• Ik weet eigenlijk niet precies waarom ik hier een topic over open, maar ik vond het wel een verhaal om met de wereld van quizlet te delen.
    Gisteren gingen mijn broertje en ik naar onze opa en oma om de baby eendjes daar te bezichtigen, welke ik absoluut adoreer omdat ze gewoon de meest perfecte wezens zijn die de natuur ooit heeft gecreëerd. Hier rechts zie je dan ook een plaatje van twee van deze eendjes.

    De buren van mijn opa en oma hebben vorig jaar een gewond baby eendje gevonden en besloten voor het beestje te zorgen. Dit is een verhaal over een eend die de eerste maanden van haar leven zwemmend in een badkuip heeft doorgebracht. Hoewel dit niet helemaal is gelopen zoals meestal in de natuur gebeurd, kan kan je zo'n eendje nou eenmaal niet laten sterven wanneer ze verlaten is door haar moeder.
    Uiteindelijk heeft het buurmeisje haar Badeend genoemd.

    In elk geval, heeft Badeend nu kleintjes, vier stuks zijn het nu nog, twee zijn helaas al afgehaakt. Met al deze eendjes leeft iedereen natuurlijk erg mee. Badeend is er ook niet erg bang voor om met haar kinderen op het erf van mijn opa en oma te komen om te schooieren voor zaadjes. Doordat mijn opa en oma een stel kippen hebben, wordt er namelijk regelmatig wat zaad gestrooid, waar de eenden ook graag van mee-eten.

    Over het algemeen is het niet erg moeilijk om Badeend te onderscheiden van andere eenden. Wanneer alle eenden wegvliegen/zwemmen zodra er iemand aan komt rennen, is Badeend degene die kwakend op je af komt en in je tenen probeert te bijten, want ja, dat doet ze. Daarnaast loopt ze ook zo je huis in als je even niet oppast. Je kan dus wel stellen dat ze niet helemaal is zoals andere eenden.

    Maar goed, ze heeft dus kleintjes.Gisteren waren wij dus buiten aan het kijken hoe schattig en klein en perfect ze waren.
    Er is alleen een probleem met één van de eendjes, omdat deze waarschijnlijk iets heeft aan zijn/haar pootjes, wat inhoud dat het eendje problemen heeft met lopen. Meestal zie je hem een beetje huppen en springen, maar lopen zit er niet helemaal in. Wat mij wel verbaast, is dat dit eendje het heeft weten te overleven, terwijl twee andere eendjes helaas al gegrepen zijn door een snoek of dergelijke. Ook is dit het eendje het eendje waar ik zelf het meeste mee meeleef. Dit is omdat bij elk hobbeltje waar hij als enige niet opkom, ik hem hardop sta aan te moedigen - alsof dat helpt.

    Mijn opa en oma hebben ook twee katten, en deze katten vinden deze eendjes wonderbaarlijk interessant. Zo worden de katten voor de veiligheid soms maar even binnen gezet als de eendjes komen eten. Maar tot nu toe waren ze niet verder gegaan dan in een aanvalshouding gaan staan, of camouflerend achter de bosjes gaan zitten, wat er eerlijk gezegd nog best wel grappig uitzag ook.

    Anyway, gistermiddag waren de eendjes net klaar met eten en wilden langzaam te water gaan. Mijn broertje en ik zaten om een bankje toe te kijken - ik kan wel uren naar die kleine dingetjes staren - toen één van de katten ineens opdook en het eendje greep wat niet zo goed kan lopen.
    En vanaf dat moment kwam er letterlijk een soort oer drang in mij naar boven. Ik en mijn broertje rende de kat schreeuwend achteraan.
    "Nee, Sokkie, laat los!" Niet dat hij daar nou echt naar luisterde, maar goed. Uiteindelijk sprong hij een andere tuin in, over een sloot en boomstammen en weet ik het wat. Hoewel ik normaal gesproken een beetje terughoudend ben over het over dingen heen springen en het in andere mensen hun tuinen komen zonder toestemming, twijfelde ik nu helemaal niet en ben ik erachter na gegaan, waarna ik tegen mijn broertje schreeuwde dat hij mijn opa en oma moest halen. Ik nam namelijk aan dat mijn opa wel wat handiger zou zijn in het redden van het eendje dan ik.
    Ik heb de kat uiteindelijk opgepakt en weer de juiste tuin in gegooid, terwijl ik ondertussen probeerde uit te vogelen waar het eendje zich verborgen had en of hij überhaupt nog leefde. Gelukkig wist hij even later weer bij het water te komen, waar hij werd herenigd met zijn/haar moeder en de andere kleintjes.

