• Ik heb digitaal een tekening gemaakt. Ik was eerst van plan Lara Croft te tekenen, dat ging niet zo goed dus toen had ik de hele tekening anders gemaakt en toen kwam ik op dit. :') Zelf vind ik de tekening niet zo goed dus daarom vraag ik jullie om tips. Hoe kan ik de tekening beter / acceptabeler maken? Ik heb zelf namelijk geen idee hoe ik dat moet doen (aangezien ik eigenlijk maar wat heb geschetst :')).



    Update:



    Tweede update:



    Derde update:



    Eindresultaat:

    [ bericht aangepast op 1 mei 2016 - 22:39 ]


    The sun will rise and we will try again.

    Nu heb ik echt het gevoel dat ik je stalk doordat ik op al je topics reageer x) maar goed. Ik klik bijna op elk topic dat ik zie.

    Ik vind al best goed^^ je zei een aantal topics geleden dat je niet zo goed was in mensen tekenen, maar dat valt best mee^^.

    Ik heb helaas het tekenverstand van een vleermuis, maar mij lijkt hij een beetje 2D. Heel plat dus. Misschien kan je meer doen met schaduwen en highlights?
    Ook lijken vooral de ogen plat. Alsof ze papieren ogen draagt voor haar ogen. Ik denk (maar weet het niet zeker, nog steeds het tekenverstand van een vleermuis) dat de ogen iets 'boller' moeten door ze wat schuin te tekenen. Probeer eens mensen als voorbeeld te nemen^^


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Probeer de anatomie van het gezicht eens op te zoeken. Dat zou wel eens kunnen helpen denk ik c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Als het gezicht iets breder is en de nek juist smaller is het iets realistischer, al heeft dit ook wel wat ^^
    Met het haar heb ik ook altijd struggles, uiteindelijk heb ik besloten het wilder te tekenen, en ook een paar brushes gevonden, maar dat blijft irritant cx
    Maar het is al erg mooi, wauw!

    Oh, en een scherpere brush. In het begin lijkt dit misschien vervelend maar uiteindelijk is het realistischer c:

    [ bericht aangepast op 28 april 2016 - 14:42 ]


    obsessive rage

    I actually think you made a pretty good attempt!
    Ik zou niet alleen maar met een airbrush werken (dit is ook afhankelijk van iemands persoonlijke voorkeur) en ook met een hardere brush zwaardere schaduwen aanbrengen. Op youtube is een user Ahmed Aldoori die ik heel mooi schaduwen vind maken. In zijn videos heeft hij ook soms downloadlinks naar de brushes die hij gebruikt, for free!

    [ bericht aangepast op 28 april 2016 - 14:43 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    JamesPotter schreef:
    Nu heb ik echt het gevoel dat ik je stalk doordat ik op al je topics reageer x) maar goed. Ik klik bijna op elk topic dat ik zie.

    Ik vind al best goed^^ je zei een aantal topics geleden dat je niet zo goed was in mensen tekenen, maar dat valt best mee^^.

    Ik heb helaas het tekenverstand van een vleermuis, maar mij lijkt hij een beetje 2D. Heel plat dus. Misschien kan je meer doen met schaduwen en highlights?
    Ook lijken vooral de ogen plat. Alsof ze papieren ogen draagt voor haar ogen. Ik denk (maar weet het niet zeker, nog steeds het tekenverstand van een vleermuis) dat de ogen iets 'boller' moeten door ze wat schuin te tekenen. Probeer eens mensen als voorbeeld te nemen^^


    Haha maakt niet uit hoor! Ik vind jouw reacties altijd zo leuk! En voor iemand die zegt dat ze het tekenverstand heeft van een vleermuis, lijkt het dat je er toch veel verstand van hebt. Bedankt voor de tips! Ik had voordat ik deze tekening maakte een oog proberen te tekenen. Zou ik dit oog (dat ik heb getekend) een beetje als voorbeeld oog kunnen nemen?


    The sun will rise and we will try again.

    EichenHouse schreef:
    Probeer de anatomie van het gezicht eens op te zoeken. Dat zou wel eens kunnen helpen denk ik c:


    Dit. De anatomie van het gezicht in de praktijk bij het tekenen is eigenlijk best vaag het voelt heel onnatuurlijk om te tekenen maar uiteindelijk komt het juist het beste uit. Zoek eens een tekenschema voor gezichten op, dat kan echt het verschil maken. Ook wat al eerder gezegd is, met andere brushes werken zorgt ook voor een strakker en realistischer effect. Maar het ziet er al heel tof uit!


    The truth is out there.

    Werecoyote schreef:
    (...)

    Haha maakt niet uit hoor! Ik vind jouw reacties altijd zo leuk! En voor iemand die zegt dat ze het tekenverstand heeft van een vleermuis, lijkt het dat je er toch veel verstand van hebt. Bedankt voor de tips! Ik had voordat ik deze tekening maakte een oog proberen te tekenen. Zou ik dit oog (dat ik heb getekend) een beetje als voorbeeld oog kunnen nemen?





    Kijk hier anders eens naar? Het heeft mij heel erg geholpen, haha. Al ben ik nog lang niet zo goed, maar dat hoeft ook niet.


    obsessive rage

    Ik zou de schaduwen iets meer in elkaar over laten lopen. Nu glimt ze ontzettend (tenzij dat de bedoeling is), maar als de kleuren wat meer overlopen in elkaar dan heb je dat effect een stuk minder. Daarbij mag een kaaklijn altijd iets scherper zijn dan de rest qua lijnen, omdat dat de vorm geeft aan het gezicht. Kijk ook altijd goed naar de verhoudingen van het gezicht. Bovenkant ogen zitten op de hoogte aan de bovenkant van de oren; het gezicht is in 4 even grote delen te verdelen (van boven naar onder: haarlijn/pony, midden van ogen, het stuk tussen neus en mond en als je het onderste vierkant nog een keer door de helft doet heb je de onderkant van de lippen).


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    EichenHouse schreef:
    Probeer de anatomie van het gezicht eens op te zoeken. Dat zou wel eens kunnen helpen denk ik c:


    Ik zal eens kijken!


    The sun will rise and we will try again.

    De neus is een beetje lang ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    WensAter schreef:
    Als het gezicht iets breder is en de nek juist smaller is het iets realistischer, al heeft dit ook wel wat ^^
    Met het haar heb ik ook altijd struggles, uiteindelijk heb ik besloten het wilder te tekenen, en ook een paar brushes gevonden, maar dat blijft irritant cx
    Maar het is al erg mooi, wauw!

    Oh, en een scherpere brush. In het begin lijkt dit misschien vervelend maar uiteindelijk is het realistischer c:


    Welke stukken met een scherpere brush? ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Werecoyote schreef:
    (...)

    Welke stukken met een scherpere brush? ^^


    De huid, licht en de uiteinden van schaduw hoeven dat niet maar bij de huid en ogen wel


    obsessive rage

    Ik heb wat dingen aangepast! De ogen heb ik aangepast, het gezicht is nu wat breder en de nek smaller, neus kleiner en de schaduwen lopen meer in elkaar over. ^^


    The sun will rise and we will try again.

    De neus mocht iets harder c: Voor de rest blijft ie erg mooi!


    obsessive rage

    WensAter schreef:
    De neus mocht iets harder c: Voor de rest blijft ie erg mooi!


    Ik probeer dat de hele tijd maar mijn tekening werkte niet mee XD Maar volgens mij lukt het nu, ik ben ermee bezig!


    The sun will rise and we will try again.