• Hoihoi,
    Naar aanleiding van een ander topic dat over "de ware liefde vinden" ging, vraag ik me eigenlijk iets af. Geloven jullie in de ware liefde? En zo ja, is er maar een ware liefde of kunnen dit meerdere personen zijn? En hoe stellen jullie je het vinden van de ware liefde voor?
    Of, als je er niet in gelooft, waarom niet? Hoe denk je dat het idee van een ware liefde is ontstaan?

    Gewoon uit nieuwsgierigheid, hehe. Ikzelf geloof namelijk niet in ware liefde en ik ben wel benieuwd naar jullie argumenten.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik geloof niet dat ik in ware liefde geloof (want wat is nu de definitie van ware liefde?), maar ik geloof meer in zielsverwanten (soulmates).
    Mensen (maar eventueel ook dieren) waarmee je een sterkere band hebt dan anderen (of dit nu puur en alleen vriendschap of een romantische relatie is), aangezien ik geloof dat soulmates elkaars paden eerder hebben gekruist in vorige levens.

    EDIT: wow, ik zie nu pas hoe erg mijn berichtje op dat van Silvera lijkt. x'D

    [ bericht aangepast op 24 juni 2016 - 17:56 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik denk niet dat iemand meteen je ware liefde is nee, maar ik denk wel dat iemand het kan worden tijdens een relatie. Klink misschien raar haha.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Pjeter schreef:
    (...)
    Ik neem aan dat je mijn topic bedoelt hahaha. Ikzelf geloof er niet echt in, mensen vertellen mij alleen dat het wel bestaat en ik moet niet zo beïnvloedbaar zijn xD

    Haha, ja. Dat zette mij aan het denken, omdat het echt lijkt alsof zoveel mensen erin geloven. Maar dan vraag ik me af, hoe dan :'D Is er enig bewijs dat er een ware liefde is ofzo... idk.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ja, ik geloof er een. Waar ik niet in geloof is polygamie, maar dat is ook hoogstwaarschijnlijk zo omdat het gewoonweg tegen mijn principes ingaat :W


    26 - 02 - '16

    Iracebeth schreef:
    Ja, ik geloof er een. Waar ik niet in geloof is polygamie, maar dat is ook hoogstwaarschijnlijk zo omdat het gewoonweg tegen mijn principes ingaat :W

    Waarom geloof je dan niet in polygamie? Denk je dat een mens niet voor meer dan een persoon romantische gevoelens kan hebben?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Waarom geloof je dan niet in polygamie? Denk je dat een mens niet voor meer dan een persoon romantische gevoelens kan hebben?


    Ik geloof niet dat je als mens van twee mensen onvoorwaardelijk kan houden. To be honest heb ik ook niet zo'n zin om deze discussie aan te gaan. Liefde is niet iets over feitjes, het is gevoel en een kwestie van hoe je over iets denkt. Dat is voor een ieder anders, dus er is geen goed of fout. Voor mij kan polygamie gewoon niet, ik zou het zelf niet mee kunnen leven.


    26 - 02 - '16

    Ik vind het erg dat mensen niet geloven in liefde en daarom bereid zijn voor minder te settelen dan liefde en zich daar eventueel later ongelukkig door te voelen. Mijn ouders voelen echte liefde voor elkaar en ik zie het bij nog koppels om me heen. Natuurlijk bestaat het en zolang je dat gevoel niet voor iemand hebt, wachten in plaats van je aan de verkeerde te binden.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik weet eigenlijk niet of ik in ware liefde geloof en als, dan ieder geval ook niet dat er maar één ware liefde is, maar misschien wel maar een die zich op het juiste moment aandient of zich in jouw omgeving bevindt. Ik geloof wel dat je een onvoorwaardelijke liefde voor iemand kan voelen. Daarnaast geloof ik ook in liefde op het eerste gezicht, omdat dat mij eens gebeurd is. Die jongen was echter absoluut niet "de ware" en dat hoeft ook niet per se samen te gaan. Ik kan me het eerste moment waarop ik mijn huidige vriendje zag niet eens herinneren (en vice versa), zo weinig impressie heeft dat toen gemaakt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Misschien niet voor iedereen, maar zeker wel voor bepaalde mensen.

    Enkele weken geleden is mijn oudste zus getrouwd en als ik zie hoeveel zijn en haar vriend(nu man dus) hebben doorgemaakt en hoe ontzettend veel ze van elkaar houden geloof ik wel in ware liefde en ik hoop dat ik ooit het geluk heb om ware liefde te ervaren .


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Het eerste wat ik dacht toen ik je titel zag: bestaat niet.
    Maar, nee, ik heb eigenlijk geen idee. Ben nog nooit verliefd geweest, dus ach, wie weet. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik geloof niet dat ik voorbestemd ben voor slechts één persoon. Ik denk en hoop dat ik eigenlijk met meerdere mensen heel gelukkig kan worden.


    I am an idiot, I move.

    Liefde is voor mij een groot begrip. Je kan liefde in alles vinden. Familie, vriendschap, romantisch. Met ware liefde is dat ook. Ik denk niet dat iemand uitgerekend de ware voor je kan zijn, maar wel voor je kan worden.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2016 - 22:32 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik geloof dat ware liefde wel bestaat! Dat gevoel heb ik nu al twee jaar met mijn vriend. Dat voel ik doordat ik altijd mezelf bij hem kan zijn, niets raar is en wij samen kunnen lachen en huilen. We kunnen eerlijk tegen elkaar zijn, zonder dat daar problemen over ontstaan en we kunnen elkaar vertrouwen. Al toen ik hem ontmoette had ik dat gevoel en doordat er in mijn verleden wat dingen zijn gebeurd, heb ik dat gevoel nooit echt bij andere mensen, maar bij hem dus wel. We zijn elkaars geliefde, beste vrienden en soulmates. Met hem wil ik heel oud worden en ik weet zeker dat dat ook gaat gebeuren!
    Ik geloof alleen niet dat ware liefde aan één persoon gebonden is, maar ik denk ook niet dat je het bij iedereen kan tegenkomen. Zelf denk ik dat er maar een paar mensen op de wereld zijn bij wie je dat gevoel echt kunt hebben, omdat er zo veel verschillende mensen zijn en ook lang niet iedereen bij je past, zowel qua uiterlijk als innerlijk. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je vanaf het begin al een goed gevoel en een klik met elkaar hebt, dat je je fysiek en metaal tot elkaar aangetrokken voelt en dat je een band met elkaar opbouwt.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik weet niet zo goed wat ik erin geloof. Mijn moeder bijvoorbeeld, heeft nooit van daten gehouden. Ze deed er ook nooit haar best voor en hield er ook echt niet. Tot haar 22 had ze nooit een vriendje gehad, en toen kwam mijn vader opdagen. Ze waren opslag verliefd op elkaar en zijn na een paar jaar getrouwd. Nu nog steeds zijn ze bij elkaar.
    Op dit gebied lijk ik erg op mijn moeder. Ik houd ook niet van daten en ben te voorzichtig, dus als ik dit hierboven lees, dan denk ik toch: ja, dan geloof ik wel in de ware liefde. Je merkt vanzelf wel wie dat is. Ik geloof dat je lichaam uiteindelijk wel voelt dat die persoon interessant is voor jou en niet omdat je die persoon toevallig knap vind ofzo. Ik ben 21 en nog steeds single, laat die ware liefde maar bestaan hoor ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Als de ware liefde wilt zeggen dat er één ware is voor jou, dan geloof ik er niet. Ik denk dat je met meerdere personen gelukkig kunt zijn en dat er niet een soort magisch verbond is met één persoon.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.