• De vorige twee topics die ik over dit onderwerp kon vinden waren allebei gesloten, dus bij deze maak ik een nieuwe aan.

    Maar yeah, een nieuw Harry Potter boek! Ik heb hem meteen besteld. Het is blijkbaar wel een verhaal in scriptvorm, geen novel dus. Ook is ie niet helemaal geschreven door J.K. Rowling, maar toch ben ik heel benieuwd!
    Hebben jullie het boek al besteld, of gaan jullie dat nog doen? De mijne komt morgen binnen dus ik ben hartstikke nieuwsgierig!

    [ bericht aangepast op 31 juli 2016 - 11:51 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Onder de spoilers staan, je raad het al, spoilers :'D Alles wat niet onder een spoiler staat bevat dus ook geen spoilers.
    Ik heb het boek uitgelezen. Het verhaal was... meh. Alsof ze een idee nodig hadden voor een theatershow en toen maar een paar random dingen kozen.
    Seriously, dat Delphi Voldemort's dochter is kan best maar het deed me alleen maar denken aan een naakte Voldemort die in bed ligt. Geen fijn idee. En dat Albus en Scorpius niet bedachten om terug in de tijd te gaan om kleine Tom Riddle te doden snap ik ook niet. Die hele timeturners zijn een mega plothole.
    De verhaallijn voegde helemaal niks toe en was op sommige punten ronduit slecht, inclusief plotholes,
    Dat hele gedeelte in het doolhof vond ik wat vergezocht. Ook het steeds teruggaan in de tijd en er dan maar 5 minuutjes kunnen blijven, terwijl ze later als ze Delphi doden er wel langer kunnen blijven klopt niet. Zo waren er wel meer dingetjes.
    op andere momenten vond ik het wel goed bedacht. Het verhaal geeft zeker antwoord op wat vragen, zoals hoe het nu met bepaalde personages is.
    Ook dat je over verschillende toekomsten leest vond ik interessant.
    Daarom vond ik het leuk om te lezen, maar het hele verhaal erom heen hoeft van mij niet zo. Doordat het een script is worden de dingen niet goed uitgelegd waardoor personages plots kunnen opduiken op plekken waar ze willen zijn, zonder dat er wordt verteld hoe ze daar komen.
    Ik vroeg me namelijk echt af hoe Scorpius en Albus plots op Hogwarts zijn in het begin, of hoe ze plots in Godric's Hollow kunnen zijn.
    Dat vond ik soms wel wat storend maarja, je weet van tevoren dat het geen boek is. Een script lezen is op het begin wel wennen, maar daarna leest het goed.
    Ik vond het boek dus wel leuk om te lezen voor de vragen waarmee ik na HP7 nog bleef zitten, maar het verhaal er omheen voegt naar mijn mening niet veel toe aan de wereld van Harry Potter. De verhaallijn was soms gewoon best teleurstellend. Niet echt een must-read dus als je geen grote fan bent, maar anders is het het lezen waard!


    Onder de spoiler staan, tamtamtam... spoilers! Wow!

    De tweede spoiler klopt volgens mij niet helemaal; Delphi vernietigt de TimeTurner en daarom kunnen ze volgens mij langer blijven. Correct me if I'm wrong though


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Virtues schreef:
    (...)

    Onder de spoiler staan, tamtamtam... spoilers! Wow!

    De tweede spoiler klopt volgens mij niet helemaal; Delphi vernietigt de TimeTurner en daarom kunnen ze volgens mij langer blijven. Correct me if I'm wrong though

    Oh oke, kan best. Het valt me gewoon vies tegen dat het niet meer over Hogwarts gaat maar over een of andere vogelvrouw. Ik bedoel, zie jij Bellatrix al zwanger zijn? Ik heb medelijden met de mensen die erbij waren toen ze aan het bevallen was...


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Onder de spoilers staan, je raad het al, spoilers :'D Alles wat niet onder een spoiler staat bevat dus ook geen spoilers.
    Ik heb het boek uitgelezen. Het verhaal was... meh. Alsof ze een idee nodig hadden voor een theatershow en toen maar een paar random dingen kozen.
    Seriously, dat Delphi Voldemort's dochter is kan best maar het deed me alleen maar denken aan een naakte Voldemort die in bed ligt. Geen fijn idee. En dat Albus en Scorpius niet bedachten om terug in de tijd te gaan om kleine Tom Riddle te doden snap ik ook niet. Die hele timeturners zijn een mega plothole.
    De verhaallijn voegde helemaal niks toe en was op sommige punten ronduit slecht, inclusief plotholes,
    Dat hele gedeelte in het doolhof vond ik wat vergezocht. Ook het steeds teruggaan in de tijd en er dan maar 5 minuutjes kunnen blijven, terwijl ze later als ze Delphi doden er wel langer kunnen blijven klopt niet. Zo waren er wel meer dingetjes.
    op andere momenten vond ik het wel goed bedacht. Het verhaal geeft zeker antwoord op wat vragen, zoals hoe het nu met bepaalde personages is.
    Ook dat je over verschillende toekomsten leest vond ik interessant.
    Daarom vond ik het leuk om te lezen, maar het hele verhaal erom heen hoeft van mij niet zo. Doordat het een script is worden de dingen niet goed uitgelegd waardoor personages plots kunnen opduiken op plekken waar ze willen zijn, zonder dat er wordt verteld hoe ze daar komen.
    Ik vroeg me namelijk echt af hoe Scorpius en Albus plots op Hogwarts zijn in het begin, of hoe ze plots in Godric's Hollow kunnen zijn.
    Dat vond ik soms wel wat storend maarja, je weet van tevoren dat het geen boek is. Een script lezen is op het begin wel wennen, maar daarna leest het goed.
    Ik vond het boek dus wel leuk om te lezen voor de vragen waarmee ik na HP7 nog bleef zitten, maar het verhaal er omheen voegt naar mijn mening niet veel toe aan de wereld van Harry Potter. De verhaallijn was soms gewoon best teleurstellend. Niet echt een must-read dus als je geen grote fan bent, maar anders is het het lezen waard!


    Ik vind dat je op sommige punten wel gelijk hebt. De verhaallijn voegt vrij weinig aan de boeken toe, maar het is natuurlijk een toneelstuk. Het stuk staat in principe vrij op zichzelf. In een toneelstuk moet alles natuurlijk sneller gaan en is er weinig tijd voor worldbuilding etc. Dat neemt niet weg dat er inderdaad wel dingen waren die voor mijn gevoel niet klopten.

    Ik vind het ook raar dat Albus Cedric wil gaan redden, want c'mon, hij kent die hele Cedric niet en van alle mensen die gered zouden kunnen worden (Sirius? Lupin? Tonks? DUMBLEDORE?), why Cedric?

    Die timeturner-verhaallijn voegt vrij weinig toe, maar ik denk dat het vooral leuk is voor het theaterstuk. Ik vond Albus wel erg dom dat hij die timeturner wilde gebruiken. Het is toch common knowledge dat knoeien met tijd fout gaat, haha.

    Ik vind dat gedoe met Bellatrix inderdaad ook... vaag, haha. Bellatrix was misschien obsessed met Voldie, maar ze leek me niet echt een type die graag kinderen zou krijgen, zelfs niet met hem? Ook vind ik het gewoon raar om te denken dat ze met Voldemort seks zou hebben gehad :').

    Ik vond Scorpius trouwens zo ontzettend leuk! Wat een heerlijk personage, ik denk dat ik zijn rol echt het beste aan het hele script vond. Albus boeide me vrij weinig. Chagrijnig kind. Ik vond het jammer dat we niet zoveel van James, Lily en Rose zagen. Vooral van Rose had ik nog meer willen zien.


    Jouska schreef:
    Ik heb hemm!!!! Nou ja eigenlijk mijn broer want ik hecht niet veel waarde aan zelf een boek bezitten en vind het genoeg om gewoon die van mijn broer te lenen. We waren van de eersten, want we waren in Edinburgh toen het boek uit kwam en wij gingen dus gewoon om elf uur 's avonds in de rij staan om hem te kopen voor slechts tien pond. ^^
    Ik ben er vandaag in begonnen (eerst las mijn broer het natuurlijk) en alles wat ik erover ga zeggen is dat het gewoon best vreemd is en basically fanfiction in een boek. Echt meteen gaat het al een vreemde kant op. xD


    Ik had er ook een soort fanfiction feel bij, vooral omdat:

    De "Voldemort heeft een kind"-verhaallijn heb ik zo vaak voorbij zien komen in fanfiction dat ik het niet helemaal serieus kon nemen of zo?

    [ bericht aangepast op 2 aug 2016 - 23:16 ]


    A person who never made a mistake never tried anything new

    Daylighter schreef:
    (...)

    Ik had er ook een soort fanfiction feel bij, vooral omdat:

    De "Voldemort heeft een kind"-verhaallijn heb ik zo vaak voorbij zien komen in fanfiction dat ik het niet helemaal serieus kon nemen of zo?

