• Le nieuwe topic






    Informatie

    Welkom bij alweer de derde Quizlet Games! Niet helemaal jaarlijks te noemen, omdat dit alweer de derde games zijn in bijna anderhalf jaar, maar desalniettemin zal dit weer een groots evenement worden! Dit jaar vechten de tributen in de arena de negenenvijftigste hongerspelen uit, en jij kan meedoen! (hiervoor moet je wel The Hunger Games hebben gezien of gelezen)

    Alle deelnemers (ik zoek er ongeveer 10) zullen vanuit hun personage schrijven, en degene met het laagste cijfer valt af (gaat dood voor de rest van de deelnemers in hun volgende opdracht). Eerst zullen er twee opdrachten zijn waarbij degene met het laagste cijfer doodgaat in het bloedbad. Daarna zal elke halve dag een opdracht zijn met een afvaller.

    Inschrijven kan heel simpel, namelijk door het onderstaande lijstje in te vullen. Dit kan gewoon alsof je een karakter maakt voor een RPG, en vul dit dus niet met korte antwoorden in. Als ik vraag om de geschiedenis van je personage bedoel ik hiermee dus het volledige achtergrond verhaal.


    Lijstje om te kopiëren:
    Naam, achternaam en District: Spreekt voor zich
    Standpunt: Tijd en persoon (1e, 2e of 3e)
    Uiterlijk: Beschrijf je haar- en oogkleur, maar ook je houding, loopje, lengte etc. Maar hierbij evt. gebruik van een foto
    Leefsituatie: Familie, vrienden, hobby's, kortom: alles wat met het thuisdistrict te maken heeft behalve de geschiedenis
    Karakter: Alle karaktertrekjes van je personage, zoals snel bang of juist niet, tactisch of juist niet. Zet hier ook een min- en een pluspunt van je personage neer
    Verleden: Alles uit het verleden van je personage. Maak dit uitgebreid
    Aandenken: Het aandenken van je personage in de arena - van wie het komt, of het belangrijk is enz. Zet hier evt. ook media neer



    Voorbeeld:
    Naam, achternaam en District: Spreekt voor zich Sarah Sel, 16 jaar, District 4
    Standpunt: Tijd en persoon (1e, 2e of 3e) Tegenwoordige tijd, ik-vorm
    Uiterlijk: Beschrijf je haar- en oogkleur, maar ook je houding, lengte etc. Maar hierbij evt. gebruik van een foto Lang slank meisje, inktzwart haar tot haar middel met een rode lok erin die als ze rent danst als vuur. Haar ogen zijn helder blauw, net als de meeste mensen uit 4. Op haar schouderblad heeft ze een tatoeage van een tijger die overloopt in de woorden ‘Born to be Free’. Sarah heeft een natuurlijke uitstraling waardoor mens meteen weten dat er niet met haar te spotten valt, sommige mensen worden ook een beetje bang van haar.
    Leefsituatie: familie, vrienden, hobby's, kortom: alles wat met het thuisdistrict te maken heeft behalve de geschiedenis Sarah heeft een moeder en vader die een tweedehands winkel runnen waar ze spullen kopen en verkopen aan de armen. Ze heeft ook een jongere broer Josiah. Sarah is erg beschermend tegenover hem wat hij niet altijd even leuk vind. Hun familie hoort niet echt bij de Elite van het district maar toch hebben Josiah en Sarah al hun hele leven getraind voor de spelen.
    Karakter: Alle karaktertrekjes van je personage, zoals snel bang of juist niet, tactisch of juist niet. Zet hier ook een min- en een pluspunt van je personage neer Sarah is een vrij kil persoon die het geweldig vind om te vechten. Ze is een vrij gesloten persoon en alleen de mensen waar ze heel veel mee omgaat zoals haar broer en beste vriendin weten hoe ze echt is.
    Sarah is geweldig in messenwerpen en zwaardvechten. Ook in man tot man gevechten kan ze zich goed verdedigen ook al vecht ze liever met wapens. Ook is ze erg goed in het inhouden en verbergen van haar emoties.Net als de rest van haar district is Sarah geweldig in zwemmen.
    Sarah’s grootste zwakke punt is Josiah. Sarah zal alles doen om hem te beschermen zelfs als ze daar zichzelf in groot gevaar mee brengt. Sarah is ook erg impulsief, waarmee ze makkelijk in een val kan lopen.
    Verleden: Alles uit het verleden van je personage. Maak dit uitgebreid In district 4 is Sarah vrij bekent maar dat komt vooral door het broer. Mensen zien haar als de redelijk enge zus van de lieve jongen. Mensen blijven over het algemeen een beetje uit haar buurt. Op haar 11de, toen ze klaar was met de basisschool stopte ze helemaal met school en focuste zich op werk en training. Ze bracht veel tijd door met haar ouder nicht, Ronja. Ze trainde met haar, viste met haar en keek heel erg tegen haar op. Ze probeerde altijd net als Ronja te zijn. Toen haar spelen net afgelopen waren kwam de winnaar naar haar toe om te vertellen dat Ronja niet dood was. Toen lied Sarah haar tatoeage zetten als eerbetoon aan Ronja.
    Aandenken: Het aandenken van je personage in de arena - van wie het komt, of het belangrijk is enz. Zet hier evt. ook media neer Als district aandenken heeft ze een ketting die nauw sluit om haar nek. Hij is gemaakt van dun in elkaar gevlochten donkerblauw draad met kleine gladde robijnen visjes door. Elk visje staat voor een prestatie die ze heeft behaalt bijv. Het eerste grote toernooi dat ze won.








    Eerdere Games door Sans en ProngsPotter
    Tributen

    District: 1 (Luxeartikelen)
    Jongen: Cabe Zedoary Flatway door Cyclone ~ Topic 1, pagina 4 ~~ Afgevallen ronde 1
    Meisje: Aderyn Cealie Dúfort door ProngsPotter ~ Topic 1, pagina 1

    District: 2 (Metselwerk)
    Jongen: Samuel Selem Onys door Irene_Choocola ~ Topic 1, pagina 2
    Meisje: Naeve Cynara Divitae door WolfsChild ~ Topic 1, pagina 3

    District: 3 (Technologie)
    Jongen: Parveen Barleum door Drakenoog ~ Topic 1, pagina 2
    Meisje: Mary "Mear" Jones door Inktzwart ~ Topic 1, pagina 7 ~~ Afgevallen ronde 1

    District: 4 (Visserij)
    Jongen:
    Meisje: Ediline Maiti Zosima (May) door Esra22Erbay ~ Topic 1, pagina 4

    District: 5 (Elektriciteit)
    Jongen: Alex Matthew Williams door Sans ~ Topic 1, pagina 3
    Meisje: Bethany Morray door a_tall_nerd ~ Topic 1, pagina 6 ~~ Afgevallen opdracht 1

    District: 6 (Transport)
    Jongen:
    Meisje: Caithlynn "Caith" Whiteburg door Unrequited ~ Topic 1, pagina 7

    District: 7 (hout)
    Jongen: Daniel "Day" Ethan Hale door Chlorisse ~ Topic 1, pagina 6
    Meisje: Gereserveerd door Douleur ~~ Afgevallen ronde 1

    District: 8 (Textiel)
    Jongen: Flynn Fobe door Asil98 ~ Topic 1, pagina 4
    Meisje:

    District: 9 (Graan)
    Jongen: Florian Maede door Rhyme
    Meisje:

    District: 10 (Veeteelt)
    Jongen:
    Meisje: Gereserveerd door Meredita ~~ Afgevallen ronde 1

    District: 11 (Landbouw)
    Jongen: Christian Solis Swan door SamanthaBlaze ~ Topic 1, pagina 1
    Meisje: Ada Young door Lucens ~ Topic 1, pagina 7

    District: 12 (Mijnbouw)
    Jongen:
    Meisje: Dahlia Woods door Bloodborne ~ Topic 1, pagina 2

    Joker-systeem:

    Let op! Dit is de twee voorgaande jaren niet gehanteerd, maar wil ik wel gaan doen: het joker-systeem. Op het begin van de wedstrijd krijgt iedere tribuut twee jokers:
          Joker 1: Met deze joker krijg je 1 uur uitstel van het inleveren van je opdracht die je kan gebruiken als je te lang hebt uitgesteld en het net niet haalt.
          Joker 2: Met deze joker krijg je 24 uur uitstel van het inleveren van je opdracht. Deze kan je bijvoorbeeld gebruiken als je de puntjes op de i moet zetten, je denkt dat je binnen een dag wel klaar bent, of nog op vakantie bent en de volgende dag terug komt.



    Regels:

    1. Huisregels van Quizlet
    2. Geef tijdig aan als je een tijdje niet bereikbaar bent.
    3. Houd je aan de opdracht.
    4. Je verhaal moet in het ABN geschreven zijn.
    5. Houdt het gezellig en eerlijk. Als je iets wil, overleg dat dan met de ander, zodat alles wel klopt.
    6. Wordt niet boos als je een laag cijfer krijgt of als je afvalt. Ik beoordeel het echt eerlijk, ik sta niet open voor discussies in de trant van: 'Maar ik schrijf veel beter dan zij!'.
    7. Als je het niet eens bent met de opdracht of als je vragen hebt, zeg het gerust, maar leg je dan wel neer bij het antwoord. Als het antwoord weer nieuwe vragen of voorstellen oproept mag je die natuurlijk gewoon stellen.
    8. Als ik merk dat er plagiaat wordt gepleegd, geef ik één waarschuwing. Heb je jezelf daarna niet verbeterd, lig je er zonder pardon uit.
    9. Lever de opdrachten op tijd in.
    10. Geef naamsveranderingen door.


    Belangrijk!

          Zorg dat alle feiten kloppen: er zijn hiervoor al twee spelen geweest, dus hou daar rekening mee en ga niet zeggen dat je een tribuut kende als dit niet klopt met de vorige twee spelen.

          • De afgelopen twee keer hebben we een groepschat gehad, de ene een groter succes dan de andere. Als je in deze chat wil (waar we allerlei dingen bespreken over de tributen, maar waar - als het gezellig is - ook wel een beetje spam kan voorkomen) kan je jouw nummer in een PB'tje sturen. Dit staat helemaal vrij, natuurlijk.

          • Ik zoek geen juryleden meer, sorry!

          • Winnaar krijgt de eer en mogelijk een spot naar keuze

          • Vergeet geen abo te nemen op de story!

    [ bericht aangepast op 7 juli 2016 - 22:50 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 17:24 ]

    Chlorisse schreef:
    Naam:
    Daniel "Day" Ethan Hale.


    Day van Legend?

    *Zingt* Ik heb inspiratie, ik heb inspiratie ^^

    Maar ook geen tijd :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    We weten nu wel de namen van de overige tributen en ook waar ze goed en slecht in zijn, maar het lijkt me ook wel makkelijk als we weten hoe ze er ongeveer een beetje uitzien.

    Asil98 schreef:
    We weten nu wel de namen van de overige tributen en ook waar ze goed en slecht in zijn, maar het lijkt me ook wel makkelijk als we weten hoe ze er ongeveer een beetje uitzien.


    Ze hebben allemaal bruin haar en bruine ogen, de rest mag je zelf verzinnen, als je aangeeft ''Die en die ziet er verder zo uit'' in het topic


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Naam, achternaam en District: Florian Maede, 18 jaar, District 9.
    Standpunt: Ik ga voor 3e, deze wedstrijd.

    Uiterlijk:
    Florian is een breed, geschouderde jongeman. Dit komt vooral door het vele werk op het land. Toch is de jongen smal in het gezicht en rond zijn taille, vooral ook vanwege het gebrek aan voedsel. Florian is zo rond de 1.80 lang. Door de zon heeft de jongen een gezonde getinte kleur, waar zijn blauwe ogen naar voren springen. Zijn haren zijn goudblond gekleurd, waar in dezelfde kleur een klein stoppelbaardje op zijn kin zit. Door het vele en zware werk heeft de jongen veel eelt op zijn handen en een ruwe huid. Het liefst draagt de jongen gemakkelijke kleding, losse kleding waar goed in te bewegen is. Zijn shirts zijn dan ook altijd een maat te groot. Alleen zijn broeken sluiten aan de bovenkant goed aan, zodat ze niet kunnen afzakken, maar zijn aan de onderkant altijd wijder. Het liefst loopt de jongen rond op zijn houten klompen. Je hoort hem hierdoor ook altijd aankomen. Schoenen zijn maar dingen die hij enorm vindt klemmen.

