• Hellleu Quizlettertjes



    Aangezien de meesten onder ons studenten (incl. middelbaar) zijn leek het me wel handig om een topic te openen voor en over studentenjobs en jobstudenten.

    In dit topic mag je alles posten over jouw studentenwerk. Je mag ook vragen stellen, je mag inspiratie opdoen om ergens te gaan werken. Je mag je werk ophemelen, je mag klagen, zagen, schelden op je baas,... als het maar met studentenjobs te maken heeft.:Y)

    How about lonen?
    Je mag je loon posten, maar controleer wel of dat mag van je baas/bedrijf. Je kan niemand verplichten zijn of haar loon op te noemen als die persoon dat niet wilt.
    Overbodige vermelding? Misschien, maar verloning is een moeilijk onderwerp voor sommigen.

    Harde werkers op Quizlet

    Schouwer // Jarne // 17 // Plopsaland De Panne // Afdeling operations
    StanLee // Felicia // 20 // Rusthuis // Verpleegster
    WlLD // Laurianne // 20 // A.D. Delhaize // Kassierster / rekkenvuller
    Golden_Ratio // Tirza // 16 // Jumbo // slagerij afdeling
    Toda // Leah // 15 // Minigolf Deurne // Verschillende taken
    Metamorphoses // Qing // 16 // Apotheek // Jeugdtrainer // Serveuse
    Mignon // Lotte // 19 // Verzorgingshuis // Keuken (+ incidenteel restaurant)

    Het lijkt me wel handig om alle jobstudenten op te lijsten. Het enige wat ik moet weten als je op de lijst wilt is: username // naam // leeftijd // bedrijf // eventueel functie of afdeling.


    Groetjes,
    Jarne

    Ik zal even mijn eigen zegje doen.:Y)
    Ik werk als jobstudent in Plopsaland De Panne op de afdeling operations. Wat houdt dit in? Attractiebediening, toegangscontrole, begeleiden theater en events, parking, schoonmaak, onthaal, kassa.
    Ik verdien een gemiddeld loon in België, maar krijg wel redelijk wat extra. Vanaf een bepaald aantal dagen bijvoorbeeld een premie die oploopt, abonnement voor alle Plopsa parken, slechts de helft voor eten en drinken in het park en ook nog eens reisonkosten. En als ik wat slim reis kan ik op dat laatste erg veel winst maken.
    Ohh, en in de zomer gratis kamperen.
    Doe ik mijn werk graag? Ja! Om te beginnen ben ik met twee interesses bezig: pretparken en Studio 100. Daarbij is de werksfeer gewoonweg top! Toffe bazen en collega's, afwisselend werk,...
    Het is een afstand die ik moet afleggen, maar ik krijg echt heel veel.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 12:33 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Schouwer schreef:
    (...)

    Ik zou echt niet aan ouderenzorg kunnen doen.:/

    @Laurianne
    Ik ken iemand die bij Katoen Natie werkte, ook een fabriek, die verdiende 12 euro. Misschien dat je bij industrie meer verdient? Ik weet eigenlijk niet echt waar lonen afhankelijk van zijn.:W


    Wel, ik heb ook echt geen idee hahahah, ik zeg gewoon maar na wat zij me vertelt :').


    soul made of stardust and chaos.

    Smal schreef:
    Ik heb vorige zomer gewerkt. Dit verdiende goed.
    Deze zomer ga ik niet werken. Qua planning gaat dit gewoon niet lukken...


    This. Voornamelijk door herexamens.
    Ik werkte vorige zomer als redster en het verdiende goed. :'D Zondagen waren dubbel betaald en als ik geluk had, stond ik op de strandzone. Het enige nadeel is dat het binnen enorm warm is en dat de tijd zó verschrikkelijk traag gaat. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    StanLee schreef:
    (...)

    Als ik een volledige maand werk verdien ik ongeveer 2.500 euro. En dat is hetzelfde of zelfs minder voor mensen die vast werken. Ze verdienen niet bij het uur natuurlijk, maar hun maandloon is ongeveer 2.000 tot 2.500.
    bruto of netto?


    Queer zijn is gewoon alles

    Schouwer schreef:
    (...)bruto of netto?


    Ik denk bruto. Dus daar schiet niet veel van over. :') Verplegersinkomen is veeeeeel te laag.


    What would Emma do?

    StanLee schreef:
    (...)

    Ik denk bruto. Dus daar schiet niet veel van over. :') Verplegersinkomen is veeeeeel te laag.


    Zeker als je weet wat ze eigenlijk allemaal doen.(no_chears)


    Queer zijn is gewoon alles

    Schouwer schreef:
    (...)

    Zeker als je weet wat ze eigenlijk allemaal doen.(no_chears)


    Jup, ondergewaardeerd. Het ligt waarschijnlijk iets hoger dan ik zei. Ze houden er ongeveer 1800 aan over dacht ik. Ik weet het even niet meer. x)

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 22:57 ]


    What would Emma do?

    Schouwer schreef:
    (...)

    €10.50 voor vast werk?O.O
    Ohh ja, dat had je op de meeting verteld.^^

    @Nele wat deed je?

    In een verfwinkel staan: bestellingen klaarzetten, verf opkleuren, paletten controleren en wegzetten en in mijn vrije tijd de rekken kuisen. Toffe collega's. nog ça va qua werk.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Tirza, ik ben 16. (5havo) Ik werk nu bijna drie maand bij de Jumbo op de slagerij afdeling.


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Ik werk als medewerker logistiek in een Kaasfabriek - omdat mijn vader daar manager is, anderzins is het helemaal niet logisch dat ik daar werk, want het is pokkever weg enzo. Ik verdiende vorige maand 8,62 netto per uur, maar nu ik 22 ben geworden zal het wel weer minstens anderhalve euro stijgen. Het is niet überveel geld voor een 22e jarige, maar de meeste van mijn vrienden verdienen niet zo veel meer (behalve de lucky bastards die als studentassistent bij de uni werken, die verdienen 13 ofzo).


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik verdien 4,95 bruto in het uur


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Toda // Leah // 15 // Minigolf Deurne // Hangt af van dag tot dag, meestal zowat alles. Drank bijvullen, afwas doen, in de keuken staan, aan de kassa staan, et cetera.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    In de zomer werk ik in een apotheek, ik ben jeugdtrainer en ik ben vorige week op sollicitatie geweest om in een restaurant op te dienen, met succes, want ik mag volgende week voor het eerst gaan proberen dus ik denk wel dat het goed nieuws is? :'D Ik ben zestien trouwens.

    EDIT: Metamorphoses // Qing // 16 // Apotheek // Jeugdtrainer (later misschien ook wel serveerster of zo idk yet x))

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 23:43 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Tel ik ook mee? Ik ga niet meer naar school, heb wel een job maar ben nog op studentenleeftijd? :')


    The truth is out there.

    Ik ben een uitzendkracht bij twee verschillende uitzendbureaus en verdien zo'n 7 of 8 euro per uur. Vaak is het wel veel, lang en zwaar werk, maar het verdient wel goed.
    Met lang bedoel ik dat ik om 4 uur 's nachts van huis ga en om 8 uur 's avonds weer thuis ben. Dat is meer dan twaalf uur, dus dat mag ik tot lang rekenen:')
    Zwaar is ook echt fysiek zwaar. Dagenlang spierpijn erna en benen compleet blauw, handen open. Maarja, ik ben ook een kluns:')
    Vaak moet ik de stellingen van winkels in elkaar zetten of in de felle zon het land op. Gelukkig hoeft het niet elke dag :')

    En ik heb nog een oppasbaan waar ik 9,50 per uur verdien. Dat is maximaal ook twee keer per maand. Zijn drie kinderen die elkaar continu in de haren vliegen, dus dat loon mag ook wel:')

    Ik verdien dus heel onregelmatig, maar het help wel. Al kan ik het niet iedereen aanraden. Ik ben dagen lang kapot na al dat werk:')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mignon // Lotte // 19 // Verzorgingshuis // Keuken (+ incidenteel restaurant)

    Ik draai ook nog vrijwillig spreekuren mee bij een rechtswinkel, maar zoals al gezegd is dat vrijwilligerswerk, dus kan je dat niet echt tot een job rekenen. (:

    Sanjit schreef:
    Oeh wat leuk Plopsaland! Ik werk op speelpleinwerking, in een buitenschoolse opvang en in de Veritas. Deze zomer ga ik ook in Frankrijk bij een B&B gaan werken.
    (krul)
    Wauw Ellen, dat lijkt me zo'n toffe ervaring!


    She's imperfect but she tries