• Hogwarts will ALWAYS be there to welcome you home.


    Drie jaar voor Harry Potter op de school arriveerde was Hogwarts. . . Gewoon Hogwarts. Het is 1988. Op de school voor jonge heksen en tovenaars is het schooljaar al weer een tijdje aan de gang, een vrij rustig schooljaar over het algemeen – zoals alle anderen. Eerste- tot zevendejaars bewandelen de gangen en nemen deel aan de lessen die de school aanbiedt.

    Dit RPG is een samenwerking tussen Sarita (Burritho) & Megan (Anatomy). We volgen het leven op Hogwarts voor Harry Potter. Je bent vrij om te kiezen in welk jaar jouw personage zit. Hou er wel rekening mee dat de meeste waarschijnlijk voor het 6de of 7de jaar kiezen.



    ROLLENLIJST
    GRYFFINDOR STUDENTS
    "You might belong in Gryffindor, where dwell the brave at heart. Their daring, nerve, and chivalry, set Gryffindors apart."

    — Girls
    Emily Chloe Rhine / Burritho 1.3
    Jade Fay Rosewood / Burritho 1.5
    Gereserveerd voor HaldirOfLorien
    — Boys
    Noah Matthew Rhine / Anatomy 1.2
    Silver Sebastian Caylen / Rickon 1.5
    Malcolm Wayne Churchill / xVeertje 1.4
    Aiden Harrison / SphinxX 1.5
    Nathanaël 'Campbell' Saunders / Phillip 1.12
    HUFFLEPUFF STUDENTS
    "You might belong in Hufflepuff, where they are just and loyal. Those patient Hufflepuffs are true, and unafraid of toil."

    —Girls
    Amaliya Aaslaid / Polovina 1.2
    Chiara Niamh Fitzgerald / xVeertje 1.4
    Lydia Maya Haynes / Aemilin 1.6
    Acacia Pappalona / Aurea 1.6
    Mae Belov / Gibigianna 1.10
    — Boys
    Wesley Bakersville / Khal 1.4
    Liam Scott Harris / Aemilin 1.6
    RAVENCLAW STUDENTS
    "Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind. Where those of wit and learning, will always find their kind."

    — Girls
    Roslyn Olivia Ollivander / Anatomy 1.2
    Charlotte Clearwater / Westwick 1.4
    Anastacia Evina Reid / Panix 1.5
    Thalia Amanda Black / Aurea 1.12
    — Boys
    Geraint Delwyn Hughes / Camhanaich 1.7
    Maxim Nathaniel Chambers / Ziegler 1.4
    Gereserveerd voor Burritho

    SLYTHERIN STUDENTS
    "Or perhaps in Slytherin, you'll make your real friends. These cunning folks use any means, to achieve their ends."

    — Girls
    Maybelinne Emilia MacAlister / Camhanaich 1.4
    Aydin Marina Belluci / MaIec 1.5
    Alexis Warrington / ItsImpossible 1.4
    Gereserveerd voor Volpina
    Jo Snape / JoSnape 1.10
    — Boys
    Jaime Alexander Coleman / ANTI 1.11
    Perseus Ingram / RichardSHarmon 1.3
    Gereserveerd voor HaldirOfLorien


    VERDERE INFORMATIE

    HEAD BOY/GIRL
    – Malcolm Wayne Churchill, Gryffindor.
    – Maybelline Emilia MacAlister, Slytherin.

    PREFECTS

    – Ravenclaw, zesde jaars Prefect is Charlotte Clearwater.

    – Hufflepuff, zesde jaars Prefect is Acacia Pappalona

    QUIDDITCH TEAMS


    – Captain en Seeker van Gryffindor is Jade Fay Rosewood.
    – Keeper van Gryffindor is het personage van Rickon.
    – Chaser van Gryffindor is Malcolm Wayne Churchill.
    – Chaser van Gryffindor is het personage van SphinxX.

    – Captain en Chaser van Hufflepuff is het personage van TheseWords.
    – Keeper van Hufflepuff is het personage van Khal.
    – Beater van Hufflepuff is het personage van Gibigianna.
    – Chaser van Hufflepuff is Liam Harris
    – Chaser van Hufflepuff is Acacia Pappalona

    – Chaser van Ravenclaw is Erin Nicola Ainsworth

    – Captain en Chaser van Slytherin is Alexis Warrington.
    – Beater van Slyterin is Perseus Ingram.
    – Chaser van Slytherin is Jaime Alexander Coleman


    TOPICS
    » Speeltopic
    » Rollentopic
    » Praattopics: 01 / 02

    BEGIN
    We beginnen op een gewone maandagavond. Het weekend is weer achter de rug en zo ook de lessen van vandaag. Het avondeten wordt zo geserveerd, dus alle leerlingen zijn op weg naar The Great Hall.
    Veel schrijfplezier!

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 23:09 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )


    Charlotte Clearwater
    6th year Ravenclaw| British English | Prefect
    Talking to Aiden & Liam


    'Voor iemand die onsportief en kortzichtig is als jij kan ik best begrijpen dat je je niet kan inleven in iemand die Quidditch speelt maar ik neem het wel heel serieus. Een training betekend een afspraak en je kan niet zomaar een afspraak verzetten omdat je besluit dat je zin hebt om iets anders te doen. Hoe dan ook, ik ga naar mijn training toe,' zei Jade fel. Ik voelde dat haar hele boodschap op mij gericht was. Hoewel ik haar altijd wat stilletjes en soft had gevonden, zag ik nu een totaal andere kant van haar. Ik kon het niet begrijpen, maar schijnbaar maakte Quidditch veel in haar los.
    Tot mijn grote ergernis, richtte ze haar aandacht toen op Aiden. 'En jij. Jij moet maar kijken of je nog komt.' Nog voor ik kon reageren, beende ze nijdig weg. Ze werd direct gevolgd door twee andere Gryffindors uit het Quidditch team.
    Inmiddels had ik mijn handen tot vuisten gebald. Als ik ergens een hekel aan had was het door iemand uitgekafferd worden. Daar kwam nog bij dat ik Quidditch de stomste reden ooit vond om zo onbeschoft te doen. Ik snapte niet waar de blondine zich zo druk om maakte en kon er met mijn verstand niet bij dat ze Aiden zo behandeld had, alleen maar door een opmerking van mij die verkeerd gevallen was.
    'Sorry Char...' murmelde Aiden toen. 'Ze- ze is boos, of niet? Ze is boos.. op ons?' Ik keek hem even aan. De angst en schaamte was van zijn gezicht af te lezen.
    'Ik ben bang van wel,' antwoordde Liam, nog voor ik iets kon zeggen. Direct daarna stond hij op en begon hij te rennen. Enigszins verbaasd keek ik hem na. Misschien ging hij Jade achterna, in een poging om zijn excuses aan te bieden. Ik zuchtte, omdat ik dat zelf niet zo maar zou doen. Als ze besloten had zo onbeleefd tegen mij te doen, alleen omdat ik niet zo dramatisch deed over Quidditch, moest ze dat zelf weten. Ik zou haar liever ontwijken dan dat ik mijn energie verspilde aan nutteloze discussies over een onderwerp waar we het nooit over eens zouden worden.
    Met een glimlach legde ik mijn hand op Aiden's schouder.
    'Jade is boos op mij, niet op jou. Wat je voor me deed was echt heel cool, Aid. Daar hoef je geen sorry voor te zeggen,' vertelde ik mijn beste vriend. Ik wist hoeveel moed er voor hem voor nodig was geweest om voor me op te komen en ik voelde me vereerd dat hij dat voor me had willen doen. Als er één emotie overheerste op dat moment, was het trots. Aiden had bewezen dat hij stoerder en moediger was dan hij zelf dacht en dat was voor mij elke discussie van de wereld waard.
    'Je bent mijn beste vriend, oké? En dat Jade hierom boos wordt, is jammer voor haar. Ik heb er geen last van en dat zou jij ook niet moeten hebben,' vervolgde ik toen.
    Al snel zag ik Liam de bibliotheek weer binnen komen. Hijgend plofte hij op zijn stoel neer.
    'Sorry,' bracht hij uit. 'Dit had niks, maar dan ook echt niks met jullie te maken. Ik moest gewoon even mezelf weer terugvinden,' verklaarde hij met een glimlach. Moeiteloos nam ik zijn glimlach over. Ik was blij dat er gelachen werd. Voor mij was de discussie het totaal niet waard om er nog langer over te praten, laat staan me er rot over te voelen.
    'En laten we dan nu maar snel bezig gaan, voordat Jade nog bozer wordt,' vervolgde de Hufflepuff.
    Lachend schudde ik mijn hoofd. 'Even rustig allebei. De enige op wie Jade boos is, ben ik. En ik geef er niks om. Als zij ervoor kiest zo dramatisch te doen over Quidditch en andere mensen die er rationeler over doen aan te vallen, is dat haar keuze. Ik maak me er niet druk om en dat zouden jullie ook niet moeten doen,' zei ik met heldere stem. Het klopte. Hoewel ik Jade het liefst door elkaar had geschud, in de hoop dat ze dan luchtiger kon nadenken, had ik me ingehouden. De reacties van Liam en Aiden waren naar mijn mening veel te heftig, maar dat kwam misschien omdat ik wel vaker in de clinch lag met medestudenten. De enige reden dat ik nog nooit een klap had gehad, was waarschijnlijk omdat ik een Ravenclaw was. Mensen verwachtten nou eenmaal dat ik bijdehand en betweterig was en konden het makkelijker accepteren. Ik was gewoon van mening dat er altijd ruimte en reden voor discussie was en ik had een sterke mening die me geregeld in de problemen bracht. Een stomme discussie over Quidditch zorgde er echt niet voor dat ik me er rot over voelde, discussiëren hoorde nou eenmaal bij me.
    'Kom op, niet zo sip kijken jullie. Ga nou maar verder met dat huiswerk, dat gaat zichzelf echt niet schrijven,' besloot ik. Met een tevreden glimlach leunde ik achterover in mijn stoel.


    I was an angel living in the garden of evil

    Silver Sebastian Caylen




    Al snel kwam ook Campbell naar buiten, om mij vervolgens verder de wind in te trekken. Ondertussen waait mijn haar vol in mijn gezicht, iets wat vreselijk irritant is tijdens quidditch. Ik had mijn bandana om moeten doen. De bandana heeft al een verdere geschiedenis in het quidditchteam. Toen ik ooit, op een dag met veel wind, een bandana om deed, resulteerde dat in veel gelach van mijn teamgenoten. Vandaar dat ik hem nu vaker om doe.
    Helaas heb ik hem nu niet bij me, dus veeg ik mijn haar maar weg met mijn hand, die ik op mijn voorhoofd houd.
    'Ik had mijn bandana om moeten doen,' roep ik. Boven de wind hoor ik Cam praten.
    'Waar is Aiden dan?' roept hij. Ik haal mijn schouders op.
    'Klein ruzietje met Jade,' antwoordt ik. 'vraag haar zelf maar.' Ik knik even opzij, waar Jade staat. Vervolgens haakt Cam zijn armen in die van mij en Jade, wat helpt met de balans houden. Dit merk ik als ik bijna omval en me nog nét vasthoudt aan Cam.
    'Whoops,' grijns ik, om vervolgens mijn gezicht naar Jade te draaien. 'Waar is de rest van het team?' ik moet opnieuw mijn stem verheffen.

    [Sorry, niet een heel lang stukje.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Alexis Warrington (heel kort stukje maar dat is vanwege de combinatie van mobiel+slechte wifi die steeds uitvalt)

    Na nog een tijdje gevlogen te hebben, merk ik Hoe het weer veranderd en de wind geleidelijk aan toeneemt, tot het zo erg is dat je moet schreeuwen om elkaar te verstaan. Niet dat ik het heel erg vind, variatie in weersomstandigheden. Ik vlieg een beetje rond, aangezien je in dit weer amper een quaffle kan gooien. Als ik weer heen en weer gevlogen ben, zie ik plots 3 figuren. Als ik beter kijk zie ik rood en goud. Fijn, Gryffindor. Denken dat ze alles mogen. Ik zie het wapperende haar van het meisje, en zie dan dat het Jade is. Een van mijn grootste rivalen als we een Quidditch wedstrijd tegen Gryffindor spelen, aangezien ze bijzonder goed is, en dezelfde positie bekleed als mij. Zowel als Captain als speler in het spel. Na nog eens goed gekeken te hebben zie ik dat de andere twee personen Silver en Campbell, een keeper en een chaser als ik het goed heb. Ik vlieg er op af. 'Zozo, wat doen jullie vrijwillig in dit weer? Dapper van jullie' roep ik sarcastisch. Ik mag ze niet, maar het is ook niet dat ik ze haat. Ik zit er tussenin. Maar op dit moment heb ik gewoon zin in een discussie.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    ( Super snel getypt aangezien ik GEEN TIJD heb om wat te posten, maar ondanks dat heb ik wel 564 woorden op mijn telefoon getypt, yay :') )






    Aiden Harrison

    Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born


    'Ik ben bang van wel,' zei Liam dan. Ik beet iets te hard op mijn lip waardoor ik als gevolg bloed begon te proeven. Nog even wilde ik wat tegen het zeggen, maar Liam schoot alweer overeind en rende de bieb uit. Verbaasd staarde ik naar de deur waar hij verdween tot ik een hand op mijn schouder voelde.
    'Jade is boos op mij, niet op jou. Wat je voor me deed was echt heel cool, Aid. Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Je bent mijn beste vriend, oké? En dat Jade hierom boos wordt, is jammer voor haar. Ik heb er geen last van en dat zou jij ook niet moeten hebben,' zei Charlotte. Ik keek haar even aan voordat ik een kleine glimlach langs mijn lippen voelde sieren. Nog zachtjes knikte ik met mijn hoofd voordat ik wegkeek en 'dankjewel' murmelde. Dat was erg lief van haar om dit tegen mij te vertellen. Soms hebben mensen het nodig: herinnerd worden dat je hun beste vriend bent. Het doet mij goed om tenminste te weten dat iemand om mij geeft.
    'Sorry,' hoorde ik Liam weer zeggen nadat hij weer op zijn plek plaats nam. Ik keek hem lichtelijk verbaasd aan en schudde vervolgens zachtjes met mijn hoofd. Wat heeft hij uitgehaald?
    'Wat..'
    'Dit had niks, maar dan ook echt niks met jullie te maken. Ik moest gewoon even mezelf weer terugvinden,' verklaarde hij met een glimlach. 'En laten we dan nu maar snel bezig gaan, voordat Jade nog bozer wordt,' vervolgde Liam. Bij deze zin voelde ik een bekende angst in mijn onderbuik borrelen: kan ze echt waar nog bozer worden? Wacht, de vijf minuten zijn toch al voorbij? Ik moet terug naar de quidditch veld gaan of anders gaat ze daadwerkelijk nog echt boos worden.
    'Even rustig allebei. De enige op wie Jade boos is, ben ik. En ik geef er niks om. Als zij ervoor kiest zo dramatisch te doen over Quidditch en andere mensen die er rationeler over doen aan te vallen, is dat haar keuze. Ik maak me er niet druk om en dat zouden jullie ook niet moeten doen,' Kom op, niet zo sip kijken jullie. Ga nou maar verder met dat huiswerk, dat gaat zichzelf echt niet schrijven.'
    'Ik moet me er geen druk over maken?' Vroeg ik lichtelijk paniekerig en staarde de twee even aan.
    'Ze- ze is de aanvoerder van de team waar ik in zit! Misschien- misschien maakt ze nu een plan om mij eruit te gaan gooien omdat ik voor jou opkwam of- of nog erger..' Ik bleef even stil staan en bedacht mij dat er letterlijk niets was dat erger kon zijn dan dit. Ik zuchtte diep en verborg mijn gezicht even in mijn handen.
    'Dat is de ergste wat mij kan overkomen!' Tenminste ga ik heroïsch ten onder.
    Ik haalde mijn handen weer weg en probeerde nog even te kalmeren voordat ik Liam weer aankeek.
    'Sorry.. d-dat moest even eruit..' zei ik voordat ik mijn aandacht weer op het Potions boek wierp.
    'Eh- waar waren we gebleven?'

