• De vorige twee topics die ik over dit onderwerp kon vinden waren allebei gesloten, dus bij deze maak ik een nieuwe aan.

    Maar yeah, een nieuw Harry Potter boek! Ik heb hem meteen besteld. Het is blijkbaar wel een verhaal in scriptvorm, geen novel dus. Ook is ie niet helemaal geschreven door J.K. Rowling, maar toch ben ik heel benieuwd!
    Hebben jullie het boek al besteld, of gaan jullie dat nog doen? De mijne komt morgen binnen dus ik ben hartstikke nieuwsgierig!

    [ bericht aangepast op 31 juli 2016 - 11:51 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Debbaut schreef:
    Ik geef geen fuck om spoilers dus heb ze allemaal gelezen.(;
    Maar ik wil wel even wat uitleg over iets, namelijk: VOLDEMORTS DOCHTER????????
    Hoe is die er gekomen? Ik dacht dat jeweetwel niet kon liefhebben?


    Same here, haha. Ik geloof het bijna niet? Voldemort die een dochter heeft.. tsja, dat verpest het hele verhaal een beetje D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Iwan schreef:
    (...)

    Same here, haha. Ik geloof het bijna niet? Voldemort die een dochter heeft.. tsja, dat verpest het hele verhaal een beetje D:


    Ik vind het ook nogal teleurstellend. Op deze manier wordt heel zijn karakter, dat zo zorgvuldig werd opgebouwd in de Harry Potterserie volledig, ehm, verneukt.
    Voldemort kan niet liefhebben. Dus het lijkt me nogal sterk dat hij seksuele verlangens had. Tenzij hij seks gebruikte als terreur en dat daar een "ongelukje" van kwam. Maar voor een verlengde van Harry Potter gaat dat wel heel ver.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik was op het vliegveld en we gingen een boekenwinkeltje binnen en wat zag ik daar liggen? Harry Potter and the cursed child! Ik heb het gekregen maar moet wel als we terug zijn in België de helft terug betalen (:


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik vind het ook nogal teleurstellend. Op deze manier wordt heel zijn karakter, dat zo zorgvuldig werd opgebouwd in de Harry Potterserie volledig, ehm, verneukt.
    Voldemort kan niet liefhebben. Dus het lijkt me nogal sterk dat hij seksuele verlangens had. Tenzij hij seks gebruikte als terreur en dat daar een "ongelukje" van kwam. Maar voor een verlengde van Harry Potter gaat dat wel heel ver.

    De enige logische reden die ik kon bedenken was dat Voldemort een nakomeling wilde hebben zodat hij daarin voort zou leven ofzo? Hij had Bellatrix voor de Battle of Hogwarts bezwangerd (gadverdamme, hoe ze dat hebben gedaan vraag ik me ook af. Stel je voor, Voldemort en Bellatrix :'D) en rond die tijd zou hij dus ook al hebben geweten dat Harry achter de gruzielementen aanging om hem te doden. Als hij een kind had, zou er toch nog altijd iets van Voldemort blijven leven, al is hij het niet zelf, en dan kan dat kind zijn ideologie verspreiden ofzo. Maar dat zou weer betekenen dat Voldemort zich realiseert dat ie doodgaat, wat al helemaal niet klopt met zijn karakter.
    Idk man. Voldemort een dochter geven is gewoon een slecht idee.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    De enige logische reden die ik kon bedenken was dat Voldemort een nakomeling wilde hebben zodat hij daarin voort zou leven ofzo? Hij had Bellatrix voor de Battle of Hogwarts bezwangerd (gadverdamme, hoe ze dat hebben gedaan vraag ik me ook af. Stel je voor, Voldemort en Bellatrix :'D) en rond die tijd zou hij dus ook al hebben geweten dat Harry achter de gruzielementen aanging om hem te doden. Als hij een kind had, zou er toch nog altijd iets van Voldemort blijven leven, al is hij het niet zelf, en dan kan dat kind zijn ideologie verspreiden ofzo. Maar dat zou weer betekenen dat Voldemort zich realiseert dat ie doodgaat, wat al helemaal niet klopt met zijn karakter.
    Idk man. Voldemort een dochter geven is gewoon een slecht idee.


    Maar Bellatrix werd vermoord voor ze negen maanden zwanger kon zijn. Volgens die theorie zou ze zelfs nog geen drie dagen bevrucht kunnen zijn.:W
    Ik dacht dat JK Rowling hier ook aan mee werkte?:/


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Maar Bellatrix werd vermoord voor ze negen maanden zwanger kon zijn. Volgens die theorie zou ze zelfs nog geen drie dagen bevrucht kunnen zijn.:W
    Ik dacht dat JK Rowling hier ook aan mee werkte?:/

