• Ik post even de samenvatting van hln.be:

    - Britten kiezen voor vertrek uit Europese Unie
    - 46 miljoen mensen mochten hun stem uitbrengen: 72 procent van de kiezers daagde op
    - Brexit-kamp haalt meerderheid met 52% van de stemmen
    - Het pond daalt tot laagste punt sinds 1985



    Ik ga me hier niet over uitspreken. Er wordt nu geroepen dat de wereld vergaat, maar eerlijk? Kennen we de gevolgen van zo'n Brexit wel?
    Ik ben niet echt voorstander van de EU, maar ook geen tegenstander. Het heeft zijn voor en nadelen, dus ik ben gewoon benieuwd naar de toekomst.

    Wat denken jullie?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik had niet verwacht dat het Brexit kamp zou winnen om eerlijk te zijn, maar ik kan ze wel begrijpen en ik verwacht ook zeker dat er nu meer landen (Nederland misschien wel) zullen gaan volgen.
    Het is wel zo dat er in de EU een aantal `rotte appels` zitten. Armere landen waar de rijkere landen voor op moeten draaien en die kosten worden voor de landen die in de EU blijven alleen maar groter omdat het nu over minder landen moet worden verdeeld. Ik was zelf tegen een Brexit, maar mocht in de komende jaren Nederland eenzelfde dillema hebben zou ik misschien ook wel voor stemmen (een Nexit?).

    Ik vind het overigens wel rot dat vooral de oudere mensen voor een Brexit hebben gestemd, terwijl dit toch vooral over de toekomst gaat van de jongere mensen want zij zullen langer met de beslissingen moeten leven.

    En als laatste, het zou me niet heel erg verbazen als er over 50 jaar ofzo geen Europese Unie meer is, ik denk dat de kans op een domino-effect best groot is.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Blijkbaar is Nederland het land dat het liefst een exit wilt na de Brexit.
    Ik hoop dat er geen Nexit komt!


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het vooral scheef dat, zoals ook al gezegd is, de meerderheid van de jongere stemmers blijven willen.

    Ik hoop vooral dat dit niet te grote gevolgen gaat hebben voor de economie. Zoals ook al eerder gezegd is, zullen de rijkere landen, waaronder dus nederland, nu waarschijnlijk meer moeten gaan betalen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Debbaut schreef:
    Blijkbaar is Nederland het land dat het liefst een exit wilt na de Brexit.
    Ik hoop dat er geen Nexit komt!

    Haha nou dat hoop ik ook niet :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    GredWeasley schreef:
    Nou jongens, mijn vader weet wat er gaat gebeuren. Het wordt een ramp scenario waarin iedereen achteruit gaat, de waarde van de pond mega gaat kelderen en nooit meer omhoog zal gaan, de waarde van de Euro zal kelderen en niet meer omhoog zal gaan en hij ziet de boten met vluchtelingen al op de Noordzee, kampen bij de grenzen, verdronken mensen, noem maar op. En als je zegt dat er nog geen harde beslissingen zijn genomen en de onderhandelingen nog moeten beginnen, je niet eens zeker weet wat er besloten gaat worden en wat de afspraken gaan worden, zegt hij dat dat onzin is en dat je al weet dat dit gaat gebeuren. Jap. Ik heb echt een slimme vader -_- Hij was helemaal boos toen ik hem duidelijk probeerde te maken dat uiteindelijk de EU toch wel zijn eigen hachje gaat redden en samen met Groot Britannië opzoek gaat naar een zo goed mogelijke uitkomst. Misschien dat sommigen nu hard reageren om een voorbeeld te zetten, maar uiteindelijk draait het allemaal om geld en Rutte heeft dit ook nu al gezegd, dat ze een zo stabiel mogelijke situatie gaan zoeken waarin iedereen hier zo goed mogelijk uit komt. Het gaat inderdaad niet beter worden, maar dit is wel heel overdreven, pap.


    Mijn vader is ook zo, lol. Hij zweerde dat er een derde wereldoorlog zou komen als Bush herkozen zou worden. Nu heb ik wel stiekem een beetje het idee dat we erin zitten ondertussen, maar Bush werd 12 jaar geleden herkozen geloof ik?

    Een Brexit is trouwens wel gemakkelijker dan een Nexit. Wij zitten met de euro en veel meer shit van zij met hun pond, die op zichzelf al sterker staat dan de euro. Stel je eens voor als we allemaal weer terug moeten naar guldens? Dan gaat wel een gedoe worden.


    Your make-up is terrible

    Debbaut schreef:
    Blijkbaar is Nederland het land dat het liefst een exit wilt na de Brexit.
    Ik hoop dat er geen Nexit komt!

    Ik stem diehard tegen. Sowieso.


    Deep inside, I've never felt alive

    Debbaut schreef:
    Blijkbaar is Nederland het land dat het liefst een exit wilt na de Brexit.
    Ik hoop dat er geen Nexit komt!


    Jap Geertje was helemaal blij en vindt dat wij de volgende moeten zijn. Ik ben voor een referendum om Geerts haar de EU uit te stemmen eigenlijk. Kunnen we dat niet doen?

    Assassin schreef:
    (...)

    Mijn vader is ook zo, lol. Hij zweerde dat er een derde wereldoorlog zou komen als Bush herkozen zou worden. Nu heb ik wel stiekem een beetje het idee dat we erin zitten ondertussen, maar Bush werd 12 jaar geleden herkozen geloof ik?

    Een Brexit is trouwens wel gemakkelijker dan een Nexit. Wij zitten met de euro en veel meer shit van zij met hun pond, die op zichzelf al sterker staat dan de euro. Stel je eens voor als we allemaal weer terug moeten naar guldens? Dan gaat wel een gedoe worden.


    Hahaha ah ik ben dus niet de enige met zo'n vader. Hij trekt altijd veel te snel veel te grote conclusies en dan helemaal kwaad als je met goede tegenargumenten komt en dan gaat hij schreeuwen. Oh well, dan geloof je mij toch niet :')
    Idd I was like, ze zijn altijd al een speciaal geval geweest doordat ze de pond aanhielden, dus wie weet wat er nu gaat gebeuren.


    Happy Birthday my Potter!

    @Anna Vote #gaarxit!


    Queer zijn is gewoon alles

    Als er een nexit komt, misschien moeten we dan een eigen mini EU beginnen met Groot Brittannië :')


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ze hebben nog een paar uur om te stemmen (2u dacht ik?), dus het is nog niet geheel en al een feit, maar ik zie het er niet beter op worden hier vanuit London...

    Het is best bijzonder om juist in deze periode in London te zitten, aangezien het overal een heel belangrijk iets is. Daarbij is het geen strijd, mensen hebben al een keuze gemaakt en als je voor het 1 kiest, hoor je niet iets aan over het ander (dat is ook een beetje de britse mentaliteit denk ik).

    Ik moest letterlijk de cameraploegen ontwijken toen ik naar het werk ging... Ze tackelde je bijna om je te vragen waar je voor had gekozen en waarom.
    Zelfs toen ik zei tegen de vierde cameraploeg 'ik ben geen inwoner van de UK.' vroegen ze nog 'Ja, maar wat als je een inwoner was...?' SHUTTUP x'D ik moet naar het werk mensen!


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Oef. (no_chears) Het enige lichtpuntje dat ik zie, is dat onze vakantie deze zomer wel goedkoper wordt, als ik mijn vader moet geloven, maar veel verder kom ik niet. (krul)


    She's imperfect but she tries

    Ik ben eerder pro EU, dus ik vind het wel jammer. Ach ja, niks aan te doen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    De gevolgen ken ik niet heel goed, maar dit geeft echt een vreemd gevoel. Ik hoop dat ze snel terugkomen :c


    I wanna be a wizard!

    De EU is erachter gekomen dat haar invloed niet onaantastbaar is.


    No growth of the heart is ever a waste

    Frankrijk, Nederland en België twijfelen er ook over om eruit te gaan :( En Griekenland misschien ook wel... Wat blijft er dan nog over :(