• Ik post even de samenvatting van hln.be:

    - Britten kiezen voor vertrek uit Europese Unie
    - 46 miljoen mensen mochten hun stem uitbrengen: 72 procent van de kiezers daagde op
    - Brexit-kamp haalt meerderheid met 52% van de stemmen
    - Het pond daalt tot laagste punt sinds 1985



    Ik ga me hier niet over uitspreken. Er wordt nu geroepen dat de wereld vergaat, maar eerlijk? Kennen we de gevolgen van zo'n Brexit wel?
    Ik ben niet echt voorstander van de EU, maar ook geen tegenstander. Het heeft zijn voor en nadelen, dus ik ben gewoon benieuwd naar de toekomst.

    Wat denken jullie?


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind eigenlijk net als met het Oekraine referendum dat in Nederland was, het ergens best vreemd dat de bevolking hier over mee mag beslissen. Natuurlijk is het ergens logisch, maar het grootste gedeelte heeft denk ik echt geen idee wat de gevolgen er van kunnen zijn, en een nog groter deel heeft er gewoon geen verstand van wat het beste zou zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Iets dat ik wel erg vind, is dat het vooral de oudere zijn die gaan stemmen zijn en dat de jeugd zwaar tegen de Brexit is. Terwijl het wel over hun toekomst gaat.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    This Dude Who Thought His #Brexit Vote Wouldn’t Matter Is A Valuable Lesson For All Of Us

    On Friday morning, a group of voters from Manchester were interviewed by the BBC about the results of the EU referendum. A few Leave supporters admitted they didn’t actually think their vote would matter.


    One voter confessed that not only did they not think their vote would result in the UK deciding to leave the EU – they’re actually sort of worried about the future of the country.




    volledige artikel


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Histoire schreef:
    Iets dat ik wel erg vind, is dat het vooral de oudere zijn die gaan stemmen zijn en dat de jeugd zwaar tegen de Brexit is. Terwijl het wel over hun toekomst gaat.


    De jeugd is er ook zelf verantwoordelijk voor om te gaan stemmen. Daarbij hebben ouderen net zo goed het recht om hun mening te vertolken - daarom is het ook een democratie. We kunnen nu eenmaal niet de oudere generatie buiten spel zetten wanneer we ze even niet kunnen gebruiken. Dat zou hartstikke oneerlijk zijn.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tyene schreef:
    (...)

    De jeugd is er ook zelf verantwoordelijk voor om te gaan stemmen. Daarbij hebben ouderen net zo goed het recht om hun mening te vertolken - daarom is het ook een democratie. We kunnen nu eenmaal niet de oudere generatie buiten spel zetten wanneer we ze even niet kunnen gebruiken. Dat zou hartstikke oneerlijk zijn.


    Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Plus, vaak neemt de jongere generatie niet eens de moeite om te gaan stemmen.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Achja die economie.. de koers en het leven van zovelen had vooral een dieptepunt rond valentijnsdag.



    Mensen stressen teveel, je zag dat de koers al weer steeg gedurende de dag. Bovendien gaan de britten er pas in 2020 uit, dus genoeg tijd om allerlei afspraakjes te maken

    Ok doei UK, hopelijk zijn wij next ok?


    Bam! dit is 3kb

    Oké, ik snap het relativeren, maar anderzijds moeten we niet gaan doen alsof het niks en helemaal niet ernstig is. Zo kwam ik ook weer deze post tegen op Tumblr:

    as much as its fun to laugh at these brexit memes i don’t want anyone to forget how serious this actually is. i have one of my housemates crying in my room bc her career relied on the uk being a part of the eu (she wanted to go into foreign diplomacy). my mum is freaking out because the uk basically just put xenophobia and racism ahead of its own interests and she doesn’t know what that means for her immigrant self, or her british born foreign children. my brother-in-law who works for a french company is terrified that his job won’t be there tomorrow. i’m living in the netherlands rn and the pound has plummeted so much that the money i budgeted at the start of this month is no longer enough for me to make rent and eat. this is just the beginning and this is only how brexit is effecting one singular person (me). i can’t even imagine the wider damage this is gonna cause.

    (x)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik irriteer me wel aan alle navolgen. Sorry hoor, jullie wilden een referendum, jullie kregen het, deal with the results en maak er het beste van.


    Queer zijn is gewoon alles

    @ Debbaut

    Klopt. Veel mensen hebben spijt omdat ze dachten dat het toch niet zo ver zou komen. Ja, dan had je niet moeten gaan stemmen. Maar ik heb zo'n gevoel dat het uiteindelijk toch niet doorgaat.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Van Schotland snap ik wel though dat ze nu opnieuw een referendum willen doen om onafhankelijk te worden van de UK, gezien ze dat eerder al wilden, en ze grotendeels bij de EU willen blijven. Dat wordt wel een groot gedoe dan.


    Eigenlijk zouden ze met dit soort dingen gewoon echt mensen thuisinformatie pakketten moet sturen of iets dergelijks. Dit hele gedoe bewijst maar weer dat veel mensen zich er gewoon niet over inlezen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ben steeds meer voor gamification van het inlezen voor het stemmen. We hadden echt een leuk spel bedacht met tomaten gooien op partijleiders en zo vorig blok. Zouden ze voor alles moeten maken (cat)


    Happy Birthday my Potter!

    Debbaut schreef:
    Ik irriteer me wel aan alle navolgen. Sorry hoor, jullie wilden een referendum, jullie kregen het, deal with the results en maak er het beste van.


    Nou, het punt is dat de mensen niet eens weten waarvoor ze stemmen, of ze nu leave of remain gestemd hebben. Ze gaan puur af op wat politiekers als Johnson, Farage of Cameron hen zeggen en dan krijg je dit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    DeDDDG3maaleenS schreef:
    (...)

    Nou, het punt is dat de mensen niet eens weten waarvoor ze stemmen, of ze nu leave of remain gestemd hebben. Ze gaan puur af op wat politiekers als Johnson, Farage of Cameron hen zeggen en dan krijg je dit.


    Dat is dan uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de kiezer zelf lijkt me, en dan moet je achteraf niet zagen als er ingrijpende veranderingen komen.


    Queer zijn is gewoon alles


    Voor iedereen die nog wat meer uitleg wilt.

    Ergens hebben ze wel gelijk. Als UK uit de EU gaat moeten ze nog steeds aan EU regels houden voor handel, maar zij mogen dan niet meebeslissen over deze regels.
    Dat is volgens mij precies het tegenovergestelde van wat ze willen (cat).

    [ bericht aangepast op 25 juni 2016 - 19:33 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat is dan uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de kiezer zelf lijkt me, en dan moet je achteraf niet zagen als er ingrijpende veranderingen komen.

    Veel mensen verwachtten geloof ik niet dat het zulke grote gevolgen zou hebben. Er zijn gewoon een hoop mensen geschrokken en die krabbelen nu terug. Wel raar dat ze dachten dat hun stem niet zou tellen. Alsof ze niet weten wat een democratie inhoudt.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...