    Ssssst, Voldemort kan alles, die deed gewoon "accio baby" en bam daar was ze :'D Nee geen idee hoe dat zit. Daarom lijkt het boek ook zo fanfiction-achtig. Slecht uitgedacht enzo. Net als dat ze met timeturners terug in de tijd kunnen, maar dan niet hoeven te wachten totdat ze weer in de toekomst zijn: ze kunnen met de timeturner ook vooruit in de tijd. In het boek kon dat nooit.
    Ja, dat laatste vind ik dus ook zo jammer. Dat ze hiervoor heeft getekend, terwijl ze het wel heel veel beter had kunnen doen... Maar ik lees ook overal dat de show in het theater zo goed is dat je de plotholes en het slechte verhaal niet echt opmerkt. Dat is toch wel wat anders dan alleen het script in handen hebben.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ssssst, Voldemort kan alles, die deed gewoon "accio baby" en bam daar was ze :'D Nee geen idee hoe dat zit. Daarom lijkt het boek ook zo fanfiction-achtig. Slecht uitgedacht enzo. Net als dat ze met timeturners terug in de tijd kunnen, maar dan niet hoeven te wachten totdat ze weer in de toekomst zijn: ze kunnen met de timeturner ook vooruit in de tijd. In het boek kon dat nooit.
    Ja, dat laatste vind ik dus ook zo jammer. Dat ze hiervoor heeft getekend, terwijl ze het wel heel veel beter had kunnen doen... Maar ik lees ook overal dat de show in het theater zo goed is dat je de plotholes en het slechte verhaal niet echt opmerkt. Dat is toch wel wat anders dan alleen het script in handen hebben.


    Om heel eventjes iets op te klaren:
    Delphi werd geboren VOOR the battle of Hogwarts (waarin haar ouders beide de dood tegemoet traden, obviously).
    Ik hoop dat dat al één plothole voor je oplost. :)
    Het verhaal is in my opinion ook tamelijk fanfiction-achtig (noem het zelfs far fetched), maar ik denk wel dat het on stage (beter) werkt.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2016 - 1:49 ]


    Live life limitless.

    Ik open continu perongeluk spoilers, ahh! Ik moet hem maar snel gaan lezen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Boulevard schreef:
    (...)

    Om heel eventjes iets op te klaren:
    Delphi werd geboren VOOR the battle of Hogwarts (waarin haar ouders beide de dood tegemoet traden, obviously).
    Ik hoop dat dat al één plothole voor je oplost. :)
    Het verhaal is in my opinion ook tamelijk fanfiction-achtig (noem het zelfs far fetched), maar ik denk wel dat het on stage (beter) werkt.

    Ja, maar Harry was toch ook al voor de Battle op zoek naar gruzielementen? Ik snap m niet helemaal hahaha sorry


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ho-Ly- Shit, die spoilers. ;O


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja, maar Harry was toch ook al voor de Battle op zoek naar gruzielementen? Ik snap m niet helemaal hahaha sorry



    Precies. Er klopt gewoon helemaal niks van dat hele kindgedoe. Je zult bijna denken dat het een stuk is uit een slechte fanfictie... :c

    [ bericht aangepast op 4 aug 2016 - 8:54 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Zie hier het enige moment waarop ik ervan baal dat ik voor 6 weken in Frankrijk zit om te werken.
    Ik ga zaterdag (mijn enige vrije dag) zoiezo even naar het stadje om boodschappen te doen en dan ga ik ook op zoek naar een boekenwinkel en hopen dat ze Harry Potter hebben! Dan duurt het waarschijnlijk nog wel even voor ik het gelezen heb omdat ik het zo druk heb dat ik bizar weinig tijd heb om te lezen.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik denk dat het beste waarmee je Cursed Child kan vergelijken is:
    Een Quizletter die een harry potter story schrijft over harry's kind, en weet hoe hij een script moet schrijven en denkt: Hé, laat ik een scriptvorm schrijven over harry's kinderen, en natuurlijk ook nog iets met voldemort, want anders is het niet af. En ik vond het zo jammer dat Cedric dood ging, dus

    laten we hem gaan redden, en hermione met een tijdverdrijver is een awesome idee,
    dus laten we dat doen! Hoera! Ik heb een leuk verhaal.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Tallata schreef:
    Ik denk dat het beste waarmee je Cursed Child kan vergelijken is:
    Een Quizletter die een harry potter story schrijft over harry's kind, en weet hoe hij een script moet schrijven en denkt: Hé, laat ik een scriptvorm schrijven over harry's kinderen, en natuurlijk ook nog iets met voldemort, want anders is het niet af. En ik vond het zo jammer dat Cedric dood ging, dus
    laten we hem gaan redden, en hermione met een tijdverdrijver is een awesome idee,
    dus laten we dat doen! Hoera! Ik heb een leuk verhaal.

    Ja dit! Het is gewoon fanfiction.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Is Hugo, het jongste kind van Hermione & Ron, dat even oud is als Lily een Squib? Omdat Lily wel ingedeeld wordt en Hugo niet?
    Aangezien ze hem enkel een enkele keer vernoemen.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2016 - 21:29 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.