    Leefsituatie: Florian leeft in een klein huisje op een groot boerenerf. Het is een huisje dat hij deelt met de andere werkers op het land. Zijn slaapkamer deelt hij met 4 anderen, terwijl ze de woonkamer/keuken wel met 20 delen. Het is hier speciaal neergezet voor de werknemers om doordeweeks in te overnachten. In het weekend kunnen de werklui eventueel naar huis. Florian doet dit getrouw elke week, vooral ook omdat hij het grootste gedeelte van de kosten opbrengt voor de familie. Overdag is de jongen vooral op het graanveld te vinden. Zijn taken verschillen door het gehele jaar heen, van zaaier tot oogster.

    Florian is de oudste uit het gezin van 8. Hij heeft 4 jongere broertjes en 3 jongere zusjes. (Namen van oud naar jong: Audrey (16), Ilias en Ewan (13), Cleo (10), Noémi (7), Justin (5), Benjamin (1)). Vanaf zijn twaalfde is hij al op het werk op een groot boerenerf in de buurt. Het is ongeveer een uur lopen vanaf zijn huis. De twee broertjes die na hem komen, werken hier ook. De anderen zijn net iets te jong. Al 6 jaar is Florian door de boetedoening heen gekomen, en dit jaar hoopte hij dat hij er ook doorheen zou komen. Niet alleen, omdat hij echt niet de arena in wilde, maar vooral omdat zijn familie zijn inkomsten goed kan gebruiken. Zijn vader kreupel is geworden na een ongeluk op het veld, waardoor veel op Florians schouders komt te liggen. De oude man kan alleen nog maar strompelen, samen met een stok. Hun moeder leeft al niet meer, zij is overleden bij de geboorte van het laatste zusje. Zijn oudste zus (die 2 jaar jonger is dan hij) zorgt dan ook voor de kleintjes thuis, terwijl hij voor de inkomsten zorgt.
    Florian is een lange tijd bevriend geweest met een meisje genaamd Erica. Erica was zijn allerbeste vriendin sinds het moment dat hij kwam werken op het boerenerf. Ze was de dochter van de eigenaar van het land en was zeker in oogsttijd veel op het erf te vinden. Hun vriendschap groeide langzaam uit tot liefde voor elkaar, maar ondanks dat ze gek op elkaar waren durfden ze beide niet aan een relatie te beginnen. Ze waren te bang om elkaar kwijt te raken. Erica leeft ook niet meer. Ook heeft Florian één goede vriend op het erf, waar hij ook zijn kamers samen mee deelt (Aaron).
    Tijd voor hobby’s heeft de jongen nooit. Al doen ze af en toe ’s avonds na het werken nog wel eens een spel rugby/voetbal met alle werknemers, puur om nog een beetje vermaak te hebben.

    Karakter:
    Florian is een harde werker. Hij is erg toegewijd aan zijn werk en haalt het onderste uit de kan. Dit kan wel eens betekenen dat Florian over zich heen laat lopen. En dat mensen misbruik maken van zijn toewijding. Florian vindt het moeilijk zijn eigen grenzen aan te geven, zeker als mensen er overheen gaan. Toch is de jongen een echte doorzetter, van opgeven zit er echt niet in. Dit alleen al puur, omdat opgeven vanwege de thuissituatie niet kan. Florian zal alles aanpakken om te doen. Daarnaast kan de jongen ook erg fanatiek zijn. Als hij gelijk heeft, heeft de jongen gelijk. En daarbij vindt hij het erg moeilijk om spelletjes te verliezen. Hij gooit zich helemaal in een spel of in zijn werk, waardoor hij soms voor zijn werk zelfs wel teveel doet voor wat de jongen krijgt.

    Hij is erg behulpzaam een echt familiemens. Florian heeft alles over voor zijn jongere broertjes en zusjes, zeker omdat hij de oudste uit het gezin is. Hierdoor kan hij soms ook een beetje bemoeizuchtig zijn, aangezien de jongen zelf alles in handen wil houden. Hij vindt het moeilijk dingen uit handen te geven en regelt het liefst alles zelf. Hij voelt zich enorm verantwoordelijk voor zijn familie.

    Door zijn zware werk (en de collega’s om hem heen) is Florian ook best wel lomp geworden. Niet alleen in zijn fysieke dingen. Hij stoot nog regelmatig iets om of botst tegen mensen op. Maar ook in zijn taalgebruik kan Florian erg lomp zijn. Dit laatste probeert hij heel erg te minderen, vooral thuis let de jongen heel erg op de woorden die hij gebruikt. Maar op zijn werk kan hij er zo van alles uitflappen, wat hem ook wel eens in de problemen heeft gebracht. Ook is hij een ontzettende pessimist en bekijkt het leven erg negatief.


    Minpunt:
    * Grenzeloos (Mensen misbruiken wel zijn toewijding)
    * Bemoeizuchtig
    * Fanatiek
    * Lomp
    * Flap-uit
    * Pessimist

    Pluspunt:
    * Harde werker
    * Toegewijd
    * Behulpzaam
    * Familiemens
    * Verantwoordelijk
    * Doorzetter

    Verleden: Florian werd geboren als oudste zoon van het gezin. Zijn ouders waren dolgelukkig geweest, toen ze merkten dat het een zoon was. Vooral ook omdat een zoon later voor extra inkomsten zou kunnen zorgen. Zijn jeugd was iets waar Florian nog steeds met plezier op terugkijkt. Ze hadden het thuis misschien niet al te breed, maar er was altijd eten op tafel, waardoor een ieder te eten had. Zijn schooltijd was zorgeloos, gewoon met vriendjes spelen en leuke dingen doen. Op zijn twaalfde werd Florian voor het eerst door zijn vader meegenomen naar de boerderij. Eerst mocht Florian de makkelijke klusjes doen, zoals het zaaien van het koren. Maar met de weken werd het werk steeds zwaarder en op zijn dertiende werkte de jongen al volledig op de boerderij.

    Het was ook hier op zijn werk dat Florian Erica leerde kennen. Vaak liep het meisje even langs als Florian aan het werk was. Deze gestolen minuutjes voerden ze kleine gesprekjes, wetende dat ze streng in de gaten werden gehouden door de baas van de boerderij. ’s Avonds laat, als het werk gedaan was, waren zij twee vaak in de graanschuren te vinden, waar ze door het open dak naar de sterrenhemel keken. Of ze deden verstoppertje op de graanzolder. Langzaam groeiden deze twee steeds dichter naar elkaar toe, tot ze op het moment kwamen dat ze wisten dat ze verliefd op elkaar waren. Op dit moment waren beide jongeren vijftien jaar. Florian had dit nog geen week aan het meisje opgebiecht of de boete kwam eraan. Het stel had besloten te wachten tot na de boete, aangezien er grote kans was dat iemand van hen weg gestuurd moest worden. Toen uiteindelijk Erica’s naam uit de bol werd getrokken, stortte Florians wereld in. Het allerliefst was hij naar het meisje toegerend en had haar uit die klauwen van die monsters gered, maar hij wist tegelijkertijd dat hij zijn familie thuis had wachten. En met de familieplicht in zijn hoofd bleef de jongen koppig staan. De hele spelen had de jongen op het plein gestaan, voor een groot scherm om elke glimp van Erica op te vangen. Toen het meisje overleed, doodgestoken in het hart, sloeg de jongen verdrietig om. Hij stortte zich volledig in zijn werk, het gehele jaar. De jaren erna keek de jongen met moeite naar de spelen die volgden. Het liefst had hij zich telkens verstopt op de hooizolder, waar hij en Erica altijd samen kwamen, maar de spelen kijken was nu eenmaal een verplichting. Met de jaren dat de jongen naar het scherm keek, werd zijn verlangen om ooit wraak te nemen steeds groter.

    Op zijn zestiende kwam zijn vader ten val, waardoor het inkomen op Florians schouders terecht kwam. Het maakte hem verder niet uit, nu kon de jongen zijn verdriet volledig in het werk gooien en tegelijkertijd zijn familie verzorgen. Zijn moeder was op dat moment zwanger van Benjamin, de jongste spruit uit het gezin. Het viel hun moeder zwaar om de jonge kinderen te zorgen en zijn vader tegelijkertijd. Audrey, die twee jaar jonger was dan Florian, hielp al een heel groot deel in het huishouden. Toen hun moeder overleed een aantal maanden later, in het kraambed, kwam de gehele opvoeding op de schouders van Audrey te liggen. Florian deed in het weekend zijn best om Audrey bij de staan waar hij maar kon, maar kon doordeweeks weinig voor zijn jongere zus betekenen. Op zijn zeventiende besloot hij om dus, net als bij hem op zijn 12e was gebeurd, zijn jongere broertjes mee te nemen naar de boerderij. Ilias en Ewan wenden al snel aan de boerderij en met het inkomen van drie personen tegelijkertijd, en twee monden minder te voeden thuis, kwam er toch weer een beetje rust in de tent. Tot op de dag van vandaag mist Florian zijn moeder.

    Aandenken: Een kleine, zilveren ketting om zijn nek. Het is eigenlijk een damessierraad, maar de ketting is van zijn beste vriendin geweest, die een aantal jaar voor hem al naar de arena was gestuurd. Dit heeft zij niet overleefd. Er hangt een klein bedeltje aan. Het is een klein sleuteltje en een klein hartje ernaast. De bedel stond symbool voor wat de twee eigenlijk voor elkaar voelden. Het was heel cliché de sleutel naar elkaars dromen en elkaars liefde.

    Ik dacht ik geef maar vast wat ik heb (;

    [ bericht aangepast op 21 juni 2016 - 13:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Cyclone >> Towns


    -

    Ik denk dat ik me hier toch weer voor uit schrijf, sorry! Ik heb de hoeveelheid vrije tijd die ik heb een beetje overschat, en merk nu al dat ik mensen laat wachten en dat is heel vervelend voor die mensen! Ik hoop dat er iemand anders is die mijn plekje kan overnemen! Nog heel veel plezier met deze wedstrijd, en ik zal het zeker blijven volgen! (bloos)


    -

    Towns schreef:
    Ik denk dat ik me hier toch weer voor uit schrijf, sorry! Ik heb de hoeveelheid vrije tijd die ik heb een beetje overschat, en merk nu al dat ik mensen laat wachten en dat is heel vervelend voor die mensen! Ik hoop dat er iemand anders is die mijn plekje kan overnemen! Nog heel veel plezier met deze wedstrijd, en ik zal het zeker blijven volgen! (bloos)

    Geen probleem (:
    De vorige keren leken mensen deze wedstrijd ook te onderschatten. Ik snap het helemaal hoor ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Alleen Douleur en Meredita moeten hun inzending nog afmaken.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Virtues schreef:
    Alleen Douleur en Meredita moeten hun inzending nog afmaken.


    Bijna klaar! Lever hem als het goed is vanavond in!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Hey. Ik voel me ee erg rot om, maar door mijn ziekte gaat het me niet lukken toch mee te doen. Hoe graag ik ook wil, ik denk dat ik de druk niet aankan en me wr uiteindelijk toch rot over voel.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Douleur schreef:
    Hey. Ik voel me ee erg rot om, maar door mijn ziekte gaat het me niet lukken toch mee te doen. Hoe graag ik ook wil, ik denk dat ik de druk niet aankan en me wr uiteindelijk toch rot over voel.

    Maakt niet uit (:
    Beterschap!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    De deadline voor de bonus is morgen 23 juni 23:59

    [ bericht aangepast op 22 juni 2016 - 20:38 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    AAAAAAARGHHHHHH!!! En ik moet nog zoveel....


    Mati en sheva yelu. This action will have no echo.