• NEW YORK ACADEMY FOR PERFORMING ARTS

    Competitie, passie, oorlog, kunst en lust. Welkom op de Academy.
    Theatre, Dance & Music
    Theatre
    Last year's performance: Phantom of The Opera | Voorbeeld optreden
    This year's performance: Grease; The Musical | Voorbeeld optreden
    Zingen, dans en acteren; dat is waar de basis van het theater ligt. Het is een verzamelnaam voor kunstvormen waarbij acteurs levendige voorstellen aan het publiek tonen. Dans valt hieronder, maar wordt als aparte afdeling gezien door het schoolbestuur. Voorbeelden van theater zijn: cabaret, circustheater, drama, improvisatietheater, klucht, komedie, melodrama, musical, opera (& operette) en toneel. Vorig jaar was het eindoptreden de productie Phantom of The Opera, in de vorm van een opera/drama uitgebracht door de studenten. Dit jaar is er gekozen voor een pure musical, in de vorm van Grease. Gebaseerd op het leven in de jaren 50. Wie zullen de rollen van Danny Zuko en Sandy Olsson Kattan bemachtigen? Vorig jaar ging de felbegeerde rol van Christine in PoTO naar een internationale studente uit Frankrijk. Maar ook dit jaar, zal het vechten worden voor de hoofdrollen.
    (Audities musical beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Dance
    Last year's performance: The Swan Lake (nadruk ballet/klassiek) | Voorbeeld optreden
    This year's performance: A Night of Dance (verschillende stijlen) | Voorbeeld optreden
    Dans (van het Franse danse) is een sport, kunstvorm of een sociaal gebeuren dat meestal op beweging duidt van het lichaam, vaak in combinatie met muziek. Het wordt gebruikt als een vorm van emotionele expressie, sociale interactie of in een spirituele of uitvoerende vorm. Non-verbale communicatie staat dus centraal. Allerlei soorten dans worden op de Academy gegeven, maar de populairste is klassiek ballet. Naast solodansen kunnen mensen natuurlijk in paren dansen. Leerlingen krijgen veel ondersteuning en leren, naast dansen, ook kostuums maken en zichzelf te presenteren. Voorbeelden van dans die worden aangeboden zijn: Acrobatische rock-'n-roll (onder showdansen), ballet, breakdance, buikdansen, flamenco, freestyle, hip hop, salsa en tapdansen.
    (Audities dans beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Music
    Last year's performance: Optreden met een orkest (klassiek) | | Voorbeeld optreden
    This year's performance: A Night of Music (verschillende stijlen) | Voorbeeld optreden
    De afdeling muziek draait vooral om instrumenten, zang valt namelijk op de Academy onder theater. Kinderen bij muziek zijn dus zeer getalenteerd van het spelen van een instrument. Naast normale lessen kunnen zij kiezen voor orkesttraining (bij bijv. trombone) of voor bandtraining (waar meer pop-instrumenten worden gebruikt). Muziek is het minst competitief aangezien de kinderen allemaal hun moment krijgen, maar het kan soms wel vechten zijn voor de solo.
    (Audities muziek beginnen in RPG, ná introductieweek)

    Leerlingen
    STOP VROUWEN & THEATER
    Naam — Leeftijd — FC — Q — Pagina
    Theatre
    Juniors
    • Nina Sarita Wendell — 16 — Charlotte S. McKee — Anticyclone — 1.2
    • Bart Ruben Cornelissen — 16 — Colton Haynes — Panix — 1.4 (int.)
    •
    •
    Seniors
    • Amaryllis Regina Sanchez — 17 — Zoe Aggeliki — Camhanaich — 1.2
    • Julian Harrison — 17 — Logan Lerman — SphinxX — 1.4
    • Gereserveerd voor ANTI
    • Eldan Dean Caiden — 17 — Khylin Rhambo — Aemilin — 1.4

    Dance
    Juniors
    • Gereserveerd voor _patch (int.)
    • Gereserveerd voor _AnneFleur_
    • Gereserveerd voor shairell
    •
    Seniors
    • Gereserveerd voor CharliePuth
    •
    • Naam — Leeftijd — Bryden Jenkins — Poshlost — Pagina
    •

    Music
    Juniors
    • Gereserveerd voor XY
    • Cari Easton — 16 — Maisie Williams — Gibigianna — 1.1
    •
    •
    Seniors
    • Gereserveerd voor SpinxX
    • Charlotte Benneth— 17 — Lisa Marie — Sempre — 1.2
    • Gereserveerd voor shairell
    •

    TOPICS
    • rollentopic
    • [url=]speeltopic[/url]


    HUIZING
    De huizing van de leerlingen wordt door het NYAFPA geregeld, de school huurt van het schoolgeld een deel van een gebouw af. Mede hierdoor is het schoolgeld voor de leerlingen hoger dan gemiddeld. De kinderen delen met zijn vieren een kamer, gebaseerd op leeftijd. Ook zijn de kamers unisex, heren en dames zitten dus samen op een kamer. Het gebouw dat deels gehuurd wordt ligt zo een drie minuten lopen van de Academy af. Aan het begin van het jaar, in de introductieweek, worden de kamergenoten bekend gemaakt.
    Kamerindeling
    tekst

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 14:55 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    1965 schreef:
    (...)
    Misschien dat ze samen weleens naar muziek luisteren? Of dat Blake hem basgitaar leert spelen?


    Ik vind het goed ^^


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    Poshlost, dat met Eldan is goed, maar zo heel bijzonder is het niet dus ik denk niet dat we daar verder bij stil hoeven te staan hahaha :')
    ik ga vanavond een lijstje van Eldan proberen te maken, anders morgenochtend (:


    take risks

    @poshlost
    Voor Emma helemaal prima :)

    @charlieputh
    Ik zal morgen even kijken vandaag lukt niet meer :)


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    [Aemilin > DSprayberry]


    take risks

    INDRUKKENLIJSTJE VAN EMMA

    Cari~ later in het topic
    Charlie~ Ze zal het meisje anders aankijken maar dit komt in grote lijnen ook doordat het duidelijk is dat Charlie niet zoveel met Emma te maken wil hebben en dus hoeft Emma dat ook niet zo nodig met Charlie.
    Nina~ Emma en Nina hebben samen spaans en ik denk dat Emma het wel goed met Nina zou kunnen vinden dus misschien gewoon vrienden?
    Amaryllis~ Emma kan het hoogst waarschijnlijk goed met het meisje vinden omdat ze wel een beetje hetzelfde karakter hebben. Dus ze zouden gewoon vrienden kunnen zijn ik kan niks meer verzinnen, heb jij betere ideeën?
    Dakota~ Emma en Dakota volgen veel dezelfde vakken, echter is het meisje niet een vriendin van Emma. Ze heeft bij Dakota erg het gevoel dat ze Emma’s beste vriend wil afpakken waardoor ze nogal vijandig tegen het meisje doet.
    Ash~Best boy friend, Emma kan het heel goed met Ash vinden en met iedereen op Academie kan ze het met hem toch wel het beste vinden
    Eldan~Roommate, Emma zal het denken wel goed met deze jongen kunnen vinden en maar goed ook want ze brengt natuurlijk veel tijd met hem door omdat ze samen op een kamer zitten. Hierdoor zijn ze vrienden geworden
    Eleanora~ In het eerste opzicht zal Emma haar misschien een beetje mijden omdat ze niet zo van stiltes houdt maar naarmate ze het meisje beter leert kennen zal ze met het meisje mee gaan dromen over van alles en nog wat. Emma zal samen met Ella proberen de dromen na te komen en ik denk dat ze dan erg goede vriendinnen zouden kunnen worden.
    Julian~ Ik denk dat Emma zou proberen om achter dat schild van hem te komen. En hem proberen te zien hoe hij echt is, de kans dat hij dit toelaat is echter klein. Ook omdat hij niet van rijke mensen houdt en Emma een behoorlijke erfenis op haar naam heeft staan. Toch zal ze de jongen altijd in zijn waarde laten en hem niet volledig gaan negeren, maar gewoon doen zoals ze tegen iedereen doet.
    Bart~ Emma zal hem zijn ding laten doen en zich er niet te veel mee proberen te bemoeien. Zijn agressieve karakter zal haar een beetje doen afschrikken, maar omdat hij nogal snel gekwetst is zal ze hem toch ook te hulp staan wanneer nodig is. Voor alle andere keren zorgt ze liever dat er een dikke meter tussen hen blijft, tenzij dit in de loop van het jaar anders wordt.
    Scelfleah~ Emma zal sowieso moeite hebben met haar naam, aangezien ze ook niet uit Amerika komt is haar uitspraak al bagger vergleken met die van de Amerikanen. Misschien is het meisje iets te stil voor Emma en zal Emma dus niet heel snel op haar afstappen, dit kan tijdens het schooljaar nog veranderen natuurlijk.
    Blake~ Ook ik heb niet echt ideeën misschien dat ze gewoon af en toe een babbeltje maken en dat hij Emma soms een beetje de verkeerde kant op trekt door haar een sigaret of joint of zoiets aan te bieden. Die Emma dan ook aanpakt.
    Luc~ ik weet niet echt wat, heb jij ideeën
    Harper~feestjes


    Dikgedrukte zijn de relaties die zeker zijn :)

    [ bericht aangepast op 14 juli 2016 - 14:30 ]


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Emma en Eldan kunnen elkaar denk ik wel gewoon goed kennen via de kamer, dat ze elkaar daar met het intrekken hebben ontmoet en sindsdien vrieden zijn?


    take risks

    Ik vind Ella & Emma goed ^^


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Luc - Luc en Julian zijn vrienden, maar niet de beste vrienden. Ze gaan wel vaak met elkaar om en je kunt ze makkelijk vrienden noemen hoewel Luc zich wel aan Jule kan gaan irriteren.


    Bart - Bart is een mede rebel, dus ook iemand die heel erg goed met Julian om kan gaan. Ze zijn daarom ook hele goede vrienden van elkaar.


    Charlie - Julian en Charlie zijn hele goede vrienden van elkaar. Al sinds de eerste keer dat ze met elkaar gesproken hebben, was er al een klik tussen deze twee en ze zetten samen de school op z'n kop.

    Blake - Blake en Julian zijn ook wel goede vrienden. Omdat Jule naast Theater ook muziek erg leuk vind, luisteren ze vaak samen aar muziek en leert Blake hem af en toe om met een basgitaar te spelen.


    Amaryllis - Amaryllis is een van de beste vrienden van Julian. Ze Is ook een van de weinigen die langs Jules schild heen kan komen. Om deze reden kan Jule het niet laten om een kleine crush voor zijn beste vriendin te voelen, maar denkt er vrij weinig aan omdat hij de gevoel heeft dat ze er niet hetzelfde over denkt en wilt liever deze vriendschap niet verpesten.

    Emma - tba




    Julian heeft nu alleen maar goede vrienden. Wilt iemand nog een negatieve relatie met hem? C':


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    INDRUKKENLIJSTJE ELDAN DEAN CAIDEN


    Cari Easton: Cari en Eldan zitten niet in dezelfde kamer en ook niet in dezelfde afdeling, zo kennen ze elkaar dus niet. Ik denk dat Cari ook iets te verlegen is voor Eldan. Ze kennen elkaar denk ik gewoon niet, of vaag bij naam, hahah.

    Charlotte Benneth: Wat ook in jouw lijstje stond: Ik denk dat ze niet echt elkaars aandacht zullen grijpen maar dat ze elkaar wel gewoon kennen. Niks bijzonders, zegmaar.

    Nina Sarita Wendell
    : Nina heeft Eldan ontmoet bij de snackbar waar Eldan werkt voordat ze aan school waren begonnen. Hier hebben ze even gepraat en zo een vriendschap opgebouwd. Ze zitten beide bij theater, dus misschien dat ze elkaar daar dan ook nog regelmatig tegenkomen? (ookal is Nina junior en Eldan senior)

    Amaryllis Regina Sanchez: #Amareldan, beste kill

    Dakota Adelle Volturi: Hmm, niet echt Eldans type. Ook is ze junior en zit ze in een andere afdeling. Ik denk niet dat ze elkaar kennen.

    Ash Jonathan Wakefield: Ash is voor Eldan denk ik iets te lijp ofzo, met tattoos, roken, gothic, nors. Dat best niet echt bij Eldan, aangezien Eldan precies het tegenovergestelde is. Ik denk dat Eldan eerder haat dan liefde aan hem vertoont.

    Emma Madison Williams: Emma en Eldan zijn roommates en hierdoor vrienden geworden, ze brengen daardoor ook redelijk wat tijd door samen. Ook lijken ze qua karakter wel redelijk op elkaar, maybe dat samen veel lachen enzo?

