• BLOODLINKED


    Salem, Massachusetts — USA. 2016.


































          De plek die voor altijd en eeuwig bekend zal staan om zijn heksenverhalen; waar menigeen aan de brandstapel heeft gestaan en altijd een aparte sfeer zal hangen. Anno 2016 heeft het echter meer weg van een landelijk dorpje, waar buurt BBQ's worden georganiseerd en kinderen zorgeloos met elkaar op straat spelen. Dat is niet geheel zonder goede reden. Ondanks het gebrek aan geloof in de heksen uit de vele mythen — hebben zij wel degelijk bestaan. Sterker nog; ze zijn nooit weggegaan. In strict geheim hebben zij hun stad een groot plezier gedaan. Heksen zijn namelijk nooit de enige bovennatuurlijke bewoners van Salem geweest. Al jaar en dag delen zij hun bijzondere grond met vampiers. Niet geheel vrijwillig, altijd in een zekere koude oorlog. Wanneer vampiers de mensen wakker dreigen te schudden uit hun blinde werkelijkheid door een spoor van moorden en verdwijningen achter te laten, komt de emmer langzaam vol te lopen. Hun razernij neemt pas drastische vormen aan wanneer één van hen wordt verscheurd onder de bloeddorst van deze onsterfelijke wezens. De maat is vol, de verdragen onherroepelijk bevuild en hun wraak is zoet. Een lot erger dan de dood, pijnlijker dan hun eeuwige dorst en onontkoombaar beloofd de heksencirkel hen.
          De enige manier waarop de vampiers hun vrijheid kunnen terugwinnen, is door de strijd aan te gaan met hun instinct.


          —— PLOT
    ‘‘ Punishment is the only way to learn. To truly remorse yourself from the wrong you did. ’’

    De belofte, of beter gezegd de aankondiging van hun straf, laat niet lang op zich wachten. De heksen zijn niet sterk genoeg om zomaar iedere vampier die hen niet zint te vermoorden. Dat is dan ook de reden waarom de vampiers niet direct bang zijn voor hun toorn. Zij beseffen zich echter al snel genoeg dat er iets ergers bestaat dan een definitief einde.
          De heksen buigen hun eigen regels — zo boos zijn ze — door mensen te betrekken in hun plannen. Voor iedere vampier binnen Salem, vinden ze een willekeurig mens. Iemand die gezond is, vitaal; veel mooie jaren te leven. Het kost hen een overgrote prijs om de magie te gebruiken die ze nodig hebben om de mensen aan de vampiers te linken. Ze willen niet alleen een band in bloed — maar een connectie die twee levens in elkaar verbind. De heksen willen niet alleen een einde aan het bloedvergiet in Salem; maar een makkelijke manier om de vampiers naar hun wil te buigen. Een vampier is moeilijk te verwonden, laat staan vermoorden. Een mens daarentegen?
          De vampiers realiseren zich pas hoezeer ze in de problemen zitten, wanneer het kwaad al is geschiet.


          —— BLOEDLINKEN

    ‘‘ When there is one, the other isn't far behind. ’’

    Hij is niet zichtbaar; enkel voelbaar. Het betekent dat de twee personen nooit ver uit elkaar kunnen zijn. Enkele meters, wellicht, voor het pijn gaat doen. Een niet al te plezierig gevoel dat te vergelijken is met een hand die je ingewanden naar buiten probeert te trekken. Hoe verder weg, hoe gevaarlijker het wordt. In de eerste instantie voor het mens, die een stuk kwetsbaarder is en bloed op kan hoesten of buiten bewustzijn raken. Voor de vampier is het vooral mentaal, hetzelfde gevoel; maar dan mentaal. Buiten afstand, deelt de link ook een hoop. Emoties, dromen, dorst. Volledig door elkaar. Het is voor vampiers alles behalve plezierig, daar ze altijd in verleiding staan met bloed. Daarbuiten is de uiteindelijke straf van de heksen dat het mens ouder wordt en de kans heeft ten alle tijden te sterven (door hun toedoen, of natuurlijke). En als de mens overlijdt? Dan zal de vampier daar niet alleen alles van voelen, maar door de andere kant van de link te verliezen zelf van binnenuit wegkwijnen.
    * Vampiers kunnen Salem niet verlaten, en de mensen automatisch ook niet. Voornamelijk zodat de heksen hen in de buurt kunnen houden.
    Ze willen deze bloedlinken als waarschuwing laten gelden voor iedere vampier die voet zet op hun grond, en daarbuiten.


          —— WITCHES

    ‘‘ Justice is served. ’’

    Heksen zijn altijd vrouwen.

    — Uiterlijk
    Qua uiterlijk zien heksen er uit als mensen. Ze hebben flaws, beperkingen, zijn van vlees en bloed. Heksen zijn (vanuit menselijk oogpunt) niet te onderscheiden. Wél helen ze iets sneller van hun verwondingen, en zijn ze zelden ziek.

    — Magie
    Heksen worden geboren met hun magie. De sterkste heksen komen voort uit lijnen waarin moeder x oma x so on heksenbloed hadden. Toch wil het ook wel eens een paar generaties overslaan. Magie is onvoorspelbaar; dus ook in welke mate het zich uit. Om magie onder controle te krijgen, en er daadwerkelijk iets mee te doen is de ondersteuning van grimoires (spreukenboeken) nodig. Voor de meeste spreuken zijn ingrediënten nodig. Oppervlakkige handelingen (vuur opwekken, een raam sluiten) is enkel focus nodig. Magie kan net zo makkelijk weggaan als het gekomen is. Wanneer je het te vaak, of te veel gebruikt of te ver pusht kan het verdwijnen. Dit is dan ook waarom magie vaak wordt gebundeld. Dit doen heksen door spreuken samen te verzorgen en het niet te gebruiken voor onnodig, alledaags gebruik.

    — Heksen > Vampiers
    Er is altijd zekere haat geweest onder de heksen tegenover vampiers. Waar zij voor natuur en menselijkheid staan, is het andere kamp onsterfelijk en moordend. Na het opzetten van de bloedlinken, hebben de heksen echter voor het eerst in jaren de touwtjes in handen. En hier nemen zij gretig gebruik van. Er is geen compassie voor de vampiers, en de mensen die ze ervoor ‘‘gebruiken’’ is ook niet al te groot. Heksenbloed heeft totaal geen aantrekkingskracht op vampiers.


          —— VAMPIRES
    ‘‘ There is nothing I crave more than your blood. And the moment I take it, I lose. ’’

    — Uiterlijk
    Vampiers zijn aantrekkelijk, staan bekend om hun complexe en tegelijkertijd adembenemende uiterlijkheden. Ze stralen iets uit wat tegelijkertijd gevaar en verlangen oproept. Ook zijn ze sneller en sterker dan mensen en heksen. Ze verouderen niet, en lichamelijke pijn ervaren ze in principe ook niet. Hun temperatuur wordt bepaald door de omgeving, of welke klederdracht ze verkiezen. Eten en drinken smaakt hen niet, maar ze zouden het kunnen proberen om menselijk over te komen. Niet dat het verder iets toevoegt.
    Vampiers kunnen enkel gemaakt worden door te worden gebeten. De gedachte dat ze hun menselijke wederhelft gewoonweg kunnen bijten om te veranderen gaat niet op; dat is een vorm van het breken van de band (de mens moet immers eerst dood) en zou dus geen goede oplossing zijn.

    — Gedrag
    De meeste vampiers hebben in enige mate controle over hun bloeddorst. Dat betekent niet dat ze lang zonder kunnen. Mensenbloed is vrijwel het enige dat hen kan indammen. Toch zullen ze roekelozer en hardvochtiger worden wanneer ze niet drinken. Hoe langer zonder, hoe gevaarlijker ze worden. Toch zijn ze stuk voor stuk niet echt zachtaardig. Door hun link met een mens worden ze zwaar beproeft. Iets dat niet makkelijk is, en waarin nog van alles fout gaat.
    Het feit dat toegeven aan hun instinct, nog meer terug gelinkte pijn betekent — zorgt voor grote frustraties.

    — Vampiers > Heksen
    Vampiers haten heksen. Misschien nog wel meer dan mensen. Maar hun wraak plaatst het in een kwetsbare hoek die ze nog nooit hebben gezien. Hierdoor hebben de heksen een troef in handen. Dat broeit enige angst onder de vampiers. Ze moeten niet alleen een oplossing vinden voor hun ''probleem'', zoals de link ook wel wordt genoemd, maar tegelijkertijd klaar zijn voor hun spelletjes.


          —— RULES
    • De huisregels Quizlet, obviously.
    • Geen ruzie OOC.
    • Reserveringen binnen 48 invullen svp.
    • 16+ / 18+ toegestaan mits waarschuwing boven de posts.
    • Ik heb vrij veel tijd in het verhaal gestoken, het zou dus heel lief zijn als je alles doorleest en eventuele vragen stelt.
    • Als je op vakantie gaat, is het fijn om dat door te geven.
    • Geef naamsveranderingen door in het topic.
    • De bloedlinken worden pas gekozen wanneer alle rollen gemaakt zijn. Dit, om directe ORPG te voorkomen.


          —— LIST
    Rol: Heks / Mens / Vampier en eventuele toelichting.
    Volledige naam:
    Bijnaam: (Eventueel.)
    Leeftijd: (Voor vampiers graag ook de echte leeftijd)
    Persoonlijkheid:
    Uiterlijk:
    Achtergrond:
    Relaties: (Niet te ver uitdiepen. Zo kan er in de RPG zelf ook nog het een en ander ontwikkeld worden.)
    Extra:


          —— ROLES
    — HEKSEN
    • Solange Paci | Wampus | 1.2
    • Neona Sage Tarragon | Daveed | 1.3
    • Magdalene Rochelle Houston | Pukwudgie | 1.9

    — VAMPIERS
    • Silas Weston| Assassin | 1.2
    • Danjiel Caspar Kovac | Raccoon | 1.6
    • [R] AdoreDelano
    • Nathaneal 'Jean' Schröder | Philip | 1.7
    • [R] Pukwudgie

    • Cordelia Doan Sandlin | Canagan | 1.9
    • Rosemary Adelaide Kane | shairell | 1.4
    • [R] Heathens
    • Eunice ‘‘Nic’’ Kinnaird | Chivalry | 1.6
    • [R] PaintedFace

    — MENSEN
    • Ofelia Allicot | Chivalry | 1.2
    • Mei-Ying Kaia Carpenter | Velaris | 1.3
    • Georgina ''Georgie'' Easton | Zubat | 1.6
    • Bostyn Ryleigh Ackerman | Ziegler | 1.6
    • Jolene Barnes | Assassin | 1.8

    • Jonathan ‘Jona’ Christopher Easton | sIoane | 1.9
    • Nikolai Levi Williams | Heathens | 1.9
    • Ford Denman | Daveed | 1.8
    • Julian Harrison | SphinxX | 1.4
    • Allistair Jackson Buckley | Raccoon | 1.8

    [ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 18:00 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ik zou graag een vrouwelijke vampier willen reserveren, en een mannelijk mens — als dat kan ^^

    [ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 21:46 ]


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Ik ga zo aan mijn rol.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 22:53 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ga iedereen erbij zetten. c:


    @ chareill
    Kleine vraag:
    Dus de bloedlinken zijn tussen mensen en vampiers, maar als die gewoon samen Salem uit gaan?

    Vampiers kunnen Salem niet verlaten, en de mensen automatisch ook niet. Voornamelijk zodat de heksen hen in de buurt kunnen houden.

    Stond ook al in de tekst. Maar anders zou het wel heel makkelijk zijn.


    ++
    De stop op menselijke vrouwen is eraf. Nu staat er één op mannelijke vampiers. In principe staan er nog wat menselijke personages open, wat heksen en wat vrouwelijke vampiers.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 23:53 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Wow, zoveel mannelijke vampiers. o.o

    Ik vroeg me af of de vampiers gebeten zijn of geboren? En is er geen invullijstje of kijk ik er gewoon overheen, haha.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Wow, zoveel mannelijke vampiers. o.o

    Ik vroeg me af of de vampiers gebeten zijn of geboren? En is er geen invullijstje of kijk ik er gewoon overheen, haha.


    Ik was net alles aan het nalezen en dacht ook ineens; waar is het lijstje? :')
    Hij staat er nu!

    Dat van die vampiers is een goede vraag. Ik ga voor gebeten. c:
    Zal ik er ook even bijzetten.

    + Ik heb ook direct toegevoegd waarom het niet zou helpen als ze de mens gewoonweg zouden veranderen in een vampier.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2016 - 0:01 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Hoe moet ik de heksen zien? Hebben ze ook eigen krachten (zie serie Charmed, waarnaast ze ook een spreukenboek nodig hebben) of zonder krachten en hebben ze echt die spreukenboek nodig? Straks schrijf ik iets verkeerds en daar wil ik me het liefst van behoeden. Weten de mensen in Salem dat ze dat zijn (is het daar open) of hebben ze net als elkander een baan en houden ze het geheim?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tarrant schreef:
    Hoe moet ik de heksen zien? Hebben ze ook eigen krachten (zie serie Charmed, waarnaast ze ook een spreukenboek nodig hebben) of zonder krachten en hebben ze echt die spreukenboek nodig? Straks schrijf ik iets verkeerds en daar wil ik me het liefst van behoeden. Weten de mensen in Salem dat ze dat zijn (is het daar open) of hebben ze net als elkander een baan en houden ze het geheim?


    Ik heb veel liever vragen dan een rol die ik straks moet afkeuren. c:
    De heksen hier hebben algemene magie; voornamelijk uit spreukboeken. Hij wordt sterker door bundeling met andere heksen, óf door energie uit levende wezens te halen. Although dat wel zware shit is, en niet iedere jongedame dat zo even doet. De heksen die sterker zijn, doordat er bijvoorbeeld veel heksen in de bloedlijn hebben gezeten (moeder x oma x overgrootoma bijvoorbeeld) hebben wel iets van hun eigen. Maar dat wilde ik niet erbij zetten, want anders weet ik straks dat iedere heks speciaal is. :') Maar als je dat zou willen, keur ik dat ook goed. Salem is niet goedgelovig (meer), en natuurlijk zijn er wel mensen die enigszins denken of weten wat zich afspeelt maar nee; het wordt niet rond verteld. Dus in principe hebben ze gewoon een baan, of juist niet. Heksen zijn juist heel erg van het beschermen van wat ze hebben, omdat er niet meer een overvloed is aan hen en magie.

    Hoop dat ik je vragen daarmee beantwoord heb? If not; shout.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Yo.

    Wat is een rol die je heeeeeel graag zou willen? ^^


    help

    Hello Marthe.
    In principe zoek ik nog alles behalve mannelijke vampiers. Have your pick. c:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Chivalry schreef:
    Hello Marthe.
    In principe zoek ik nog alles behalve mannelijke vampiers. Have your pick. c:


    Gosh darn it.

    Een manmensje dan maar. ^^


    help

    Chivalry schreef:
    (...)

    Ik heb veel liever vragen dan een rol die ik straks moet afkeuren. c:
    De heksen hier hebben algemene magie; voornamelijk uit spreukboeken. Hij wordt sterker door bundeling met andere heksen, óf door energie uit levende wezens te halen. Although dat wel zware shit is, en niet iedere jongedame dat zo even doet. De heksen die sterker zijn, doordat er bijvoorbeeld veel heksen in de bloedlijn hebben gezeten (moeder x oma x overgrootoma bijvoorbeeld) hebben wel iets van hun eigen. Maar dat wilde ik niet erbij zetten, want anders weet ik straks dat iedere heks speciaal is. :') Maar als je dat zou willen, keur ik dat ook goed. Salem is niet goedgelovig (meer), en natuurlijk zijn er wel mensen die enigszins denken of weten wat zich afspeelt maar nee; het wordt niet rond verteld. Dus in principe hebben ze gewoon een baan, of juist niet. Heksen zijn juist heel erg van het beschermen van wat ze hebben, omdat er niet meer een overvloed is aan hen en magie.

    Hoop dat ik je vragen daarmee beantwoord heb? If not; shout.

    Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen c: Ik heb echt een totaal verkeerd idee voor mijn heks, dus ik zal het maar niet doen :'D

    [ bericht aangepast op 9 juli 2016 - 1:09 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    † S I L A S      W E S T O N †




    † PERSOONLIJKHEID †


    Silas heeft altijd een afstandelijke en koele energie hangen. Veel mensen voelen zich er ongemakkelijk door, hoewel hij met woorden niet zo afstandelijk doet. Hij kan namelijk erg sociaal zijn als hij dat wilt, hij mist de skills er niet voor. Hij kan mensen over het algemeen ook goed inschatten. Hij trekt zich dingen niet snel aan en het is lastig om hem te beledigen. Hij vind het gemakkelijk om de meeste dingen gewoon los te laten en verder te gaan. Om zijn wraak op je af te roepen, moet je wel erg ver gaan.

    Flirten is iets wat Silas niet doet. Natuurlijk heeft hij zo zijn lusten en heeft hij wel eens seks, maar hij flirt niet met vrouwen en koestert ook geen andere gevoelens voor hen. De dood van zijn vrouw is iets waar hij niet overheen kan komen en hierdoor is hij nogal bitter en redelijk pessimistisch over relaties. Hij probeert echter zo over te komen dat hij gewoon onverschillig lijkt.

    Silas heeft veel zelfvertrouwen en vertrouwt bijna alleen zichzelf en zijn eigen oordeel. Je moet heel wat bewijzen aan hem wilt hij je vertrouwen. Hij komt al snel over als oppervlakkig en een tikkeltje materialistisch omdat hij geen diepe relaties heeft, zelfs geen vriendschappen. Alles wat hij doet is dan ook oppervlakkig, hoewel hij natuurlijk wel diepere gevoelens heeft. Het enige wat er nog wel eens uit wilt komen is woede. Hij wordt niet snel boos, maar hij uit de meeste negatieve emoties die hij heeft in woede. Dan kan hij behoorlijk agressief worden. Silas is dan ook geen sympathiek persoon. Met zielige verhalen hoef je bij hem niet aan te komen.

    Het lijkt soms ook alsof hij weinig gevoel van humor heeft. Hoewel hij grapjes wel begrijpt, staat hij erom bekend dat hij er niet op reageert en mensen vragen zich vaak af of hij humor wel snapt. Zelf heeft hij een duister gevoel voor humor en houd hij het meest van sarcasme. Als hij grapjes met je maakt, ziet hij je als iemand die hij vertrouwt of waarbij hij zich op zijn gemak voelt.


    † UITERLIJK †


    Silas is ongeveer 1,85 lang, wat langer dan gemiddeld is. Hij is breed geschouderd en redelijk gespierd. Hij heeft blanke, gave huid zonder tatoeages of piercings. Silas valt vooral op door zijn zelfverzekerde houding en kalme, maar dominante uitstraling. Hij kledingstijl is te omschrijven als business casual.

    Verder heeft Silas iets langer bruin haar, met opvallend blauwe ogen. Zijn lippen zijn vol en hij heeft altijd wat gezichtsbeharing. Op één wang heeft hij een litteken, waarvan hij niet meer weet hoe hij eraan komt. Hij vind zelf dat zijn neus iets te groot/grof is voor zijn gezicht. Hij heeft al de fijne lijntjes die bij zijn leeftijd horen, maar omdat hij een vampier is, zullen die zich niet uitbreiden.


    † ACHTERGROND †


    Silas is pas zo'n twee eeuwen na de heksenjachten in Salem geboren, maar heeft er wel zijn hele leven gewoond. Hij is de zoon van een simpele timmerman en een huisvrouw. Hij woonde samen met zijn vijf broertjes en drie zusjes in een drie kamer appartement. Hij is echter al vroeg wat familieleden kwijt geraakt aan cholera. Op zijn dertiende volgde hij dezelfde opleiding als zijn vader om timmerman te worden.

    Op zijn negentiende werd Silas verliefd op een jonge vrouw. Ze was het mooiste meisje dat hij ooit gezien had. Tot zijn grootste geluk had zij ook een oogje op hem. Al snel trouwden ze, gingen ze samenwonen en werd ze al snel zwanger. Helaas scheen Silas niet veel geluk te hebben. Zijn vrouw overleed tijdens de bevalling, net als het kind. Hier is hij nooit overheen gekomen. Hij is nooit meer getrouwd of verliefd geworden. De eerste jaren hierna is hij erg verbitterd en was hij regelmatig dronken.

    Silas is dan ook gebeten toen hij dronken op straat rondzwierf. De eerste jaren had hij het erg moeilijk en was hij een wrede vampier. Pas later leerde hij andere vampiers kennen en kreeg hij zijn leven weer op de rit. Hij bleef redelijk bitter, maar was niet meer constant dronken. Hij zorgde dat hij een manier vond om geld te verdienen en kocht een huis voor zichzelf.


    † RELATIES †


    — Eunice Kinnaird — Hij heeft een goede verstandhouding met Nic en kent haar al erg lang. Hij zou het geen vriendschap willen noemen, maar hij werkt graag met haar samen en mag haar enigszins.


    † EXTRA †


    — Silas is een zakenman geworden en bezit wat grond en gebouwen in Salem.
    — Woont alleen.
    — Heteroseksueel.

    † ROL †


    Vampier


    † VOLLEDIGE NAAM †


    Silas Weston

    GENDER: Masculine
    USAGE: English, Greek, Biblical, Biblical Latin, Biblical Greek
    PRONOUNCED: SIE-las (English)


    † LEEFTIJD †


    136 jaar

    — bitten: 30 jaar
    — born: 25 november







    [ bericht aangepast op 11 juli 2016 - 14:24 ]


    Your make-up is terrible


    Rol:
    Heks.
    Volledige naam:
          Solange Paci.
    — 'Solemn'.
    Bijnaam
    'Bambi.' Ze is bang dat ze die naam nooit weg krijgt door haar werk.
    Leeftijd:
    Ze is een 26-jarige vrouw.

    “Most books on witchcraft will tell you that witches work naked. This is because most books on witchcraft were written by men.”

