• Hellleu Quizlettertjes



    Aangezien de meesten onder ons studenten (incl. middelbaar) zijn leek het me wel handig om een topic te openen voor en over studentenjobs en jobstudenten.

    In dit topic mag je alles posten over jouw studentenwerk. Je mag ook vragen stellen, je mag inspiratie opdoen om ergens te gaan werken. Je mag je werk ophemelen, je mag klagen, zagen, schelden op je baas,... als het maar met studentenjobs te maken heeft.:Y)

    How about lonen?
    Je mag je loon posten, maar controleer wel of dat mag van je baas/bedrijf. Je kan niemand verplichten zijn of haar loon op te noemen als die persoon dat niet wilt.
    Overbodige vermelding? Misschien, maar verloning is een moeilijk onderwerp voor sommigen.

    Harde werkers op Quizlet

    Schouwer // Jarne // 17 // Plopsaland De Panne // Afdeling operations
    StanLee // Felicia // 20 // Rusthuis // Verpleegster
    WlLD // Laurianne // 20 // A.D. Delhaize // Kassierster / rekkenvuller
    Golden_Ratio // Tirza // 16 // Jumbo // slagerij afdeling
    Toda // Leah // 15 // Minigolf Deurne // Verschillende taken
    Metamorphoses // Qing // 16 // Apotheek // Jeugdtrainer // Serveuse
    Mignon // Lotte // 19 // Verzorgingshuis // Keuken (+ incidenteel restaurant)

    Het lijkt me wel handig om alle jobstudenten op te lijsten. Het enige wat ik moet weten als je op de lijst wilt is: username // naam // leeftijd // bedrijf // eventueel functie of afdeling.


    Groetjes,
    Jarne

    Ik zal even mijn eigen zegje doen.:Y)
    Ik werk als jobstudent in Plopsaland De Panne op de afdeling operations. Wat houdt dit in? Attractiebediening, toegangscontrole, begeleiden theater en events, parking, schoonmaak, onthaal, kassa.
    Ik verdien een gemiddeld loon in België, maar krijg wel redelijk wat extra. Vanaf een bepaald aantal dagen bijvoorbeeld een premie die oploopt, abonnement voor alle Plopsa parken, slechts de helft voor eten en drinken in het park en ook nog eens reisonkosten. En als ik wat slim reis kan ik op dat laatste erg veel winst maken.
    Ohh, en in de zomer gratis kamperen.
    Doe ik mijn werk graag? Ja! Om te beginnen ben ik met twee interesses bezig: pretparken en Studio 100. Daarbij is de werksfeer gewoonweg top! Toffe bazen en collega's, afwisselend werk,...
    Het is een afstand die ik moet afleggen, maar ik krijg echt heel veel.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2016 - 12:33 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Sansa schreef:
    Tel ik ook mee? Ik ga niet meer naar school, heb wel een job maar ben nog op studentenleeftijd? :')


    Wordt het gezien als een studentenjob?(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Schouwer schreef:
    (...)

    Wordt het gezien als een studentenjob?(:


    Ik denk dat studenten het ook wel doen. T'is een parttime job in een Callcenter.


    The truth is out there.

    Ik heb drie jaar lang vanaf mijn zestiende in de supermarkt (jumbo) gewerkt waar ik begon met vakkenvullen en daarna overging naar de kassa. Op het moment zit ik in mijn jaarstage van mijn opleiding waardoor ik geen tijd meer heb voor een bijbaantje. Ik loop nu namelijk 28uur in de week stage in de gehandicapten zorg (kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking) en heb daarnaast nog school. Gelukkig krijg ik er wel voor betaald! (:


    No guts no glory.

    Ik heb tot nu toe al in een restaurant, een bakkerij en een rusthuis gewerkt. :'D


    What would Emma do?

    Ik had als job werken bij een dierenwinkel, maar dat bleek achteraf niks te zijn, omdat er gewoon geen werk te doen was.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Poshlost // Michelle // 19 // Abbott Vascular // Orders picken en soms wat administratie
    Ik heb hiervoor bij de subway gewerkt (valt NIET!!!! aan te raden), en kreeg daar 4,15 per uur netto.
    Toen ik mijn sollicitatie had voor waar ik nu werk, vroegen ze mij wat mijn salarisindicatie was. Ik antwoorde heel bescheiden dat ik tevreden was met 4,50 per uur. Toen vertelde ze me dat mijn salaris daar 9,52 zou zijn omdat ze niet deden aan jeugdloon.
    Ik werk er nu sinds februari en moet zeggen dat het me goed bevalt. Het is wel aan een stuk door lopen maar dat is alleen maar goed voor de beentjes, en helpt me ook nog eens met afvallen haha!
    Verder is het best een fijn bedrijf. We hebben binnenkort een massive personeelsfeest, alles is netjes geregeld, ik krijg heel veel gratis trainingen van ze, ik ben zeer tevreden. Het is natuurlijk ook een bedrijf met heel belangrijke producten (we leveren zowaar alles wat een chirurg nodig heeft om een hart- of vaatoperatie uit te veren), dus orde staat bovenaan.


    tya

    Geen idee of het meetelt als studentenjob, want het is wel zwartwerken, maar ik ben babysitter. (bloos) Als lijst-ding zou het dit dus zijn, zonder bedrijf:

    Wiarda // Jip // 17 // oppas

    Ik krijg ongeveer vijf euro per uur bij elk adres, maar de taken verschillen wel ontzettend tussen de adressen. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Username: Philip
    Naam: Naomi
    Leeftijd: 20
    Bedrijf: Restaurant
    Functie: Kok

    Ik volg nu een opleiding met werk, maar aankomend schooljaar ga ik weer voltijd naar school dus zal wss alleen weekeinden kunnen werken :'c.. Zal wel ff wennen zijn.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya