• Nja, dat dus. Ik ben een deeltje van mijn hart verloren aan een jongen die ik regelmatig spreek en het frustreert me. Ik ben namelijk in een relatie, en daarnaast zijn er zo'n honderd redenen dat iets beginnen met die jongen niet goed zou gaan. Denk ik.
    Ik zou graag controle over mijn brein terug willen :') Een hart wat niets steeds enthousiast begint te kloppen als ik hem zie zou ook fijn zijn.

    Heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat hij stopt met in mijn gedachten ronddwalen?

    Edit: om de situatie nog rommeliger te maken; we zijn collega's van elkaar

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 23:37 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Oh pfoe, dat klinkt als een lastige situatie. Misschien moet je trouwens ook eens nadenken over je relatie, aangezien je gevoelens hebt voor een ander, maar dat laat ik verder aan jou over. Hier heb je niet om gevraagd (;
    Ik denk dat afstand nemen t belangrijkste is. Jezelf bezig houden. Dingen doen met andere vrienden etc.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik denk dat je je volledig moet focussen op je vriend. Verder is dit zo'n lastige situatie dat ik echt niks anders weet.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    De vraag is natuurlijk ook, waarom kreeg je ineens "gevoelens" voor die andere knul? Misschien mis je iets in je huidige relatie ofzo, dat je wel ziet bij die andere jongen? Dat kan natuurlijk gewoon he haha. Misschien als dat het is, ben je er in een mum van tijd weer vanaf.

    Voor de rest ben ik het met bovenstaande eens, concentreer je op je vriend. Ga die andere jongen een tijdje uit de weg. Uit het oog is uit het hart. Ik had ooit een verschrikkelijke crush op een verschrikkelijk knappe jongen, echt 4 jaar lang. Terwijl ik wist dat het een eikel eersteklas was. Maar pas toen iknaar een andere schoolvertrok -vervolgopleiding- en hem dus niet meer zag, toen pas kwam ik van hem af..

    Vind het lastig je hiermee te helpen. Gevoelens zijn onvoorspelbaars en wat voor de ene helpt, werkt niet voor de ander...

    [ bericht aangepast op 15 juni 2016 - 23:57 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik denk dat het goed is om je niet volledig op hem te stortten en voldoende afleiding te zoeken en je te richten op andere dingen.
    Maar... Ik denk niet dat het goed is om hem helemaal uit je brein te proberen te blocken. Je kan het vergelijken met een bal telkens onder water blijven duwen. Hij plopt toch altijd weer naar boven toe en zo is het vaak ook met gevoel. Dat kan niet zomaar even weg, het overkomt je meer en je kan er vaak niet veel aan doen.

    Dus laat je gevoel er wel zijn, probeer het tot zover het lukt te accepteren dat je gevoelens hebt maar bedenk ook dat je er verder niet iets mee hoeft te doen. Het is vaak ''en, en''. Dus als je weer merkt dat je over hem begint te piekeren is het goed om dat op te merken, maar niet krampachtig vast te houden of juist weg te drukken maar er ''te laten zijn''. Vaak merk je dat de lading daardoor uiteindelijk minder wordt, en het niet meer hinderlijk is en misschien uiteindelijk vanzelf ook verdwijnt.

    Heb je hier iets aan?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Goh, dit is een erg moeilijke situatie want je kan niet zomaar even beslissen om je gevoelens stop te zetten voor iemand. Ik denk dat in jouw geval het beste is om afstand te nemen en wat minder met hem omgaan. Als dat niet zou gaan, kun je ook proberen door niet in te gaan op je gevoelens. Je gaat nog steeds met hem om, maar je moet dan wel proberen om bepaalde hoop los te laten. Als je lange tijd geen antwoord krijgt op je gevoelens gaan ze meestal wel weer over. Het kan alleen wel lang duren.


    Take me to wonderland

    Hééél veel salty liedjes. In mijn geval viel ik (single) voor een jongen (single), die toen ineens een relatie kreeg. Heb gewoon heel lang boze muziek geluisterd en hem aangegeven dat ik niet heel erg op (verwarrend) contact zat te wachten.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted