• Het is vakantie en ik zou graag wat meer te lezen hebben. Op dit moment heb ik zin om te genieten van prachtige beschrijvingen. Tussen mijn bladwijzers, echter, staan op dit ogenblik vooral verhalen die in een nuchtere stijl zijn geschreven en die me om andere redenen aangesproken hebben. Voor de duidelijkheid zoek ik geen gedichten, maar wel verhalen met een meer poëtische stijlhantering (mooie beschrijvingen). Dus wie heeft zo'n story voor me of kent er één?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Schaduwkind van P.F. Thomèse is een verhaal, maar wel heel poëtisch geschreven.
    Ik vond het zelf echt een prachtig boek, wel heel verdrietig.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Schaduwkind van P.F. Thomèse is een verhaal, maar wel heel poëtisch geschreven.
    Ik vond het zelf echt een prachtig boek, wel heel verdrietig.


    Dank je wel! Ik zoek hem eens op! Verder niemand? Laat je niet afschrikken hoor, zoals ik zei verwacht ik niets moeilijk te begrijpen/iets met interpretatie, zoals bij gedichten. Gewoon een stijl die een beetje poëtisch/beschrijvend is. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Een stil geloof in engelen van R.J. Ellory. Prachtig literair boek wat zo poëtisch is geschreven dat het me raakt.


    I was an angel living in the garden of evil

    Het eerste wat mij te binnen schiet is The Song of Achilles van Madeline Miller. Het is een soort hervertelling van de Ilias vanuit Patroclus' perspectief, dus het bronmateriaal is letterlijk een gedicht, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik moest denken aan de gruwelijke rijmen van Roald Dahl :p


    You are my piece of paradise.

    MT, ik heb binnen een paar dagen nieuw leesvoer nodig en poëtisch geschreven boeken lijken me ook wel interessant (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dank je wel allemaal! Ik heb alles al eens ingetypt in google en het ziet er veel belovend uit. Ik zet het op mijn leeslijst van de bibliotheek! Heeft, of kent er daarnaast ook iemand een story op Quizlet in poëtische stijl?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dazai schreef:
    MT, ik heb binnen een paar dagen nieuw leesvoer nodig en poëtisch geschreven boeken lijken me ook wel interessant (:


    + Gebroken lelies van ehh de auteur moet je maar ffe opzoeken.


    Aan niets denken is ook denken.

    Als je nog boeken zoekt: Hemel en hel van Jon Kalman Stefánsson (en de vervolgen) is ook erg poëtisch c: (ik heb het zelf nog niet uit dus over het plot kan ik nog niet zoveel zeggen, maar de schrijfstijl is erg bijzonder : D)


    There is freedom in the dark.