• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Gibigianna schreef:
    Awww, aan iedereen die het nodig heeft de allerdikste knuffels!


    @Melissa, oei ;/ In een schaal van 1 tot 6, hoe slecht?
    Maar het is nog niet voorbij natuurlijk. We geven niet op!


    Ik ben er maar eentje door. Bedrijfskunde, da's wel het grootste kutvak dat we hebben.
    Maar ik zat al met drie examens van in januari, dus het zijn er acht. :/
    Ik erger mij nu nog het meest aan iedereen die komt vragen hoe het geweest is en of ik nog ga verder doen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ik ben er maar eentje door. Bedrijfskunde, da's wel het grootste kutvak dat we hebben.
    Maar ik zat al met drie examens van in januari, dus het zijn er acht. :/
    Ik erger mij nu nog het meest aan iedereen die komt vragen hoe het geweest is en of ik nog ga verder doen.

    Snap ik ;/ Da's inderdaad het kutste. Nu moet je gewoon op jezelf focussen. Geen zorgen maken over die anderen, ook al is dit moeilijk als ze zo vragen inderdaad. Ik ken nog iemand die er acht heeft, bij haar was het omgekeerd (vorig semester maar op 1 door).
    Gewoon niet opgeven, blijven volhouden. Je hebt twee maanden nu dus het kan! Blijven volhouden. I know you can!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Gibigianna schreef:
    (...)
    Snap ik ;/ Da's inderdaad het kutste. Nu moet je gewoon op jezelf focussen. Geen zorgen maken over die anderen, ook al is dit moeilijk als ze zo vragen inderdaad. Ik ken nog iemand die er acht heeft, bij haar was het omgekeerd (vorig semester maar op 1 door).
    Gewoon niet opgeven, blijven volhouden. Je hebt twee maanden nu dus het kan! Blijven volhouden. I know you can!


    Thanks. (heart2)
    Ik zie het eigenlijk wel nog zitten, maar ik heb even een dipje. Ik heb de uitslag nog maar van een paar mensen gehoord en er waren er wel al twee die op niets door waren, dus ik ben sowieso niet alleen. ^^
    In theorie moet ik maar zeven herexamens meedoen, want ik kan een 8 later delibereren, maar dan moet ik dus wel op de andere zeven door zijn. Ik weet nog niet of ik dat vak wel of niet ga meedoen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Thanks. (heart2)
    Ik zie het eigenlijk wel nog zitten, maar ik heb even een dipje. Ik heb de uitslag nog maar van een paar mensen gehoord en er waren er wel al twee die op niets door waren, dus ik ben sowieso niet alleen. ^^
    In theorie moet ik maar zeven herexamens meedoen, want ik kan een 8 later delibereren, maar dan moet ik dus wel op de andere zeven door zijn. Ik weet nog niet of ik dat vak wel of niet ga meedoen.

    Goed zo! (:
    Jah, dat doet ook wel ergens deugd ja, als je niet alleen bent.
    Oh, dat is zo inderdaad. Denk er nog maar over na. Je hebt nog tijd ^^


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Gibigianna schreef:
    (...)
    Goed zo! (:
    Jah, dat doet ook wel ergens deugd ja, als je niet alleen bent.
    Oh, dat is zo inderdaad. Denk er nog maar over na. Je hebt nog tijd ^^


    Hahaha ja, zo waar. :')
    Morgen naar de feedback, yay. c:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het voelt inderdaad op een vreemde manier goed om te weten dat je niet alleen bent. Dat had ik met het feit dat ik dingen moest bissen. Een vriendin van mij moest ook een deel dingen bissen en het voelde dus een beetje beter om te weten dat je er niet alleen voor staat.
    Ik weet uit ervaring dat het goed gaat komen als je dat wilt.

    Overigens; je gaat met een veel rustiger gevoel de blok in als je een tweede plan achter de hand hebt, van wat je gaat doen moest het niet lukken. Althans, dat werkte bij mij wel.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 20:32 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik geef iedereen een knuffel waarbij de uitslag wat tegenviel. Veel herexamens kunnen moeilijk zijn, maar het is niet onhaalbaar en bissen is niet leuk, maar ook niet erg. Een vriend van mij heeft ook vaak vakken moeten bissen en die studeert volgens mij (als het goedgaat in augustus) gewoon af op het jaar dat hij moet afstuderen. Er is nog niks verloren.

    Ik ben op vijf van de zes vakken geslaagd en ik heb nog eentje van vorig semester, dus twee in totaal dat ik nog opnieuw moet gaan doen.


    Take me to wonderland

    Yay, herexamens... Kan iemand zo lief zijn en zeggen dat ik hier veel te vroeg over begin en dat het normaal is dat ik nog niet begonnen ben met studeren.(cat)


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Yay, herexamens... Kan iemand zo lief zijn en zeggen dat ik hier veel te vroeg over begin en dat het normaal is dat ik nog niet begonnen ben met studeren.(cat)


    Ik niet, want ik ben al begonnen. :p Vandaag was wel pas de eerste echt productieve dag. :')

    [ bericht aangepast op 27 juli 2016 - 23:31 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Dysphoria schreef:
    Yay, herexamens... Kan iemand zo lief zijn en zeggen dat ik hier veel te vroeg over begin en dat het normaal is dat ik nog niet begonnen ben met studeren.(cat)


    Ik ben al van de 18ste bezig, dus nee :')
    (Yay me, de gelukzak die twee 11-studiepunt-vakken vlak na elkaar heeft.)


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik studeer dierverzorging, maar ik doe er compleet niks voor. :')
    Volgend jaar al examen jaar. Lol.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Wel damn, nu voel ik mij slecht. :'D


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Yay, herexamens... Kan iemand zo lief zijn en zeggen dat ik hier veel te vroeg over begin en dat het normaal is dat ik nog niet begonnen ben met studeren.(cat)

    Ik heb buiten 1 vak herhalen (meer doorlezen dus) ook nog niets gedaan. Nja, enkel vandaag wel al. Vandaag begin ik er echt aan. Valt ook te zien wanneer je je herexamens hebt + hoeveel je er hebt natuurlijk ^^


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Gibigianna schreef:
    (...)
    Ik heb buiten 1 vak herhalen (meer doorlezen dus) ook nog niets gedaan. Nja, enkel vandaag wel al. Vandaag begin ik er echt aan. Valt ook te zien wanneer je je herexamens hebt + hoeveel je er hebt natuurlijk ^^

    Ik heb vandaag mijn boek er ook bijgenomen, dus vandaag zou de dag moeten zijn dat ik begin. :') Ik heb er twee, maar ze vallen alle twee op 19 augustus, so that should be fun.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Ik heb vandaag mijn boek er ook bijgenomen, dus vandaag zou de dag moeten zijn dat ik begin. :') Ik heb er twee, maar ze vallen alle twee op 19 augustus, so that should be fun.

    Ik heb er 4, maar allemaal pas tegen het einde van augustus


    “To live will be an awfully big adventure.”