• Ik post even de samenvatting van hln.be:

    - Britten kiezen voor vertrek uit Europese Unie
    - 46 miljoen mensen mochten hun stem uitbrengen: 72 procent van de kiezers daagde op
    - Brexit-kamp haalt meerderheid met 52% van de stemmen
    - Het pond daalt tot laagste punt sinds 1985



    Ik ga me hier niet over uitspreken. Er wordt nu geroepen dat de wereld vergaat, maar eerlijk? Kennen we de gevolgen van zo'n Brexit wel?
    Ik ben niet echt voorstander van de EU, maar ook geen tegenstander. Het heeft zijn voor en nadelen, dus ik ben gewoon benieuwd naar de toekomst.

    Wat denken jullie?


    Queer zijn is gewoon alles

    Miljoenen mensen hebben tegen gestemd, tuurlijk komen die nu iets in opstand. Maar come on, nog veel meer mensen waren gewoon voor brexit.
    Zelfde gezanik als in nederland met dat referendum, dan zijn opeens de niet stemmers de redding ugh


    Bam! dit is 3kb

    Eten schreef:
    Miljoenen mensen hebben tegen gestemd, tuurlijk komen die nu iets in opstand. Maar come on, nog veel meer mensen waren gewoon voor brexit.
    Zelfde gezanik als in nederland met dat referendum, dan zijn opeens de niet stemmers de redding ugh

    Nog veel meer? 52% stemde voor en 48% tegen. En dan zie je dat de jongere generatie vooral voor was en de ouder generatie vooral tegen, terwijl het meer de toekomst van die jongere generatie betreft. In Schotland en Noord-Ierland heeft ook een meerderheid voor blijven gestemd, dus het is logisch dat die weer beginnen over onafhankelijkheid.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Jouska schreef:
    (...)
    Nog veel meer? 52% stemde voor en 48% tegen. En dan zie je dat de jongere generatie vooral voor was en de ouder generatie vooral tegen, terwijl het meer de toekomst van die jongere generatie betreft. In Schotland en Noord-Ierland heeft ook een meerderheid voor blijven gestemd, dus het is logisch dat die weer beginnen over onafhankelijkheid.


    Maarja 4% op het totaal aantal stemmers vind ik best veel

    [ bericht aangepast op 25 juni 2016 - 22:38 ]


    Bam! dit is 3kb

    4 procent verschil is echt weinig.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Velaris schreef:
    4 procent verschil is echt weinig.


    Toch even 1,3 miljoen mensen


    Bam! dit is 3kb

    Nigel Farage heeft zelf gezegd dat hij, als het 52-48 was, hij nieuw referendum wilde. Maar natuurlijk enkel als het 52 was voor het remain kamp, want dan was het "unfinished bussiness". Dat vind ik nou toch de woordenboekdefenitie van a) een klootzak en b) een vette opportunist.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried