• Ik post even de samenvatting van hln.be:

    - Britten kiezen voor vertrek uit Europese Unie
    - 46 miljoen mensen mochten hun stem uitbrengen: 72 procent van de kiezers daagde op
    - Brexit-kamp haalt meerderheid met 52% van de stemmen
    - Het pond daalt tot laagste punt sinds 1985



    Ik ga me hier niet over uitspreken. Er wordt nu geroepen dat de wereld vergaat, maar eerlijk? Kennen we de gevolgen van zo'n Brexit wel?
    Ik ben niet echt voorstander van de EU, maar ook geen tegenstander. Het heeft zijn voor en nadelen, dus ik ben gewoon benieuwd naar de toekomst.

    Wat denken jullie?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zag net dit voorbijkomen. :\

    [ bericht aangepast op 24 juni 2016 - 15:59 ]


    She's imperfect but she tries

    Great, de mensen die er de meeste last van zullen hebben willen blijven, maar mogen niet. Je zou al bijna stemmen op basis van hoeveel levenscerwachting ze hebben. -.-'


    What would Emma do?


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Agent schreef:



    Haha die is grappig

    Ik heb eigenlijk te weinig verstand van politiek om hier mijn mening over te kunnen geven.. maar ik hoor van mijn omgeving dat het ongelofelijk dom is.. Ik denk dat er nog grote gevolgen zullen komen.


    Treat people with kindness

    Lindemann schreef:
    Great, de mensen die er de meeste last van zullen hebben willen blijven, maar mogen niet. Je zou al bijna stemmen op basis van hoeveel levenscerwachting ze hebben. -.-'


    Ja, net als dat je onder de 18 niet mag stemmen, je ook niet boven de 65 mag stemmen, lol.


    Your make-up is terrible

    Mignon schreef:
    Ik zag net dit voorbijkomen. :\



    Dus dan moeten ze blijven toch? I mean 64% voor blijven.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2016 - 17:45 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SadTech schreef:
    (...)

    Dus dan moeten ze blijven toch? I mean 64% voor blijven.


    Nee, dat is per leeftijdscategorie. Totaal was 52% voor leave en 48% voor blijven.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Nee, dat is per leeftijdscategorie. Totaal was 52% voor leave en 48% voor blijven.


    Ugh


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Silvera schreef:
    Ik begrijp de keuze ergens wel; de UK deed het prima voordat de bemoeizuchtige EU om de hoek kwam kijken. Hell, ze hadden zelfs hun eigen valuta.Dit laat dan ook weer de prachtige keerzijde zien van democratie. Mensen die een te laag IQ voor woorden hebben of er gewoon 0,0 verstand van hebben, mogen ook stemmen. En dan krijg je dit. Veel internetvrienden van me uit de UK, (leeftijden 20-27), hadden niet eens een idee waar het precies over ging en hebben gewoon voor gestemd. Niet alles is de schuld van de evil old people. Ik geniet vooral van alle salty reacties nu. Sommigen gaan zo ver om het racisme/fascisme te noemen. Oh myyyy. Run free, you wankers.




    Ik ben het hier volledig mee eens.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja, net als dat je onder de 18 niet mag stemmen, je ook niet boven de 65 mag stemmen, lol.

    Wat, is er echt zoiets?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het enige positieve hieraan is dat Schotland en Noord-Ierland een (nieuw) onafhankelijkheidsreferendum willen. Twee jaar geleden was ik tegen Schotlands onafhankelijkheid, maar met deze situatie moedig ik ze enkel aan. De EU regelt zo veel, zo veel goed (zoals vaderschapsverlof, bijvoorbeeld, of subsidies voor boeren) dat ik enkel serieus boos kan zijn op de Britse politici die zoveel onwetende mensen (zowel van het leave als het remain kamp) naar de stembussen laten gaan.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zag de volgende tekst voorbij komen op Tumblr:

    there’s nothing funny about brexit. it is hurting people, particularly the working class. having been through the 2008 recession, i don’t see it as an amusing karmatic shift, i see the people who are going to have to choose between food and clothes like my parents did.

    i want all of the americans watching it and saying “this isn’t going to happen to us” to understand that there are people who voted brexit who are shocked and horrified, who voted because they thought their vote “wouldn’t count” or that brexit “wouldn’t happen.” i want you to understand before you go to the polls in november if you even think about jokingly voting for trump bc “fuck it,” and if you don’t vote because “it doesn’t matter” i will personally be in your nightmares for every single hell-filled day of his presidency. because what we see in brexit is that people who are passionate vote - and unfortunately, enough people were passionately xenophobic.

    now, knowing anything about america recently, are you sure that you want to say to yourself, “well, there aren’t enough bigots to make change”?
    (x)

    Dusja, sommige mensen hebben maar wat gestemd terwijl ze de consequenties niet in het oog hadden. En deze post gaat dan dus over dat ze dat in Amerika niet ook moeten gaan doen.

    Of dan de oudere generatie die het toch moest verpesten voor de jongere generatie, zie hier:




    En after all:


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik vind de leeftijdcategorie en stemmen ook niet echt accuraat om eerlijk te zijn. Net als hier met het Oekraïne referendum denk ik dat in de UK daar ook heel veel jongeren ook niet weten wat er écht achter zit en gewoon hebben gedacht "dan stem ik voor". Zoiets is in elk referendum wel.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Ik vind de leeftijdcategorie en stemmen ook niet echt accuraat om eerlijk te zijn. Net als hier met het Oekraïne referendum denk ik dat in de UK daar ook heel veel jongeren ook niet weten wat er écht achter zit en gewoon hebben gedacht "dan stem ik voor". Zoiets is in elk referendum wel.


    Het Oekraïne referendum in Nederland was echt het achterlijkste idee ooit. Wat heeft een gewone mens nu van verstand over dat soort dingen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tarrant schreef:
    (...)
    Wat, is er echt zoiets?


    Helaas niet.


    Your make-up is terrible