• B E A U X B A T O N S      A C A D E M Y      O F      M A G I C


    STORY
    Beauxbatons Academy of Magic, 2014. Beauxbatons heeft, in tegenstelling tot Durmstrang en Hogwarts, geen afdelingen waar de leerlingen in gesorteerd en verdeeld worden. De school doet zijn best om de leerlingen niet in hokjes te stoppen en hen zo veel mogelijk vrijheid binnen de regels te geven. Beauxbatons is minder sportgericht dan Durmstrang, en vrijer dan Hogwarts. Vele leerlingen volgen artistieke vakken, die dan ook hoog in het vaandel staan. Leerlingen volgen acht jaar in onderwijs, een jaar meer dan Hogwarts. We volgen in deze RPG leerlingen in het zevende jaar, het voorexamen jaar.


    INFORMATION
    • Vakken en Lessen
    Beauxbatons geeft veel om de vrijheid van de leerlingen, en laat dit dan ook duidelijk doorschijnen in hun vakkenaanbod. Leerlingen zijn tot en met hun derde jaar verplicht om vakken te volgen, en hebben geen vrije keuze vakken. In het vierde krijgen zij enkele keuzevakken naast hun verplichte vakkenpakket, en in het begin van het zesde wordt dit uitgedund en mogen de leerlingen zelf een vakkenpakket kiezen met enkele verplichte vakken. In totaal hebben leerlingen minimaal zeven vakken, drie verplichte en vier keuzevakken. Leerlingen mogen maximaal 10 vakken volgen.
    • Lijst met vakken voor het 6e, 7e, en 8e leerjaar
    [V] Charms
    [V] Defense Against the Dark Arts (DADA)
    [V] Transfiguration
    [K] Potions *
    [K] History of Magic (HoM) *
    [K] Care of Magical Creatures (CoMC) *
    [K] Astronomy *
    [K] Herbology *
    [K] Divination *
    [K] Arithmancy *
    [K] Study of Ancient Runes (SoAR) *
    [K] Music **/***
    [K] Art
    [K] Ghoul Studies *
    [K] Dance ***
    [K] Creative Writing
    * Een leerling dient minimaal twee van deze vakken te kiezen.
    ** Bij Music wordt zowel zang als instrumentale muziek behandeld.
    *** Bij deze vakken is er een groots scala aan soorten instrumenten/dans, leerlingen worden geacht een voorkeur te hebben, al is deze niet verplicht. Voornamelijk bij dans wordt dit erg gestimuleerd, zodat er gericht kan worden op een enkele dansvorm.
    • Rooster


    • Nationaliteiten
    Beauxbatons neemt leerlingen aan uit verscheidene landen. Door haar locatie in het zuiden van Frankrijk, de Pyreneeën, is het voornamelijk voor het westelijke gedeelte van Europa een aantrekkelijke school qua locatie. Leerlingen kunnen uit Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Luxemburg en Nederland komen. Leerlingen uit andere landen worden over het algemeen niet toegelaten en doorverwezen naar een andere toverschool. Beauxbatons neemt nog altijd leerlingen aan ongeacht hun bloedstatus.

    • Leerjaren en Schooljaar
    Beauxbatons werkt met acht leerjaren, en leerlingen doen eindexamen in het jaar dat zij achttien worden. Het jaar waarin zij elf worden, gaan zij dus voor het eerst naar school op Beauxbatons. Eind April ontvangen zij een brief met toelating. Het schooljaar begint ieder jaar op de derde maandag van Augustus, en eindigt op de derde vrijdag van Juni. Hiertussen hebben de leerlingen zomervakantie. Rond Kerst en Nieuwjaar zijn er ook twee weken vakantie, waarin de leerlingen tot en met het derde leerjaar op school verblijven, en leerlingen van het vierde jaar en hoger de keuze krijgen om op school te verblijven of om hun tijd thuis met familie te spenderen. Hiernaast hebben leerlingen in het voorjaar en het najaar een week vakantie.

    • Cijfers, toetsen en essays
    Beauxbatons werkt met een cijfer systeem van 1 tot 10, waarbij alles onder een 6, dus ook een 5.9, als onvoldoende wordt beschouwd. Per vak zullen er in een jaar maximaal acht cijfers gegeven mogen worden. Of dit voor een toets of essay is, maakt niet uit. Dit is natuurlijk uitgezonderd de OWL's in het zesde (6 cijfers per vak), en de NEWT's in het examenjaar, waar er slechts twee cijfers voor overige toetsen/essays/PO's gegeven mag worden. Leerlingen die voor een vak aan het einde van het schooljaar lager dan een zes staan, blijven zitten wanneer dit een verplicht vak. Wanneer zij meer dan een onvoldoende staan, blijven ze sowieso zitten.

    • Dorms
    Durmstrang werkt met gescheiden meiden/jongens dorms, waarvan er vervolgens voor ieder leerjaar eentje is. Kamers worden met een andere leerling(e) van hetzelfde geslacht en leerjaar gedeeld. Deze indeling wordt volledig random gemaakt, en studenten hebben hier dan ook geen inspraak op. Het is wel zo dat wanneer twee kamergenoten elkaar écht niet uit kunnen staan, er gesproken kan worden van een ruil met anderen, indien deze het er ook mee eens zijn. Kamers zijn uitgerust met twee kingsize bedden, twee bureaus en stoelen, twee kledingkasten en een gedeelde badkamer met de dorm er naast. Alle aankleding van de dorms is op eigen kosten en eigen gelegenheid. Er zit natuurlijk wel standaard beddengoed bij, maar daar houd het ook bij op. Enige versiering zal zelf voor gezorgd moeten worden. De Dorms bevinden zich op de vierde verdieping van het kasteel, jongens aan de zuidkant, meiden aan de noordkant.
    • Girls
    •
    •
    •
    • Boys
    •
    •
    •

    • Uniform
    Het Beauxbatons uniform is vrij soepel, leerlingen hoeven zich maar aan enkele eisen te houden, maar het meeste wordt gewoon toegestaan.
    • Girls
    Voor meiden geld dat zij altijd de kleur blauw in hun uniform moeten hebben, en dat een spijkerbroek, hoewel wel toegestaan, niet meetelt voor deze kleur. Daarnaast dienen er zwarte of witte schoenen gedragen te worden, mogen de rokken niet te kort zijn en de decolleté niet te laag. Een blouse en rok zijn gewend, maar niet verplicht.
    • Boys
    Voor jongens geld eigenlijk niks anders dan voor de meiden, behalve dat voor hen de blouse altijd lange mouwen moet hebben, al mogen deze tot de elleboog opgestroopt zijn. Het liefst zie het schoolbestuur dat zij een zwarte nette broek dragen.

    • Huisdieren
    Beauxbatons staat katten, padden, uilen en ratten/muizen toe. Alle andere dieren worden niet toegestaan en wanneer gevonden onmiddellijk teruggestuurd naar het huis van de leerling(e) van wie hij is.

    • Kasteel en omgeving
    Het kasteel van Beauxbatons bevindt zich in de Pyreneeën in het zuiden van Frankrijk. Het is een renaissance/barok kasteel en ziet er dan ook deftig uit. Het kasteel heeft vier verdiepingen. De eetzaal bevindt zich op de begane grond, en alle vakken op de tweede of derde verdieping. Om de school heen ligt een groot bos en de weg naar de mugglewereld is vrijwel afgesloten. Het kasteel ligt in een dal en is omringd door natuur. Er is onder andere een groot meer waarop in de winter ook geschaatst kan worden.


    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel ik (Remarkeyable) maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.[/justify]


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie & Nationaliteit
    Relaties
    Extra
    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    [BOYS/GIRLS: 14/16] TIJDELIJKE STOP OP DE MEIDEN
    BOYS
    • Timothy Aelred Huddleston — Dylan O'Brien — Lost_Girl — 1.2
    • Lowell Archer Flemming — ? — RichardSHarmon — 1.2
    • Markus Timo Meyer — ? — AlecLightwood — 1.4
    • Noah Olivier Noel — Drew van Acker — calice — 1.8
    • ? — ? — Toda — ?
    • Matías Rafael De La Fuente — ? — Raccoon — 1.7
    • Félix Clément Rousseaux — Gaspard Ulliel — Miall — 1.7
    • Sébastien Landrieu — ? — Khal — 1.8
    • Elliott Theodore Dubois — Lucky Blue Smith — Anticyclone — 1.12
    • Jason Marcélo Ruzzier — Nico Torterella — PluviophiIe — 1.11
    • Cole Roman Igler — ? — ANTI — 1.10
    • Deimos Rigel — Andrew Garfield — Necessity — 1.11
    • Daniel Oliver Porcher — ? — Cyclone — 1.12
    • ? — ? — Raccoon — ?
    •
    •
    •

    GIRLS
    • Solange Charbonneau — Scarlett Leithold — Remarkeyable — 1.6
    • Diana Nicole Aydelotte — ? — Millard — 1.4
    • Lauren Melody Standing — Bridget Satterlee — JudithSuzann — 1.3
    • Raya Jemima Deforest — Taylor Hill — Velaris — 1.12
    • Elodie Favre — Emilia Clarke — Khal — 1.4
    • Odile Briët — Freya Mavor — Mignon — 1.2
    • Xiomara Soraya Raquel — Shay Mitchell — Anticyclone — 1.6
    • Dafne Kimberley Janssen — Bonnie Wright — sandordinja — 1.4
    • Ruby Esmée Segal — ? — Raccoon — 1.7
    • Eloïse Charlotte Dubois — ? — Conde — 1.10
    • Eléonore Pénélope Dubois — ? — Cyclone — 1.9
    • Norah Feline Blackwell — Shailene Woodley — Miall — 1.10
    • ? — ? — Undertale — ?
    • Noemí Antonia Escárcega — Claire Holt — Pluviophile — 1.12
    • Laila Aalto — ? — Polovina — 1.12
    • ? — ? — TheseWords
    •


    Ik ben van plan om ergens in de toekomst dit RPG een soort uitwisseling/meeting te laten hebben met mijn Durmstrang RPG. Bij deelname aan dit RPG verwacht ik dan ook dat hiervoor niet geprotesteerd wordt mocht ik dit ook daadwerkelijk uit gaan voeren ^^

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 22:06 ]


    take me back to the basics and the simple life

    @Saar, Vices & Velaris: Ik zal het er bij zetten ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Ik wil wel een meisje! Kan ik vast reserveren?

    EDIT: faceclaim Shailene Woodley

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 18:38 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:
    Ik wil wel een meisje! Kan ik vast reserveren?

    EDIT: faceclaim Shailene Woodley


    Edit: Ik zag net dat er een verschil van 4 tussen de jongens/meiden zit. Hierdoor komt er nu even een tijdelijke stop op. Reserveren voor na de stop is niet mogelijk.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 18:45 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Mag ik een meisje als personage?


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Flowerpowers schreef:
    Mag ik een meisje als personage?


    Nee. Daar staat voor nu een stop op.


    take me back to the basics and the simple life

    SOLANGE CHARBONNEAU


    NAAM
    Solange — French — French form of the Late Latin name Sollemnia, which was derived from Latin sollemnis "religious". This was the name of a French shepherdess who became a saint after she was killed by her master.
    Charbonneau — French — Derived from a diminutive form of French charbon "charcoal". The name was most likely a nickname for a person with black hair or a dark complexion.

    Solange is de naam die haar ouders voor haar kozen na deze ooit ergens gehoord te hebben, waarna zij dachten dat het een prachtige naam is. Solange zelf vind haar naam prima, al wordt deze vaak afgekort naar Sol of So door vrienden. Wanneer haar ouders dit doen heeft Solange er echt een hekel aan, maar wanneer vrienden dit doen vind ze er niks raars aan. Haar franse naamdag valt op 10 mei.

    LEEFTIJD
    Solange is momenteel zeventien jaar en verjaart op 3 februari. Doordat ze in het begin van het jaar jarig is, is Solange een van de oudere leerlingen in haar leerjaar. Haar sterrenbeeld is waterman.

    BLOEDSTATUS
    Solange is een muggleborn. Dit houdt in dat haar ouders beiden muggles zijn en geen magie bevatten. Haar ouders hadden toen Solange een brief van Beauxbatons kreeg moeite mee om deze onzin nou te geloven. Solange haar ouders zijn nooit al te enthousiast geweest over het idee dat zij kon toveren, maar hebben dit nooit recht in haar gezicht gezegd, al is het duidelijk af te lezen aan hun houding. Toch proberen de twee haar zo veel mogelijk te steunen en te begrijpen, lokaal gaat dit soms wat moeizaam.

    VAKKEN
    Naast de verplichte vakken volgt Solange Potions, History of Magic, Music, Dance en Care of Magical Creatures. Hiermee komt het meisje dus op een totaal van acht vakken. Haar beste vakken zijn Music, Charms en Potions, waar zij moeite heeft met Transfiguration.

    INNERLIJK
    × Zelfverzekerd

    × Rustig

    × Muzikaal

    × Actief

    × Impulsief

    × Temperamentvol

    × Belangstellend

    × Enthousiast

    × Perfectionistisch

    × Doorzetter

    × Brutaal

    × Gevoelig

    × Sociaal

    × Nieuwsgierig

    UITERLIJK
    Solange is 1.74 lang, maar haar meest opvallende kenmerk is niet haar lengte, maar haar lange blonde haren en de glimlach die bijna altijd op haar gezicht lijkt te staan. Het meisje heeft haar haren zelden vastgeknoopt in een staart of vlecht. Solange is slank maar atletisch gebouwd, heeft blauw-grijze ogen en haar ene wenkbrauw staat wat meer omhoog en scheef dan de ander, waar ze zich zelf soms vreselijk aan irriteert. Qua kledingstijl heeft Solange niet echte één vaste stijl. Ze is niet bang om wat meer body te laten zien, maar heeft hier niet altijd behoefte aan.

    VERLEDEN, FAMILIE & NATIONALITEIT
    Solange is geboren in Parijs, Frankrijk, en heeft hier dan ook haar volledige leven gewoond. Solange haar ouders zijn beiden muggles, die niet wisten wat ze overkwam toen bleek dat hun dochter een heks was en naar Beauxbatons mocht gaan. Solange heeft een oudere broer, die eerst dacht dat het gewoon een grap was dat zijn jongere zusje kon toveren, maar wél altijd vooraan in het rijtje stond als het ging om support, afscheid nemen en brieven schrijven. Solange heeft dan ook een zeer hechte band met hem, ondanks de vier jaar jaarverschil. Op de lagere school is Solange altijd veel gepest en keerde zij erg in zichzelf. Vanuit hier ontdekte ze dan ook de muziek en hiernaast de dans. Toen ze negen was kreeg ze haar eerste gitaar en voor die tijd kon ze al piano spelen op de piano die haar ouder thuis hadden staan. Dit zijn dan ook haar favoriete instrumenten, al zingt het meisje misschien wel nóg liever dan dat zij een instrument bespeeld. Nu is het dan ook gelukkig zo, dat Solange een prachtige zangstem heeft. Vroeger had ze niet erg veel vrienden, wat uiteindelijk wel in haar voordeel werkte toen ze naar Beauxbatons vertrok. Ze hoefde immers geen afscheid van iemand te nemen of de situatie uit te leggen. Met haar ouders heeft het meisje een goede band, al is deze niet zo sterk als die met haar broer. Door haar opvoeding in de muggle-wereld heeft Solange voornamelijk in het begin van haar carrière als heks, om het zo maar even te noemen, nogal wat problemen met de magie gehad. Ook nu is het soms nog zo dat ze dingen wilt doen die voor haar als muggle-opgevoedde heel normaal zijn, of dingen zeggen die voor haar vanzelfsprekend zijn, maar die door lang niet iedereen begrepen worden.

    RELATIES
    [text]

    OVERIG
    • Toverstok — Solange haar stok is gemaakt van essenhout met een kern van een haar van een eenhoorn, de stok is niet buigzaam en 27,45 cm lang.
    • Huisdieren — Solange heeft geen huisdieren. Het meisje zou het liefst een hond mee willen nemen Beauxbatons, maar aangezien deze niet zijn toegestaan heeft ze er voor gekozen om dan maar geen huisdier te nemen. Het meisje gebruikt zo af en toe de schooluilen om boeven te versturen. Thuis hebben ze twee golden retrievers, die Solange het liefst mee zou willen nemen naar school en gedurende het jaar ook erg mist.
    • Boeman — Onbekend.
    • Patronus — Doordat Solange erg goed is in Charms heeft het meisje het er vorig jaar vlak voor de zomer voor elkaar gekregen om een Patronus op te roepen. Deze nam de vorm van een zwaan aan. Solange is dan ook erg trots op deze prestatie.
    • Amortentia — Solange haar amortentia ruikt naar een combinatie van zee/strand, natgeregende bosgrond en thee.
    • Muziek — Solange kan erg goed zingen, en doet dit dan ook erg graag. Hiernaast speelt het meisje ook piano en gitaar, al prefereert ze het zingen. Soms schrijft ze ook nog wel haar eigen liedjes of muziek, maar meestal doet ze dit samen met anderen.


    [ bericht aangepast op 31 mei 2016 - 21:53 ]


    take me back to the basics and the simple life

    -

    [ bericht aangepast op 29 mei 2016 - 11:59 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:

    (....)


    Ik had je nog geen rol gegeven aangezien er een groot verschil zit tussen de jongens en meiden. Wanneer er minimaal twee rollen bij de jongens bijkomen gaat deze stop er van af en kan je weer een rol reserveren.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 21:24 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Remarkeyable schreef:
    (...)

    Ik had je nog geen rol gegeven aangezien er een groot verschil zit tussen de jongens en meiden. Wanneer er minimaal twee rollen bij de jongens bijkomen gaat deze stop er van af en kan je weer een rol reserveren.


    Ik dacht dat ik er nog wel eentje had...


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:
    (...)

    Ik dacht dat ik er nog wel eentje had...


    Eerst had ik ook ja gezegd, maar toen realiseerde ik me dat er dan wel een heel groot verschil zou komen tussen jongens en meiden. Ik heb mijn reactie dan ook nog geen twee minuten later gewijzigd ^^


    take me back to the basics and the simple life

    XIOMARA SORAYA RAQUEL
    “I'll be damned if I let it slip away”

    NAAM
    Xiomara Soraya Raquel.
    Xiomara's namen lijken een sterke verwijzing naar haar nationaliteit en het land waar ze is opgegroeid - Portugal. Het wordt uitgesproken als 'Zjomarra Sowraja Raakwel'. Zelf vindt ze het een mooie, maar lange naam.
    Het meisje heeft verscheidene bijnamen, waaronder Xio, Zoë en X, die laatste lijkt ze zelf ook sterk te stimuleren..

    LEEFTIJD
    Xiomara is zestien jaar oud en verjaart op 2 april. Haar verjaardag valt dus in de lente, wat dan ook meteen haar favoriete seizoen is.
    Ze zit in haar zevende jaar van Beauxbatons en is nog nooit blijven zitten.

    BLOEDSTATUS
    Pure-Blood. De familie Raquel is een Portugese, pure-blood tovenaarsfamilie die al vele generaties terug gaat. Xiomara kan niet met zekerheid zeggen dat er niet ergens een aangetrouwde dreuzel aanhangt of iets dergelijks, maar het fijne weet ze daar niet over. Daarnaast lijkt haar familie nogal laks als het gaat over het trouwen met andere pure-bloods tegenwoordig.
    VAKKEN
          CHARMS
    Charms is niet Xiomara's lievenlingsvak. Ze vindt het een beetje te oppervlakkig, al is er ook niet te zeggen dat ze erg slecht in is. Over het algemeen heeft ze er niet echt een duidelijke mening over, het is gewoon weer een vak. Wel vindt ze het jammer dat ze het niet kan laten vallen, omdat ze leukere vakken kan bedenken.
          DEFENSE AGAINST THE DARK ARTS (DADA)
    Defense against the dark arts is door Xiomara een nuttig vak te noemen en ze is er ook redelijk geïnteresseerd in. Het is wel een vak waar ze echt goed voor moet studeren, wilt ze het halen, omdat ze er niet een erg goede aanleg voor heeft en ze is er niet erg goed in. Dit vindt ze echter meestal niet erg, omdat ze dit vak wel leuk vindt om te leren.
          TRANSFIGURATION
    Van nature is Xiomara altijd al goed geweest in Transfiguration en ze heeft er dus nooit veel moeite mee gehad. Veel dingen pakte ze al snel op, wat veel leraren verbaasde omdat Transfiguration altijd als moeilijker wordt gezien dan Charms - waar ze juist minder in is. Waarschijnlijk is het juist de uitdaging om Transfiguration heen die ze zo leuk vindt.
          HISTORY OF MAGIC (HoM)
    Ondanks dat veel mensen History of Magic een verschrikkelijk saai vak vinden, is het op sommige punten juist één van Xiomara's favorieten. Dit is één van de enige lessen waarbij ze gewoon rustig kan blijven zitten een een uur lang naar de leraar kan horen. Het heeft een soort rustgevende invloed op haar, waardoor je haar bij de lunch op dinsdag - tussen twee Hom uren in - vaak dromerig voor haar uit zal zien kijken. Ook hoeft ze bij dit vak niet erg haar best te doen om goede cijfers te halen, ze hoeft alleen maar te onthouden wat de leraar gezegd heeft en verder hoeft ze niet erg hard te studeren.
          STUDY OF ANCIENT RUNES (SoAR)
    Study of Ancient Runes is voor Xiomara een beetje hetzelfde als History of Magic, al vindt ze het andere vak iets leuker. Ze vindt het interessant om te achterhalen wat dingen betekenen en hoe dit vroeger in zijn werk ging.
          ASTRONOMY
    Astronomy is een beetje een pretpakket voor X. Het vak op zich is dat niet, maar Xiomara vindt het voornamelijk leuk om de hele nacht naar de sterren te kijken. Om deze dan met elkaar te verbinden en er allemaal ingewikkelde, wiskundige kaarten van te maken is voor haar iets te veel van het goede en hier is ze dan ook slecht in te noemen. Ze wordt regelmatig op haar vingers getikt omdat ze niet met haar werk bezig is en meer met het kijken naar de random sterren. Vorig jaar is ze voor dit vak dan ook bijna gezakt.
          POTIONS
    Potions is een vak wat niet als Xiomara's favoriete of minst favoriete vak zal worden genoemd, het zweeft er een beetje tussenin. Ze is er nog wel redelijk in, omdat ze goed af kan wegen hoeveel er van het ene en hoeveel er van het andere in de toverdrank moet komen. Het probleem is dat ze het soms nog wel eens saai kan vinden en dat ze daarom minder goed oplet in de les. Op die momenten prefereert ze om met anderen te praten.
          MUSIC
    X wist niet echt of ze wel of niet voor dit vak moest kiezen, omdat ze zo wel erg veel vakken heeft. Toch kon ze het door haar muzikale verleden niet links laten liggen. Haar familie heeft haar altijd gestimuleerd om iets met muziek te gaan doen en ze heeft sowieso altijd gezongen, al is dat niet iets wat ze uitzonderlijk goed kan. Ze is er een beetje gemiddeld in. Haar specialiteit is het piano spelen, waar ze echt erg goed in is en wat ze ook geweldig vind om te doen.
          DANCE
    Xiomara is een danseres in hart en nieren. Deze lessen betekenen veel voor haar. Er zijn weinig dingen waar ze zo goed in is. Ze heeft altijd op dansles gezeten in Porugal en is hier op Beauxbatos dus ook verder mee gegaan. Hier kan ze al haar woede, frustratie en energie in kwijt.

    Beste vakken: Transfiguration, History of Magic, Dance.
    Slechtste vakken: Charms, Defense Against the Dark Arts, Astronomy.
    Favoriete vakken: Transfiguration, History of Magic, Dance, Astronomy.
    Minst favoriete vakken: Charms.

    Aantal vakken: Xiomara heeft maar liefst negen vakken, wat op zich er veel is. Het probleem is dat ze het liefst alles wilt hebben, omdat ze bang is dat ze anders ervan gaat balen dat ze iets niet heeft gekozen. Bij het kiezen van haar vakkenpakket wilde ze er eigenlijk acht, maar ze kon het niet laten om er een negende bij te nemen. Eigenlijk wilde Xio ook nog Care of Magical Creatures nemen, maar dit heeft ze niet gedaan omdat ze ten eerste: ze weet dat haar andere vakken - vooral degenen waar ze niet goed in iss - er onder zouden lijden en ten tweede: een van de Potions uren valt op hetzelfde moment als CoMC.

    INNERLIJK
    • S E R I E U S
          "If you won't shut up, let my do it for you."
    Xiomara kan erg serieus zijn - als ze dat wilt. Als het om schoolwerk en lessen gaat, heeft ze een soort mentale knop in haar hoofd en zodra ze die omzet, kan ze zich ontzettend goed concentreren. Op dit soort momenten kan ze zich ook ongelofelijk aan anderen ergeren als deze hun werk niet serieus nemen. Op zich vindt ze dit niet erg - als anderen willen blijven zitten is dat hun probleem - maar als deze mensen bij haar in dezelfde ruimte zitten te 'studeren' en dit dus niet doen. Door de herrie en het gelach wat anderen op dat moment veroorzaken, kan Xiomara zich niet goed op haar werk richten. Op dit soort momenten kan ze erg humeurig en chagrijnig zijn, wat je ook duidelijk aan haar zult merken. Deze kleine irritaties kunnen ervoor leiden dat ze sneller ruzie met iemand zal krijgen, waarin ze het standpunt van de andere persoon ook totaal niet kan zien.
    • I N T E L L I G E N T
          "I want my brain to be like the universe, infinite."
    Xio heeft een aardig stel hersens en deze weet ze ook goed te gebruiken. Bij een aantal vakken hoeft ze niet eens echt te leren, een hoop feiten en gebeurtenissen onthoud ze makkelijk, maar er zijn ook vakken waar ze juist wel moet studeren. Hier heeft ze erg handige manieren in, zo zijn samenvattingen maken absoluut haar ding. Ze is erg vastberaden om haar school op een goede manier af te sluiten en heeft daar veel voor over. Je kan niet zeggen dat ze hier altijd op diehard manier mee bezig is, daar zijn andere dingen veel te belangrijk voor. Ook ligt het erg aan de les waar ze in zit, soms heeft ze gewoon zin om niet te luisteren en alleen maar te kletsen, zolang als haar cijfers er maar niet onder lijden.
    Verder is ze ook intelligent in de zin dat ze altijd exact weet wat ze wil, keuzes zijn niet al te moeilijk voor haar, of dat is in elk geval meestal zo. Ze heeft een hoop zelfkennis en weet dus ook waar ze wel of geen behoefte aan heeft.
    • K N O W - I T - A L L
          "Just listen to me, cause my idea rules the world."
    Het is niet zo dat Xiomara een enorme betweter is, waarbij ze altijd overal het eerst een antwoord op wilt geven. Ze is een know it all in de zin dat ze andere mensen hun meningen moeilijk vindt om te begrijpen. Als ze een meningsverschil heeft met iemand, kan ze alle dingen enkel in haar standpunt zien. Ze heeft al zo'n idee van hoe alles in elkaar zit, dat ze andere invloeden niet echt verwelkomd. Soms lijkt ze alleen de dingen die zij leuk vindt te accepteren en dit kan ze ook zeggen op een ietwat botte manier. Ze legt zich er namelijk ook niet bij neer voordat ze iedereen overtuigd heeft dat haar mening de beste is. Ze zal gewoon doorgaan met het voeren van de discussie omdat ze een erg fanatieke persoonlijkheid heeft. Ze wilt ook altijd van alles en iedereen winnen en heeft een sterke voorkeur om overal de beste in te zijn. Ze kan dan ook absoluut niet tegen haar verlies en kan dan ook onredelijk overkomen. Als zij daarentegen eens geen mening heeft over iets, zal ze ontzettend achter haar vrienden staan en wat zij denken wat het beste is.
    • A V O N T U U R L I J K
          "One day, I am going to see things you can not even imagine."
    Op een later punt in haar leven zou X graag een wereldreis willen maken waarin ze veel dingen kan zien waar ze tot nu toe alleen maar van heeft gedroomd. Dit wilt ze graag in haar eentje doen, ondanks het feit dat ze altijd graag bij anderen in de buurt is, omdat ze denkt dat alles dan een betere indruk zal maken en zodat ze geen rekening hoeft te houden met anderen. Omdat ze altijd in een pure-blood gezin heeft geleefd, is ze erg nieuwsgierig naar alles wat met muggles te maken heeft. Op haar reis wilt ze zich dan ook zeker met dit aspect van de wereld tegenhouden. Op haar verjaardag heeft ze een eigen telefoon gekregen, die het helaas voor haar niet doet op Beauxbatos. Bij het eerste random nummer wat ze draaide schrok de eerste de beste muggle die opnam zich een ongeluk doordat ze zo hard schreeuwde.
    Xiomara heeft altijd al het onbevredigde verlangen gehad om de wereld te ontdekken, op haar negende plande ze om in haar eentje op reis te gaan naar Frankrijk, maar dat plan werd al snel op een stop gezet door haar ouders, die erg moesten lachen om haar serieuze stem wanneer ze het hun vertelde. Xio gaat er dan ook altijd helemaal voor als ze iets in haar hoofd heeft.
    • S O C I A A L
          "I love you, I like you, I love you and I wanna spend forever with you."
    X houd er van om omringd te zijn door mensen. Ze kan niet worden omschreven als de meest drukke, praatgrage persoon op aarde, maar ze is zeker niet verlegen. Soms houdt ze ervan om even achteruit te gaan zitten en om gewoon naar alle gesprekken om zich heen te luisteren. Op dat moment weet ze zichzelf ook het gelukkigst te prijzen met haar vrienden. Ze ziet het echt als een recht om bij hun in de buurt te mogen zijn, omdat ze ze zo respecteert en waardeert in alles wat ze doen.
    Het is niet dat ze nooit alleen wilt zijn, want als ze altijd bij anderen in de buurt is wordt ze gek. Iedereen heeft wel eens tijd voor zichzelf nodig, vindt ze.
    • E I G E N W I J S
          "You can either hate me or love me, the between isn't existing when it comes to me."
    Xiomara is altijd ontzettend koppig, wat op een zeker punt ook haar slechtste eigenschap is. Ze zal altijd proberen om haar wens werkelijkheid te maken en heeft ook zeker de mond om dit vaak te bereiken. Gaat iedereen links, wilt zij rechts gaan, gewoon omdat het kan en omdat ze anders wilt zijn dan anderen. Dit vinden mensen vaak of erg leuk aan haar, of juist verschrikkelijk.
    Soms lijkt het alsof Xio zo eigenwijs doet omdat ze iedereen gewoon wilt irriteren, maar in werkelijkheid is ze bang voor het gewoon zijn. Als ze altijd meegaat in alles wat iedereen zegt en doet en als ze altijd aan iedereens verwachtingen voldoet, wat voor persoon is zij dan nog? Deze vraag speelt al haar hele leven op replay in haar hoofd.
    • A C T I E F
          Thirst I'm going to tho this and then I'm going to do that and then I kinda forgot... O yeah, after that I wanna go swimming at night.
    Xio kan letterlijk op sommige momenten niet stil blijven zitten, behalve als ze iets ontzettend interessant is, zoals bij History of Magic. Ze heeft dan ook een lichte vorm van ADHD en dit is op een aantal momenten ook te merken. Ze heeft een uitdaging nodig om iets voor elkaar te krijgen. Iets wat geen uitdaging heeft - hoe simpel dan ook - zal juist moeilijk zijn voor Xiomara omdat ze in die gevallen al snel weg droomt en dingen saai vindt, waardoor ze ze niet doet of niet nodig vindt. Dingen kunnen haar dan ook snel vervelen en als dat gebeurd, kan ze van de perfecte leerlinge in de meest verschrikkelijke leerlinge veranderen. Dan zit ze ook de hele les door te praten met random mensen, terwijl het haar niet uitmaakt dat de leraar iets zegt, of ze let gewoon niet op. Daarnaast spijbelt ze ook soms bij Charms.
    Xio is ook graag buiten en wordt al snel verdrietig als ze te lang binnen zit. Buiten doet ze dan ook van alles en ze gaat er in de weekenden graag op uit. Ze is ook altijd wel ergens mee bezig, anders wordt ze erg onrustig.
    • T R O U W
          "I promise you, I will never ever leave you."
    Tegenover haar vijanden kan Xiomara de duisternis zelf zijn, maar voor haar vrienden probeert ze precies het tegenovergestelde te betekenen. Als je zou zeggen dat ze alles voor hun zou doen - wat erg cliché, maar waar is - is dat een understatement. Ze is ongelofelijk beschermend als het om hen gaat en ze wilt niets liever dan altijd bij ze zijn. Ze zal iemand ook nooit verraden of hun geheimen verklappen. Dit zijn de enige mensen die ze wel eens een discussie zal laten winnen, enkel omdat ze het niet leuk vindt om ruzie met ze te hebben.

    UITERLIJK
    {FC: Shay Mitchell} Alles aan X's uiterlijk schreeuwt 'Portugees'. Haar huid bedraagt een lichtbruine tint, die snel nog bruiner wordt door de zon. Verbranden doet ze haast nooit. Haar haren zijn inktzwart van kleur en vallen tot over de helft van haar rug. Van nature zit er een erg lichte slag in, het gaat ook een beetje krullen van water. Haar vormen zijn in verhouding, wat haar zelf voornamelijk erg blij maakt. Haar lichaam zit eigenlijk precies in elkaar zoals ze dat zou willen.
    Xiomara gebruikt altijd wel make-up en weigert botweg om zonder de deur uit te gaan. Alleen haar vriendinnen hebben haar dan ook zonder gezien. Ze doet er haar best voor om goed voor de dag te komen. Ook gebruikt ze vaak zalfjes om haar huid te verzachten.

    Uiterlijk animagus:
    Als animagus is Xiomara een paard. Deze lijkt compleet het tegenovergestelde van haar menselijke uiterlijk. De voornaamste kleur van het paard is wit, wat niet erg lijkt op haar normaal zwarte haren. Ook heeft ze als paard een aantal grijze plekken over haar flank heen en ook heeft ze een grijze staart.
    Als paard heeft Xiomara een veel breder zicht dan als mens en op sommige momenten prefereert ze dit dan ook. Dit is omdat de ogen van paarden anders staan dan die van mensen. Wel heeft ze als paard een vorm van kleurenblindheid. Ook hoort en ruikt ze anders.

