• BLOODLINKED


    Salem, Massachusetts — USA. 2016.


































          De plek die voor altijd en eeuwig bekend zal staan om zijn heksenverhalen; waar menigeen aan de brandstapel heeft gestaan en altijd een aparte sfeer zal hangen. Anno 2016 heeft het echter meer weg van een landelijk dorpje, waar buurt BBQ's worden georganiseerd en kinderen zorgeloos met elkaar op straat spelen. Dat is niet geheel zonder goede reden. Ondanks het gebrek aan geloof in de heksen uit de vele mythen — hebben zij wel degelijk bestaan. Sterker nog; ze zijn nooit weggegaan. In strict geheim hebben zij hun stad een groot plezier gedaan. Heksen zijn namelijk nooit de enige bovennatuurlijke bewoners van Salem geweest. Al jaar en dag delen zij hun bijzondere grond met vampiers. Niet geheel vrijwillig, altijd in een zekere koude oorlog. Wanneer vampiers de mensen wakker dreigen te schudden uit hun blinde werkelijkheid door een spoor van moorden en verdwijningen achter te laten, komt de emmer langzaam vol te lopen. Hun razernij neemt pas drastische vormen aan wanneer één van hen wordt verscheurd onder de bloeddorst van deze onsterfelijke wezens. De maat is vol, de verdragen onherroepelijk bevuild en hun wraak is zoet. Een lot erger dan de dood, pijnlijker dan hun eeuwige dorst en onontkoombaar beloofd de heksencirkel hen.
          De enige manier waarop de vampiers hun vrijheid kunnen terugwinnen, is door de strijd aan te gaan met hun instinct.


          —— PLOT
    ‘‘ Punishment is the only way to learn. To truly remorse yourself from the wrong you did. ’’

    De belofte, of beter gezegd de aankondiging van hun straf, laat niet lang op zich wachten. De heksen zijn niet sterk genoeg om zomaar iedere vampier die hen niet zint te vermoorden. Dat is dan ook de reden waarom de vampiers niet direct bang zijn voor hun toorn. Zij beseffen zich echter al snel genoeg dat er iets ergers bestaat dan een definitief einde.
          De heksen buigen hun eigen regels — zo boos zijn ze — door mensen te betrekken in hun plannen. Voor iedere vampier binnen Salem, vinden ze een willekeurig mens. Iemand die gezond is, vitaal; veel mooie jaren te leven. Het kost hen een overgrote prijs om de magie te gebruiken die ze nodig hebben om de mensen aan de vampiers te linken. Ze willen niet alleen een band in bloed — maar een connectie die twee levens in elkaar verbind. De heksen willen niet alleen een einde aan het bloedvergiet in Salem; maar een makkelijke manier om de vampiers naar hun wil te buigen. Een vampier is moeilijk te verwonden, laat staan vermoorden. Een mens daarentegen?
          De vampiers realiseren zich pas hoezeer ze in de problemen zitten, wanneer het kwaad al is geschiet.


          —— BLOEDLINKEN

    ‘‘ When there is one, the other isn't far behind. ’’

    Hij is niet zichtbaar; enkel voelbaar. Het betekent dat de twee personen nooit ver uit elkaar kunnen zijn. Enkele meters, wellicht, voor het pijn gaat doen. Een niet al te plezierig gevoel dat te vergelijken is met een hand die je ingewanden naar buiten probeert te trekken. Hoe verder weg, hoe gevaarlijker het wordt. In de eerste instantie voor het mens, die een stuk kwetsbaarder is en bloed op kan hoesten of buiten bewustzijn raken. Voor de vampier is het vooral mentaal, hetzelfde gevoel; maar dan mentaal. Buiten afstand, deelt de link ook een hoop. Emoties, dromen, dorst. Volledig door elkaar. Het is voor vampiers alles behalve plezierig, daar ze altijd in verleiding staan met bloed. Daarbuiten is de uiteindelijke straf van de heksen dat het mens ouder wordt en de kans heeft ten alle tijden te sterven (door hun toedoen, of natuurlijke). En als de mens overlijdt? Dan zal de vampier daar niet alleen alles van voelen, maar door de andere kant van de link te verliezen zelf van binnenuit wegkwijnen.
    * Vampiers kunnen Salem niet verlaten, en de mensen automatisch ook niet. Voornamelijk zodat de heksen hen in de buurt kunnen houden.
    Ze willen deze bloedlinken als waarschuwing laten gelden voor iedere vampier die voet zet op hun grond, en daarbuiten.


          —— WITCHES

    ‘‘ Justice is served. ’’

    Heksen zijn altijd vrouwen.

    — Uiterlijk
    Qua uiterlijk zien heksen er uit als mensen. Ze hebben flaws, beperkingen, zijn van vlees en bloed. Heksen zijn (vanuit menselijk oogpunt) niet te onderscheiden. Wél helen ze iets sneller van hun verwondingen, en zijn ze zelden ziek.

    — Magie
    Heksen worden geboren met hun magie. De sterkste heksen komen voort uit lijnen waarin moeder x oma x so on heksenbloed hadden. Toch wil het ook wel eens een paar generaties overslaan. Magie is onvoorspelbaar; dus ook in welke mate het zich uit. Om magie onder controle te krijgen, en er daadwerkelijk iets mee te doen is de ondersteuning van grimoires (spreukenboeken) nodig. Voor de meeste spreuken zijn ingrediënten nodig. Oppervlakkige handelingen (vuur opwekken, een raam sluiten) is enkel focus nodig. Magie kan net zo makkelijk weggaan als het gekomen is. Wanneer je het te vaak, of te veel gebruikt of te ver pusht kan het verdwijnen. Dit is dan ook waarom magie vaak wordt gebundeld. Dit doen heksen door spreuken samen te verzorgen en het niet te gebruiken voor onnodig, alledaags gebruik.

    — Heksen > Vampiers
    Er is altijd zekere haat geweest onder de heksen tegenover vampiers. Waar zij voor natuur en menselijkheid staan, is het andere kamp onsterfelijk en moordend. Na het opzetten van de bloedlinken, hebben de heksen echter voor het eerst in jaren de touwtjes in handen. En hier nemen zij gretig gebruik van. Er is geen compassie voor de vampiers, en de mensen die ze ervoor ‘‘gebruiken’’ is ook niet al te groot. Heksenbloed heeft totaal geen aantrekkingskracht op vampiers.


          —— VAMPIRES
    ‘‘ There is nothing I crave more than your blood. And the moment I take it, I lose. ’’

    — Uiterlijk
    Vampiers zijn aantrekkelijk, staan bekend om hun complexe en tegelijkertijd adembenemende uiterlijkheden. Ze stralen iets uit wat tegelijkertijd gevaar en verlangen oproept. Ook zijn ze sneller en sterker dan mensen en heksen. Ze verouderen niet, en lichamelijke pijn ervaren ze in principe ook niet. Hun temperatuur wordt bepaald door de omgeving, of welke klederdracht ze verkiezen. Eten en drinken smaakt hen niet, maar ze zouden het kunnen proberen om menselijk over te komen. Niet dat het verder iets toevoegt.
    Vampiers kunnen enkel gemaakt worden door te worden gebeten. De gedachte dat ze hun menselijke wederhelft gewoonweg kunnen bijten om te veranderen gaat niet op; dat is een vorm van het breken van de band (de mens moet immers eerst dood) en zou dus geen goede oplossing zijn.

    — Gedrag
    De meeste vampiers hebben in enige mate controle over hun bloeddorst. Dat betekent niet dat ze lang zonder kunnen. Mensenbloed is vrijwel het enige dat hen kan indammen. Toch zullen ze roekelozer en hardvochtiger worden wanneer ze niet drinken. Hoe langer zonder, hoe gevaarlijker ze worden. Toch zijn ze stuk voor stuk niet echt zachtaardig. Door hun link met een mens worden ze zwaar beproeft. Iets dat niet makkelijk is, en waarin nog van alles fout gaat.
    Het feit dat toegeven aan hun instinct, nog meer terug gelinkte pijn betekent — zorgt voor grote frustraties.

    — Vampiers > Heksen
    Vampiers haten heksen. Misschien nog wel meer dan mensen. Maar hun wraak plaatst het in een kwetsbare hoek die ze nog nooit hebben gezien. Hierdoor hebben de heksen een troef in handen. Dat broeit enige angst onder de vampiers. Ze moeten niet alleen een oplossing vinden voor hun ''probleem'', zoals de link ook wel wordt genoemd, maar tegelijkertijd klaar zijn voor hun spelletjes.


          —— RULES
    • De huisregels Quizlet, obviously.
    • Geen ruzie OOC.
    • Reserveringen binnen 48 invullen svp.
    • 16+ / 18+ toegestaan mits waarschuwing boven de posts.
    • Ik heb vrij veel tijd in het verhaal gestoken, het zou dus heel lief zijn als je alles doorleest en eventuele vragen stelt.
    • Als je op vakantie gaat, is het fijn om dat door te geven.
    • Geef naamsveranderingen door in het topic.
    • De bloedlinken worden pas gekozen wanneer alle rollen gemaakt zijn. Dit, om directe ORPG te voorkomen.


          —— LIST
    Rol: Heks / Mens / Vampier en eventuele toelichting.
    Volledige naam:
    Bijnaam: (Eventueel.)
    Leeftijd: (Voor vampiers graag ook de echte leeftijd)
    Persoonlijkheid:
    Uiterlijk:
    Achtergrond:
    Relaties: (Niet te ver uitdiepen. Zo kan er in de RPG zelf ook nog het een en ander ontwikkeld worden.)
    Extra:


          —— ROLES
    — HEKSEN
    • Solange Paci | Wampus | 1.2
    • Neona Sage Tarragon | Daveed | 1.3
    • Magdalene Rochelle Houston | Pukwudgie | 1.9

    — VAMPIERS
    • Silas Weston| Assassin | 1.2
    • Danjiel Caspar Kovac | Raccoon | 1.6
    • [R] AdoreDelano
    • Nathaneal 'Jean' Schröder | Philip | 1.7
    • [R] Pukwudgie

    • Cordelia Doan Sandlin | Canagan | 1.9
    • Rosemary Adelaide Kane | shairell | 1.4
    • [R] Heathens
    • Eunice ‘‘Nic’’ Kinnaird | Chivalry | 1.6
    • [R] PaintedFace

    — MENSEN
    • Ofelia Allicot | Chivalry | 1.2
    • Mei-Ying Kaia Carpenter | Velaris | 1.3
    • Georgina ''Georgie'' Easton | Zubat | 1.6
    • Bostyn Ryleigh Ackerman | Ziegler | 1.6
    • Jolene Barnes | Assassin | 1.8

    • Jonathan ‘Jona’ Christopher Easton | sIoane | 1.9
    • Nikolai Levi Williams | Heathens | 1.9
    • Ford Denman | Daveed | 1.8
    • Julian Harrison | SphinxX | 1.4
    • Allistair Jackson Buckley | Raccoon | 1.8

    [ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 18:00 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Als iemand mij (in gb of pb) wil helpen met een FC zoeken, feel free to message me! c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Assassin schreef:
    Hij is ook wel een beetje heel erg overused. (cat)

    daarom ben ik al heel de tijd opzoek naar een andere. :')


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ziegler schreef:
    Als iemand mij (in gb of pb) wil helpen met een FC zoeken, feel free to message me! c:


    Jongen meisje?
    Heks/vampier/mensen


    Fate whispers to the wolf: 'You cannot whithstand the storm' and the wolf whispers back, 'I am the storm.'

    shairell schreef:
    (...)

    Jongen meisje?
    Heks/vampier/mensen


    Meisje, mens. Als je iets weet, mag je me een GB of PB sturen! c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    @SphinxX
    heb mijn fc al veranderd. Je mag hem houden :3


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Hmm, ik twijfel over de fc die ik wil gebruiken ( Jack Falahee) maar er zijn al veel mannen met donker haar en donkere ogen :') Zal ik hem blijven gebruiken of eerder voor een andere fc met lichtere haarkleur of ogen gaan :x ?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Raccoon schreef:
    Hmm, ik twijfel over de fc die ik wil gebruiken ( Jack Falahee) maar er zijn al veel mannen met donker haar en donkere ogen :') Zal ik hem blijven gebruiken of eerder voor een andere fc met lichtere haarkleur of ogen gaan :x ?


    Als jij een man wilt met donker haar en donkere ogen moet je het zeker doen. :9~


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Raccoon schreef:
    Hmm, ik twijfel over de fc die ik wil gebruiken ( Jack Falahee) maar er zijn al veel mannen met donker haar en donkere ogen :') Zal ik hem blijven gebruiken of eerder voor een andere fc met lichtere haarkleur of ogen gaan :x ?


    Keep Jack ;D


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Wacht, is het zo dat de vampieren de mens waaraan ze gelinkt zijn moeten beschermen? Of begrijp ik dat verkeerd?

    [ bericht aangepast op 10 juli 2016 - 19:12 ]


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Voor nu faceclaim ik Caroline Sanchez als dat kan. c:


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Raccoon schreef:
    Hmm, ik twijfel over de fc die ik wil gebruiken ( Jack Falahee) maar er zijn al veel mannen met donker haar en donkere ogen :') Zal ik hem blijven gebruiken of eerder voor een andere fc met lichtere haarkleur of ogen gaan :x ?


    Maar goed dat je alle mannelijke fc's samenvat... weet ik meteen dat ik voor een blonde moet gaan, haha (A)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Mijne heeft wel blauwe ogen ;3


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Mijne heeft wel blauwe ogen ;3


    Jouw FC is de persoon die ik wilde voor marten vilijn in de film (cat)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    ANTI schreef:
    Wacht, is het zo dat de vampieren de mens waaraan ze gelinkt zijn moeten beschermen? Of begrijp ik dat verkeerd?


    Het is een onderdeel. De vampier zal niet willen dat de mens zich bezeert, of dat iemand diegene slaat oid. Want ze incasseren dezelfde pijn, dus ik denk dat het main doel niet bescherming is voor de mens, maar voor zichzelf. Maar zo komt het wel over. En wellicht zien sommige vampiers het wel als bescherming. Daar laat ik jullie verder vrij in. c:

    Ik zal vanavond even een praattopic aanmaken.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Silas is klaar en staat open voor relaties. ;3


    Your make-up is terrible