• Ik post even de samenvatting van hln.be:

    - Britten kiezen voor vertrek uit Europese Unie
    - 46 miljoen mensen mochten hun stem uitbrengen: 72 procent van de kiezers daagde op
    - Brexit-kamp haalt meerderheid met 52% van de stemmen
    - Het pond daalt tot laagste punt sinds 1985



    Ik ga me hier niet over uitspreken. Er wordt nu geroepen dat de wereld vergaat, maar eerlijk? Kennen we de gevolgen van zo'n Brexit wel?
    Ik ben niet echt voorstander van de EU, maar ook geen tegenstander. Het heeft zijn voor en nadelen, dus ik ben gewoon benieuwd naar de toekomst.

    Wat denken jullie?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het tbh wel een goed voorbeeld van onafhankelijkheid. Maar we gaan zien wat er gebeurd.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Shiiit. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Waar staat dan dat Nederland ook uit de EU wil? Op nu.nl staat dit namelijk:

    Rutte zegt verder de uitslag te zien als een stimulans om de onvrede binnen de Europese landen over Europa te adresseren. Rutte denkt overigens niet dat er ook in Nederland belangstelling bestaat voor een referendum over een vertrek van Nederland uit de Europese Unie.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Waar staat dan dat Nederland ook uit de EU wil? Op nu.nl staat dit namelijk:
    (...)


    Nou, Rutte is niet degene die Nederland uit de EU wil, maar dat zouden de inwoners van Nederland zijn. Rutte denkt niet dat er geen belangstelling voor een referendum is, dat hoopt hij.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ze gaan nog spijt krijgen van hun keuze, gezien het niet beter zal gaan met hun economie.
    Maar ja ik denk dat wij de gevolgen ook wel merken.
    En over dat onafhankelijkheid: volgens mij kan een land heel goed zijn / haar tradities behouden en tegelijkertijd onderdeel zijn van de EU.
    & over nadenken over Nl die uit de EU wil vind ik eigenlijk al belachelijk.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2016 - 13:04 ]


    Aan niets denken is ook denken.

    Nu vraag ik me af hoe het zit met het reizen met ID naar GB, wordt dat nu ook met paspoort ?
    Zo ja, dan heb ik geluk, want ik heb sinds een paar maanden een paspoort en ik ga in augustus naar GB.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2016 - 13:05 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SadTech schreef:
    Nu vraag ik me af hoe het zit met het reizen met ID naar GB, wordt dat nu ook met paspoort ?
    Zo ja, dan heb ik geluk, want ik heb sinds een paar maanden een paspoort en ik ga in augustus naar GB.

    Voor de zomer is GB nog de EU niet uit hoor. Ze moeten nog allerlei shit onderhandelen met EU en de handelspartners van de EU. Volgens het journaal zal dat 2 jaar duren, maar de organisatoren van deze Brexit willen het sneller (binnen een jaar ofzo). Iig, maak je alsjeblieft daar nog geen zorgen over. ^^
    En misschien dat ze wel net zoals Noorwegen zijn, met een open grens. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik begrijp de keuze ergens wel; de UK deed het prima voordat de bemoeizuchtige EU om de hoek kwam kijken. Hell, ze hadden zelfs hun eigen valuta.Dit laat dan ook weer de prachtige keerzijde zien van democratie. Mensen die een te laag IQ voor woorden hebben of er gewoon 0,0 verstand van hebben, mogen ook stemmen. En dan krijg je dit. Veel internetvrienden van me uit de UK, (leeftijden 20-27), hadden niet eens een idee waar het precies over ging en hebben gewoon voor gestemd. Niet alles is de schuld van de evil old people. Ik geniet vooral van alle salty reacties nu. Sommigen gaan zo ver om het racisme/fascisme te noemen. Oh myyyy. Run free, you wankers.



    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Rode_Duivels schreef:
    Frankrijk, Nederland en België twijfelen er ook over om eruit te gaan :( En Griekenland misschien ook wel... Wat blijft er dan nog over :(


    Ik denk dat niemand er om gaat huilen als Griekenland er uit gaat xd


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden, eigenlijk.


    26 - 02 - '16

    Hah, Coldplay komt dus in Nederland wonen :Y)
    Nee, ik kan er eigenlijk nog niets over zeggen. We moeten allemaal maar zien hoe het loopt, maar ik ben licht pessimistisch ingesteld.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik denk niet dat dit de slimste zet was van de UK, maar we zullen wel in de toekomst zien hoe het uitdraait. Ik vind het in elk geval heel ironisch dat de volgende rij landen die twijfelt over een EU-exit zo'n beetje de oprichters van de EU zijn :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik geloof wel dat het een grote (negatieve) invloed zal hebben op hun economie. En de vluchten naar GB worden nu toch ook duurder? Dan zullen ze wel minder toeristen krijgen...


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Assassin schreef:
    Ik had eigenlijk niet verwacht dat het werkelijk zou gebeuren... Nou ja, nu is het maar afwachten of ze echt uit de EU stappen en wat de gevolgen voor iedereen zullen zijn.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Waarschijnlijk zal het na 5 jaar of zo weer als vanouds zijn in de UK, maar tot dan zullen ze het wel flink te verduren krijgen. Ik hoop eigenlijk alleen maar dat de pond een hoop minder waard is volgende maand, want dan zit ik er een midweek :p


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.