• Hoihoi,
    Naar aanleiding van een ander topic dat over "de ware liefde vinden" ging, vraag ik me eigenlijk iets af. Geloven jullie in de ware liefde? En zo ja, is er maar een ware liefde of kunnen dit meerdere personen zijn? En hoe stellen jullie je het vinden van de ware liefde voor?
    Of, als je er niet in gelooft, waarom niet? Hoe denk je dat het idee van een ware liefde is ontstaan?

    Gewoon uit nieuwsgierigheid, hehe. Ikzelf geloof namelijk niet in ware liefde en ik ben wel benieuwd naar jullie argumenten.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik weet niet of ik in ware liefde geloof of niet. Ligt er ook aan hoe je ware liefde definieert.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik geloof er niet in. Er zijn vast heel veel personen bij wie je heel goed kan passen.


    Your make-up is terrible

    Ik geloof wel dat iemand op een bepaald moment je ware kan zijn. Maar niet 'liefde op het eerste gezicht' en het is ook niet gebonden aan 1 persoon.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Een paar jaar terug geloofde ik niet in ware liefde, maar wel in soulmates. In eerdere relaties had ik nooit het idee mijn 'ware liefde' gevonden te hebben, omdat ik relaties altijd zat werd na een aantal maanden. Ik had een relatie met mijn ex voor ongeveer twee jaar, maar dat is ook doodgebloed omdat we te veel van elkaar verschilden en ik de klik eigenlijk nooit echt gevoeld had. Hij was er wel van overtuigd dat ik zijn ware liefde was, maar ach. Ik geloof dat mijn huidige vriend nog wel eens mijn ware liefde kan zijn. En als hij dat niet is, dan is hij mijn soulmate wel. Toen we elkaar voor de eerste keer ontmoetten twee jaar geleden, was het bijna letterlijk liefde op het eerste gezicht; ik kon simpelweg niet geloven dat er iemand was met zo'n bijzondere energie. Dat was het, zijn energie, waardoor ik aangetrokken werd tot hem. In de afgelopen twee jaar hebben we letterlijk maar één keer écht ruzie gehad, maar geen van beiden hebben we ooit de neiging gehad om het uit te maken. We voelen elkaar altijd aan door onze hooggevoeligheid en hebben een onbreekbare band met elkaar. Ondanks dat ik voor hem veel relaties heb gehad, heb ik nooit echt van iemand gehouden zoals ik van hem doe. Het is erg apart om uit te leggen, en die definitie is voor iedereen natuurlijk anders. Maar ik geloof dat ware liefde betekent dat je elkaar aanvoelt en respecteert. Zo iemand waarvan je denkt van 'Hey, ik zie jou een prominente plek hebben in mijn toekomst'. Kots, kots, cliché, cliché.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Khal schreef:
    Ik geloof wel dat iemand op een bepaald moment je ware kan zijn. Maar niet 'liefde op het eerste gezicht' en het is ook niet gebonden aan 1 persoon.


    Dat is wel een goede. Ik geloof wel dat je ware liefde kan voelen, maar niet dat het gebonden is aan een persoon.


    Your make-up is terrible

    Ik hoop dat het er is. Althans, dat het bestaat dat je iemand tegen komt en er dan een immense hoeveelheid wederzijdse liefde/houden van is die nooit over zal gaan, niet echt. Misschien niet meteen, maar dat dat in ieder geval kan ontstaan weet je wel? En ik denk ook wel dat mocht die persoon sterven, dat er dan mogelijkheid is dat dat nog een keer gebeurd, dat er nog iemand is waar je zoveel van kan houden, bijvoorbeeld. Dus inderdaad dat je niet gebonden bent aan 1 persoon of zo, maar toch dat iemand wel je ware liefde kan worden/zijn. Maar waarschijnlijk blijf ik toch voor eeuwig alleen zwijmelen bij Disney films en fanfics en zo. Lang leven katten :')


    Happy Birthday my Potter!

    Ik geloof in meerdere ware liefdes en misschien kom ik er een van tegen in m'n leven. Alleen ik heb nu geen zin in liefde in de zin van een vriendje.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2016 - 16:42 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Silvera schreef:
    Een paar jaar terug geloofde ik niet in ware liefde, maar wel in soulmates. In eerdere relaties had ik nooit het idee mijn 'ware liefde' gevonden te hebben, omdat ik relaties altijd zat werd na een aantal maanden. Ik had een relatie met mijn ex voor ongeveer twee jaar, maar dat is ook doodgebloed omdat we te veel van elkaar verschilden en ik de klik eigenlijk nooit echt gevoeld had. Hij was er wel van overtuigd dat ik zijn ware liefde was, maar ach. Ik geloof dat mijn huidige vriend nog wel eens mijn ware liefde kan zijn. En als hij dat niet is, dan is hij mijn soulmate wel. Toen we elkaar voor de eerste keer ontmoetten twee jaar geleden, was het bijna letterlijk liefde op het eerste gezicht; ik kon simpelweg niet geloven dat er iemand was met zo'n bijzondere energie. Dat was het, zijn energie, waardoor ik aangetrokken werd tot hem. In de afgelopen twee jaar hebben we letterlijk maar één keer écht ruzie gehad, maar geen van beiden hebben we ooit de neiging gehad om het uit te maken. We voelen elkaar altijd aan door onze hooggevoeligheid en hebben een onbreekbare band met elkaar. Ondanks dat ik voor hem veel relaties heb gehad, heb ik nooit echt van iemand gehouden zoals ik van hem doe. Het is erg apart om uit te leggen, en die definitie is voor iedereen natuurlijk anders. Maar ik geloof dat ware liefde betekent dat je elkaar aanvoelt en respecteert. Zo iemand waarvan je denkt van 'Hey, ik zie jou een prominente plek hebben in mijn toekomst'. Kots, kots, cliché, cliché.

    Waarom geloof je in soulmates dan? Mooi verhaal, ik wil ook ooit zo'n relatie hebben, hehehe.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik geloof het pas als ik het heb gevonden.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Nee, ik geloof niet in de ware liefde. Persoonlijk vind ik het zo'n cliché. Veel mensen hebben hoge verwachtingen ten aanzien van de liefde en denken al snel dat iemand de "ware," is.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik geloof er 100% in. Ik snap niet waarom het niet zou bestaan eerlijk gezegd.


    I wanna be a wizard!

    Khal schreef:
    Ik geloof wel dat iemand op een bepaald moment je ware kan zijn [...] en het is ook niet gebonden aan 1 persoon.

    Ik heb nog niet veel ervaring op dit gebied, dus kan me er ook niet echt over uitspreken. Al mijn kennis komt uit romans, en dat is niet een goede basis geloof ik hahah.
    Maar, als 20-jarige, zonder enige ervaring, begin je toch wel sceptisch te worden ... :').


    soul made of stardust and chaos.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Waarom geloof je in soulmates dan? Mooi verhaal, ik wil ook ooit zo'n relatie hebben, hehehe.

    Ik geloof in soulmates, zowel op een romantisch gebied als vriendschappelijk. Dat komt omdat ik een beetje een zweefteef ben en geloof dat je een connectie kan hebben gehad in een vorig leven. Ik heb bijvoorbeeld iemand leren kennen vorig jaar, een klasgenoot van mijn vriend. Toen we elkaar voor de eerste keer ontmoetten, had ik het gevoel dat ik hem al jaren kende, en datzelfde gevoel had hij bij mij. We voelden ons direct op ons gemak bij elkaar en er was geen moment dat het ongemakkelijk was tussen ons. Hij is dus ook een soulmate van mij, op een vriendschappelijk gevoel, omdat ik dat gevoel nooit bij andere vrienden van mij heb gehad. Misschien komt het omdat ik gewoon niet snel banden creëer met mensen, dat zou waarschijnlijk de wetenschappelijke redenatie zijn, maar ik denk dat we elkaar kennen uit een voorgaand leven, of dat onze zielen aan elkaar verbonden zijn.

    And don't worry, op een dag zul je waarschijnlijk ook wel iemand tegenkomen met wie jij een bijzondere band hebt, je moet er alleen niet naar op zoek gaan. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Eledhel schreef:
    Hoihoi,
    Naar aanleiding van een ander topic dat over "de ware liefde vinden" ging, vraag ik me eigenlijk iets af. Geloven jullie in de ware liefde? En zo ja, is er maar een ware liefde of kunnen dit meerdere personen zijn? En hoe stellen jullie je het vinden van de ware liefde voor?
    Of, als je er niet in gelooft, waarom niet? Hoe denk je dat het idee van een ware liefde is ontstaan?

    Gewoon uit nieuwsgierigheid, hehe. Ikzelf geloof namelijk niet in ware liefde en ik ben wel benieuwd naar jullie argumenten.

    Ik neem aan dat je mijn topic bedoelt hahaha. Ikzelf geloof er niet echt in, mensen vertellen mij alleen dat het wel bestaat en ik moet niet zo beïnvloedbaar zijn xD


    Try to trust people who support you in hard times. Because you can't trust others. –– Me.