    "people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."



    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    LIAM SCOTT HARRIS
    _______________________

    Hufflepuff || Sixteen || American English
    Sitting in the library

         
    'Even rustig allebei. De enige op wie Jade boos is, ben ik. En ik geef er niks om. Als zij ervoor kiest zo dramatisch te doen over Quidditch en andere mensen die er rationeler over doen aan te vallen, is dat haar keuze. Ik maak me er niet druk om en dat zouden jullie ook niet moeten doen. Kom op, niet zo sip kijken jullie. Ga nou maar verder met dat huiswerk, dat gaat zichzelf echt niet schrijven,' zei Charlotte.
    Er zat een kern van waarheid in. Ik moest inderdaad rustig worden en mezelf beheersen. Probleem 1. Maar ik geloof dat ik het nu weer onder controle heb. En huiswerk gaat inderdaad niet vanzelf geschreven worden. Maar oké, voor iemand die echt van quidditch houdt moet je hem of haar niet duidelijk maken dat quidditch onbelangrijk is. En ik spreek uit ervaring.
    'Ik moet me er geen druk over maken?' Vroeg Aiden.
    Shit, ik voelde hem al aankomen.
    'Ze- ze is de aanvoerder van de team waar ik in zit! Misschien- misschien maakt ze nu een plan om mij eruit te gaan gooien omdat ik voor jou opkwam of- of nog erger.. Dat is het ergste wat mij kan overkomen!' riep Aiden paniekerig. Ik keek vlug even naar madam Pince, die ons al een tijdje boos aankeek. Zenuwachtig draaide ik me om. Ik ben gewoon bang voor die vrouw.
    'Sorry.. d-dat moest even eruit..' vervolgde Aiden. 'Eh- waar waren we gebleven?'
    'Bladzijde 142, maar wacht heel even hoor...'
    Ik pakte mijn tas die ik op de grond had gepleurt en rommelde er even in. Niet dat ik heel veel snoep eet, maar er zat altijd wel wat in mijn tas. Maar wáár was de vraag. Ik rommelde wat en trok het een en ander aan de kant, toen ik nog een doosje zag liggen. Ik trok hem open en liet het aan Aiden zien.
    'Chocolate Cauldrons met nogavulling. Mijn favoriet, en het helpt echt goed om even te kalmeren.' Ik glimlachte en legde het doosje op tafel, waarna ik er zelf ook een pakte. 'Die dingen zijn echt heilig, ik weet niet wat ik zonder zou moeten,' ik lachte en pakte mijn perkamentrol met pen. Of de cauldrons echt zorgen dat je rustig wordt, weet ik niet. Maar misschien uit automatisme, of weet ik veel waarom, at ik ze altijd wanneer ik redelijk was afgekoeld en mijn agressie onder controle had. En dan had ik het gevoel dat mijn agressie nog verder wegzakte.
    'Ohja, en Charlotte. Ik weet heel zeker dat je het allemaal goed bedoeld, maar erg verstandig is het niet om tegen iemand die alles doet voor quidditch te zeggen dat quidditch niet het belangrijkste is. Ik denk dat je van geluk mag spreken dat ze je geen klap heeft verkocht. Of gratis had gegeven. Maar, omdat ik zo aardig ben, als je tegen mij ingaat zal ik heel lief zijn en niks doen.' Ik lachte. Maar ik meende het. Als het moet doe ik alleen mensen pijn die het verdienen. Waarvan ik vind dat die het verdienen. En Charlotte verdient geen pijn.


    My attitude is based on how you threat me.


    take risks


    Charlotte Clearwater
    6th year Ravenclaw| British English | Prefect
    Talking to Aiden & Liam


    'Ik moet me er geen druk over maken?' stamelde Aiden. Meteen voelde ik dat mijn opmerking niet de juiste was geweest. Goed werk, Charly, nu is Aid ook nog over de zeik en heb je in plaats van rust te creëren, de situatie alleen maar erger gemaakt. Voor ik ook maar met mijn ogen kon knipperen, sprak hij verder.
    'Ze- ze is de aanvoerder van de team waar ik in zit! Misschien- misschien maakt ze nu een plan om mij eruit te gaan gooien omdat ik voor jou opkwam of- of nog erger.. Dat is het ergste wat mij kan overkomen!' riep hij met een paniekerige ondertoon in zijn stem. Ik probeerde hem een geruststellende blik te sturen, maar ik was ervan overtuigd dat hij dit niet zag.
    'Sorry.. d-dat moest even eruit..' zei hij toen. 'Eh- waar waren we gebleven?'
    Ik zuchtte opgelucht toen ik merkte dat de spanning even lichtelijk gezakt was bij de Gryffindor.
    'Bladzijde 142, maar wacht heel even hoor...' zei Liam toen. Hij raapte zijn tas op en begon erin te rommelen. Hij pakte er na een korte zoektocht een doosje uit, wat hij opende en Aiden voorhield.
    'Chocolate Cauldrons met nogavulling. Mijn favoriet, en het helpt echt goed om even te kalmeren,' verklaarde Liam, waarna hij het doosje op tafel legde en er zelf een uitpakte. Tevreden glimlachte ik naar de Hufflepuff. Ik mocht hem wel, lastige situaties en spanningen vroegen nou eenmaal om chocolade.
    'Die dingen zijn echt heilig, ik weet niet wat ik zonder zou moeten,' zei Liam toen lachend. Net toen ik een chocolaatje wilde pakken, richtte hij zijn aandacht op mij.
    'Ohja, en Charlotte. Ik weet heel zeker dat je het allemaal goed bedoeld, maar erg verstandig is het niet om tegen iemand die alles doet voor quidditch te zeggen dat quidditch niet het belangrijkste is. Ik denk dat je van geluk mag spreken dat ze je geen klap heeft verkocht. Of gratis had gegeven. Maar, omdat ik zo aardig ben, als je tegen mij ingaat zal ik heel lief zijn en niks doen,' zei Liam toen.
    De toon in zijn stem was alles behalve onvriendelijk, maar zijn laatste opmerking stak me. Ik wilde niet het type persoon zijn die agressie opwekte bij anderen. Ik deed precies zoals Liam suggereerde alles uit goede bedoelingen. Het was nooit mijn intentie geweest om Jade te kwetsen, ik had gewoon niet eerder beseft dat zij Quidditch zo serieus nam.
    'Zeg maar Charly,' was mijn eerste reactie. Op de een of andere manier had ik er een hekel aan wanneer mensen mijn volledige naam gebruikten om me aan te spreken. Charlotte klonk te netjes, alsof ik onschuldig en lief was en ik vond de naam niet bij me passen.
    Ik haalde even diep adem voor ik verder sprak. Het laatste wat ik wilde was een volgende discussie en daarom woog ik mijn woorden zorgvuldig af voor ik ze uitsprak.
    'En bedankt, Liam, dat is echt heel lief van je. Ik bedoelde het ook helemaal niet gemeen. Ik voel me nou eenmaal snel aangevallen en dan zet ik mijn krachtigste wapen in; mijn grote mond. Ik wilde het voor Aid opnemen, maar daar ben ik niet zo subtiel in,' legde ik uit. Ik lette er extra op dat mijn stem zachter klonk dan normaal. Mijn Londons accent zorgde er echter nog steeds voor dat wat ik zei misschien wat lomp overkwam. Ik hoopte dat mijn zachte volume bijdroeg aan de boodschap die ik wilde overbrengen.
    'Ik ga zo mee naar de training, goed? Dan kan ik kijken en dan bied ik na afloop mijn excuses aan Jade aan. Ze is een leuke meid en ik had best wat aardiger tegen haar kunnen zijn,' zei ik toen, meer tegen mezelf dan tegen de twee jongens. Ik zuchtte even en pakte toen een chocolaatje.


    I was an angel living in the garden of evil

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”



    Ik hoorde boven Camp boven de wind uit vragen waar Aiden was. Sil antwoorde dat we een kleine ruzie hadden gehad.
    'Aiden komt later.' Tenminste dat hoopte ik. Ik was bot tegen hem geweest maar ik wilde hem niet uit het team zetten. Ik had gewoon gehoopt en verwacht dat hij Quidditch alleen wat serieuzer zou nemen. Eenmaal op het veld gekomen zag ik dat er al twee mensen waren. Eentje kende ik niet, de ander wel; Alexis.
    'Zozo, wat doen jullie vrijwillig in dit weer? Dapper van jullie!' schreeuwde ze boven de wind uit. Ik zuchtte. Ik had totaal geen zin in Nog een discussie.
    'Quidditch training. Het veld is reserveert voor ons!' riep ik terug.


    "Ignite, my love. Ignite."






    Aiden Harrison

    Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born


    'Bladzijde 142, maar wacht heel even hoor...'
    Ik knikte zachtjes met mijn hoofd en keek maar toe hoe Liam zijn tas tevoorschijn haalde en een klein doosje eruit haalde. Ik keek hem verward aan voordat ik terug naar het doosje staarde.
    'Chocolate Cauldrons met nogavulling. Mijn favoriet, en het helpt echt goed om even te kalmeren,' zei de jongen en haalde er eentje uit om het vervolgens in zijn mond te gooien. Ietwat twijfelend keek ik naar de doosje voordat ik terug naar de jongen keek en een klein glimlachje tevoorschijn haalde. Is het zo erg duidelijk dat ik gespannen ben?
    'Die dingen zijn echt heilig, ik weet niet wat ik zonder zou moeten. Ohja, en Charlotte. Ik weet heel zeker dat je het allemaal goed bedoeld, maar erg verstandig is het niet om tegen iemand die alles doet voor quidditch te zeggen dat quidditch niet het belangrijkste is. Ik denk dat je van geluk mag spreken dat ze je geen klap heeft verkocht. Of gratis had gegeven. Maar, omdat ik zo aardig ben, als je tegen mij ingaat zal ik heel lief zijn en niks doen.'
    'Zeg maar Charly,' zei Charlotte al meteen. Natuurlijk haat zij het wanneer mensen haar volledige naam gebruikt. Ik noem haar daarom bijna altijd "Char" simpelweg omdat ik en leuker vind klinken. Ik glimlachte ietwat breder en keek even weg naar mijn vingers.

    'En bedankt, Liam, dat is echt heel lief van je. Ik bedoelde het ook helemaal niet gemeen. Ik voel me nou eenmaal snel aangevallen en dan zet ik mijn krachtigste wapen in; mijn grote mond. Ik wilde het voor Aid opnemen, maar daar ben ik niet zo subtiel in, Ik ga zo mee naar de training, goed? Dan kan ik kijken en dan bied ik na afloop mijn excuses aan Jade aan. Ze is een leuke meid en ik had best wat aardiger tegen haar kunnen zijn.'
    Ik knikte ook met mijn hoofd en leunde wat voorover om een chocolate cauldron uit de doosje te halen en in mijn mond te gooien. Het was inderdaad lekker. Maar of ik er kalmer van werd, wist ik niet echt zeker.
    'Het was niet jouw schuld..' murmelde ik zachtjes en keek de Ravenclaw aan.
    'Ik.. door mij begon de ruzie.. als- als ik mijn mond niet geopend had, zou er uiteindelijk ook geen ruzie komen.'
    Ik beet op mijn- al opengebarsten lip en schudde vervolgens zachtjes met mijn hoofd. kalmeer een beetje, Aid.
    Ik schudde de zenuwachtigheid even van mij af en probeerde wat meer te kalmeren. Er gaat niets ergs gebeuren.. straks ga ik samen met Char naar de training toe en alles gaat goed komen.
    'Je gaat sowieso komen,' zei ik dan met een glimlach en keek weer weg om vervolgens een hand door mijn ietwat zweterige haren te halen.
    'Dat- dat had je beloofd aan mij en.. Jade.'
    Ik liet even een zucht horen voordat ik een blik naar Liam wierp waarna ik gauw weer wegkeek. Tegenwoordig kan ik niemand meer in de ogen aankijken. Hoe zou dat nou komen?
    'Eh- sorry. Ik- ik betwijfel dat we jouw huiswerk op deze tempo nog af zullen krijgen.. zullen- zullen we anders na de training verder?' Ik merkte dat er alweer zeven minuten verstreken zijn en dat ik bijna tien minuten te laat ben. Eigenlijk wil ik niet naar de training toe gaan: ik ben bang voor Jade. Niet dat ze mij pijn gaat doen of mij zal vermoorden omdat ik te laat gekomen ben.. Ik heb simpelweg geen goed voorgevoel over dit alles. En ik voelde mij veel fijner bij Char en Liam dan bij mijn teamgenoten.
    Hoewel ik nog stotterde, voelde ik mij wel wat kalmer. Ik keek Liam weer even aan voordat ik een hand in de zak stopte en nog een chocolate cauldron eruit haalde.
    'Ze zijn inderdaad lekker..' murmelde ik dan en gooide de chocola in mijn mond.

    "people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."



    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    LIAM SCOTT HARRIS
    _______________________

    Hufflepuff || Sixteen || American English
    Sitting in the library

         
    'Zeg maar Charly,' was Charlottes eerste reactie. 'En bedankt, Liam, dat is echt heel lief van je. Ik bedoelde het ook helemaal niet gemeen. Ik voel me nou eenmaal snel aangevallen en dan zet ik mijn krachtigste wapen in; mijn grote mond. Ik wilde het voor Aid opnemen, maar daar ben ik niet zo subtiel in.'
    Ik glimlachte. 'Ja, sorry, Charly is beter. Ik heb de irritante neiging om snel iemands volledige naam te zeggen, maar inderdaad, Charly is leuker.' Ik lachte. Zelf ben ik nooit bijnamen en afkortingen gewend, omdat er nou eenmaal geen bijnaam is voor de naam 'Liam', tenzij je er Li van wilt maken, maar dat doet niemand.
    'En nee, subtiliteit of hoe dat ook heet, is ook niet mijn sterkste punt.'
    Ik zuchtte even. subtiliteit is eigenlijk mijn minst sterke punt. Volgensmij bezit ik gewoon nul procent van die eigenschap.

    'Het was niet jouw schuld..' murmelde Aiden. 'Ik.. door mij begon de ruzie.. als- als ik mijn mond niet geopend had, zou er uiteindelijk ook geen ruzie komen.'
    Lichtelijk verbaasd keek ik naar Aiden. Zijn schuld? Snel schudde ik mijn verbazing weg en begon te praten.
    'Aiden, jouw schuld is het niet. Waarschijnlijk is het gewoon een samenloop van omstandigheden. En anders ben ik net zo schuldig, want ik smeekte Jade er daarna nog om.'
    Het was waar wat ik zei. En ik klonk oprecht. Wauw. Het was alleen mijn bedoeling om Aidens schuldgevoel weg te nemen, maar daarmee heb ik mijn eigen weer verhoogd. Ik ben werkelijk net zo schuldig als iedereen. Ik háát alleen het woord 'schuldig' al, omdat het altijd voor problemen zorgt.

    'Je gaat sowieso komen. Dat- dat had je beloofd aan mij en.. Jade,' zei Aiden met een glimlach tegen Charlotte. Dit was de ik weet niet hoeveelste keer dat Aiden me in korte tijd heeft weten te verbazen. Ik kan niet zeggen dat hij nooit praat, maar hij leek zowaar een stuk zekerder. WHOEHOE.
    'Eh- sorry. Ik- ik betwijfel dat we jouw huiswerk op deze tempo nog af zullen krijgen.. zullen- zullen we anders na de training verder?' vroeg Aiden aan mij. Oh jeetje, ik moet zoveel moeite doen mijn wenkbrauwen omlaag te laten.
    Aiden pakte net een chocolate cauldron toen ik hem antwoord gaf.
    'Ja, dat lijkt me wel verstandiger. Als je er dan nog zin in hebt, natuurlijk, ik weet niet hoe zwaar jullie trainingen zijn, maar ik voel me er niet goed bij als ik jou verplicht mij nog te helpen als je er eigenlijk geen zin in hebt en te moe voor bent. Morgen heb ik ook veel tijd, dus dat kan ook nog? En weetje, ik ga anders wel mee naar het veld. Anders zit ik toch loner in de common room en meer huiswerk heb ik ook niet. En dan zit Charly ook niet alleen op de tribune. En kan ik Jade ook mijn excuses aanbieden. Ik voel me ook een boel poep als ik met een schuldgevoel moet gaan slapen, dat knaagt gewoon aan mijn hersens.'
    Ik lachte, terwijl ik mijn boek dichtklapte, in mijn tas deed en een nogacauldron pakte.
    Schuldgevoelens is hetgene waarbij ik altijd zeker weet dat ik in hufflepuff thuis hoor. Ik kan gewoon niet slapen als ik ermee moet leven.
    Ik gaf Charlotte en Aiden allebei nog een cauldron, terwijl ik de zak met de rest van de inhoud ook in mijn tas propte. Ik vraag na de training wel weer nieuwe bij mijn huiselfvrienden. 'Zullen we dan maar gaan?'


    My attitude is based on how you threat me.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2016 - 23:48 ]


    take risks


    Charlotte Clearwater
    6th year Ravenclaw| British English | Prefect
    Talking to Aiden & Liam


    'Ja, sorry, Charly is beter. Ik heb de irritante neiging om snel iemands volledige naam te zeggen, maar inderdaad, Charly is leuker,' zei Liam met een lach. Ik nam zijn glimlach automatisch over. Ik lachte.
    'En nee, subtiliteit of hoe dat ook heet, is ook niet mijn sterkste punt,' vervolgde hij toen. Ik knikte, als ik iets niet was, dan was het subtiel. Ik snapte Liam in dat opzicht helemaal.
    'Het was niet jouw schuld..' murmelde mijn beste vriend toen. 'Ik.. door mij begon de ruzie.. als- als ik mijn mond niet geopend had, zou er uiteindelijk ook geen ruzie komen.'
    Ik wilde direct reageren, maar Liam was me voor.
    'Aiden, jouw schuld is het niet. Waarschijnlijk is het gewoon een samenloop van omstandigheden. En anders ben ik net zo schuldig, want ik smeekte Jade er daarna nog om,' zei hij oprecht.
    Ik zuchtte even, puur omdat ik het niet meer over het voorval wilde hebben. Het ging naar mijn mening niet om schuld, maar gewoon om een ongelukkige samenloop van omstandigheden en mijn veel te grote mond.
    'Je gaat sowieso komen. Dat- dat had je beloofd aan mij en.. Jade,' zei Aiden toen met een glimlach. Ik knikte met een lach. Ergens wilde ik hem zeggen dat ik blij was dat hij een stuk zelfverzekerder overkwam dan normaal gesproken, maar ik wilde hem niet in verlegenheid brengen met Liam erbij.
    'Eh- sorry. Ik- ik betwijfel dat we jouw huiswerk op deze tempo nog af zullen krijgen.. zullen- zullen we anders na de training verder?' zei Aiden toen tegen Liam.
    'Ja, dat lijkt me wel verstandiger. Als je er dan nog zin in hebt, natuurlijk, ik weet niet hoe zwaar jullie trainingen zijn, maar ik voel me er niet goed bij als ik jou verplicht mij nog te helpen als je er eigenlijk geen zin in hebt en te moe voor bent. Morgen heb ik ook veel tijd, dus dat kan ook nog? En weetje, ik ga anders wel mee naar het veld. Anders zit ik toch loner in de common room en meer huiswerk heb ik ook niet. En dan zit Charly ook niet alleen op de tribune. En kan ik Jade ook mijn excuses aanbieden. Ik voel me ook een boel poep als ik met een schuldgevoel moet gaan slapen, dat knaagt gewoon aan mijn hersens,' ratelde Liam toen. Ergens vond ik hem aandoenlijk. Als ik hem zo hoorde praten, snapte ik weer helemaal waarom hij bij Hufflepuff was ingedeeld. Hij hield zoveel rekening met anderen en ging bijna ten onder als hij zich schuldig voelde. Hij was een goed persoon en ik hoopte maar dat zijn schuldgevoel snel zou verdwijnen, hij verdiende dat niet.
    Liam gaf mij en Aiden beide een chocolaatje en propte de rest toen in zijn tas. Dankbaar glimlachte ik, waarna ik de cauldron in mijn mond stopte.
    'Zullen we dan maar gaan?' vroeg hij toen.
    'Goed idee,' zei ik, waarna ik snel mijn spullen in mijn tas propte en opstond.
    Ik haalde een hand door mijn krullende haar en zwaaide mijn tas over mijn schouder. Toen haakte ik mijn armen door die van Aiden en Liam.
    'En vanaf nu wil ik alleen nog maar positiviteit horen, oké? Discussie zijn misschien vervelend, maar ben dan maar blij dat je geen Ravenclaw bent. Dan is discussiëren namelijk je enige kans om te overleven. Vertel, Aid, hoe zit het met jullie trainingen? Maken jullie een beetje kans op de cup dit jaar?' vroeg ik toen.


    I was an angel living in the garden of evil






    Aiden Harrison

    Gryffindor • 16 • Chaser • Muggle born



    'Ja, dat lijkt me wel verstandiger. Als je er dan nog zin in hebt, natuurlijk, ik weet niet hoe zwaar jullie trainingen zijn, maar ik voel me er niet goed bij als ik jou verplicht mij nog te helpen als je er eigenlijk geen zin in hebt en te moe voor bent. Morgen heb ik ook veel tijd, dus dat kan ook nog? En weetje, ik ga anders wel mee naar het veld. Anders zit ik toch loner in de common room en meer huiswerk heb ik ook niet. En dan zit Charly ook niet alleen op de tribune. En kan ik Jade ook mijn excuses aanbieden. Ik voel me ook een boel poep als ik met een schuldgevoel moet gaan slapen, dat knaagt gewoon aan mijn hersens,' zei Liam dan. Ik glimlachte en knikte zachtjes met mijn hoofd. Hiervoor dacht ik dat ik uiteindelijk alleen naar mijn training moest gaan of dat ze mij zouden verlaten, maar dat Is blijkbaar niet zo. Ze gaan serieus met mij mee! Is het vreemd om mij super blij te voelen, puur omdat Char en Liam mee naar de training komen? Misschien kunnen we het zelfs goed maken met Jade.
    'Zullen we dan maar gaan?'
    'Goed idee,' zei Liam dan op de vraag van Char. Ik knikte ook met mijn hoofd en stopte ook mijn boeken terug in mijn tas voordat ik die over mijn schouder gooide. Char zelf trok ons naar zich toe en haakte haar armen om die van mij en Liam waardoor ik even een brede glimlach liet zien.
    'En vanaf nu wil ik alleen nog maar positiviteit horen, oké? Discussie zijn misschien vervelend, maar ben dan maar blij dat je geen Ravenclaw bent. Dan is discussiëren namelijk je enige kans om te overleven. Vertel, Aid, hoe zit het met jullie trainingen? Maken jullie een beetje kans op de cup dit jaar?'
    Even haalde ik mijn schouders op terwijl we al uit de bibliotheek liepen en keek Char aan.
    'Met mij in het team..' murmelde ik en keek weer weg.
    'Denk van niet.. maar- maar we trainen wel erg hard, misschien lukt het nog wel..?' Ik had m'n twijfels over of we zouden winnen, maar ik had hoop.
    Ik keek mijn twee vrienden weer aan en liet nog een kleine glimlach zien. Ravenclaw en Hufflepuff mogen ook wel winnen, als het ons niet lukt. Merlin, dan hoop ik zelfs dat hun winnen. Zolang Slytherin de cup niet in hun handen krijgt, vind ik het best.



    "people who are more socially awkward tend to be more loyal to friends and faithful in relationships."



    Super stomme post, maar deze typte ik ook heel erg snel. Ik heb het afschuwelijk druk, dus sorry dat het zo lang duurde om te posten ;-; en ik had geen inspiratie, sorreh


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Alexis Warrington






    'Quidditch training. Het veld is reserveert voor ons!' riep Jade. Ik vloog met een top snelheid op haar af, en bleef rondjes om haar heen vliegen. 'Oh ja? Ik zie anders alleen jou en twee andere Gryffindorks' zei ik sarcastisch. 'Dus zolang de rest er niet is ga ik niet van het veld af' Grijnsde ik. Ik zou Jade misschien wel gemogen hebben, maar ze is de captain van het house waar ik persoonlijk - Eigenlijk heel slytherin - een hekel aan heeft. Des te meer redenen om haar pissig proberen te maken. 'Als de rest van het team er is kom ik wel gezellig kijken. Want tja, de tribunes zijn niet gereserveerd, dus daar mag ik gewoon op' Grinnikte ik. Ik bleef voor haar stil hangen. 'Dussss...Jullie hebben straks een toeschouwer extra leuk he?' Zei ik zelfvoldaan.



    (sorry voor de kortheid)

    [ bericht aangepast op 7 aug 2016 - 18:45 ]


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    Jade Fay Rosewood
    “I can't go back to yesterday because I was a different person then.”



    Ik zuchtte en rolde met mijn ogen. Waarom kon nou niemand vandaag gewoon normaal doen? Wat had ik de wereld aangedaan om dit allemaal over mezelf heen te krijgen?
    'Doe alsjeblieft niet zo flauw en ga gewoon van het veld af. Daarnaast staat daar de rest.' Ik knikte naar de overkant. In principe waren we compleet op Aiden na. Ik schudde mijn hoofd toen ze over de tribune begon.
    'Je weet best dat ik als Captain toeschouwers mag verbieden bij een training. Dus die opmerking heeft geen enkele zin. Ga gewoon weg, dan kan je na de training weer terug komen om rondjes te vliegen en geen idee wat je nog meer hier doet. Het veld is nu van ons. Wil je alsjeblieft weggaan?'
    Als ze niet weg zou gaan zou ik heel kinderachtig naar een leraar toe stappen. Ik had geen zin in ruzie meer en vond dit totaal niet leuk.

    [kort stukje. Vertrek morgen naar België tot en met zaterdag, ik reageer dan laat. Ik heb trouwens gedaan dat heel het team op Aiden naar er is aangezien de rest allemaal inactief zijn.]

    [ bericht aangepast op 9 aug 2016 - 0:05 ]


    "Ignite, my love. Ignite."