• B E A U X B A T O N S      A C A D E M Y      O F      M A G I C


    STORY
    Beauxbatons Academy of Magic, 2014. Beauxbatons heeft, in tegenstelling tot Durmstrang en Hogwarts, geen afdelingen waar de leerlingen in gesorteerd en verdeeld worden. De school doet zijn best om de leerlingen niet in hokjes te stoppen en hen zo veel mogelijk vrijheid binnen de regels te geven. Beauxbatons is minder sportgericht dan Durmstrang, en vrijer dan Hogwarts. Vele leerlingen volgen artistieke vakken, die dan ook hoog in het vaandel staan. Leerlingen volgen acht jaar in onderwijs, een jaar meer dan Hogwarts. We volgen in deze RPG leerlingen in het zevende jaar, het voorexamen jaar.


    INFORMATION
    • Vakken en Lessen
    Beauxbatons geeft veel om de vrijheid van de leerlingen, en laat dit dan ook duidelijk doorschijnen in hun vakkenaanbod. Leerlingen zijn tot en met hun derde jaar verplicht om vakken te volgen, en hebben geen vrije keuze vakken. In het vierde krijgen zij enkele keuzevakken naast hun verplichte vakkenpakket, en in het begin van het zesde wordt dit uitgedund en mogen de leerlingen zelf een vakkenpakket kiezen met enkele verplichte vakken. In totaal hebben leerlingen minimaal zeven vakken, drie verplichte en vier keuzevakken. Leerlingen mogen maximaal 10 vakken volgen.
    • Lijst met vakken voor het 6e, 7e, en 8e leerjaar
    [V] Charms
    [V] Defense Against the Dark Arts (DADA)
    [V] Transfiguration
    [K] Potions *
    [K] History of Magic (HoM) *
    [K] Care of Magical Creatures (CoMC) *
    [K] Astronomy *
    [K] Herbology *
    [K] Divination *
    [K] Arithmancy *
    [K] Study of Ancient Runes (SoAR) *
    [K] Music **/***
    [K] Art
    [K] Ghoul Studies *
    [K] Dance ***
    [K] Creative Writing
    * Een leerling dient minimaal twee van deze vakken te kiezen.
    ** Bij Music wordt zowel zang als instrumentale muziek behandeld.
    *** Bij deze vakken is er een groots scala aan soorten instrumenten/dans, leerlingen worden geacht een voorkeur te hebben, al is deze niet verplicht. Voornamelijk bij dans wordt dit erg gestimuleerd, zodat er gericht kan worden op een enkele dansvorm.
    • Rooster


    • Nationaliteiten
    Beauxbatons neemt leerlingen aan uit verscheidene landen. Door haar locatie in het zuiden van Frankrijk, de Pyreneeën, is het voornamelijk voor het westelijke gedeelte van Europa een aantrekkelijke school qua locatie. Leerlingen kunnen uit Frankrijk, Spanje, Portugal, België, Luxemburg en Nederland komen. Leerlingen uit andere landen worden over het algemeen niet toegelaten en doorverwezen naar een andere toverschool. Beauxbatons neemt nog altijd leerlingen aan ongeacht hun bloedstatus.

    • Leerjaren en Schooljaar
    Beauxbatons werkt met acht leerjaren, en leerlingen doen eindexamen in het jaar dat zij achttien worden. Het jaar waarin zij elf worden, gaan zij dus voor het eerst naar school op Beauxbatons. Eind April ontvangen zij een brief met toelating. Het schooljaar begint ieder jaar op de derde maandag van Augustus, en eindigt op de derde vrijdag van Juni. Hiertussen hebben de leerlingen zomervakantie. Rond Kerst en Nieuwjaar zijn er ook twee weken vakantie, waarin de leerlingen tot en met het derde leerjaar op school verblijven, en leerlingen van het vierde jaar en hoger de keuze krijgen om op school te verblijven of om hun tijd thuis met familie te spenderen. Hiernaast hebben leerlingen in het voorjaar en het najaar een week vakantie.

    • Cijfers, toetsen en essays
    Beauxbatons werkt met een cijfer systeem van 1 tot 10, waarbij alles onder een 6, dus ook een 5.9, als onvoldoende wordt beschouwd. Per vak zullen er in een jaar maximaal acht cijfers gegeven mogen worden. Of dit voor een toets of essay is, maakt niet uit. Dit is natuurlijk uitgezonderd de OWL's in het zesde (6 cijfers per vak), en de NEWT's in het examenjaar, waar er slechts twee cijfers voor overige toetsen/essays/PO's gegeven mag worden. Leerlingen die voor een vak aan het einde van het schooljaar lager dan een zes staan, blijven zitten wanneer dit een verplicht vak. Wanneer zij meer dan een onvoldoende staan, blijven ze sowieso zitten.

    • Dorms
    Durmstrang werkt met gescheiden meiden/jongens dorms, waarvan er vervolgens voor ieder leerjaar eentje is. Kamers worden met een andere leerling(e) van hetzelfde geslacht en leerjaar gedeeld. Deze indeling wordt volledig random gemaakt, en studenten hebben hier dan ook geen inspraak op. Het is wel zo dat wanneer twee kamergenoten elkaar écht niet uit kunnen staan, er gesproken kan worden van een ruil met anderen, indien deze het er ook mee eens zijn. Kamers zijn uitgerust met twee kingsize bedden, twee bureaus en stoelen, twee kledingkasten en een gedeelde badkamer met de dorm er naast. Alle aankleding van de dorms is op eigen kosten en eigen gelegenheid. Er zit natuurlijk wel standaard beddengoed bij, maar daar houd het ook bij op. Enige versiering zal zelf voor gezorgd moeten worden. De Dorms bevinden zich op de vierde verdieping van het kasteel, jongens aan de zuidkant, meiden aan de noordkant.
    • Girls
    •
    •
    •
    • Boys
    •
    •
    •

    • Uniform
    Het Beauxbatons uniform is vrij soepel, leerlingen hoeven zich maar aan enkele eisen te houden, maar het meeste wordt gewoon toegestaan.
    • Girls
    Voor meiden geld dat zij altijd de kleur blauw in hun uniform moeten hebben, en dat een spijkerbroek, hoewel wel toegestaan, niet meetelt voor deze kleur. Daarnaast dienen er zwarte of witte schoenen gedragen te worden, mogen de rokken niet te kort zijn en de decolleté niet te laag. Een blouse en rok zijn gewend, maar niet verplicht.
    • Boys
    Voor jongens geld eigenlijk niks anders dan voor de meiden, behalve dat voor hen de blouse altijd lange mouwen moet hebben, al mogen deze tot de elleboog opgestroopt zijn. Het liefst zie het schoolbestuur dat zij een zwarte nette broek dragen.

    • Huisdieren
    Beauxbatons staat katten, padden, uilen en ratten/muizen toe. Alle andere dieren worden niet toegestaan en wanneer gevonden onmiddellijk teruggestuurd naar het huis van de leerling(e) van wie hij is.

    • Kasteel en omgeving
    Het kasteel van Beauxbatons bevindt zich in de Pyreneeën in het zuiden van Frankrijk. Het is een renaissance/barok kasteel en ziet er dan ook deftig uit. Het kasteel heeft vier verdiepingen. De eetzaal bevindt zich op de begane grond, en alle vakken op de tweede of derde verdieping. Om de school heen ligt een groot bos en de weg naar de mugglewereld is vrijwel afgesloten. Het kasteel ligt in een dal en is omringd door natuur. Er is onder andere een groot meer waarop in de winter ook geschaatst kan worden.


    RULES
    • Schrijf minimaal 200 woorden, naam, codes etc is uitgezonderd!
    • De Huisregels van Quizlet gelden uiteraard ook hier.
    • Posts dienen geschreven te worden in correct Nederlands.
    • 16+ (sex, extreem geweld, etc) is toegestaan, maar meld dit wel even aan de bovenkant van je post, in het rood.
    • Enkel ik (Remarkeyable) maken nieuwe topics, tenzij anders vermeld.
    • Als je twee weken niet reageert, zal ik je een PB sturen. Als je een geldige reden hebt zal je niet uit de RPG gezet worden.
    • Als je niet meer met plezier meespeelt of niet meer mee wilt doen, meld je dan netjes af én schrijf nog minimaal een post over hoe je personage het gesprek af rond o.i.d.
    • Bespeel andermans personages niet zonder toestemming.[/justify]


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Vakken (Welke keuzevakken? Beste/Slechtste vakken?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie & Nationaliteit
    Relaties
    Extra
    Naam — Faceclaim — User — Pagina
    [BOYS/GIRLS: 14/16] TIJDELIJKE STOP OP DE MEIDEN
    BOYS
    • Timothy Aelred Huddleston — Dylan O'Brien — Lost_Girl — 1.2
    • Lowell Archer Flemming — ? — RichardSHarmon — 1.2
    • Markus Timo Meyer — ? — AlecLightwood — 1.4
    • Noah Olivier Noel — Drew van Acker — calice — 1.8
    • ? — ? — Toda — ?
    • Matías Rafael De La Fuente — ? — Raccoon — 1.7
    • Félix Clément Rousseaux — Gaspard Ulliel — Miall — 1.7
    • Sébastien Landrieu — ? — Khal — 1.8
    • Elliott Theodore Dubois — Lucky Blue Smith — Anticyclone — 1.12
    • Jason Marcélo Ruzzier — Nico Torterella — PluviophiIe — 1.11
    • Cole Roman Igler — ? — ANTI — 1.10
    • Deimos Rigel — Andrew Garfield — Necessity — 1.11
    • Daniel Oliver Porcher — ? — Cyclone — 1.12
    • ? — ? — Raccoon — ?
    •
    •
    •

    GIRLS
    • Solange Charbonneau — Scarlett Leithold — Remarkeyable — 1.6
    • Diana Nicole Aydelotte — ? — Millard — 1.4
    • Lauren Melody Standing — Bridget Satterlee — JudithSuzann — 1.3
    • Raya Jemima Deforest — Taylor Hill — Velaris — 1.12
    • Elodie Favre — Emilia Clarke — Khal — 1.4
    • Odile Briët — Freya Mavor — Mignon — 1.2
    • Xiomara Soraya Raquel — Shay Mitchell — Anticyclone — 1.6
    • Dafne Kimberley Janssen — Bonnie Wright — sandordinja — 1.4
    • Ruby Esmée Segal — ? — Raccoon — 1.7
    • Eloïse Charlotte Dubois — ? — Conde — 1.10
    • Eléonore Pénélope Dubois — ? — Cyclone — 1.9
    • Norah Feline Blackwell — Shailene Woodley — Miall — 1.10
    • ? — ? — Undertale — ?
    • Noemí Antonia Escárcega — Claire Holt — Pluviophile — 1.12
    • Laila Aalto — ? — Polovina — 1.12
    • ? — ? — TheseWords
    •


    Ik ben van plan om ergens in de toekomst dit RPG een soort uitwisseling/meeting te laten hebben met mijn Durmstrang RPG. Bij deelname aan dit RPG verwacht ik dan ook dat hiervoor niet geprotesteerd wordt mocht ik dit ook daadwerkelijk uit gaan voeren ^^

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 22:06 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Mag ik een mannelijke personage reserveren? (:

    Although ik word wel een beetje geïntimideerd door al die enorm uitgebreide personages, haha. Hoop dat ik dat ook voor elkaar krijg, tis lang geleden dat ik mee deed aan een Rpg :')

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 10:59 ]


    Little do you know

    PluviophiIe schreef:
    Mag ik een mannelijke personage reserveren? (:

    Although ik word wel een beetje geïntimideerd door al die enorm uitgebreide personages, haha. Hoop dat ik dat ook voor elkaar krijg, tis lang geleden dat ik mee deed aan een Rpg :')


    Tuurlijk! Ik zal je er vanmiddag bijzetten.
    Ah dat valt wel mee toch? Hoeft niet super uitgebreid, zo lang jet maar duidelijk is en ke alles netjes invult. Mijn eigen personage is ooj niet zo heel uitgebreid hoor


    take me back to the basics and the simple life

    Remarkeyable schreef:
    (...)

    Tuurlijk! Ik zal je er vanmiddag bijzetten.
    Ah dat valt wel mee toch? Hoeft niet super uitgebreid, zo lang jet maar duidelijk is en ke alles netjes invult. Mijn eigen personage is ooj niet zo heel uitgebreid hoor


    Haha, ja ik zal kijken of ik het mooi kan krijgen enzo (:


    Little do you know

    mag ik een jongen?


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    ANTI schreef:
    mag ik een jongen?


    Yes


    take me back to the basics and the simple life


    NORAH FELINE BLACKWELL


    • LEEFTIJD
          Norah wordt bijna zeventien. Ze is geboren op de eerste dag van de herfst, dus op 21 september. Ze is dus bijna jarig.

    • BLOEDSTATUS
          Ze is een halfblood. Haar vader is een gerenommeerd tovenaar en haar moeder is een simpele Muggle.

    • VAKKEN
          Norah is geen groot fan van de artistieke vakken. Ze is totaal niet creatief en wordt al wanhopig zodra ze alleen al met haar heupen moet gaan zwaaien. Daarom heeft ze ook geen enkel artistiek vak gekozen. Leren vindt ze totaal geen probleem en ze haalt met gemak goede cijfers voor haar negen vakken. Ze volgt, naast Transfiguration, Charms en Defence Against the Dark Arts ook Potions, Arithmancy, Astronomy, Herbology, History of Magic en Study of Ancient Runes. In vrijwel alle vakken is ze goed en ze is ook over alle vakken heel enthousiast. Ze kan eindeloos praten over Astronomy en de sterren die ze gezien heeft, of over History of Magic en vertellen wie wat wanneer heeft gedaan of gezegd. Als ze dan toch moet kiezen, is Study of Ancient Runes haar favoriete vak. Ze vindt puzzelen heerlijk en houdt er echt van om dingetjes te ontcijferen.



