• Deelnemers:
    - Middernacht | Sims 4 + Aan het Werk, Beleef het Samen, In de Natuur, Welnessdag, Coole keuken, Perfecte Patio | 22:56
    - Iwan | Sims 3 + Wereldavonturen, Levensweg, Ambities, AC pakketen | 0:06
    - Kots
    - Gini | Sims 4 + alle uitbreidingspaketten | 00:15
    - Syoxisia | Sims 4 + Aan het Werk, Beleef het Samen | 22:55
    - JamesPotter | Sims 4 | 21:00
    - GrandR | Sims 4
    - Malec | Sims 4

    Deelnemers voor spek en bonen:
    - Wiarda | Sims 3 + Beestenboel, Studententijd, Ambities, Levensweg
    - Dewgong |
    - Peyton | Sims 3 + Alle uitbreidingspakketen (Ambities uitgezonderd)
    - Bloodborne | Sims 3 + alle uitbreidingspaketten
    - Alex | Sims 4, deluxe edition
    - OpgeroldEten | Sims 4
    Voor sommigen van ons is het alweer zo ver: zomervakantie! En dat wil zeggen dat we alle tijd hebben om eens dingen te doen die we normaal niet doen.
    Middernacht en ik, vonden dit eigenlijk wel een leuk moment om eens een Sims Marathon te organiseren! We nemen een hele dag de tijd om te kijken wie het langst kan simsen achter elkaar, met ondertussen een paar uitdagingen om het leuk te houden!

    Ja, maar wacht even, dat is toch een wedstrijd? Heb je toestemming?
    Ik heb het aan Rubin gevraagd, en omdat dit meer een Challenge is, mag het gewoon georganiseerd worden en hoeft het ook niet bij 'Wedstrijden' te worden geplaatst.

    Oké, wanneer gaan we dit doen?
    Voor nu heb ik 16-07-16 gepland staan, aankomende zaterdag dus. De marathon zal beginnen om 12:00 uur tot wanneer de laatste persoon het opgeeft.

    Maar dan ben ik op vakantie!
    Als er genoeg animo voor is, wil ik dit misschien in augustus nog een keer organiseren (: Geen zorgen dus.

    Oké, wat houdt dit nu eigenlijk allemaal in? Hoe wil je controleren of iemand wel daadwerkelijk bezig is met de sims?
    Voor nu is het plan dat alle deelnemers een story aanmaken. Daarin plaats je om elk uur een update van je progress, met screenshots. Dit hoeven er echt geen honderden te zijn. Twee is al genoeg, met een beetje tekst wat jouw Sim het afgelopen uur heeft uitgespookt.

    Welke Sims gaan we gebruiken?
    Sims 1, 2, 3, en 4 zijn toegestaan. Het is wat jij het fijnst vind. De uitdagingen die we plaatsen, zullen op alle Sims delen gespeeld kunnen worden. Mocht dit niet zo zijn, dan zal er een vervangende opdracht aan toegevoegd worden voor degene die zonder een bepaald uitbreidingspakket spelen.
    Voorbeeld:
    Uitdaging: Laat je mooiste sims huisdier zien!
    Vervangende uitdaging: Verkleed jouw sim als zijn/haar favoriete dier!


    Ben ik verplicht om aan die uitdagingen mee te doen?
    Neehoor, het is gewoon een manier om het spel een beetje uitdagend te houden voor degene die echt van plan zijn om lang door te gaan (:

    Ik wil wel graag meedoen, maar ik kan alleen overdag/'s avonds
    In dat geval mag je voor spek en bonen meedoen. Je maakt dan geen kans op de prijs maar je mag verder meedoen met alle uitdagingen.

    Ho, prijs?
    Degene die het het langst volhoudt, wint een spotlight naar keuze. (: Voor de uitdagingen worden aparte winnaars getrokken, maar dit is echt puur voor de eer.

    Eigenlijk kan ik wel meedoen maar ik moet wel naar de supermarkt/de hond uitlaten/enz
    Het is alleen maar goed om af en toe even pauze te nemen van je spel. Met de Marathon bedoel ik niet dat we allemaal moeten no lifen en nooit achter de pc vandaan mogen. Je mag gewoon gaan eten, een rondje lopen, je broertje of zusje in een bezemkast opsluiten als ze vervelend doen, enzovoort. Zolang je even aangeeft in het topic dat je weg bent, hoelang het ongeveer duurt, en het even zegt als je terug bent, is er niks aan de hand. Pas als je echt een paar uur weg bent, wordt je gediskwalificeerd.

    Ik heb een vraag!
    Ik zou zeggen, stel ze (:

    [ bericht aangepast op 17 juli 2016 - 0:15 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Een wedstrijd waarbij je het langst moet simsen.. I'm in, doe ik het toch een keer met een reden :'))


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik denk erover na!


    That is a perfect copy of reality.

    Ik doe mee!! (:
    Ik heb de Sims 4 en alle uitbreidingen/accesoirepakketten tot nu toe.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Tof! ^^ Heb jullie er allebij bijgezet:Y)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Morgen is het zo ver! Probeer voor vandaag alvast je story klaar te zetten, zodat je morgen bijna geen werk eraan hebt.
    Het is de bedoeling dat je, vanaf het moment dat je start, om het uur een update plaatst in je story, bestaande uit 1 of 2 screenshots van de Sim waarmee je speelt. Dit wil dus zeggen dat je om 13:00 uur er één plaatst, om 14:00 enzovoort.
    Ook uitdagingen post je in deze story, onder een apart hoofdstuk.

    Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Mag je ook screenshots in het topic plaatsen & moet je een nieuwe Sim/familie aanmaken?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik wil wel meedoen, maar ik zit een beetje met het screenshotten - want ik weet hoe je moet screenshotten in de sims, maar dan houdt het dan ook bij op. In welke map vind je ze terug? En zet je ze dan in een story door ze eerst op tinypic te zetten of zoiets?


    That is a perfect copy of reality.

    Iwan schreef:
    Mag je ook screenshots in het topic plaatsen & moet je een nieuwe Sim/familie aanmaken? Je hoeft geen nieuwe familie te maken, het mag wel (:


    Dat vind ik ook prima, het is wat jij fijn werken vind (:

    Syoxisia schreef:
    Ik wil wel meedoen, maar ik zit een beetje met het screenshotten - want ik weet hoe je moet screenshotten in de sims, maar dan houdt het dan ook bij op. In welke map vind je ze terug? En zet je ze dan in een story door ze eerst op tinypic te zetten of zoiets?

    Welke Sims heb je? Want voor de Sims 3 maak je een screenshot door op 'C' te drukken. Deze komen dan in de map op, waarschijnlijk, deze locatie:
    C:\Users\JOUWNAAM\Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Screenshots
    Vanaf daar kan je ze gewoon uploaden zoals je elke foto upload naar Q (:

    [ bericht aangepast op 15 juli 2016 - 14:51 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Voor de sims 4

    C:\Users\(naam)\Documenten\Electronic Arts\The Sims 4\Screenshots, dus vrijwel hetzelfde.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2016 - 14:42 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Het zou ook leuk zijn als jullie misschien een story aanmaken en daar jullie screenshots in opslaan, zodat we het met elkaar kunnen delen en ook de links in het topic kunnen zetten. Als je je screenshots toch liever op het topic plaatst mag dat ook, dat is alleen een stuk minder overzichtelijk voor ons. ;)


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Heya ik kan misschien meedoen, als ik het allemaal kan laten werken. Ik heb de sims 4 deluxe edition maar voor de rest niks.
    Als ik toch niet mee kan doen omdat mijn laptop me weer eens haat, geef ik dat nog wel door ^^


    "Ik vind Sanne erg aardig, maar er mag wel 80 decibel af."

    Bloodborne schreef:
    (...)
    Welke Sims heb je? Want voor de Sims 3 maak je een screenshot door op 'C' te drukken. Deze komen dan in de map op, waarschijnlijk, deze locatie:
    C:\Users\JOUWNAAM\Documents\Electronic Arts\De Sims 3\Screenshots
    Vanaf daar kan je ze gewoon uploaden zoals je elke foto upload naar Q (:


    Ik heb zowel Sims 3 als Sims 4, maar op dit moment speel ik eigenlijk alleen nog maar Sims 4 (:


    That is a perfect copy of reality.

    Syoxisia schreef:
    (...)

    Ik heb zowel Sims 3 als Sims 4, maar op dit moment speel ik eigenlijk alleen nog maar Sims 4 (:



    Snap je al hoe het werkt met het screenshot-ten?


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Dit klinkt echt leuk! Ik kan denk ik wel meedoen, ik heb op mijn nieuwe laptop alleen de sims 4 staan (zonder uitbreidingspaketten)


    El Diablo.

    MaIec schreef:
    Dit klinkt echt leuk! Ik kan denk ik wel meedoen, ik heb op mijn nieuwe laptop alleen de sims 4 staan (zonder uitbreidingspaketten)



    Leuk, we zetten je er bij!


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...