    Al met al, was dat toch wel even een schrik situatie. Tien minuten later zat ik nog steeds na te trillen met de gedachte van het eendje in Sokkie's bek in mijn hoofd. Er zijn waarschijnlijk mensen die een eendenleven niet erg hoog stellen, maar de afgelopen dagen ben ik er toch wel erg gehecht aan geraakt en ik zou het echt vreselijk hebben gevonden als het slecht was afgelopen, al helemaal op zo'n manier.

    Om dit topic nog even mooi af te sluiten:
    Zijn er nog mensen op quizlet die wel eens een dier hebben gered?


    She was always looking for more..

    Om een of andere reden ben ik heel erg blij dat dit topic bestaat. Dankje dat je dit stukje van je leven met het internet wilde delen, want het feit dat er ergens een echte eend rondloopt die Badeend is genoemd en vier baby's heeft, waarvan er eentje mank loopt en bijna is opgegeten door een kat, is een feit dat mijn leven iets rijker heeft gemaakt op de beste manier. Geen sarcasme, het maakt me echt heel suf blij. :'D Voor mij ben je in ieder geval op dit moment een nationale held.

    Ik heb ooit een poging gedaan een jonge muis te redden. Had het allemaal live bijgehouden op Quizlet en alles. Hij hield het een paar nachten vol, maar hij at slecht en stierf. Tragisch. RIP Sil. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Dit topic maakt mij oprecht blij. Gewoon omdat het random is en dat is echt geweldig.

    En baby eendjes zijn super aandoenlijk.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Aah war flashbacks naar een jaar of twaalf terug to be honest. Ik houd echt van eendjes ;u;
    Wel fijn dat het allemaal goed geëindigd is ;A;

    En een jaar of elf of twaalf geleden dus (ik weet dit omdat het in het jaar van mijn heilige communie was otl) was er een eend die samen met haar eendenman een nestje had gemaakt bij mijn ouders in de tuin (voor zover we een tuin hadden). Ik was een jaar of zeven-acht, mijn zusje vier of vijf, en ze had de eend dus Kwebbeltje genoemd, want dat beest was hartstikke luidruchtig en in die tijd was ze obsessed met Kabouter Plop.
    Mijn ouders hadden een oud badje gevuld met water en dat bij de plantenbak met eend gezet zodat ze at least een beetje kon zwemmen; iedere dag werd ze gevoerd en alles. En toen baby-eend c:. Er was maar één eitje uitgekomen, maar ik had met mijn communie een fototoestel gekregen en de leukste foto van baby-eend gemaakt. Maar die staat niet op mijn laptop en ligt op mijn studentenkamer boekenlegger te spelen in a clash of kings... dus foto van baby-eend komt morgenavond wel c:
    Maar dus daarna hebben we de dierenambulance gebeld en toen hebben zij de zorg voor baby-eend en Kwebbeltje op zich genomen c:

    Verder heeft mijn zusje een vogeltje (twitter) gered een paar jaar geleden, heb ik daarvoor een konijn wat was losgelaten (en doodsbang bij onze garage in een hoekje zat) gevangen en verzorgd voor een tijdje en hebben we een keer een egeltje gered wat midden voor onze voordeur besloot een winterslaap te houden oTL


    because i knew you, i have been changed for good

    Oh God, ik zat echt helemaal in het verhaal en ik zat hier achter mijn scherm van: RED HET EENTJE! Gelukkig is het goed afgelopen met het eendje (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wiarda schreef:
    Om een of andere reden ben ik heel erg blij dat dit topic bestaat. Dankje dat je dit stukje van je leven met het internet wilde delen, want het feit dat er ergens een echte eend rondloopt die Badeend is genoemd en vier baby's heeft, waarvan er eentje mank loopt en bijna is opgegeten door een kat, is een feit dat mijn leven iets rijker heeft gemaakt op de beste manier. Geen sarcasme, het maakt me echt heel suf blij. :'D Voor mij ben je in ieder geval op dit moment een nationale held.

    Ik heb ooit een poging gedaan een jonge muis te redden. Had het allemaal live bijgehouden op Quizlet en alles. Hij hield het een paar nachten vol, maar hij at slecht en stierf. Tragisch. RIP Sil. :')


    Haha, ik ben ook heel blij dat je er blij van wordt. Het is inderdaad niet iets wat je normaal gesproken hoort - zelf had ik de eend waarschijnlijk geen Badeend genoemd, moet ik toegeven, maar achteraf gezien vind ik het eigenlijk wel geniaal. Als ik daar op bezoek ben is het ook ontzettend normaal geworden als je hoort: "O, Badeend loopt de woonkamer weer in!"
    And thanks, :')

    Oh, wat erg dat hij het uiteindelijk niet gered heeft, zeker als je zo'n muisje een paar dagen heeft meegemaakt. Het lijkt me dat je er dan toch een beetje aan gehecht raakt.


    ImAwesome schreef:
    Dit topic maakt mij oprecht blij. Gewoon omdat het random is en dat is echt geweldig.

    En baby eendjes zijn super aandoenlijk.


    Randomheid is inderdaad geweldig ja. Soms heb ik het gevoel dat ik iets gewoon even moet opschrijven, gewoon omdat ik bang ben dat ik het anders vergeet.

    Ja! Ik kan dan ook echt niet stoppen met naar ze te staren, en omdat de moeder niet bang is voor mensen zijn haar baby's het ook niet. Ik vind het dan ook echt geweldig wanneer ze op nog geen meter afstand van me zitten.


    SPICA schreef:
    Aah war flashbacks naar een jaar of twaalf terug to be honest. Ik houd echt van eendjes ;u;
    Wel fijn dat het allemaal goed geëindigd is ;A;

    En een jaar of elf of twaalf geleden dus (ik weet dit omdat het in het jaar van mijn heilige communie was otl) was er een eend die samen met haar eendenman een nestje had gemaakt bij mijn ouders in de tuin (voor zover we een tuin hadden). Ik was een jaar of zeven-acht, mijn zusje vier of vijf, en ze had de eend dus Kwebbeltje genoemd, want dat beest was hartstikke luidruchtig en in die tijd was ze obsessed met Kabouter Plop.
    Mijn ouders hadden een oud badje gevuld met water en dat bij de plantenbak met eend gezet zodat ze at least een beetje kon zwemmen; iedere dag werd ze gevoerd en alles. En toen baby-eend c:. Er was maar één eitje uitgekomen, maar ik had met mijn communie een fototoestel gekregen en de leukste foto van baby-eend gemaakt. Maar die staat niet op mijn laptop en ligt op mijn studentenkamer boekenlegger te spelen in a clash of kings... dus foto van baby-eend komt morgenavond wel c:
    Maar dus daarna hebben we de dierenambulance gebeld en toen hebben zij de zorg voor baby-eend en Kwebbeltje op zich genomen c:

    Verder heeft mijn zusje een vogeltje (twitter) gered een paar jaar geleden, heb ik daarvoor een konijn wat was losgelaten (en doodsbang bij onze garage in een hoekje zat) gevangen en verzorgd voor een tijdje en hebben we een keer een egeltje gered wat midden voor onze voordeur besloot een winterslaap te houden oTL


    Wat een leuke naam, Kwebbeltje! Wat zijn kinderen toch ontzettend creatief in het verzinnen van namen voor eenden.
    Oh, dat is een mooi verhalen zeg! Ik snap ook echt helemaal hoe je helemaal kan gaan meeleven met die dieren. Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar hoe het baby eendje eruitziet!