    • INNERLIJK
          Nerd - Als je zo naar haar vakkenpakket kijkt, is een woord dat in je op zal komen, toch wel nerd. Ze vindt boeken geweldig en leest dan ook heel erg veel. Toch is ze geen typische nerd, want ook al houdt ze zo van leren en nieuwe dingen te weten komen, ze is ook erg sociaal en vriendelijk tegenover anderen. Boeken geven haar een soort uitweg, ze wil alles weten over de wereld van de magie en haar grote doel is om uiteindelijk bij het Ministry of Magic te komen werken. Het liefst natuurlijk als Minister, maar ze weet dat dat nogal een opgave is. Ze zou het liefst ervoor zorgen dat alles goed geregeld is en ze wil vooral het onderwijs nog meer verbeteren.
          Open - Norah is heel open naar iedereen toe. Ze is niet verlegen en stapt graag op iedereen af om kennis te maken. Misschien kan ze daardoor af en toe wat drammerig overkomen, maar dat bedoelt ze natuurlijk niet zo. Ze wil gewoon contact leggen met mensen en genieten van haar schooltijd op Beauxbatons, voor ze in de grote boze wereld worden gegooid.
          Vrolijk en spring-in-'t-veld - Ze staat bijna de hele tijd te springen en kan amper stilzitten. Sommigen vinden dit vervelend, maar anderen kunnen er hard om lachen en vinden het fijn dat iemand niet de hele dag zo depressief opziet tegen het huiswerk. Dat vindt ze juist leuk om te doen.
          Naïef - Ondanks alles kan Norah toch enorm naïef zijn. Ze ziet vaak het goede in mensen en vindt het lastig om ze meteen als 'slechte mensen' te bestempelen. In alle mensen zit wat goeds, vindt ze. Zo kan ze dus té naïef worden en hierdoor kan ze snel gekwetst worden. Toch houdt ze niet zo lang een grudge tegenover anderen. Ze vindt het wel prima, ze is vergevingsgezind en vindt iedereen eigenlijk wel aardig.
          Ongeduldig - Met het actieve, vrolijke karakter van haar vindt ze het moeilijk om haar geduld te bewaren. Ze kan wel wat uitleggen, maar ze zal geen goede docent zijn en zou ook niemand bijles kunnen geven. Zij snapt alles, maar kan er af en toe niet bij met haar hoofd dat sommigen de vakken wél moeilijk vinden. Ze gaat er af en toe min of meer vanuit dat iedereen het wel begrijpt, en daar komt ze zichzelf nog wel eens tegen.
          Zelfstandig - Ze heeft niemand nodig, zegt ze vaak. Ze kan alles prima alleen oplossen en zeker voor school gaat alles haar wel goed af in haar eentje. Alleen als ze écht ergens hulp bij nodig heeft, vraagt ze het, maar niet voor ze zelf alles heeft geprobeerd.
          Kinderlijk enthousiast - Zeker over schoolvakken kan ze door blijven ratelen. Ze vindt het geweldig om nieuwe dingen te leren en kan zichzelf hier helemaal in verliezen. Zeker met mensen die de vakken net zo interessant vinden kan ze eindeloos door blijven praten. En het gaat niet alleen over schoolvakken, maar bijvoorbeeld ook over vreemde Mugglespullen die haar moeder haar heeft laten zien en gebruiken. Ze kan er heel vrolijk van worden en is opgewekt over dat soort dingen.
          Onhandig - Ook is ze enorm onhandig. Ze loopt vaker tegen deuren aan dan dat ze ze ontwijkt en ze laat haar boeken te vaak kennismaken met de grond onder haar voeten. Dit maakt het ergens best schattig, ook als ze weer wat zegt wat ze eigenlijk niet had willen zeggen, maar soms kan ze zichzelf wel voor haar kop slaan.


    • UITERLIJK
          FC = Shailene Woodley
          Na jaren van tobben heeft Norah eindelijk besloten om haar lange haren af te knippen. Ze zat er al tijden tegenaan te hikken maar vond het nogal een grote stap om ineens haar lokken weg te knippen. Toch heeft ze deze zomervakantie de knoop doorgehakt en heeft ze nu een mooi kort koppie. Ze is er enorm blij mee en vindt het heerlijk. Het kost veel minder werk om het in model te krijgen en daar is ze altijd gelukkig mee. Hoe minder werk, hoe beter.


    • VERLEDEN & FAMILIE & NATIONALITEIT
          Oorspronkelijk komt Norah uit Ierland. Haar moeder ontmoette haar vader in een klein, afgelegen plaatsje in het zuidoosten van het land. Hij was bezig met onderzoek voor het Ministry of Magic en haar moeder woonde daar. Haar vader woonde in London, vlak bij zijn werk. Het was meteen raak, ze vonden elkaar al vanaf het begin leuk en dat heeft ertoe geleid dat ze verliefd werden, samen gingen wonen in London en verloofden zich al snel. Toch waren ze niet gelukkig, ze wilden wat anders en besloten om naar Frankrijk te verhuizen. Ze hadden het land altijd mooi gevonden en wilden daar hun gezin beginnen. Het liefst hadden ze veel meer kinderen gehad, maar door omstandigheden - ziekten et cetera - hebben ze maar één dochter gekregen: Norah.
          Ook al zijn haar ouders afkomstig uit Ierland en Engeland, Norah heeft een Frans paspoort. Ze spreekt ook vloeiend Frans, Engels en zelfs enkele volzitten Irish Gaelic. Ze heeft een erg goede band met haar beide ouders en krijgt wel alles van ze wat ze van ze vraagt. Ze is niet per se het verwende prinsesje van de familie, maar omdat haar ouders niet meer kinderen konden krijgen, vonden ze het wel zo eerlijk om Norah alle aandacht van de wereld te geven.
          Haar vader is de reden van haar enthousiasme voor boeken en magie, natuurlijk. Hij vertelde haar vroeger al vele verhalen over alle beroemde en beruchte tovenaars uit de geschiedenis en ze was enorm gretig om er meer over te weten te komen. Haar moeder vertelde haar veel over de wereld van de Muggles, waar zij natuurlijk deel van uitmaakt(e). Hierdoor weet Norah ook van alles over fietsen, auto's, snelkookpannen en ga zo maar door.


    • RELATIES
          Tell me.

    • EXTRA
                Haar toverstok is 25,40 cm lang, gemaakt van walnoothout en bevat een kern van drakenhartenbloed.
          Ook al heeft ze nog nooit een relatie gehad met een meisje, ze bekijkt het vrouwelijk schoon toch vaak wel even goed. Ze kijkt graag naar leuke dingen, zegt ze altijd, en dat vindt ze leuk. Ze heeft nooit een relatie gehad met een meisje, maar vindt af en toe haar medestudenten toch wel erg leuk. Toch weet ze niet zeker of ze biseksueel is, ze hangt er een beetje tussen, denkt ze zo. En daarbij komend: ze vindt het niet fijn als mensen haar in een hokje plaatsen, dus dwarrelt ze overal een beetje tussendoor, zonder dat mensen meteen een label op haar voorhoofd plakken.




    [ bericht aangepast op 2 juni 2016 - 19:17 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    COLE ROMAN IGLER

    perhaps one did not want to be loved so much as to be understood

    Naam
    Cole | people's victory
    Roman | man of rome

    Leeftijd
    Cole is achttien jaar. Hij is geboren op 2 januari in 1998.

    Bloedstatus
    Halfbloed.

    Innerlijk
    Ambitious
    Calm
    Charming
    Daring
    Difficult
    Direct
    Focused
    Honorable
    Impatient
    Impulsive
    Loyal
    Messy
    Passionate
    Protective
    Strong
    Warm

    Al bij al is Cole een redelijke vriendelijke jongen. Hij vindt het leuk om te flirten maar wanneer hij een relatie heeft is hj hartstikke loyaal. Zijn vrienden en familie zijn voor hem het belangrijkst in het leven en daarom is hij ook zo beschermend over hen. Verder kan hij nogal afstandelijk over komen maar hij is echt de moeite waard om als vriend te hebben.

    Uiterlijk
          Cole heeft halflange, donkere lokken. Deze laat hij meestal los hangen maar af en toe wilt hij het nog weleens in een staart doen. Zijn ogen zijn donkerbruin, bijna zwart. Er is niet veel speciaals aan zijn ogen en hij had dan ook veel liever een andere oogkleur gehad. Verder heeft hij meestal een stoppelbaardje, puur omdat hij te lui is om zich te scheren.
          Qua lichaamversielsels heeft Cole enkele tattoos. De meeste bevinden zich op zijn onderarmen en hebben een beetje een drug/surreal effect. Hij is er van plan nog meer te nemen. Piercings vindt hij helemaal niks en hij heeft er dan ook geen een.
          Cole’s kledingstijl is redelijk casual, met een chique randje. Zijn kleding bestaat vooral uit zwart/witte kleding. Felle kleuren zijn niet echt zijn ding en hij vindt het dan ook verschrikkelijk bij hemzelf staan. Verder zal je hem vooral vaak zien met zijn oortjes in en een sigaret tussen zijn vingers.

    Verleden
    Cole is geboren in het koude Londen, op 2 januari 1998. Toen Cole negen was kwam zijn vader erachter dat zijn vrouw een affaire had en besloot daarom te verhuizen naar Frankrijk. ( ... )

    Familie

    Vakken
    Charms | Acceptable
    Defense Against the Dark Arts | Exceeds Expectations
    Transfiguration | Exceeds Expectations
    Potions | Outstanding
    Care of Magical Creatures | Exceeds Expectations
    Astronomy | Acceptable
    Herbology | Exceeds Expectations

    Cole heeft voor al deze vakken zijn O.W.L’s gehaald en je kan wel zien dat hij een goede leerling is. Hij doet er echter vreselijk weinig moeite voor en zou dus nog veel hoger kunnen halen. Een tijdje heeft hij ook nog History of Magic en Study of Ancient Runes gevolgd maar uiteindelijk heeft hij deze laten vallen omdat hij er behoorlijk slecht in was.

    Relaties

    Extra


    God is love but Satan does that thing you like with his tongue.

    [ bericht aangepast op 2 juni 2016 - 10:40 ]


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Leoo, is het goed als ik Aimée laat vallen als personage? Dus alleen Eléonore? Ik ben een beetje inspiratieloos voor haar haha. :')


    -

    Rigel >> Cyclone


    -

    Cyclone schreef:
    Leoo, is het goed als ik Aimée laat vallen als personage? Dus alleen Eléonore? Ik ben een beetje inspiratieloos voor haar haha. :')


    Tuurlijk ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Eloïse Charlotte Dubois
    "Marry the one who gives you the same feeling you get when you see food coming at a restaurant."






    Naam —
    Eloïse
    Dit is een Franse meisjesnaam en betekent Gezond; wijd. Eloïse is een variatie op het Engelse Heloïse. | EL - o - eez |
    Charlotte
    Dit is een vrouwelijk Frans verkleinwoord van Charles en betekent Vrije man.
    | shar - LOT |
    Dubois
    Familienaam. Dit is een Franse naam en betekent Van hout; van het bos. | dju - BWA |

    Bijnaam —
    Aangezien Eloïse best een lange naam is wordt het vaak afgekort tot El(lo), Ellie of Louise. Eloïse heeft hier niet zo veel problemen mee, zelf doet ze dat namelijk ook al snel bij haar familie of vrienden met een lange naam. Toch vindt Eloïse haar naam volluit het mooiste klinken. Door sommigen wordt ze ook weleens Blondie genoemd, omdat ze hoogblond is en soms zo lekker snugger uit de hoek kan komen.
    Leeftijd —
    Eloïse is 17 jaar en geboren op 4 mei. Ze is de derde van de drieling Dubois en scheelt daardoor 1 minuut met haar zus en 3 minuten met haar broer, ze plagen haar er weleens mee dat ze de jongste is. Eloïse is dus een Stier.
    Bloedstatus —
    In de familie Dubois stroomt Veela-bloed, dit maakt haar en haar zus en broer half-Veela. Eloïse is dus een halfbloedje.
    Vakken —
    Rooster
    Naast de vaste vakken Charms, Defense Against the Dark Arts en Transfiguration heeft Eloïse gekozen voor een pretpakket met: Astronomy, Divination, Music en Art. Dit is niet voor iedereen per se een pretpakket, maar voor Eloïse zijn dit vakken waar ze nul moeite mee heeft.

    beste vakken
    Eloïse blinkt vooral uit in Music en dan vooral haar zang en akoestische gitaarspel zijn uitstekend, piano vindt ze lastig en ze heeft een hekel aan drummen.
    Ook met Charms heeft ze geen moeite en Art vindt ze gewoonweg geweldig om te doen.

    slechtste vakken
    Eloïse is een vrij intelligent meisje en hoeft eigenlijk nooit veel te doen om goede punten te halen, behalve bij DADA, daar is ze niet zo'n natuurtalent in en haalt ze maar met moeite goede punten. Eloïse geeft niets om school en daardoor haalt ze nogal eens een slecht punt voor DADA.
    Ze haalt over het algemeen niet zulke hoge cijfers, simpelweg omdat ze te lui is om er iets voor te doen.

    Innerlijk —
    Avontuurlijk
          "Take every chance, drop every fear."
    Ello is een erg avontuurlijke meid te noemen. Ze is eigenlijk overal wel voor in en houdt ervan om onbekende dingen uit te proberen. Ze is nergens echt bang voor en zou zo van een brug of uit een vliegtuig springen als je haar vraagt om te gaan bungeejumpen of parachutespringen. Daarnaast heeft Eloïse altijd al een enorme drang naar vrijheid gehad. Van jongs af aan wilde ze al nieuwe dingen zien en ontdekken. Na haar school wil ze zich dan ook niet op één vaste plek settelen maar de wereld rondtrekken en al het vreemds van de wereld te ontdekken.

    Eerlijk || Flapuit
          "Appreciate people who tell you the truth, even if it's the worst one."
    Eloïse heet een hekel aan leugens en liegen zelf. Ze heeft veel liever dat iemand recht in haar gezicht zegt wat hij/zij vindt of vertelt wat er aan de hand is, dan dat ze er op eigen kracht achter komt. Doordat ze zelf liever de waarheid hoort, is dat ook terug te zien in haar doen want 'what goes around, comes back around'. Ze zal niet tegen iemand liegen, zelfs niet als de waarheid de ander ongelukkig zal maken. Mocht ze echter achter een geheim van iemand komen wat te maken heeft met een ander, dan brengt dit haar wel in een lastig pakket: haar gevoel voor rechtvaardigheid botst dan met haar loyaliteit. Het is namelijk niet haar taak om een relatie te verwoesten of iets dergelijks.
    Naast het feit dat ze dus ontzettend eerlijk is, is Ello ook een heel erge flapuit. Dat ze alles er zomaar uitflapt heeft natuurlijk ook te maken met haar grenzeloze eerlijkheid, maar handig is dit absoluut niet. Waar eerlijkheid en leugenloze gesprekken gewaardeerd worden, is dat niet het geval met beledigende opmerkingen. Eloïse zegt alles wat ze denkt en met de gevoelens van anderen houdt ze op het moment zelf geen rekening. Achteraf ziet ze vaak wel in dat ze niet erg tactisch is geweest en zal ze er alles aan doen om het weer goed te maken. Haar vrienden en familie kennen haar zo onderhand wel en luisteren vaak niet eens meer zo naar haar. Voor vreemden kan ze hierdoor weleens als een bitch overkomen, dat vindt Eloïse wel vervelend wat ze wil juist dat zoveel mogelijk mensen haar aardig vinden en met iedereen vrienden worden.

    Onafhankelijk
          "A women sitting by herself, is not waiting for you."
    Eloïse is een meisje dat weet wat ze wilt en ze wilt het graag helemaal alleen bereiken. Ze zal geen hulp aanvaarden en ze zal er al helemaal niet om vragen. De enige van wie ze beschermend gedrag kan verdragen is van Elliott en van Eléonore, maar ook pas na een hoop geruzie en gescheld. Eloïse streeft naar onafhankelijkheid en zal dan ook niet snel naar anderen luisteren. Haar mening is dan ook ontzettend standvastig en die zal alleen veranderen als je haar écht weet te overtuigen. Ello is dan ook vaak een de leider van een groep en geen volger. Ze doet wat ze wilt.
    Ook in relaties is deze eigenschap goed terug te vinden; ze zal nooit iets doen wat ze niet wilt en ze zal zich al helemaal niet door een relatie laten beïnvloeden. Wat dat betreft kan ze misschien wat kil of bot overkomen maar zo bedoelt ze het echter niet. Haar partner moet dan ook iemand zijn die stevig in zijn schoenen staat en haar feministische gedrag kan waarderen en verdragen.

    Sociale vlinder
          "The world is filled with nice people, if you can't find one be one."
    Eloïse is heel erg sociaal en is eigenlijk tegen iedereen aardig, tenzij je haar niet goed behandeld hebt. In een groep voelt ze zich op haar plek en ze kan altijd met iedereen een praatje aanknopen. Rondom vreemden voelt ze zich niet ongemakkelijk en is ze ook niet verlegen. Het is nog weleens zo dat ze zo enthousiast is dat anderen zich bedreigt voelen door haar aanwezigheid, maar dit merkt ze zelf niet zo door haar enthousiasme. Achteraf kan ze zich soms weleens een beetje schamen om haar gedrag en begrijpen hoe anderen zich toen voelden. Het afleren vindt ze wel moeilijk. Ello zal er ook alles aan doen om je je op je gemak te laten voelen.

    Roekeloos
          "Bad choices make good stories."
    Deze eigenschap van Eloïse komt voort uit haar drang naar avontuur, vrijheid en onafhankelijkheid. Ze is best beschermd opgevoed en nu ze op Beauxbatons zit, is haar broer Elliott nog steeds in de buurt om over haar te waken. Eloïse waardeert dit zeer en is zeker ook bezorgd om haar broer en zus. Toch heeft de opvoeding er (mede) voor gezorgd dat Eloïse graag vrij en onafhankelijk wil zijn, ze wil meer zijn dan een onderdeel van de Dubois-drieling en dit heeft al van jongs af aan haar roekeloze kant aangewakkerd. Eloïse stort zich overal in zonder goed na te denken over wat er nou eigenlijk gevraagd is en zonder na te denken over de consequenties voor haar of voor anderen. Haar roekeloze gedrag heeft haar dan ook al meer dan eens in de problemen geholpen en elke keer waren Lio en Elle er om haar te helpen de rommel op te ruimen. Eloïse is dus een erg onvoorspelbaar meisje en je kan het zo gek niet bedenken of ze doet er wel aan mee. Ze wil alles proberen, wat er ook voor gevolgen kunnen zijn.

    Energiek || Stuiterbal
          "Waiting is a mistake, a waste of time."
    Ello is een erg energiek en levendig meisje. Ze houdt er niet van om stil te moeten zitten en is het liefst heel de dag bezig. Ze vliegt van hot naar her en is eigenlijk nooit moe. Dit neemt niet weg dat ze ontzettend van slapen houdt en een hekel aan sporten heeft. Bewegen vindt ze leuk, maar aan sporten zitten dan weer zoveel verplichtingen en regels verbonden dat de fun er voor haar snel af is. Ze moet niet verplicht zijn om op trainingen op te komen dagen en ze wilt geen vaste tijden waar ze zich aan moet houden, daar is ze te vrijgevochten voor. Sport heeft Eloïse ook niet nodig om actief te zijn of om af te vallen, ze doet zoveel dingen en ze wil overal tegelijk zijn dat ze genoeg 'training' krijgt.
    Soms kan haar energie voor anderen erg vermoeiend zijn. Mensen vinden Ello dan ook een echte stuiterbal en zien haar soms liever gaan dan komen. Sommigen begrijpen haar onuitputtelijke energie en levendigheid niet maar dat kan haar niet zo veel schelen.

    Extravert
          "You have so much light, the plants grow towards you."
    Eloïse is een extravert persoon. Ze is roekeloos, avontuurlijk en ontzettend eerlijk. Maar dat niet alleen, ze zegt ook precies wat ze denkt en ze schaamt zich nergens voor. Ze heeft er dan ook geen moeite mee om over haar gevoelens en bedenkingen te praten, het is juist eerder knap als ze dat een keer niet doet. Ello deelt graag alles met andere mensen, zelfs als ze hen amper kent. Dit kan sommige mensen nog weleens wegjagen, iets wat ze niet begrijpt. Ello snapt ook niet waarom sommige mensen er zoveel moeite mee hebben om hun gevoel en hun gedachtes uit te spreken.
    Eloïse staat ook graag in de spotlight en houdt van aandacht. Ze is super sociaal en haar outgoing persoonlijkheid maakt haar ook aantrekkelijk om mee om te gaan, al is het voor sommige toch ietsje too much. Al met al heeft ze een vrij sprankelende persoonlijkheid, al raken sommigen weleens geïrriteerd daaraan.

    Vrolijk
          "Please allow me to be your anti-depressant"
    Dit spreekt eigenlijk wel een beetje voor zich en komt ook al wel naarvoren uit haar andere eigenschappen. Eloïse is eigenlijk altijd vrolijk en wil anderen mensen ook graag opvrolijken. Als je haar als vriendin hebt hoef je nooit bang te zijn om je chagrijnig of verdrietig te voelen, Ello staat altijd voor je klaar om je te helpen en er voor te zorgen dat je weer kan lachen. Hierin is ze verder wel serieus en het is niet zo dat ze je pijn niet ziet maar lachen is voor haar het medicijn, niet iedereen is het daar natuurlijk mee over eens.
    Dit wil niet zeggen dat Ello nooit chagrijnig is; als ze moe is, als ze honger heeft of als ze wakker wordt gemaakt dan is ze niet om uit te staan.

    Uiterlijk —
    Haren
    Eloïse heeft lichtblond haar wat tot ongeveer net op haar borsten valt. Meestal draagt ze haar haren los. Ze is heel erg blij met haar haren, ze kan er veel mee en ze heeft weinig last van haaruitval of vettig haar.

    Gezicht
    Eloïse is een vrij opvallende verschijning: haar donkere wenkbrauwen contrasteren zeer met haar lichtblonde en ijsblauwe ogen. Daarnaast heeft ze een erg rechte neus en een ovaal gezicht. Al met al heeft ze een vrij artistiek gezicht. Ze heeft smalle lippen en een wat kleine mond in verhouding. Ze vindt haar neus niet mooi, zij vindt hem te groot.

    Lichaam
    Eloïse is vrij lang: 1.78 m en erg slank: haar taille is 61 cm en haar heupen 89 cm. Ze heeft een borstomvang van 81 cm. Ze is erg rank gebouwd en heeft hele langen benen.

    Kledingstijl
    Ze draag graag vrouwelijke, vrolijke en boohoo kleding. Ze draagt eigenlijk alles wel en ze kan ook vrij veel hebben. Groen vindt ze echter een verschrikkelijke kleur en dat draagt ze dan ook niet.

    Overige uiterlijke kenmerken
    Ze draagt oorbellen, in elk oor heeft ze twee gaatjes.

    Nationaliteit
    Belgische

    Verleden en familie—

    Vader — Francois Geraud Dubois — 50 jaar
    Moeder — Appoline Gabrielle Dubois — 45 jaar
    Drielingzus — Eléonore Pénélope Dubois — 17 jaar
    Drielingbroer — Elliott Theodore Dubois — 17 jaar


    Eloïses vader is een muggle, maar haar moeder is een heks en bovendien ook veela, wat haar - en haar broer en zus - ook half veela maakt. Ello, Elle en Lio zijn vrij beschermend opgevoed door hun vader, hun moeder is al lange tijd uit beeld. Het opvoeden van een drieling is voor haar vader vast niet makkelijk geweest, maar hij heeft er nooit helemaal alleen voor gestaan want zijn moeder - hun oma - heeft een groot deel van de opvoeding op zich genomen. Hun oma woont namelijk al sinds hun geboorte bij hen in. Dat was heel fijn voor Eloïse en Eléonore, want nu was er toch nog wat vrouwelijk begrip en wat vrouwelijk inzicht voor bepaalde probleempjes. De drieling is opgegroeid in een dorp wat op twintig minuutjes fietsen van Brussel ligt. Ze hebben het vroeger nooit super breed gehad maar het ontbrak aan niets en ze zijn liefdevol opgegroeid.

    Relaties —
    Who?
    Extra —
    Talen
    Als Belgische is Eloïse tweetalig opgevoed. Ze spreekt zowel vloeiend Frans als Nederlands/Vlaams. Daarnaast kan ze ook een aardig woordje Engels spreken.

    Geaardheid
    Eloïse is hetroseksueel, althans dat denkt ze. Ze wil zich hier nog niet aan vast pinnen en ziet wel wat er op haar pad komt.

    Likes
    Flirten, (getinte) Mannen, Sushi, Polaroid foto's, Smoothies, Rome, Alcoholische drankjes, Feestjes, Schilderen, Zingen, Grote zonnebrillen, Pittig eten, Zwemmen, Strandwandelingen, Vreemde culturen, Musea, Surfen, Citroenthee, Kaarsen, Slapen, More to come...

    Dislikes
    Gin-Tonics, Bananen, Opera, Eenden, Stilte, Alleen zijn, Regen, De kleur groen, DADA, Leren, Sporten, Mensen zonder mening, Rapmuziek, Boeken, Lezen, Mensen zonder mening, Spinnen, Bellen, Vooroordelen, More to come...

    Toverstok
    Haar toverstok is van mahonie, met een kern van drakenhartenbloed van 26 cm.

    Amortentia
    De geur van citrusvruchten, zonnebrand en de geur van een uitgeblazen kaars.

    Boeman
    Haar Boeman is een donker gat; er is niets te zien. Dit slaat op haar angst om helemaal alleen over te blijven, zonder familie en vrienden. Ze zou dan een compleet nutteloos en donker leven leiden.

    Huisdier
    Eloïse heeft een prachtige witte kat met de naam Elai.

    Patronus
    Een lammetje


    "School kills artists."


    "Her voice makes flowers grow."


    "She can make hell feel like home."


    "Eloïses don't do homework."


    "Show society that you don't need them to make decisions for you."


    "I do feel pretty sexy in a pair of converse."


    "Life is better when you are laughing."


    [ bericht aangepast op 9 juni 2016 - 13:28 ]


    I am not as think as you drunk I am

    Heeft iemand misschien een mooie opmaak voor hoe ik mijn personage kan uitschrijven? Ik ben een beetje inspiratieloos


    Little do you know

    PluviophiIe schreef:
    Heeft iemand misschien een mooie opmaak voor hoe ik mijn personage kan uitschrijven? Ik ben een beetje inspiratieloos


    Een mooie opmaak? Als in, hoe alles er uit ziet? Je mag die van mij wel pakken als je wilt hoor ^^


    • Topic is bijgewerkt, stop is van de meiden af!


    take me back to the basics and the simple life

    Remarkeyable schreef:
    (...)

    Een mooie opmaak? Als in, hoe alles er uit ziet? Je mag die van mij wel pakken als je wilt hoor ^^


    • Topic is bijgewerkt, stop is van de meiden af!


    Ik mis mijn rol in de lijst? Of mag ik geen rol van jou? :p


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)

    Ik mis mijn rol in de lijst? Of mag ik geen rol van jou? :p


    Nee die mag je niet :Y)
    Ik zal m er bij zetten ^^


    take me back to the basics and the simple life