    Het staat inderdaad ook op zichzelf, maar doordat het toch weer de boeken erbij betrekt vind ik het wel wat te... idk. Makkelijk bedacht?
    Ja inderdaad. Rose en Scorpius vind ik wel weer leuk samen, vooral omdat Rose zo'n hekel had aan Scorpius. Ik vind het jammer dat ze zo snel door de eerste paar Hogwarts jaren heen zijn gegaan in plaats van er iets meer over verteld te hebben. En dat Albus in Slytherin zat vond ik ook een beetje zinloos... Hij leek op zijn chagrijnige buien na niet heel erg te verschillen van de rest.
    Voldemort's dochter kon ik ook niet serieus nemen. Echt wtf. Zou het er daarbeneden bij hem ook uit zien als een slang? Wit en glibberig? Idk man, maar het zorgt er eerder voor dat ik heel hard ga lachen :'D
    Wat vond je ervan dat Harry zei dat hij wenste dat Albus zijn kind niet was? Ik vond het niet erg bij zijn karakter passen, maar aan de andere kant, hij gooide er in andere boeken wel vaker dingen uit die hij niet meende, vooral toen hij boos was.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2016 - 23:21 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Het staat inderdaad ook op zichzelf, maar doordat het toch weer de boeken erbij betrekt vind ik het wel wat te... idk. Makkelijk bedacht?
    Ja inderdaad. Rose en Scorpius vind ik wel weer leuk samen, vooral omdat Rose zo'n hekel had aan Scorpius. Ik vind het jammer dat ze zo snel door de eerste paar Hogwarts jaren heen zijn gegaan in plaats van er iets meer over verteld te hebben. En dat Albus in Slytherin zat vond ik ook een beetje zinloos... Hij leek op zijn chagrijnige buien na niet heel erg te verschillen van de rest.
    Voldemort's dochter kon ik ook niet serieus nemen. Echt wtf. Zou het er daarbeneden bij hem ook uit zien als een slang? Wit en glibberig? Idk man, maar het zorgt er eerder voor dat ik heel hard ga lachen :'D
    Wat vond je ervan dat Harry zei dat hij wenste dat Albus zijn kind niet was? Ik vond het niet erg bij zijn karakter passen, maar aan de andere kant, hij gooide er in andere boeken wel vaker dingen uit die hij niet meende, vooral toen hij boos was.


    Ieuw. Ik krijg echt rare dingen over Voldemort in mijn hoofd hierdoor hahaha. Ik vind trouwens het idee dat Voldemort behoefte heeft aan seks raar, want hij is zo onmenselijk of zo. Maar ja.
    Ik was verbaasd om Harry's opmerking, maar vond het om die reden ook wel bij zijn karakter passen ja. Ik was wel echt aan het facepalmen toen ik het las. Om zowel Harry als Albus, want ze waren allebei dom bezig naar mijn mening. Albus irriteerde me best wel vaak, besef ik nu. :')
    Ik snap trouwens niet zo goed waarom hij in Slytherin zit. Ik vind het niet storend (vind het ergens wel leuk), maar ik zag niet echt een duidelijke reden behalve dat het leuk was voor het verhaal.


    A person who never made a mistake never tried anything new

    Daylighter schreef:
    (...)

    Ieuw. Ik krijg echt rare dingen over Voldemort in mijn hoofd hierdoor hahaha. Ik vind trouwens het idee dat Voldemort behoefte heeft aan seks raar, want hij is zo onmenselijk of zo. Maar ja.
    Ik was verbaasd om Harry's opmerking, maar vond het om die reden ook wel bij zijn karakter passen ja. Ik was wel echt aan het facepalmen toen ik het las. Om zowel Harry als Albus, want ze waren allebei dom bezig naar mijn mening. Albus irriteerde me best wel vaak, besef ik nu. :')
    Ik snap trouwens niet zo goed waarom hij in Slytherin zit. Ik vind het niet storend (vind het ergens wel leuk), maar ik zag niet echt een duidelijke reden behalve dat het leuk was voor het verhaal.


    ja, mee eens
    dat albus in slytherin kwam was een beetje vaag...

    Volgens mij moet je het verhaal gewoon als totaal losstaand zien. Wat wel echt jammer is is dat het geen gewoon boek is. Ik snap dat een script-vorm echt is, maar ik heb er een beetje het idee bij van: Lekker makkelijk verdiend! Dat script was er al, en laten we het in een boek zetten, en iedereen koopt het! Kom op Rowling, maak er es weer een pracht verhaal van!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb het boek nog niet uit, maar sommige stukken zijn redelijk geforceerd :/. Afgezien van dat is het een best goed boek. Alleen het is gewoon niet op het niveau van de vorige zeven boeken, al had ik dat wel verwacht. Al met al wel het lezen waard,als je er maar niet te veel van verwacht .


    i wanna die with you once or twice.

    Ada schreef:
    Ik heb het boek nog niet uit, maar sommige stukken zijn redelijk geforceerd :/. Afgezien van dat is het een best goed boek. Alleen het is gewoon niet op het niveau van de vorige zeven boeken, al had ik dat wel verwacht. Al met al wel het lezen waard,als je er maar niet te veel van verwacht .

    ja, ik kan het zeker aanraden om het te lezen, het is geen afknapper, maar je moet echt NIET denken dat het hetzelfde is als de serie


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Tallata schreef:
    (...)

    ja, mee eens
    dat albus in slytherin kwam was een beetje vaag...

    Volgens mij moet je het verhaal gewoon als totaal losstaand zien. Wat wel echt jammer is is dat het geen gewoon boek is. Ik snap dat een script-vorm echt is, maar ik heb er een beetje het idee bij van: Lekker makkelijk verdiend! Dat script was er al, en laten we het in een boek zetten, en iedereen koopt het! Kom op Rowling, maak er es weer een pracht verhaal van!

    Het hele boek is gewoon commerciële zooi eigenlijk (': (maar dat betekent niet dat het niet leuk is om te lezen, tho)

    [ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 9:58 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Inderdaad. Ik had ook echt zo'n idee van die twee schrijvers die met JK Rowling in een vergaderzaal zitten, en dan bedenken om een theaterstuk te schrijven. Het was allemaal net wat te bedacht en te nep.

    Alsof ze zoiets hadden van, "wow, vet goed idee!! Laten we schrijven over Voldemort's dochter!! Omg en timeturners!!!"


    Daylighter schreef:
    (...)

    Ieuw. Ik krijg echt rare dingen over Voldemort in mijn hoofd hierdoor hahaha. Ik vind trouwens het idee dat Voldemort behoefte heeft aan seks raar, want hij is zo onmenselijk of zo. Maar ja.
    Ik was verbaasd om Harry's opmerking, maar vond het om die reden ook wel bij zijn karakter passen ja. Ik was wel echt aan het facepalmen toen ik het las. Om zowel Harry als Albus, want ze waren allebei dom bezig naar mijn mening. Albus irriteerde me best wel vaak, besef ik nu. :')
    Ik snap trouwens niet zo goed waarom hij in Slytherin zit. Ik vind het niet storend (vind het ergens wel leuk), maar ik zag niet echt een duidelijke reden behalve dat het leuk was voor het verhaal.

    Dat was ook waarom ik het op een fanfiction vind lijken. Laten we hem maar in Slytherin stoppen, staat leuk voor het verhaal, maar we hebben er niet echt een reden voor. Net zoals ze Cedric gingen redden. Was ook nogal random maar ach, leuk voor het verhaal.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 10:05 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Nou als het goed is, komt mijn boek vandaag binnen. Ben eens benieuwd hoe het zal zijn. (Nee ik lees geen recenties, ik wil er zelf achterkomen wat ik er van vind).


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Trouwens, wat vonden jullie van de trolley witch? Ik vond het wel leuk bedacht maar ik hoor er veel negativiteit over.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Trouwens, wat vonden jullie van de trolley witch? Ik vond het wel leuk bedacht maar ik hoor er veel negativiteit over.


    Ik vond het eigenlijk wel ontzettend schattig en op één of andere manier best wel goed bedacht. Ik zou niet begrijpen waarom iemand er negatief over zou zijn. Het is één van de leukere dingen in het script. :')


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Eledhel schreef:
    Trouwens, wat vonden jullie van de trolley witch? Ik vond het wel leuk bedacht maar ik hoor er veel negativiteit over.


    Ik vond de trolley witch juist heel leuk! Was echt meteen nieuwsgierig naar haar achtergrond. Ik vraag me af hoe ze in die trein terecht gekomen is en wat voor 'wezen' ze precies is.


    A person who never made a mistake never tried anything new

    Ik geef geen fuck om spoilers dus heb ze allemaal gelezen.(;
    Maar ik wil wel even wat uitleg over iets, namelijk: VOLDEMORTS DOCHTER????????
    Hoe is die er gekomen? Ik dacht dat jeweetwel niet kon liefhebben?


    Queer zijn is gewoon alles