    Innerlijk:
          Eigenlijk heeft deze vrouw twee gezichten, waardoor ze moeilijk te definiëren is. Het ene is vast bekender dan de ander, gezien haar werk. Solange werkt namelijk in een stripclub, waardoor ze vaak wordt lastig gevallen door mannen (en soms weleens vrouwen). Dit hoeft niet altijd iets seksueels te besteden, tot haar geluk, want het is eigenlijk vooral om haar onbehouwen antwoorden die haar mond uitflappen. Ze is niet een van de beste om gevoelens en gezichtsuitdrukkingen op te merken, waardoor ze haar antwoorden er altijd op een onhandig moment uit laat glippen.
          Dit is een vriendelijke, gulle en attente dame die graag iemand helpt die vraagt om hulp. Als ze niet ziet dat iemand hulp nodig heeft of vraagt, dan zal ze diegene ook niet helpen, aangezien ze slecht is in het opvatten van emoties. Solange is een onbeschaamde vrouw en weet niet wat 'normaal' is, waardoor ze vaak opmerkingen naar haar hoofd krijgt.
          En waarom tot haar geluk als ze in een stripclub werkt? Dit heeft verder geen verandering voor haar seksuele voorkeur — wat inhoudt: géén. Ze is tot noch toe aseksueel ingericht en heeft amper seks met mannen gehad, waarvan ze het bed mee wilde delen (buiten het werk om). Op het begin was ze er echter alleen nieuwsgierig naar, maar hedendaags heeft ze er een hard hoofd in dat iemand haar 'vleugels geeft', als het ware. Ze snapt verder ook de herrie rondom het hele seksuele gebeuren niet.
          Allicht heeft ze eisen wat ze niet gaat doen met haar werk en dat zijn er, best, een boel. Daarnaast, doordat ze in een stripclub werkt en bij de naam 'Bambi' gaat, heeft ze weinig tot geen mensen die er voor haar zijn, noch familieleden. Ze werkt in een stripclub, dus zal ze vast niet zo hoogbegaafd zijn als dat het eruit ziet, maar haar innerlijk is totaal anders van wat het laat zien. Ze is namelijk een complete nerd.
          Haar familieleden schamen zich vooral voor haar, vanwege haar werk, en proberen vooral (wanneer het kan) haar totaal van de familie buiten te sluiten. Hoewel Solange een heks is, gebruikt ze haar magie echter enigszins en alleen op de kritiekste momenten dat ze het nodig heeft, verder probeert ze 'normaal mogelijk' haar leven te leiden.
          Solange heeft geen problemen met tatoeages, voor ieders wat wil, maar wanneer iemand dit aan haar 'voorstelt', keer ze haar hoofd totaal om voor het idee om er een te laten zetten. Naar haar mening, verpest dat totaal haar lichaam en ze wilt niet een verkeerd indruk afgeven — voor zover dat kan met haar lompe antwoorden. Piercings zou eventueel nog kunnen voor mevrouw, maar op intiemere plekken is voor haar een no-no.

    Uiterlijk:
    Solange heeft lang haar dat net onder haar schouderbladen komt. De kleur is van ebbenhout dat met iets lichtere plukken bruin hier en daar tevoorschijn komt. Normaal gesproken, zou het een hard uiterlijk hebben bij een ander persoon — enkele uitzonderingen daar gelaten, maar Solange geeft het een iets exotische en mysterieus uiterlijk.
          Wellicht mede doordat de vrouw niet van oorsprong uit Salem komt, maar van India. Zelf is geboren in Salem, maar haar overgrootouders en eigen ouders zijn geboren en getogen in India. Voor de moeder überhaupt zwanger was van Solange, zijn ze naar Salem verhuist, waar Solange uiteindelijk ter wereld kwam.
          Door haar volle, beige lippen is het misschien minder snel op te merken dat ze redelijk hoge jukbeenderen heeft en haar ogen een gebronsd kleur hebben. Tevens is Solanges' lichaam een lichte getaande huidskleur.
          Haar lengte is een 1.70 m, wat volgens haar ermee door kan. Ze heeft verder niets te zeuren over haar gewicht, gezien ze een goedverzorgd lichaam heeft en vast naar de sporthal gaat om dit te houden.



    Achtergrond:
    Solanges' geschiedenis is niet erg speciaal. Haar moeder was bibliothecaresse, waar ze meer dan de helft rondhing en na schooltijd was ze daar vrijwel altijd te vinden. Hoewel haar moeder van rust, stilte en zekerheid hield, was haar vader aan de andere kant een hotelmanager en was altijd druk in de weer — tot ongenoegen van beiden; dochter en vrouw.
          Het was niet dat Solanges' vader, Ekram (trots), geen genoeg liefde aan zijn vrouw en kind gaf — in tegendeel, hij was de liefste vader die ze kon wensen. Het was het strenge geloof van zijn vader. De hele familie was hindoeïstisch, maar volgens haar vader moest ze dé perfecte dochter vormen. Wat betekende, vroeg thuis zijn, leren, geen enkele contact met mannen (zijn vader heeft er zelfs tegen een paar gesproken dat ze verboden waren tegen zijn dochter te praten) en géén uitdagende kleding aan. Je moet je leven goed leiden alvorens je overlijdt en in een ander lichaam terechtkomt.
    Hindoeïsme.
    [Dat idee dat mensen na de dood herboren worden in een ander lichaam heet: reïncarnatie. Als je in je vorige leven goed hebt geleefd, krijg je in je leven erna een beter leven. Heb je in je vorige leven slecht geleefd? Dan heb je het in je volgende leven nog slechter en het kan zelfs betekenen dat je in een dierenlichaam terecht komt. Alles wat je in een vorig leven hebt gedaan noemen de Hindoes: Karma. Alleen door meditatie en een goed leven te leven, heb je grote kans dat je in je volgende leven het goed gaat hebben.]

          Hierdoor is ze met een groot omkeer gedraaid naar de 'Bad Girl' en besloot ze iets te doen wat haar familie totaal niet zou appreciëren — alleen al door de drukte niet constant te voelen en het constante gepush van haar ouders. Door deze radicale beslissing is ze geëindigd als stripper, Bambi, en heeft ze totaal geen support meer van haar ouders / familie. Solange vindt het een treurig iets dat ze hierdoor geen contact meer met haar willen en haar verloochenen van het gezin. Ze is een schande voor het geloof, maar vooral voor het bloedverwant.

    Relaties:
    Ziegler / Bostyn —— Neighbours
    Ze zien elkaar vaak vertrekken naar werk en zien elkaar ook terug komen, een begroeting is er dan ook vaak en in de jaren is het er meer in gekomen (als een vast ding) dat ze in de avond bij Solange of Bostyn thuis de dag bespreken.

    Assassin / Silas —— Owner
    Deze man probeert de stripclub over te kopen, waarin Solange werkt. Solange zelf weet het eigenlijk nog niet, dus als ze erachter komt — zal ze de man proberen weg te jagen en haten (wat ze deels deed vanwege het vampier zijn.)

    Assassin / Joey —— Unusual friendship
    Joey had een weddenschap om paaldanslessen te vragen aan Solange aka Bambi. Hierop zegt Solange geen 'nee', simpelweg omdat het een goede sport is en voor goede uithoudingsvermogen zorgt. Solange kijkt niet raar op van de vraag, hoewel ze niet weet van de weddenschap, en hierdoor zijn ze vrienden geworden.

    Raccoon / Danjiel —— (Regular) visitor of her work
    Danjiel vindt haar wel een mooie vrouw en maakt hier dan ook de nodige perverse opmerkingen naar haar, wat zij negeert/wegwuift vanwege de aseksualiteit wat zij bezit en privé en zaken apart wil behouden, maar wanneer hij beseft dat ze een heks is en ze één van diegene is die zijn vrijheid heeft afgenomen zal er een enorme haat ontstaan.

    Daveed / Neona —— Friendly rivals
    Hoewel Neona en Solange beiden heksen zijn van oorsprong, zijn ze elkaars concurrenten. Solange is namelijk de nerd met alles, zelfs met de magische dingen, maar Neona beschouwt ze als rivale door hoe goed ze de magie/krachten bezit. Ze zou dit alleen niet toegeven, vandaar de 'strijd' die er tussen de twee speelt.

    Velaris / Mei—Ying —— Studybuddies
    Vroeger waren Solange en Mei studiegenoten. Hoewel het maar een jaartje was, Mei is veel jonger dan dat Solange is, heeft Mei redelijk veel opgevangen van hoe haar familie is — Solange weet niet echt wat ze hiervan moet vinden en van Mei zelf (in hoeverre ze te vertrouwen is), want het ging niet meer dan studeren.

    Philip / Nathaneal 'Jean' Schröder —— Meeted by coincidence
    Solange is eens van een restaurant tot laat in de lounge gezeten, omdat ze er helemaal doorheen zat met haar ouders. Diezelfde dag had ze sinds lange tijd, tot doordringen van haar kant, contact met haar ouders en ze hadden loeiende ruzie. Daarna is ze direct naar het eerste, beste toegegaan waar ze drank kon krijgen. Daar heeft ze Jean ontmoet en is met hem een lange tijd blijven praten. Zo zijn ze erachter gekomen dat ze vooral dezelfde interesses delen met kunst en literatuur.

    Extra's:
    — Misschien is het goed om te weten dat ze totaal de typische verbanden en de stereotype beeld van heksen háát, waar ieder mens aan denkt als ze het woord 'heks' horen. Ze heeft geen pukkel op haar neus, vliegt niet op een bezemsteel en is geen kwaadaardige, oude vrouw.



    [ bericht aangepast op 17 juli 2016 - 20:57 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    OFELIA ALLICOT
    — HUMAN —

    Everyone was thinking it. I just said it.





          • Naam



    I'm not the jealous type
    but what is mine is mine.
    End of story.





    Sunshine mixed
    with a little hurricane




    Ofelia Allicot

    Ofelia is de Italiaanse spelling van de naam Ophelia. Haar adoptieve ouders hebben deze naam puur gekozen omdat ze hem bij haar vonden passen. De betekenis erachter is ''hulp''. Zelf wordt Ofelia vaak Ofe genoemd, wat tevens een afkorting is.


          • Leeftijd
    21 — Oktober, 13.

          • Persoonlijkheid
    Ofelia is een attente jongedame, die heel open en eerlijk naar het leven toe staat. Het is makkelijk om bij haar te zijn, omdat Ofe geen antwoorden afdwingt en ook geen lastige vragen stelt. Ze vindt het fijn om anderen op hun gemak te stellen, op welke manier dan ook. Alles dat Ofelia doet, is met de grootste passie en de kleinste handelingen. Je zou haar inschatten als een delicate jongedame, en alhoewel haar kern zacht is moet je — je niet vergissen in haar scherpte. De jongedame laat niet over zich heenlopen, en heeft een grote hekel aan leugenaars. Ze is enigszins vergeetachtig, bijvoorbeeld met namen. Het zijn onschuldige feitjes die vaak het ene oor in, en het andere oor weer uit rollen. Met duidelijkheid kom je bij Ofe een heel eind. Ze is voorzichtig aangelegd, en neemt genoegen met de kleine deugden in het leven. Ze houdt van verrassingen, en hoopt de spontaniteit in haar leven te houden door niet te ver vooruit te plannen. Ze bevindt zich op de dunne grens tussen chaos en perfectie, iets waar je haar wellicht zelfs het best mee zou kunnen omschrijven.

          • Uiterlijk
    Ofelia is altijd een opvallende verschijning geweest. De enige dame met kleur in haar familie. Buiten haar warme teint, is Ofe echter ook maarliefst 176 centimeter groot — waarmee ze menig vrouw overstijgt. Ondanks haar lengte is ze heel vrouwelijk en fijn gebouwd, haar benen zijn in verhouding gewoonweg iets langer. Dankzij haar exotische afkomst heeft zij een prachtige bos krullen, die in donkere tinten over haar schouders vallen. Alhoewel ze trots is op haar lokken, zet ze er meer dan eens de stijltang in. Haar gezicht wordt bepaald door twee hazelbruine ogen, en krijgt hun lieve en enigszins speelse indruk van de vele sproetjes die zich op haar wangen en neus bevinden. Tevens is Ofelia gezegend met volle, ietwat pruilende lippen.
    Het liefst draagt zij comfortabele, rustige kleding die niet al te uitdagend is.


          • Achtergrond
    Father • Simeon Allicot // 57
    Mother • Claire Allicot—Harper // 53

    Siblings
    Aziza Allicot // 17
    Bodi Allicot // 15

    Biological mother • Maya DiMarco // 40
    Biological father • Brendon Cargot // 45


    Ofelia werd geboren in Detroit, maar vlak na de geboorte afgestaan in een gesloten adoptie. Haar adoptieve ouders (welke zij altijd als haar echte ouders zal zien) zijn echter heel duidelijk geweest in haar adoptie. Ofelia heeft zich nooit hoeven afvragen waar ze vandaan komt, of waarom haar biologische ouders haar niet wilden hebben. Door de manier waarop Claire en Simeon omgingen met de situatie, heeft ze vrij vroeg kunnen accepteren dat dit haar leven is. En een andere familie dan de hare zou ze zich niet eens kunnen indenken. Het is Ofe nooit tekortgeschoten aan iets. Ze heeft dan ook groot geluk met haar eveneens geadopteerde broertje en zusje; waarmee zij het erg goed kan vinden.
          Ofelia woont al zo lang ze zich kan herinneren in Salem, en dit is dan ook haar enige thuis. Ze is na de middelbare school elders in het land gaan studeren, maar na anderhalf jaar voelde ze hier helemaal niets meer voor en is ze terug naar huis gekomen. Ofe is gaan werken om te beslissen wat ze wel echt wil gaan doen met haar leven, maar leeft tot op heden nog altijd in haar ouderlijk huis.


          • Relaties
    ~ Danjiel Caspar Kovac
    Ofelia is niet bijzonder bekend met deze jongeman, maar ze heeft hem leren kennen op een feestje en komt hem wel eens tegen in de stad. Dan schroomt ze niet om met hem te praten. Hij is fijn gezelschap wat ze tot nu toe heeft kunnen ervaren, en ook geen straf voor het oog. Al is Ofe de laatste om dat zomaar hardop toe te geven.


          • Extra
    Ofelia heeft twee banen, waarvan één vrijwillig. Ze geeft kunstlessen op de plaatselijke basisschool. Haar betaalde baan is het regelen van de administratie over de salon die haar moeder runt.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2016 - 14:37 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Oh wauw, zij is pretty.


    Your make-up is terrible