• De vorige twee topics die ik over dit onderwerp kon vinden waren allebei gesloten, dus bij deze maak ik een nieuwe aan.

    Maar yeah, een nieuw Harry Potter boek! Ik heb hem meteen besteld. Het is blijkbaar wel een verhaal in scriptvorm, geen novel dus. Ook is ie niet helemaal geschreven door J.K. Rowling, maar toch ben ik heel benieuwd!
    Hebben jullie het boek al besteld, of gaan jullie dat nog doen? De mijne komt morgen binnen dus ik ben hartstikke nieuwsgierig!

    [ bericht aangepast op 31 juli 2016 - 11:51 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik krijg hem als het goed is zeer binnenkort binnen, maar wil wachten met lezen tot ik het stuk in april heb gezien ^^
    Nu eerst naar de hp expo :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    GredWeasley schreef:
    Ik krijg hem als het goed is zeer binnenkort binnen, maar wil wachten met lezen tot ik het stuk in april heb gezien ^^
    Nu eerst naar de hp expo :Y)

    Zo jaloers, ik wil er ook heen!! Heb er serieus naar gekeken maar ik zie het niet zo zitten om in mijn eentje naar Londen te gaan :'D
    Mijn vader zei trouwens dat ze het stuk waarschijnlijk niet gaan filmen omdat ze het dan nooit meer echt kunnen opvoeren. Dan heeft iedereen het al gezien en gaan ze niet meer naar het theater toe... Dus helaas!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb hem besteld bij ABC en hij ligt daar klaar voor me. Moet alleen even tijd vinden on er heen te gaan om hem op te halen.
    Ben wel benieuwd hoe het boek en verhaal gaat zijn en hoe de vormgeving precies is. Al is het voor mij misschien beter om ook te wachten totdat ik de voorstelling heb gezien (in november) als dat me lukt, maar Ik heb het boek momenteel nog niet. Dus daar kan ik nog over nadenken.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2016 - 12:03 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Eledhel schreef:
    (...)
    Zo jaloers, ik wil er ook heen!! Heb er serieus naar gekeken maar ik zie het niet zo zitten om in mijn eentje naar Londen te gaan :'D
    Mijn vader zei trouwens dat ze het stuk waarschijnlijk niet gaan filmen omdat ze het dan nooit meer echt kunnen opvoeren. Dan heeft iedereen het al gezien en gaan ze niet meer naar het theater toe... Dus helaas!


    Jap, het is zo vet btw. Ik heb hem binnen en ben verliefd. Ik heb EEN HARRY POTTER SCRIPT IN MIJN KAST! Ik voel onderzoeken opkomen. Lang leven een HP script in je kast hebben als oa theaterwetenschapper/dramaturg (dance)


    Happy Birthday my Potter!

    Ik had echt gedacht dat die scriptvorm irritant zou lezen, maar eigenlijk is het helemaal niet zo vervelend om het te lezen in die vorm. (:


    i wanna die with you once or twice.

    Ik heb het boek binnen een paar uur uitgelezen (oeps). Ik was heel benieuwd naar de scriptvorm en zag ook wel een beetje tegen het lezen op, maar uiteindelijk las ik het heel makkelijk weg. De eerste scenes zijn even wennen, maar daarna stoorde het me niet meer (maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening). Ik denk dat het boek zelf niet echt te vergelijken is met de boekenserie, want het leest wel heel anders en dat maakt het "gevoel" dat je tijdens het lezen hebt ook anders (does that make any sense?). Doordat het een script was, zag ik het ook meer voor me als een toneelstuk of film.
    Het verhaal zelf vond ik heel leuk om te lezen. Je leert veel nieuwe dingen over (nieuwe) personages en dat vond ik denk ik wel het meest interessante aan het boek.


    A person who never made a mistake never tried anything new

    Yesss volgens PostNL wordt mijn boek vanmiddag bezorgd!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    YES hij is binnen!! Nu diehard lezen =D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik kon het niet laten mijn signature te veranderen :x


    i wanna die with you once or twice.

    Man ik ben zo jaloers op iedereen die het boek heeft. :c

    Ik had hem gepre-orderd op bol.com maar wegens een fout hebben ze hem niet besteld en krijg ik hem vrijdag pas. Mwehh ik wil hem nu haha


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Wow, de recensies zijn echt super shitty. Ik weet niet zeker of ik hem wel wil lezen. :x


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik kwam in Amsterdam, totaaaal uitverkocht die boeken xD Dan maar bol.com even aanvallen!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Onder de spoilers staan, je raad het al, spoilers :'D Alles wat niet onder een spoiler staat bevat dus ook geen spoilers.
    Ik heb het boek uitgelezen. Het verhaal was... meh. Alsof ze een idee nodig hadden voor een theatershow en toen maar een paar random dingen kozen.

    Seriously, dat Delphi Voldemort's dochter is kan best maar het deed me alleen maar denken aan een naakte Voldemort die in bed ligt. Geen fijn idee. En dat Albus en Scorpius niet bedachten om terug in de tijd te gaan om kleine Tom Riddle te doden snap ik ook niet. Die hele timeturners zijn een mega plothole.
    De verhaallijn voegde helemaal niks toe en was op sommige punten ronduit slecht, inclusief plotholes,
    Dat hele gedeelte in het doolhof vond ik wat vergezocht. Ook het steeds teruggaan in de tijd en er dan maar 5 minuutjes kunnen blijven, terwijl ze later als ze Delphi doden er wel langer kunnen blijven klopt niet. Zo waren er wel meer dingetjes.
    op andere momenten vond ik het wel goed bedacht. Het verhaal geeft zeker antwoord op wat vragen, zoals hoe het nu met bepaalde personages is.
    Ook dat je over verschillende toekomsten leest vond ik interessant.
    Daarom vond ik het leuk om te lezen, maar het hele verhaal erom heen hoeft van mij niet zo. Doordat het een script is worden de dingen niet goed uitgelegd waardoor personages plots kunnen opduiken op plekken waar ze willen zijn, zonder dat er wordt verteld hoe ze daar komen.
    Ik vroeg me namelijk echt af hoe Scorpius en Albus plots op Hogwarts zijn in het begin, of hoe ze plots in Godric's Hollow kunnen zijn.
    Dat vond ik soms wel wat storend maarja, je weet van tevoren dat het geen boek is. Een script lezen is op het begin wel wennen, maar daarna leest het goed.
    Ik vond het boek dus wel leuk om te lezen voor de vragen waarmee ik na HP7 nog bleef zitten, maar het verhaal er omheen voegt naar mijn mening niet veel toe aan de wereld van Harry Potter. De verhaallijn was soms gewoon best teleurstellend. Niet echt een must-read dus als je geen grote fan bent, maar anders is het het lezen waard!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Meh, mij trekt het niet zo.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb hemm!!!! Nou ja eigenlijk mijn broer want ik hecht niet veel waarde aan zelf een boek bezitten en vind het genoeg om gewoon die van mijn broer te lenen. We waren van de eersten, want we waren in Edinburgh toen het boek uit kwam en wij gingen dus gewoon om elf uur 's avonds in de rij staan om hem te kopen voor slechts tien pond. ^^
    Ik ben er vandaag in begonnen (eerst las mijn broer het natuurlijk) en alles wat ik erover ga zeggen is dat het gewoon best vreemd is en basically fanfiction in een boek. Echt meteen gaat het al een vreemde kant op. xD


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…