• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb drie van mijn vier vakken gehaald. ;D


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Ik heb drie van mijn vier vakken gehaald. ;D

    Heel erg goed gedaan!*O*


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Heel erg goed gedaan!*O*


    Dank je! Ik ben echt super blij dat ik mijn opleiding mag blijven doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb iets minder goed nieuws. Zeer slecht eigenlijk. Ik ben maar op één vak van de acht door. Drie negens, een acht, twee zessen en over informatica zwijg ik maar.
    Vooral die negens en acht steken mij echt tegen. Ik had gewoon natuurkunde en informatica moeten laten vallen, dan was ik er op vijf van de acht door geweest en kon ik tenminste vakken van het tweede jaar opnemen. :c


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik heb iets minder goed nieuws. Zeer slecht eigenlijk. Ik ben maar op één vak van de acht door. Drie negens, een acht, twee zessen en over informatica zwijg ik maar.
    Vooral die negens en acht steken mij echt tegen. Ik had gewoon natuurkunde en informatica moeten laten vallen, dan was ik er op vijf van de acht door geweest en kon ik tenminste vakken van het tweede jaar opnemen. :c


    Ahh lieverd, dat suckt zo hard :c die cijfers zijn echt stom maar ze tonen wel aan dat je het kan en dat je het in je hebt!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    @Melissa: Aww, wat jammer! :c Ik had ongeveer hetzelfde meegemaakt 2 jaar geleden. Toen was ik er maar voor 2 door en verder ook allemaal achten en negens, terwijl ik al niet alle vakken meedeed. Ik was toen echt teleurgesteld, ik kan het nog altijd voelen als ik eraan terug denk. Ik dacht namelijk dat ze goed gingen. Maar geef het vooral niet op! Ik had wel even het gevoel dat ik wilde opgeven, al wist ik dat dat helemaal geen goed idee was. Dat jaar is toen wel goed gedaan uiteindelijk. Je weet nu wel dat je er zeker van gaat door zijn voor de vakken waarvoor je een 8 of 9 had. ^^ En al die ander vakken gaan nu ook zeker wel lukken. :) Kan je echt niets van het tweede jaar opnemen? Ook niet met speciale aanvraag of zo?

    [ bericht aangepast op 16 sep 2016 - 17:28 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Dank jullie wel. <3
    @ Bianca, nee normaal niet, ik denk niet dat ze bij de UGent veel uitzonderingen maken. :') Nu zit ik daar in mijn eerste semester met twee vakken ... Het wordt alleszins wel de meest chille periode van mijn studententijd, dat is zeker. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Tijd om deze weer uit de oude doos te halen lijkt mij. Nog anderhalve week tot de blok begint. (fish) Hoe lukt het bij iedereen?

    [ bericht aangepast op 14 dec 2016 - 20:21 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Tijd om deze weer uit de oude doos te halen lijkt mij. Nog anderhalve week tot de blok begint. (fish) Hoe lukt het bij iedereen?


    Anderhalve week? Halve week, ja. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Anderhalve week? Halve week, ja. :'D


    Maar huh? Wij hebben volgende week nog gewoon les?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Maar huh? Wij hebben volgende week nog gewoon les?


    Ah juist, ik hoorde dit weekend al van een vriend dat Leuven nog een week langer heeft. :') Jullie semester telt dan 13 weken? Wij hebben volgende week nog inhaalweek, wat voor veel richtingen maximaal 2 lessen zijn. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Ah juist, ik hoorde dit weekend al van een vriend dat Leuven nog een week langer heeft. :') Jullie semester telt dan 13 weken? Wij hebben volgende week nog inhaalweek, wat voor veel richtingen maximaal 2 lessen zijn. ^^


    Dat kan, haha. Bij ons vallen dan meestal wel wat lessen weg, dus opzich.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dat kan, haha. Bij ons vallen dan meestal wel wat lessen weg, dus opzich.


    Ik heb echt les tot het bittere eind: 23 december (huil)
    (Ik heb wel maar 3 vakken aka 6 uur per week les, dus ik moet misschien niet echt klagen)


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    (...)

    Ik heb echt les tot het bittere eind: 23 december (huil)
    (Ik heb wel maar 3 vakken aka 6 uur per week les, dus ik moet misschien niet echt klagen)


    Ik heb twee vakken, samen twaalf uur. Dus ik mag ook niet klagen. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik denk dat hier niet veel UGent studenten zitten, maar als er iemand is die de nieuwe Minerva site na één week ook al kotsbeu is: er is een burgie die een Chrome extensie gemaakt heeft waardoor de site weer kleur heeft en niet volledig blauw meer is. :'D Gotta love burgies. (heart2)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.