    Eleanora Mae Kinsley: Ik heb geen flauw idee, ze lijken qua karakter wel op elkaar, maar dit kan juist ook botsen. En ik weet ook niet waarvan ze elkaar moeten kennen. Weet jij wat?

    Julian Harrison: Hmm, ik denk niet dat ze echt goed bij elkaar passen. Ook al is Julian geen slecht persoon, Eldan zal zijn arrogantie zeker niet waarderen. Wel zijn ze beiden seniors in theatre. Misschien dat ze elkaar niet mogen, maar elkaar dus wel veel tegen komen?

    Bart Ruben Cornelissen: Bart en Eldan zijn vrienden en kennen elkaar via theatre. Eldan is ook redelijk geïnteresseerd in andere landen dus vind het ook zeker leuk dat Bart uit Nederland komt. Verdere ideeën, wat ze vaak samen doen, geen idee. Weet jij wat?

    Scelfleah Scarlett Lewis: Aangezien ze erg op zichzelf is en zo min mogelijk contact met mensen wil, zal Eldan niet snel naar haar toegaan.

    Harper Jules Hastings: Eldan vindt Harper wel aardig, maar buiten de liefde voor groen hebben ze niet zoveel gelijkenissen. Ze vinden elkaar wel aardig, maar spreken niet echt met elkaar.

    Samuel Daniel Watson: Ik zie wel overeenkomsten, dat ze vrienden kunnen worden, maar aan de andere kant juist weer niet. Jij ideeën?

    Blake Martínez: Misschien dat ze elkaar ergens toevallig in de school hebben ontmoet, i have no idea. Eldan zal geen hekel aan Blake hebben, maar ook niet echt contact zoeken met hem.

    Luc Tobias Jenssons
    : Luc en Eldan zijn erg goede vrienden geworden omdat ze samen op de eerste schooldag waren verdwaald in de school. Ze vatten dit beiden erg grappig op en zo is hun vriendschap ontstaan.

    vetgedrukt is zeker


    ik ben geen held in het verzinnen van relaties, dus als iemand een beter idee heeft dan wat hier staat, helemaal top :')

    [ bericht aangepast op 15 juli 2016 - 10:09 ]


    take risks

    Ik wil deze binnenkort openen, maar dan wil ik wel weten wat het best voor jullie uitkomt. Vanmiddag (tussen 14:00 & 15:00), vanavond (tussen 20:00 & 22:00), morgen of zondag.

    - Ik zal straks nog even alle rollen bekijken. Daarnaast wil ik nog zeggen dat er géén feestjes gegeven worden door leerlingen, het is immers een strenge academie. De school (in de RPG dus) zullen er wel schoolfeesten gegeven worden, zoals een gala en themafeest.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2016 - 11:09 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    @DSprayberry helemaal prima en dan lachen ze gewoon samen de hele avond door (;
    @Camhanaich Mag je wel buiten de school om naar wat clubs toe, aangezien vele wel van een feestje houden


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    _patch schreef:
    @DSprayberry helemaal prima en dan lachen ze gewoon samen de hele avond door (;
    @Camhanaich Mag je wel buiten de school om naar wat clubs toe, aangezien vele wel van een feestje houden

    Aangezien deze RPG gebaseerd is op de school en de uitvoerende kunsten, nee. Daarnaast worden er dingen georganiseerd op school. In principe kunnen mensen wel op school gezellig lunchen enzovoort, maar naar feesten gaan zal niet geaccepteerd worden. In de vakantie kan het wel, maar niet in de normale schoolweken. De leerlingen zijn immers druk met hun audities en huiswerk.


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Camhanaich schreef:
    (...)
    Aangezien deze RPG gebaseerd is op de school en de uitvoerende kunsten, nee. Daarnaast worden er dingen georganiseerd op school. In principe kunnen mensen wel op school gezellig lunchen enzovoort, maar naar feesten gaan zal niet geaccepteerd worden. In de vakantie kan het wel, maar niet in de normale schoolweken. De leerlingen zijn immers druk met hun audities en huiswerk.


    Maar dat is toch niet realistisch? Hoe gaan ze leerlingen (zoals Charlie) tegenhouden? Ik bedoel als ze willen lukt het echt wel om er tussenuit te sneaken?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    CharliePuth - JetBlackHeart


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ik heb geen voorkeur voor wanneer je het speeltopic gaat openen. c:


    Life is not an mp3, where you can play what you want but life is a radio, where you have to enjoy whats' being played.