereist gemarkeerd. Geef het maar door via het topic, dan pas ik het handmatig aan.

    Shit, ik ben mijn antwoorden vergeten!
    Dat is niet erg! Laat me iets weten, dan stuur ik ze jouw richting uit (:


    SPELLEIDER
    ° Capybara - Qing - 16

    DEELNEMERS
    ° Iroquois - Wendy - 18
    ° Vikings - Natas - 26
    ° WensAter - Ava - 12
    ° Junns - Maaike - 21
    ° JamesPotter - Femke - 18
    ° ProngsPotter - Froukje - 15
    ° Mignon - Lotte - 19
    ° Monesi - Leah - 15
    ° Josiah - Melissa - 13
    ° DeadpooI - Felicia - 20

    RONDE EEN

    JA-groep:
    Femke
    Wendy
    Froukje
    Melissa
    Ava

    NEE-groep:
    Felicia
    Maaike
    Lotte
    Leah
    Natas


    Jullie zijn opgesplitst in twee groepen. Een ja-groep en een nee-groep. Dat is het antwoord op de vraag 'Zou jij de mol willen worden?'. In een van de twee groepen zit de mol. (Maaike en Lotte waren de enige twee die nee hadden gezegd, maar ik heb de groep opgevuld met ja's)
    In jullie aanmelding hebben jullie drie feitjes over jezelf moeten geven. Ik heb er eentje uit gekozen*.Het is de bedoeling dat het andere team bepaalt welk feitje bij welke persoon van het andere team hoort. Elkaar ondervragen in het topic is toegestaan, maar van zaterdag 23 april tot dinsdag 2 mei is het niet verplicht eerlijk te antwoorden.
    Enkel als de teams erin slagen meer dan zeven van de tien feitjes juist te hebben, zullen er twee credits in de pot komen. Anders zal de teller op nul blijven staan. Belangrijk! Het team dat de meeste feitjes juist heeft, krijgt tien jokers (twee voor elke speler). Denk dus goed na of je elkaar helpt.

    Doorgeven welk feitje bij wie past kan via dit formulier doorgeven worden door één iemand per team. Denk dus goed na wie je kiest. Jullie hebben tijd om jullie eindoordeel door te geven tot dinsdag 2 mei. Onderling overleggen in teams met elkaar kan via Social Media of via een ongeactiveerde story. Die beslissing is aan jullie.

    Heel veel succes!

    *
    Feitjes van JA voor NEE:
    1) Ik kan mijn eigen kleren maken.
    2) Ik ben ook een actief Wattpad'er.
    3) Ik wil journalistiek gaan studeren.
    4) Ik houd niet van drop en cola.
    5) Ik ben impulsief, gezellig en een beetje hyper.

    Feitjes van NEE voor JA:
    1) Ik eet bijna niets zonder appelmoes.
    2) Frikandelbroodjes zijn mijn favoriet.
    3) Ik ken het Franse volkslied uit mijn hoofd.
    4) Ik heb mijn derde leerjaar niet gedaan.
    5) Ik ben een enorme filmfanaat.


    De uitslag is bekend!

    Er zijn maar liefst acht feitjes juist. Dit wel zeggen dat er twee credits in de pot komen!
    Het team dat de tien jokers gewonnen heeft is...

    (cat)
    Hihi
    Het JA-team! Gefeliciteerd! Zij wisten alle weetjes op de juiste plek te zetten.


    Ik ga geen lijst zetten welke antwoorden zijn ingeleverd.

    Klik hier om de test in te vullen. Jullie hebben drie dagen tijd, dus tot donderdag 28 april 19.00. Bij ex aeqo is de persoon die het eerst ingeleverd heeft, de winnaar.

    NB: Vragen die specifiek aan jou gericht zijn, moet je weer eerlijk beantwoorden (buiten de vragen met betrekking tot je rol en de vorige opdrachten, hier mag je liegen).

    Heel veel succes!


    De uitslag is bekend!






    Ava is afgevallen omdat ze de test niet heeft ingevuld.







    RONDE TWEE

    TEAM ROOD:
    Froukje
    Natas
    Wendy

    TEAM BLAUW:
    Melissa
    Felicia
    Femke

    TEAM GEEL:
    Leah
    Maaike
    Lotte

    Deze keer zijn jullie in drie groepen van drie personen gesplitst: Rood, Blauw en Geel. In de vorige ronde hebben jullie elkaar op schaal gezet van 1 tot 10 op graad van verdenking. Groep Rood zijn de drie verdachtste deelnemers, daarop volgt groep Blauw en dan groep Geel. Het is de bedoeling dat elk team zijn leden een nummer geeft: 1, 2 of 3. De persoon met nummer 1 moet een gedicht schrijven over de natuur, de persoon met nummer 2 moet een foto nemen van een dier (geen huisdier!), de persoon met nummer 3 moet een collage maken van de vier seizoenen. Het inleveren gebeurt ook op volgorde. Nummer 1 levert eerst in, nummer 2 als tweede en nummer 3 als derde, maar ook de teams moeten apart inleveren. Rood, Blauw en Geel mogen elkaar niet kruisen.

    Een voorbeeld hoe het er uiteindelijk uit kan zien:
    Rood 1
    Rood 2
    Rood 3

    Geel 1
    Geel 2
    Geel 3

    Blauw 1
    Blauw 2
    Blauw 3


    Inleveren kan tot dinsdag 10 mei 19.00u via dit formulier, maar let op! De opdracht is pas geslaagd als de kleine opdrachtjes in de correcte volgorde zijn ingeleverd en elk opdrachtje door elk team is gemaakt. Het team dat als laatste inlevert, krijgt vier jokers (zelf te verdelen). Als alle teams erin slagen, komen er drie credits in de pot. Overleggen met elkaar kan via Whatsapp in een groep (graag mij toevoegen!)

    Heel veel succes!

    [ bericht aangepast op 2 jan 2017 - 21:28 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 15 nov 2016 - 20:59 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dit is leuuuuk


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    De opdracht is echt leuk bedacht!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Josiah schreef:
    De opdracht is echt leuk bedacht!


    Dankjewel ^^ Ik vind het leuk dat jullie enthousiast zijn (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    En, is groep nee er al uit of ze ons gaan helpen? Als jullie ons namelijk helpen, zijn wij wel bereid jullie te helpen. Tenminste, dat hebben we tot nu toe in ons overleg besloten. We willen namelijk wel voor de pot gaan, maar zomaar de jokers weggeven vinden we ook niet erg tof.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Euhm, ik ben mijn gsm vergeten, dus als jullie er uit zijn, stuur even een berichtje. ;D Ik wil ook nog mijn facebook geven als dat gemakkelijker is. c:


    What would Emma do?

    Capybara schreef:
    Ik heb daarnet de opmerking gekregen dat de NEE-zeggers hoogstwaarschijnlijk geen mol zijn.

    Ik wil even benadrukken dat ik niet heb gekeken of de persoon JA of NEE heeft gezegd hehe. #nietgemeenofzo
    Dus over JA en NEE hoef je niet in te zitten, dat was puur voor deze opdracht dat ik het vroeg :'D

    Good luck!

    TIP: Probeer niet in een tunnelvisie te zitten (;
    TIP2: Het kan zijn dat ik tussendoor wat tips geef, maar die zet ik niet in de beginpost ^^

    Bedoek je dingen als die geheime hints elk seizoen?

    Oje, we gaan weer kruisjes en dat soort übervage hints zoeken!

    Hint #1;
    Pas op voor tunnelvisie > tunnels zijn donker, ratten leven in het donker > Froukje lijkt niet op een rat dus zij is vast de mol!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Mooiii Melis cx


    obsessive rage

    Josiah schreef:
    (...)
    Bedoek je dingen als die geheime hints elk seizoen?

    Oje, we gaan weer kruisjes en dat soort übervage hints zoeken!

    Hint #1;
    Pas op voor tunnelvisie > tunnels zijn donker, ratten leven in het donker > Froukje lijkt niet op een rat dus zij is vast de mol!


    misschien (cat) ben ik nog niet uit :'D hangt er vanaf of jullie de mol al hebben of niet (: het zou maar erg zijn moest niemand de mol ontmaskeren hahahaha

    Tips kondig ik trouwens wel aan met "Tip".

    TIP: De mol is een meisje!

    [ bericht aangepast op 23 april 2016 - 20:06 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Capybara schreef:
    (...)

    misschien (cat) ben ik nog niet uit :'D hangt er vanaf of jullie de mol al hebben of niet (: het zou maar erg zijn moest niemand de mol ontmaskeren hahahaha

    Tips kondig ik trouwens wel aan met "Tip".

    TIP: De mol is een meisje!

    Hé, niet de rest ook tips geven!

    [ bericht aangepast op 23 april 2016 - 20:15 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Josiah schreef:
    (...)
    Bedoek je dingen als die geheime hints elk seizoen?

    Oje, we gaan weer kruisjes en dat soort übervage hints zoeken!

    Hint #1;
    Pas op voor tunnelvisie > tunnels zijn donker, ratten leven in het donker > Froukje lijkt niet op een rat dus zij is vast de mol!


    Dit is een feilloze redenering! Die volg ik. (cat)


    What would Emma do?

    Ik heb mijn gsm nu niet bij, die licht vrees ik nog bij m'n ma. Maar dan ben ik morgen, dus dan ga ik in de groep kunnen kijken. Zouden jullie even willen wachten te beslissen of jullie helpen? c:

    [ bericht aangepast op 23 april 2016 - 20:34 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Josiah schreef:
    (...)
    Bedoek je dingen als die geheime hints elk seizoen?

    Oje, we gaan weer kruisjes en dat soort übervage hints zoeken!

    Hint #1;
    Pas op voor tunnelvisie > tunnels zijn donker, ratten leven in het donker > Froukje lijkt niet op een rat dus zij is vast de mol!


    Gmehheheeh :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik moet dit topic nog bijlezen, maar het ik zag in pb iets over groepen. Dus ik wil even laten weten dat ik het hele weekend van huis ben en maandag ga bijlezen en mijn nummer stuur. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Josiah schreef:
    (...)
    Bedoek je dingen als die geheime hints elk seizoen?

    Oje, we gaan weer kruisjes en dat soort übervage hints zoeken!

    Hint #1;
    Pas op voor tunnelvisie > tunnels zijn donker, ratten leven in het donker > Froukje lijkt niet op een rat dus zij is vast de mol!


    Wil je hier trouwens mee zeggen dat de rest van ons wel op een rat lijkt? (cat)


    What would Emma do?

    DeadpooI schreef:
    (...)

    Wil je hier trouwens mee zeggen dat de rest van ons wel op een rat lijkt? (cat)

    Geen commentaar


    in love with the fictional characters, I'm sorry