    VERLEDEN
    X heeft een zeer gelukkige jeugd gehad, dat is het eerste wat ze zou zeggen als je vraagt naar haar verleden. Ze is dan ook erg dankbaar hiervoor, wetend dat sommigen mensen niet zo'n geluk hebben gehad qua verleden. Het was altijd gezellig thuis, waar de Portugese cultuur altijd in doordrong. Ook was het altijd erg druk, omdat ze een zeer grote familie heeft. Ze heeft zo ook veel ooms en tantes, die ook allemaal weer kinderen hebben. De gezinnen gaan dan ook vaak met elkaar om, op een leuke manier. Hierdoor zijn er altijd veel mensen thuis, of zij is juist ergens bij een neef of nicht. Familie en vrienden ziet ze als één en dezelfde soort, omdat ze als kind ook altijd beste vriendinnen is geweest met haar nichten en zussen. Van die laatste heeft ze er maar liefst vier, welke allemaal al zijn afgestudeerd aan Beauxbatons. Dit is het eerste jaar dat er geen van de zussen meer op de school is, wat voor haar erg raar is, zeker omdat ze zo'n goede band heeft met deze meiden.
    Gloria - haar oudste zus - heeft altijd en overal de leiding proberen te nemen als kind zijnde. Ze was ook een soort tweede moeder voor Xio, zeker omdat hun leeftijdsverschil best groot is. Het jammere is dat Gloria sinds een aantal jaar in Engeland woont, bij haar man die ze ontmoet heeft op een vakantie, en haar zoontje en dochtertje. Doordat ze zover uit elkaar wonen en omdat Xio nog op school zit, heeft ze de tweeling nog niet erg vaak gezien.
    Maya was altijd de zus die het gevaar opzocht, wat haar ook zeker gelukt is. Ze struggelt momenteel een beetje met haar leven, omdat ze een aantal jaar geleden op zeer vroege leeftijd een alleenstaande moeder is geworden. Haar vriend ging er vandoor zodra ze zij dat ze zwanger was. Haar dochtertje heeft ze naar haar jongste twee zussen genoemd, omdat die haar altijd hebben gesteund - in tegenstelling tot haar oudere zus en haar ouders op sommige momenten. Xiomara had zich nog nooit zo vereerd gevoeld.
    Elena is altijd de verstandige geweest en degene die Xio's koppigheid deelt - waardoor er soms wel eens ruzies ontstaan. Ze is van plan om de Portugese minister of magic te worden en is al werkende op het ministerie.
    Magdalena en X hebben altijd het beste overweg gekund en ze waren als kinderen onafscheidelijk. Nu Magda dit jaar is afgestudeerd, geeft Xiomara dan ook een vreemd gevoel.
    Xiomara's ouders zijn enigszinds ouderwets en zullen X altijd Xiomara blijven noemen. Geen bijnamen, noppes nada. Wel zijn ze erg vriendelijk en hebben hun kinderen met liefde opgevoed. Ze zullen hun kinderen ook altijd blijven stimuleren en zullen altijd achter ze staan. Wel waren ze er niet zo blij mee toen Maya aankondigde zwanger te zijn en hebben haar ook de wind van voren gegeven, al is inmiddels alles weer goed.

    FAMILIE & NATIONALITEIT
    Xiomara's nationaliteit is Portugees, net zoals haar gehele familie.

    Emilio Ferran Raquel • Vader (51)
    Anita Gloria Raquel neé Itsaso • Moeder (49)
    Gloria Jenny Dulce neé Raquel • Zus (28)
    Alfredo Daniel Dulce • Schoonbroer (30)
    Ferran Daniel Dulce • Neefje (1)
    Jenny Anita Dulce • Nichtje (1)
    Maya Luz Raquel • Zus (24)
    Soraya Magdalena Raquel • Nichtje (3)
    Elena Dorothea Raquel • Zus (22)
    Magdalena Nidia Raquel • Zus (19)

    RELATIES
    • Timothy Aelred Huddleston •
    • Lowell Archer Flemming •
    • Markus Timo Meyer • De twee kennen elkaar al sinds dat ze op school aankomen en destijds heeft X hem geholpen met het begrijpen van de hele toverwereld, gezien dat hij uit een muggle gezin komt. Ze is hem echt als een broer gaan zien en hij helpt haar ook met het animagus zijn, omdat hij veel om paarden geeft en zij zelf geen idee heeft hoe ze zich zo moet gedragen.
    • Noah Olivier Noel • Laten we het erop houden dat Noah en Xio niet echt met elkaar overweg kunnen. Het is niet dat ze hem haat, maar mogen is anders.
    • Matías Rafael De La Fuente • Hij en Xiomara matchen niet echt. Ze vindt hem een beetje te 'lief'.
    • Félix Clément Rousseaux • Xiomara geeft Félix bijles in History of Magic. Daarnaast zijn ze frenemies te noemen. Xio is zeker in hem geïnteresseerd, maar er zijn van die momenten...
    • Sébastien Landrieu •
    • Elliott Theodore Dubois • Ze komen niet met elkaar overeen en hebben daarom ook geen contact.
    • Jason Marcélo Ruzzier •
    • Cole Roman Igler •
    • Deimos Rigel •
    • Daniel 'Dan' Oliver Porcher •
    • Valentin Loïc Irvin • Valentin en Xiomara hebben een tijdje geleden wat gehad. Ze dacht dat ze hem kon veranderen, maar dat werkte niet echt en uiteindelijk is ze gedumpt. Nu is ze er nog steeds pisst over en zal ze hem altijd blijven haten, maar ze is ook al deels over hem.
    • Solange Charbonneau • Best friend ever. Xio zou werkelijk alles voor haar doen en er is niemand bij wie ze zich meer op haar plek voelt dan Solange.
    • Diana Nicole Aydelotte •
    • Lauren Melody Standing • Eerst leken Xio en Lauren niet echt overeen te komen, maar na hun gezamenlijke passie - dansen - ontdekt te hebben zijn ze dansmaatjes en daarnaast ook vriendinnen geworden.
    • Raya Jemima Deforest •
    • Elodie Favre • Elodie geeft X bijles in Astronomy, wat ze heel erg hard nodig heeft. Ze mag het meisje wel, maar ze hebben geen overeenkomsten.
    • Odile Briët •
    • Dafne Kimberley Janssen •
    • Ruby Esmée Segal • Ruby zit nog niet erg lang op school, maar meteen heeft Xiomara haar oog al laten vallen op het meisje, vastbesloten om haar alle gangen van het kasteel te laten zien. Dit zal dan ook leiden tot een vriendschap.
    • Eloïse Charlotte Dubois •
    • Eléonore Pénélope Dubois • Elénore en X zijn vriendinnen.
    • Norah Feline Blackwell • Norah en Xio hebben niet veel overeenkomsten, maar ze zijn wel beiden gedumpt door Valentin Irvin, waardoor ze nu een 'we-haten-Valentin-Club' hebben opgericht.
    • Noemí Antonia Escárcega •
    • Laila Aalto •

    EXTRA
    Likes: Zonnebrillen, chocolademelk met cornflakes, Parijs, muggles, kinderen, dansen, romantiek.
    Dislikes: Luiheid, pompoensap, snot, verdriet.

    Toverstok: Dragon heartstring kern, 10 inches, Cypress.
    Huisdier: In haar tweede jaar heeft Xiomara een uil gekregen. De reden hiervoor was dat haar zus Elena van school was afgestudeerd en ze contact wilde houden met haar en de rest van de familie, onder schooltijd door. Dit gaat het handigst met een eigen uil. Naast het contact met het thuisfront, vindt Xio de uil, genaamd Mouse, ook gewoon een geweldig beest waar ze van houdt.
    Animagus: X is een animagus, waar ze ongelofelijk trots op is. Ze kan er absoluut niet bij dat dat haar gelukt is, omdat het heel ingewikkeld is om het te worden. Sinds een les over animagussen eerder in haar schooltijd, heeft ze in de Transfiguration lessen altijd door laten schemeren hoe gaaf ze dit wel niet vindt en dat ze het misschien eigenlijk wel zou willen zijn. Ook dat haar opa ook een animagus is geweest was een enorme trigger. Hierop reageerde haar leraar met de vraag hoe serieus ze hierin stond. Toen ze zij dat ze het inderdaad wel serieus ontzettend gaaf zou vinden, kwam de leraar met een voorstel wat ze niet af kon slaan. Het hele animagus gedoe is een extra project van Xio geworden waarbij ze extra punten kon verdienen voor haar eindscore Transfiguration. Met de leraar als begleider, die een beetje keek of ze op het juiste spoor zat, is Xio er sinds het begin van haar vierde leerjaar al actief mee bezig geweest. Ergens midden in het zesde jaar is het haar eindelijk gelukt om in een paard te veranderen. Ze had al jaren gedroomd van het dier wat ze zou worden en had ergens altijd dat het een beer zou worden, zoals haar patronus. Toen ze echter een paard werd, was ze blij verrast en merkte ze dat het dier ook goed bij haar past.
    Patronus: Xiomara's patronus is een beer, die leidt naar haar overleden opa, wie net als haar een animagus was, maar dan als beer. Op deze manier lijkt hij haar zelfs nu hij is overleden, nog te beschermen.
    Boeman: Haarzelf, maar dan op een ontzettend normale manier, waarin ze doods voor zich uit staart en geen persoonlijkheid bevat.
    Amortentia: Chocolade, shampoo, verbrande tosti's, kaarsvet
    Talen: Xio's moedertaal is Portugees, al kan ze ook een aantal Spaanse woorden. Ook kent ze uiteraard Frans, wat ze al van kleins af aan heeft geleerd zodat ze dit op school vloeiend zou kunnen spreken. Haar Engels gaat moeizaam.
    Seksualiteit: Xiomara is hetero, wat ze zelf erg zeker weet. Voor een truth of dare spelletje heeft ze wel eens een meisje gezoend, waar het bij is gebleven.


    “Go to heaven for the climate and hell for the company.”


    “It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not.”


    “You cannot find peace by avoiding life.”


    “I have never let my schooling interfere with my education.”


    “If you tell the truth, you don't have to remember anything.”


    "I actually hate quotations."


    “Last night I lost the world, and gained the universe.”


    “You can safely assume you've created God in your own image when it turns out that God hates all the same people you do.”


    “The things you do for yourself are gone when you are gone, but the things you do for others remain as your legacy.”


    “Have no fear of perfection - you'll never reach it.”


    “I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.”

    [ bericht aangepast op 5 juni 2016 - 23:30 ]


    She was always looking for more..

    Remarkeyable schreef:
    (...)

    Eerst had ik ook ja gezegd, maar toen realiseerde ik me dat er dan wel een heel groot verschil zou komen tussen jongens en meiden. Ik heb mijn reactie dan ook nog geen twee minuten later gewijzigd ^^


    Verdomd, ik zie het nu pas. Excuses, haha. Laat mij anders maar reserve staan met het meisje. Ik ga kijken of ik een mannelijk personage kan verzinnen, maar eerst ga ik maar eens mijn essay afmaken en leren voor mijn (her)tentamens. :'D
    Ik laat 'm wel even in dit topic staan, anders moet ik weer opnieuw beginnen. x'D


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:
    (...)

    Verdomd, ik zie het nu pas. Excuses, haha. Laat mij anders maar reserve staan met het meisje. Ik ga kijken of ik een mannelijk personage kan verzinnen, maar eerst ga ik maar eens mijn essay afmaken en leren voor mijn (her)tentamens. :'D
    Ik laat 'm wel even in dit topic staan, anders moet ik weer opnieuw beginnen. x'D


    Zou je 'm dan in een spoiler willen zetten? Daarnaast is het niet mogelijk om een optie te houden op eem meisje omdat er een stop op staat. Anders zou je namelijk gewoon een reservering hebben maar deze pas later invullen. Dit heb ik ook gezegd.

    Wil je dan een jongen?


    take me back to the basics and the simple life

    Remarkeyable schreef:
    (...)

    Zou je 'm dan in een spoiler willen zetten? Daarnaast is het niet mogelijk om een optie te houden op eem meisje omdat er een stop op staat. Anders zou je namelijk gewoon een reservering hebben maar deze pas later invullen. Dit heb ik ook gezegd.

    Wil je dan een jongen?


    Zet me dan maar bij de jongens, dat is prima. Ik zal vanavond of morgen een rol aanmaken. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Miall schreef:
    (...)

    Zet me dan maar bij de jongens, dat is prima. Ik zal vanavond of morgen een rol aanmaken. (:


    Okee ^^


    take me back to the basics and the simple life