    She was always looking for more..

    Atrox schreef:
    Oh God, ik zat echt helemaal in het verhaal en ik zat hier achter mijn scherm van: RED HET EENTJE! Gelukkig is het goed afgelopen met het eendje (:


    Haha. Ik ben in elk geval ook zelf erg blij met hoe het is afgelopen, anders denk ik dat ik de kat van mijn opa en oma nooit recht meer zou kunnen aankijken. :]


    She was always looking for more..

    Aahw vet cute! Go Laura de eendenredden! Go go go!


    take me back to the basics and the simple life

    Remarkeyable schreef:
    Aahw vet cute! Go Laura de eendenredden! Go go go!


    I know. Hahah. Mijn broertje zei daarna grappend dat ik mega Mindy was en hij mega Toby, dat vond ik toch wel best wel cute van hem.


    She was always looking for more..

    ImAwesome schreef:
    Dit topic maakt mij oprecht blij. Gewoon omdat het random is en dat is echt geweldig.

    En baby eendjes zijn super aandoenlijk.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Saiph schreef:
    (...)

    Wat een leuke naam, Kwebbeltje! Wat zijn kinderen toch ontzettend creatief in het verzinnen van namen voor eenden.
    Oh, dat is een mooi verhalen zeg! Ik snap ook echt helemaal hoe je helemaal kan gaan meeleven met die dieren. Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar hoe het baby eendje eruitziet!
    aha plOT TWIST IK HAD EEN FOTO VAN DE FOTO OP MIJN TELEFOON STAAN LANG LEVE DROPBOX. Dus bij deze: baby-eend


    because i knew you, i have been changed for good

    SPICA schreef:
    (...)aha plOT TWIST IK HAD EEN FOTO VAN DE FOTO OP MIJN TELEFOON STAAN LANG LEVE DROPBOX. Dus bij deze: baby-eend


    dit topic werd zojuist zo mogelijk noG BETER


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    SPICA schreef:
    (...)aha plOT TWIST IK HAD EEN FOTO VAN DE FOTO OP MIJN TELEFOON STAAN LANG LEVE DROPBOX. Dus bij deze: baby-eend


    Omg! Dat is echt zo ongelofelijk schattig en lief. Nu wil ik hem knuffelen.


    She was always looking for more..

    Saiph schreef:
    (...)

    I know. Hahah. Mijn broertje zei daarna grappend dat ik mega Mindy was en hij mega Toby, dat vond ik toch wel best wel cute van hem.


    Megaa Mindy MEEEGA MINDY LA LA LA LALALALA LALLALALA


    take me back to the basics and the simple life

    Wiarda schreef:
    (...)

    dit topic werd zojuist zo mogelijk noG BETER

    You're welcome <3. Ik ben nog steeds zo ontzettend trots op die foto to be honest :']

    Saiph schreef:
    (...)

    Omg! Dat is echt zo ongelofelijk schattig en lief. Nu wil ik hem knuffelen.

    Gaat een beetje moeilijk worden ;; Die foto is meer dan een decennium oud ;u;


    because i knew you, i have been changed for good

    Remarkeyable schreef:
    (...)

    Megaa Mindy MEEEGA MINDY LA LA LA LALALALA LALLALALA


    Ik ken dat liedje dus zo niet meer uit mijn hoofd, maar ik ben dan ook nooit een enorme Mega Mindy fan geweest to be honest.

    SPICA schreef:
    (...)
    Gaat een beetje moeilijk worden ;; Die foto is meer dan een decennium oud ;u;


    Haha, a girl can dream. Of anders kan ik hem gewoon gaan opsporen. :]


    She was always looking for more..