• Hee Q,

    Ik kwam laatst wat posts tegen op Tumblr over bullet journals. Het idee is, in het kort, dat je met een bepaald systeem een soort logboek bijhoudt met afspraken, dingen die je moet/wilt doen en andere notities. Hier is een kort intro filmpje met de standaard set-up (en hier een andere, die misschien iets beter te volgen is) en hier is een website, maar als je even googelt zul je een heleboel verschillende aanpakken en tips vinden. Het werkt een beetje als een rare mix tussen een boodschappenlijstje, een agenda en een dagboek. :'D

    Ik ben hier nog niet aan begonnen, maar ik zit er wel over te denken. Sinds ik op de universiteit zit heb ik geen agenda's meer, maar daardoor heb ik soms toch ook wel het gevoel dat ik wat overzicht mis, wat niet heel handig is voor iemand die serieuze problemen heeft met het uitstellen van dingen, zelfs dingen die ze juist graag wíl doen. Ik denk dat wat structuur me gewoon op persoonlijk vlak heel veel goed zou doen.

    Het probleem is echter dat dit me typisch iets lijkt wat ik een dag of twee volhoud, want het werkt natuurlijk alleen als je er iedere dag netjes voor gaat zitten, en ik weet van mezelf dat ik dat soort dingen snel weer laat schieten. Het is weer dat uitstelprobleem, eigenlijk, in essentie. Daarnaast, zelfs dagelijkse to do-lijstjes maak ik tegenwoordig liever in Word dan op papier, want dan heb ik ze tenminste constant bij de hand aangezien ik 24/7 achter mijn laptop hang en typen voelt gewoon tien keer efficiënter dan schrijven met pen en papier.

    ... maar het ziet er wel heel mooi uit in YouTube filmpjes en Tumblr posts, en iets wat me een reden geeft om even weg te kijken van een lichtgevend scherm zou waarschijnlijk ook niet erg slecht voor me zijn. (krul)


    Wat ik mij dus afvroeg: hebben jullie ervaring met bullet journals? Of weten jullie misschien goede (digitale) alternatieven, een app of zo? Hoe organiseren jullie je eigen leven?

    En is er misschien iemand die samen met mij deze uitdaging wil aangaan? :Y)

    Q'ers
    Reigns
    Wiarda | 1
    Square | 1, 2, 3, 4, 5
    Westwick
    Aerate
    Daylighter | 1, 2
    Bloodborne | 1
    FeorgeWeasley | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
    Burritho | 1, 2, 3
    Thymbraeus | 1
    Eledhel | 1
    Douceur | 1
    Velaris | 1
    SergeantBarnes | 1, 2
    Assassin | 1

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 21:40 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dit zou zo handig zijn.. Nu schrijf ik letterlijk al mijn toetsen en zo achterin mijn schrift die ik gebruik voor al mijn vakken ook voor opdrachten enzo :'D

    Maar ik denk dat mijn leven niet echt boeiend genoeg is om de bullet journal echt nut te geven :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh wauw. Dit zou ik echt nooit volhouden. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ah, ik wilde dit ook echt gaan doen! Ik ben nu bezig met een soort overstap, een mininotitieboekje waar ik voor iedere datum opschrijf wat ik wil en moet doen op die dag, maar dan op een fancy manier :Y)
    Uiteindelijk wil ik dus wel met zo'n bullet journal beginnen, maar ik ben bang dat het te veel tijd gaat kosten :') Eerst dit dus maar even.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2016 - 7:42 ]


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Velaris schreef:
    Bij deze gelijk een vraag: weet iemand waar je leuke notitieboeken kunt kopen? Het liefst blanco. Ik heb de HEMA al geprobeerd maar daar hebben ze momenteel niet echt leuke blanco notitieboeken.

    Misschien moet je vandaag nog eens gaan, de schoolcampus is namelijk sinds gisteren begonnen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik maak altijd in een klein handig meeneem boekje een to do lijstje.
    Wel met whasi tape(hoe je dat ook schrijft)
    Het is zo enorm handig! Ik kan je dat echt aanraden als je van knutsel en
    Creativiteit houd als je een taak of toets of zo hebt geleerd fluo ceer je dit even
    En klaar!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Ik heb geen idee wat een Bullet Journal is, maar ik ga over iets meer dan een week naar Taizé en dan wilde ik een notitieboekje kopen om die bij te houden terwijl ik daar ben :) lijkt me sowieso mooi als herinnering. Misschien dat ik er dan later iets fancys van maak, maar kan er geen foto's oid bij plakken omdat ik m'n telefoon niet meeneem naar daar.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oh, dat ziet er echt super efficiënt uit. Jammer dat ik veel te chaotisch ben om zoiets bij te houden.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik ben er vandaag officieel mee begonnen.


    16 - 09 - '17

    Cesaro schreef:
    Ik ben er vandaag officieel mee begonnen.


    Foto's? :D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben gisteren begonnen en tot nu toe is het me niet echt gelukt om alles voor vandaag al af te krijgen, maar ik ben in ieder geval tien keer verder gekomen dan ik normaal kom, dus dat is al iets om tevreden mee te zijn. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik wil foto's zien van iedereen die al begonnen is haha. Dan kan ik inspiratie opdoen voor m'n Taizé boekje


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Foto's? :D


    Alsof je zit te wachten op mijn prachtig gekribbel en zo xD


    16 - 09 - '17

    Cynic schreef:
    (...)
    Misschien moet je vandaag nog eens gaan, de schoolcampus is namelijk sinds gisteren begonnen. ^^


    Ben er gisteren geweest. Normaal gesproken ben ik echt fan van de HEMA schoolcollectie, maar ik weet niet wat ze nu gedaan hebben ;D. Het is allemaal superkinderlijk D:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered



    Dit is hoe ik de huidige week heb ingedeeld. Ik moest de eerste drie dagen een beetje creatief opvullen, maar verder vind ik het wel lekker overzichtelijk. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oeh, jij hebt echt een leuk handschrift c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered