• Dit topic gebruiken we nog niet, alleen als de eerste niet meer kan.


    Never grow up, it's a trap.

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Tired
    × Mentions: Jo

          Ik zie dat Jo opstaat, tot mijn verbazing. Is ze dan toch niet boos? Mensen, en dan vooral meisjes, zijn raar.
          'Meen je dat? Ik bedoel, ik heb je net pijn gedaan en..'
    Ik rol even met mijn ogen.
          'Nee, ik maak een grapje en laat je hier achter,' zeg ik wat binnensmonds.
    Ik weet dat ik aardig moet blijven, maar soms zijn die snotapen zo achterlijk, dat ik er niets tegen kan doen.
          'Euhm, sorry..'
    Dat had ze nu ook al meerdere keren gezegd. Hoe lang moet ik haar excuses nog aanhoren?
          'Ik ben er niet helemaal bij vandaag, nouja eigenlijk sinds vanmiddag pas niet, want ja, toen kreeg ik die klap op mijn hoofd en..'
    Ze valt alweer stil, alsof ze nu pas nadenkt over wat ze eigenlijk heeft gezegd. Het is me al eerder wel opgevallen dat ze wat impulsieve trekken heeft. Zoals toen ik haar bij de boom sprak en ze zich versprak over haar relatie met Rumple. Jo is niet bepaald goed in het bewaren van geheimen. Iets wat zorgelijk is, gezien ze nog wel eens dingen door zou kunnen praten aan Rumple. Het kan waarschijnlijk geen kwaad op te passen met wat ik haar allemaal vertel.
          'Sorry, ik praat een beetje teveel..'
    Ik haal even diep adem. Blijf aardig, Levi. Ondertussen begin ik verder de trap op te lopen. Ik wil hier graag weg zijn voor de volgende leswissel. Niet iedereen hoeft mijn mooie brandwond te zien.
          'Je praat inderdaad nogal veel. Misschien moet je je hoofd zo eens na laten kijken.'
    Ik kijk even haar kant op, al blijf ik wel goed opletten waar ik mijn voeten neerzet. Het zou immers nogal falend zijn als ik zo languit op de trap zou liggen.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    'Je praat inderdaad nogal veel. Misschien moet je je hoofd zo eens na laten kijken.' ik blijf stil staan op de trap,
    "Ik weet wat je denkt, je bent bang dat ik alles ga doorvertellen aan Rumple, maar nee, dat doe ik niet. Ik verspreek me alleen bij mensen die ik kan vertrouwen..." ik kijk hem even aan en loop dan naast hem, "Óf, als ik een gat in mijn hoofd heb..." zeg ik sarcastisch.
    Ik kijk even naar beneden, dan schiet het me te binnen dat hij best wel wat hulp kon gebruiken, "Heb je hulp nodig?" vroeg ik beleefd, want ja, deze snotaap heeft een beetje last van stemmingswisselingen. Dat hoort bij puberapen, of pubersnotjes. Bij deze gedachten moest ik even lachen, pubersnotjes... Dan kijk ik weer serieus naar Levi, aanvaard hij mijn hulp of niet? Hij lijkt me echt zo'n iemand die dat niet aanvaard, omdat ik, én een meisje ben, én jonger dan hem, oh en ook nog kleiner maar dat lijkt me niet een erg goed excuus. Ik kijk even om me heen, hopelijk ziet mijn vader me niet, dat zou hels zijn...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Tired
    × Mentions: Jo

          Na mijn opmerking blijft ze midden op de trap stilstaan. Ik loop rustig verder, in de verwachting dat ze enkel een grote mond op zal zetten en dan wel weer volgt, maar zowaar verbaast ze me voor de zoveelste keer vandaag.
          'Ik weet wat je denkt, je bent bang dat ik alles ga doorvertellen aan Rumple, maar nee, dat doe ik niet. Ik verspreek me alleen bij mensen die ik kan vertrouwen..'
    Voor een fractie van een seconde worden mijn ogen groter. Gelukkig kijk ik net op tijd weg. Hoeveel mensen op deze school kunnen gedachten lezen? Ik vind het een zorgelijk iets. Want hoeveel is ze dan wel al niet te weten gekomen in het afgelopen uur?
          'Óf, als ik een gat in mijn hoofd heb..'
    Ik knik, al ben ik niet overtuigd. Rumple heeft nog steeds veel invloed op haar, ook al is het misschien nu niet meer direct. Het is haar angst voor hem. Zijn dreigementen om alles en iedereen in één klap aan de kant te vegen. Zou dat de reden zijn waarom Rumple haar haar hart terug heeft gegeven? Ondertussen heeft Jo me weer ingehaald en komt ze naast me lopen.
          'Heb je hulp nodig?'
    Het is grappig hoe ze opeens van toon veranderd. Voelt ze zich dan echt in zoverre op haar gemak bij me? Nee, er moet iets achter zitten. Desondanks weet ik niet precies waar ze het over heeft, wat de hulp betreft. Waarschijnlijk doelt ze op mijn been, maar ik ben toch prima in staat om trap te lopen? Oké, misschien loop ik iets trager dan normaal, maar zelfs dat valt nog wel mee.
          'Ik red het wel. Het is mijn scheenbeen maar.'
    Rustig loop ik door, terwijl ik Jo vanuit mijn ooghoeken in de gaten houdt. Nu zijn we nog alleen, bedenk ik me. Als ik haar nog wat vragen wil stellen, dan moet ik dat nu doen. Ik besluit mijn kans te gebruiken.
          'Zeg Jo, wat voor krachten bezit je eigenlijk zoal? De vuurbal daarnet was redelijk indrukwekkend, namelijk.'
    Uit de toon waarop ik de vraag stel valt niets af te leiden. Het is ook een vrij onschuldige vraag. Desondanks vind ik het fijn te weten wat ik precies aan haar heb. Hetzelfde geldt voor Cat, maar die zal ik vanavond wel aanspreken.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    Hij knikt, maar niet erg overtuigend. Vertrouwd hij me niet ofzo? 'Ik red het wel. Het is mijn scheenbeen maar.' ik kijk hem aan,
    "Je scheenbeen is een erg belangrijk en gevoelig stukje van je lichaam, het doet veel pijn maar je zet er ook veel steun op..." merk ik op, scheenbenen doen erg pijn als je er een trap tegen aan geeft, gemerkt bij mijn vader, hij liet me meteen los maar met magie zetten hij me weer vast. Ach, hij liet me tenminste los...
    'Zeg Jo, wat voor krachten bezit je eigenlijk zoal? De vuurbal daarnet was redelijk indrukwekkend, namelijk.' ik keek hem even aan, waarom vroeg hij dit? Aan zijn houding gezien merkte ik er niets verdachts op en dacht even na, oh wacht, hij denkt misschien wel dat ik gedachten kan lezen, wat ik eigenlijk helemaal niet kan maar ik gewoon van gokken hou, "Nou, ik heb eigenlijk alleen maar Dark Magic," ik kijk hem even aan, "Dezelfde magie als Rumple..." zeg ik er nog snel achteraan, voor het geval dat hij het niet begreep, "Maar ik ben een kind dus ik kan het nog niet zo goed als mijn vader, maar het komt wel..." ik dacht nog even na, "En voordat je denkt dat ik gedachten kan lezen, omdat ik zei, ik weet waar je aan denkt, betekent niet meteen dat ik ook echt gedachten kan lezen. Het was gewoon puur gokken, net zoals nu..." zeg ik met een glimlach.
    "Maar waarom wou je het weten?"


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Tired
    × Mentions: Jo

          'Je scheenbeen is een erg belangrijk en gevoelig stukje van je lichaam, het doet veel pijn maar je zet er ook veel steun op..'
    Oké, ik moet haar gelijk geven wat dat betreft. Desondanks heb ik wel ergere pijn te verdragen gehad. Zolang ik er niet dood aan ga, zal ik niet zo gauw hulp nodig hebben. Ik blijf stug doorlopen. Ik merk dat ze me kort bestudeerd na mijn vraag over haar krachten. De conclusie die ik eruit trek is dat ze me niet volledig vertrouwd. Verstandig. Ik had haar voor haar kop geslagen als ze iemand na één dag al volledig vertrouwd. Vooral iemand als ik. Jo geeft aan over dezelfde magie te beschikken als Rumple. Iets dat ik interessant vindt, ook al weet ik nog altijd niet goed wat duistere magie inhoudt. Het klinkt in ieder geval verontrustend.
          'Maar ik ben een kind dus ik kan het nog niet zo goed als mijn vader, maar dat komt nog wel..'
    Ik kijk even opzij. Enerzijds ben ik verbaast dat ze er zo op gebrand lijkt haar magie net zo goed onder controle te kunnen krijgen als haar vader. Het geeft me hoop opdat ze misschien toch nog ooit in staat zal zijn zich tegen hem te verzetten. Ook ben ik er meer en meer van overtuigd dat zij degene is die haar vader kan verslaan, als ze dat zou willen. Misschien niet alleen. Misschien heeft ze een sidekick als Cat nodig. Maar samen kunnen ze waarschijnlijk een heel eind komen. Terwijl ik daaraan zit te denken, geeft Jo aan helemaal geen gedachten te kunnen lezen. Gelukkig maar. Die gedachten lezers werken me behoorlijk op mijn zenuwen.
          'Maar waarom wou je het weten?'
    Ik haal even nonchalant mijn schouders op.
          'Ik was nieuwsgierig geworden. Daarnaast lijkt iedereen op deze school over de meest vreemde gaven te beschikken. Het is voor een normaal iemand als ik handig te weten voor wie ik op moet passen.'
    Bovenaan de trap kijk ik kort om me heen. Er is nog altijd niemand te zien, gelukkig. Het zou naar zijn als mensen ons zouden horen praten hier.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    Hij kijkt even verbaast opzij, ik kan mijn 'wat?' bijna niet onderdrukken maar doe het toch. 'Ik was nieuwsgierig geworden. Daarnaast lijkt iedereen op deze school over de meest vreemde gaven te beschikken. Het is voor een normaal iemand als ik handig te weten voor wie ik op moet passen.' ik lach even,
    "Oh je bedoelt zo'n Avan typje? Die altijd en overal je gedachten rond speurt..." ik lach even en kijk hem aan, "Gelukkig kan hij niet je geschiedenis bekijken. Dat kunnen sommige ook, die kunnen zien waar je aan gedacht hebt... ook erg gevaarlijk..." ik kijk Levi even aan, toch vertrouw ik het niet, wil hij dat ik soms... wacht... "Wil je soms dat ik met je mee ga doen tegen mijn vader?" vraag ik aan hem en er verschijnt een kleine glimlach op mijn gezicht. Na even gewacht te hebben kijk ik naar zijn been, "Moet ie verbonden worden met ijs?" vraag ik, ik bedoel, ik heb magie, dat kan ik doen, geen probleem, fluitje van een cent. Ik zie dat hij om zich heen aan het kijken is, hij moest eens weten wie hier mee kon luisteren zonder dat je hem kon zien, ja, Rumple...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Tired
    × Mentions: Jo

          Jo begint te lachen op het moment dat ik mijn reden heb gegeven. Ik vraag me af wat er zo grappig aan is.
          'Oh je bedoelt zo'n Avan typje? Die altijd en overal je gedachten rond speurt..'
    Jo blijft lachen. Ik haal even mijn schouders op.
          'Onder andere.'
    Die Avan was niet de enige. Ik kan me het meisje nog wel herinneren dat me op de een of andere manier kon besturen. Waarschijnlijk zijn er nog wel meer voorbeelden op deze school, helaas.
          'Gelukkig kan hij niet je geschiedenis bekijken. Dat kunnen sommige ook, die kunnen zien waar je aan gedacht hebt... ook erg gevaarlijk...'
    Ik frons even. Oké, het is dus erger dan ik dacht. Als zo'n persoon hier echt rondloopt, dan heb ik geloof ik een probleem. Iemand die in één keer al mijn geheimen kan achterhalen? Het idee alleen al bezorgt me zowat kippenvel. En ik heb nooit, maar dan ook nooit last van kippenvel.
          'Wil je soms dat ik met je mee ga doen tegen mijn vader?' zegt Jo uit het niets.
    Ik werp weer een blik opzij. Tot mijn verbazing zie ik een lach op haar gezicht. Ik dacht dat ze niet wou vechten? Ach, wat maakt het uit.
          'Jij bent waarschijnlijk één van de weinigen die daadwerkelijk een kans tegen hem maakt, als je niet de enige bent.'
    Rechtstreeks antwoord geven op haar vraag doe ik niet. Ik wil de keuze immers aan haar laten. Of eigenlijk wil ik haar eerder gewoon het idee geven dat ze een keus heeft. Eigenlijk heeft ze namelijk helemaal geen keus. Kom op, niemand wilt zijn hele leven lang gepest worden door een ouder.
          'Moet ie verbonden worden met ijs?' vraagt Jo nog.
    Ik kijk zelf even naar mijn been. De brandwond lijkt een tweedegraads te zijn, dus ijs is waarschijnlijk wel zo verstandig. Ik knik. Beter heeft die Nel een icepack in dat hok van haar liggen. Anders kan ik weinig meer doen dan de wond een beetje koelen met koud water en ik heb geen zin om een uur met mijn been onder de kraan te zitten.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."


    Peter Pevensie

    "Dankje..." zegt Ariël, waardoor er een kleine glimlach op mijn gezicht verschijnt. "Maar je wou dus naar binnen?" vraagt ze. Ik knik en loop richting het gebouw, maar dan merk ik op dat ik haar nog iets moet vragen. "Ik weet niet hoe bekend ik buiten Narnia ben, maar wil je alsjeblieft verzwijgen dat ik Hoge Koning Peter de Machtige en Wolvendoder ben?" ik kijk haar smekend aan. "Ik wil niet als een koning behandeld worden. Ik vecht wel voor wat ik wil, alsjeblieft?"


    If no one else will defend the world then I must

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    'Jij bent waarschijnlijk één van de weinigen die daadwerkelijk een kans tegen hem maakt, als je niet de enige bent.' ik rolde even met mijn ogen, waarom geeft hij niet gewoon rechtstreeks antwoord? Maar ik denk dat hij wil dat ik het doe, maar als ik het doe dan heeft Rumple de macht over mij en... Ach weetje, Levi heeft gelijk, ik ben niet bang voor hem, ik moet dit gewoon doen! Maar Levi vertellen dat ik nog onder invloed ben? Nee dat doe ik niet. Ik zie dat Levi knikt op mijn vraag of er ijs op moet, snel tover ik wat ijs om zijn been heen, er verschijnt een glimlach op mijn gezicht, "Weet je wat, ik doe mee..." zeg ik vol goede moed. Wat ben ik nu eigenlijk? Ben ik iemand die liegt? Iemand die aan de goede kant staat? Iemand die aan de slechte kant staat? Of misschien nog erger, een spion? Rumple heeft namelijk de macht over mij, ik doe nu eigenlijk gewoon mee om Levi moed in te spreken, en... nee daar doe ik het niet voor toch? Info te geven aan mijn vader?

    Ariël Greenleaf
    "One step closer"


    Peter knikt en loopt richting het gebouw, ik loop met hem mee, nu pas merk ik dat hij veel langer dan mij is, een halve tot hele kop... "Ik weet niet hoe bekend ik buiten Narnia ben, maar wil je alsjeblieft verzwijgen dat ik Hoge Koning Peter de Machtige en Wolvendoder ben?" hij kijkt me smekend aan waardoor ik een glimlach op mijn gezicht krijg. "Ik wil niet als een koning behandeld worden. Ik vecht wel voor wat ik wil, alsjeblieft?" ik knik even, "Ik zeg het tegen niemand, beloofd..." dan schiet me een vraag binnen, "Ken je eigenlijk al mensen? Na mij nu..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Tired
    × Mentions: Jo

          Ik zie Jo met haar ogen rollen. Als reactie erop sla ik mijn armen over elkaar. Mijn ogen blijven op haar gericht. Ze zal echt zelf deze keuze moeten maken. Ja, ik wil dat ze meehelpt, maar ik kan haar niet dwingen. Ik blijf even staan waar ik sta, terwijl ik haar reactie afwacht. Het lijkt alsof ze aan het denken is. Uiteindelijk begint ze te praten.
          'Weet je wat, ik doe mee..'
    Ik kan het niet laten licht te glimlachen. Het antwoord klinkt overtuigend. Alsof ze er zelf in gelooft dat ze een kans maakt. Het doet me goed dat te horen. Ik had namelijk niet veracht dat ze zo snel in zou stemmen. Ik had verwacht dat het veel lastiger zou zijn om haar angst voor hem opzij te zetten. Alweer heeft ze me verbaasd, maar op een goede manier. Een heel goede manier zelfs. Als Cat en Jo hun krachten nu kunnen bundelen.. En wat wordt mijn rol dan? In vergelijking met hen ben ik gewoonweg de zwakste schakel. Het is iets dat ik niet gewend ben en dat me meer irriteert dan waarschijnlijk goed voor me is. Ik hou er niet van om anderen op te dragen hun levens op het spel te zetten om vervolgens langs de kant toe te kijken. Wat voor een leider ben ik dan? Niet dat ik binnen dit verband een leider zal zijn. Jo zal dat snel genoeg overnemen met Cat, gezien hoe koppig ze zijn. Zelfs al heeft Cat me belooft te luisteren. Maar goed, ik loop nu behoorlijk op de zaken vooruit.
          'Het is goed te horen dat je wilt vechten.'
    Pas dan merk ik op dat ze ijs op mijn been aan het toveren is. Gezien ik dat totaal niet had verwacht en niet eens wist dat ze dat kon, schrik ik ervan en struikel achteruit, waarbij ik van de trap af val. Ugh, het gaat nog lang duren voordat ik gewend ben aan de krachten hier..



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."


    Peter Pevensie

    Een glimlacht verschijnt opnieuw op het gezicht van Ariël, terwijl ik haar nog steeds smekend aankijk. Ze geeft me een klein knikje "Ik zeg het tegen niemand, beloofd..." ik kan opgelucht adem halen. "Ken je eigenlijk al mensen? Na mij nu..." Ik trek een bedenkend gezicht. "Een oud bekende van mij is hier als het goed is. Ik was goede vrienden met hem. Francisco is zijn naam. Ken je hem soms?" De naam van zijn zus laat ik nu maar achterwege. Over haar kon ik beter nu niet praten.


    If no one else will defend the world then I must

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    Ik zie dat Levi een glimlach niet kon onderdrukken. Het deed me pijn, hij vertrouwde me, en ik, tja, ik beschadig het... Als hij erachter komt, wat gebeurt er dan? Zou hij me ooit mogen, zou hij me ooit kunnen vergeven? Zou ik het mezelf kunnen vergeven? Dat antwoord was snel gedaan, ja, want ik doe dit om hem te laten leven. 'Het is goed te horen dat je wilt vechten.' ik kijk hem weer lachend aan, nep lach, maar dat kon je niet zien.
    Hij kijkt naar beneden en ziet het ijs, hij schrikt en valt naar beneden. Ik sla even met mijn hand tegen mijn hoofd (facepalm) en loop dan naar hem toe,
    "Sorry, gaat het wel?" vraag ik, kijkend hoe stijl de trap is. "Weet je eigenlijk wel wat Dark Magic inhoud?" vraag ik met een glimlach.

    Ariël Greenleaf
    "One step closer"


    "Een oud bekende van mij is hier als het goed is. Ik was goede vrienden met hem. Francisco is zijn naam. Ken je hem soms?" ik denk even na,
    "Komt bekend voor, of, nee sorry, ken ik niet..." ik keek hem aan, "Mag ik anders met je meelopen?" vraag ik beleefd voordat ik het hele stuk met hem meeloop zonder dat hij dat wil.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Tired
    × Mentions: Jo

          Voorzichtig ga ik rechtop zitten. Fijn, nu heb ik niet alleen last van mijn scheenbeen, maar ook mijn knie, arm en hoofd. Het zit me niet mee vandaag. Ik geef de schuld deels aan het feit dat ik nog altijd moe ben. Wel neem ik me voor in het vervolg beter op te letten. Misschien is dit een goede les voor me. Ik moet hier altijd zorgen dat ik mijn hoofd erbij houdt, voordat er zo weer één of andere leerling komt die denkt me te kunnen pesten. Beter dat het dan met Jo gebeurt, dan met iemand anders.
          'Sorry, gaat het wel?'
    Ik zet mijn goede arm tegen de grond en duw mezelf vervolgens overeind. Fijn, nu mag ik de trap opnieuw oplopen. Hallo, normaal gesproken overkomen dit soort dingen me nóóit. Wat is er met me aan de hand?
          'Weet je eigenlijk wel wat Dark Magic inhoud?' vraagt ze vervolgens.
    Wanneer ik weer rechtop sta, strijk ik mijn kleding glad. Mijn blik is dan ook op mijn kleding gericht. Ik hou er gewoon niet van als het helemaal verkreukeld zit.
          'Ja, het gaan en nee, dat weet ik niet. In mijn "wereld" hebben we dat soort onzin niet.'
    Wanneer mijn kleding enigszins gefatsoeneerd is, kijk ik even op. Het valt me op dat Jo glimlacht. Fantastisch, zij is in ieder geval geamuseerd. Ik begin de trap weer op te lopen, ervan uitgaande dat Jo wel weer meeloopt. Ik mag hopen dat ze geen andere trucjes bij me uithaalt, want ditmaal sta ik dat dus mooi niet toe.



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Jo Mari Gold
    "I am a Ghost of a Girl"


    "Whats wrong with me?"

    Hij stond op en strijkt zijn kleding glad, 'Ja, het gaan en nee, dat weet ik niet. In mijn "wereld" hebben we dat soort onzin niet.' ik kijk hem koppig aan, ik wou hem alleen maar helpen. Hij kijkt geïrriteerd naar me en loopt vervolgens weer naar boven, "Ik probeerde je alleen maar te helpen hoor!" zeg ik boos terwijl ik hem achterna loop, even heb ik zin om hem onderuit te halen omdat hij zo gemeen reageerde maar houd me toch in. Ik grijnsde even, niet bij het gevoel dat hij dan weer naar beneden zou vallen maar gewoon om iemand even pijn te doen. Maar Levi, nee hij is een 'vriend'. Denk ik. Ja, wat zijn we eigenlijk? Hij is het eerste persoon dat, me niet haat, me geen pijn doet, me een tweede kans geeft en nog wat meer, is hij dan een vriend? Of gewoon iemand die ik ken... Ik weet het niet meer, maar 1 ding weet ik zeker, vriendschappen zijn moeilijk, moeilijk om te houden, om te begrijpen en zeker moeilijk om er mee om te gaan. Ik kijk weer naar zijn been, het ijs is ervan af gevallen. Langzaam tover ik het terug, hoeft hij het in ieder geval niet meer aan die vage Nel te vragen.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    LEVI ACKERMAN
    × Teacher × Swordsman × Shingeki no Kyojin ×



    × Alias: Humanity's Strongest Soldier, Mr. Sixpack
    × Abilitiy: Power Negation
    × Mood: Tired
    × Mentions: Jo

          'Ik probeerde je alleen maar te helpen hoor!' roept Jo me boos achterna. Het zal wel, maar ze had me heus eerst kunnen waarschuwen voordat ze haar trucjes op mij uitvoert. Ik ben niet één of andere barbie pop die je kunt laten doen wat je wilt en waarop je kunt doen wat je wilt. Rustig loop ik door. De verwondingen die ik op heb gelopen zijn niet heel ernstig. Eerder gewoon wat irritant. Het zal morgen wel mooi blauw worden. Ach, ik ben wel wat gewend. Ik zie weer wat ijs op mijn been vormen. Nee, daar ben ik het dus niet mee eens. Ik haal een ice pack en daar doe ik het mee. Al die magische trucjes wordt ik spuugzat. Ik weiger gewoon dat er ijs op mijn been komt door haar. En het stopt, zowaar. Het kleine beetje dat erop zat verdwijnt niet, maar het wordt ook niet meer. Ik draai me om.
          'Ik dacht dat je geen gedachten kon lezen? Of heb je het soms weer goed gegokt?'
    Ik doel op het feit dat ze stopte met het ijs op het moment dat ik eraan dacht dat ik het niet wou. Ergens kan ik wel waarderen dat ze er direct mee gestopt is. Ze drijft tenminste niet haar zin door, ook al had ik dat wel van haar verwacht. Opeens voel ik mijn oogleden weer zwaar worden. Ik frons. Wat is dit dan weer? Is dit haar volgende trucje?



    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."