• Ik was net onderzoek aan het doen voor een verhaal en kwam op een site een advertentie over een IQ-test tegen. Omdat ik altijd al wilde weten wat mijn IQ ongeveer is, ging ik de test doen en schrok wel van de lastige opgaven. Al was het een stuk makkelijker toen ik minder moeilijk ging nadenken.
    Uiteindelijk haalde ik een gemiddelde score van 129, wat volgens de tabel met scores 'begaafd is'. Well, dat is een meevaller (:

Hier is de test te doen, al is hij eigenlijk bedoeld voor 18 plussers. Als minderjarige kan je de test ook doen, maar dan is de uitslag niet helemaal accuraat voor als je volwassen wordt.

Ik ben benieuwd of jullie de test ook willen doen, of dat jullie al weten hoe je IQ is (:

- Alleen bij de reken opgaven heb je tijd. Het zijn tekst vragen en dat maakt het wel lastiger om snel te doen.
    - Je maakt na het eerste onderdeel een account en hoeft niet per se je telefoon nummer in te vullen, als je op het pijltje omhoog of omlaag in de balk klikt kan je op verder klikken.
    - Aan het eind krijg je de uitslag via de mail en kan je altijd weer je score terug zien.

[ bericht aangepast op 30 aug 2016 - 13:21 ]

MT, dit duurt mij nu te lang, maar ik wil dit ooit wel eens gaan doen.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Ik heb in groep 6 (best lang geleden) er één gedaan, en toen kwam er hoogbegaafd uit (138). Ben benieuwd wat het nu is!

in love with the fictional characters, I'm sorry

Patholoog schreef:
    MT, dit duurt mij nu te lang, maar ik wil dit ooit wel eens gaan doen.

If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Virtues schreef:
    Ik heb in groep 6 (best lang geleden) er één gedaan, en toen kwam er hoogbegaafd uit (138). Ben benieuwd wat het nu is!

Ik heb het op de basis school nooit te horen gekregen, of ik ben het vergeten omdat er toen nogal veel dingen tegelijk gebeurden in mijn leven.
    Dus ik was nu erg benieuwd hoe 'slim' ik nu eigenlijk ben.

124. Ik kom bij dit soort testjes altijd ongeveer hetzelfde uit. :') Ik wil wel eens een echte IQ test doen, maar dat kost echt veel.

What would Emma do?

Gigantopithecus schreef:
    124. Ik kom bij dit soort testjes altijd ongeveer hetzelfde uit. :') Ik wil wel eens een echte IQ test doen, maar dat kost echt veel.

Ja, echt wut. 350 euro gemiddeld. Dat is echt mega veel en zou ik alleen doen als ik wist dat ik écht tussen de genieën zou zitten, like 180+.
    Maar die testen zijn wel weer heel uitgebreid en testen veel meer dingen dan de 5 onderdelen die de test heeft die in de beginpost staat.
    Als ik ooit de jackpot win...

Bij mij had een één of andere stichting het betaald omdat ik gepest werd

in love with the fictional characters, I'm sorry

Ik heb ooit een officiële test gedaan, zal eens kijken wat hier uitkomt

If a writer falls in love with you, you can never die

MT.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ik heb bij mijn dyslexietest ook een IQ test gehad om te meten of ik niet gewoon op een te hoog niveau zat. Ik had iets van 145 of zo en het kwam erop neer dat ik op het juiste niveau zat en mijn dyslexie pas zo laat ontdekt is, doordat ik met mijn IQ heb gecompenseerd of zo (in 4 VWO zijn ze er pas achter gekomen).

Happy Birthday my Potter!

Ik heb ooit een IQ test moeten doen om mijn jaar te mogen overslaan op school en ik kwam verbaal 150+ en performeel 120-130 uit, dus gemiddeld moet ik iets van een 145 hebben gemiddeld. Ik vertrouw sowieso niet echt op online IQ testen, haha.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Ribcage schreef:
    (...)
    Ja, echt wut. 350 euro gemiddeld. Dat is echt mega veel en zou ik alleen doen als ik wist dat ik écht tussen de genieën zou zitten, like 180+.
    Maar die testen zijn wel weer heel uitgebreid en testen veel meer dingen dan de 5 onderdelen die de test heeft die in de beginpost staat.
    Als ik ooit de jackpot win...

180+ bestaat niet. Ze kunnen het maar zien tot 150 en het moment dat je daarboven zit krijg je het cijfer 150+. Dat was bij mij toch zo, haha.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Augurey schreef:
    (...)

180+ bestaat niet. Ze kunnen het maar zien tot 150 en het moment dat je daarboven zit krijg je het cijfer 150+. Dat was bij mij toch zo, haha.

Ik heb geen idee, maar op internet lees ik over mensen met veel hogere dan 150. En op de schaal gaat het tot boven de 200. Al heb ik er geen verstand van en kan het ook bull zijn dat Bill Gates een IQ van 160 heeft en het lijkt me sterk dat Hillary Clinton op 140 zit (A)

Ik heb als uitkomst 123. Vind ik best knap haha, als ik dan naar m'n klas kijk voel ik me af en toe wel echt vaak een van de domsten.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

125

26 - 02 - '16