• De vorige twee topics die ik over dit onderwerp kon vinden waren allebei gesloten, dus bij deze maak ik een nieuwe aan.

    Maar yeah, een nieuw Harry Potter boek! Ik heb hem meteen besteld. Het is blijkbaar wel een verhaal in scriptvorm, geen novel dus. Ook is ie niet helemaal geschreven door J.K. Rowling, maar toch ben ik heel benieuwd!
    Hebben jullie het boek al besteld, of gaan jullie dat nog doen? De mijne komt morgen binnen dus ik ben hartstikke nieuwsgierig!

    [ bericht aangepast op 31 juli 2016 - 11:51 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    PecuIiar schreef:
    (...)

    Ik ook niet, maar de manier waarop je het zei kwam over al
    voldie kan geen seks hebben want hij kent geen liefde, maar als hij zijn bloedlijn voort wil zetten of whatever moet ie toch seks hebben. Ik vind het idee van een kind voor voldemort ook complete bullshit hoor haahaha


    don't we all :'D

    en sorryyy vergeten spoiler te makeb


    Heaven is a place that we all have

    En hoe kan het dat Hermelien minister is geworden? Ze zegt letterlijk in de Orde Van De Feniks dat ze geen interesse heeft in een loopbaan in de politieke wereld.
    Maar goals voor de troley witch. Ze is met voorsprongm'n favoriete personage.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    En hoe kan het dat Hermelien minister is geworden? Ze zegt letterlijk in de Orde Van De Feniks dat ze geen interesse heeft in een loopbaan in de politieke wereld.
    Maar goals voor de troley witch. Ze is met voorsprongm'n favoriete personage.:'D


    Da's nou niet echt een referentie, hé? Aan een vijftienjarige vragen wat die later wil doen en hem of haar er dan heel z'n leven aan houden. De Trolly Witch is inderdaad ook mijn favoriet personage, ha ha.


    Okidoki, even mijn algemene mening onder de volgende spoiler. Ik weet dat veel mensen het niet met me eens gaan zijn, maar goed.
    Oké. Over het algemeen vond ik het verhaal, dan toch de rode draad van het verhaal, waardig Harry Potter. Ik kan erin komen dat Harry mentaal nog niet over Voldemort is en ik kan er zéker inkomen dat het voor zijn kinderen, vooral voor de kinderen die niet perfect in het rijtje passen, moeilijk is om telkens weer te falen in wat mensen van hen verwachten.
    Rode draad van het verhaal: check.

    Nu, gaan we naar de elementen die Rowling in het verhaal gestoken heeft om er wat meer actie in te steken (Delphi for Dumbledore's sake, of die hele theorie rond Scorpius), die vind ik gewoon ronduit dom. Komaaaaan, even denken en je had wel met wat beter dan "Voldemorts dochter" kunnen aanzetten. Langs de andere kant zullen er altijd fanfictions zijn die dingen juist voorspellen - als schrijver kun je niet op tegen een heel internet van fangirls en fanboys. Maar dit. Komaan. Voldemort dacht helemaal niet dat hij dood ging gaan, hij had Gruzielementen for God's sake. Dan kun je redeneren dat hij wist dat men op zoek was naar die Gruzielementen en toch absolute zekerheid wou, maar Voldemort zou zich nooit verlagen tot seks hebben met zijn onderdanen. Da's niet Voldemort.

    Wat ik wél snap, is Albus die achter Cedric gaat. Hij weet dat zijn vader fouten heeft gemaakt naast zijn fantastische daden, maar door de woede dat hij zijn vader moet tippen en dat hij nu eenmaal zijn vader niet ís, ziet hij enkel zijn vaders negatieve kanten en wil hij bewijzen dat hij wel wat waard is en dat hij daarvoor helemaal zijn vader niet hoeft te zijn. Als hij Amos bezig hoort over Cedric, springt het bij hem. Wat zijn vader gedaan heeft, is niet eerlijk, door hem is Cedric dood! In het moment zelf beslist hij dat dit zijn kans is: zijn kans om te bewijzen dat hij kan doen wat zijn vader niet kon doen, dat hij zijn vaders fouten kan rechtzetten. Ha! Dan zullen ze hem niet meer zien voor de dork die zijn vader niet kan tippen, maar voor de superheld die zijn vader lichtjaren voorbijgestreefd heeft.

    Nu, goed, over het algemeen vond ik het verhaal goed. Laat er Scorpius-theorieën, Delphi en nog wat andere nutteloze dingen uit, steek er wat betere elementen in en houd die nieuwe realiteiten, want die vond ik best leuk, haha en ik vind dat je een verhaal hebt dat je Harry Potter mag noemen. Als Delphi er maar uit is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik moet trouwens ook zeggen dat ik het helemaal geen slecht boek vind. Er zijn enkel een paar belangrijke details die niet kloppen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Aravis schreef:
    (...)

    Da's nou niet echt een referentie, hé? Aan een vijftienjarige vragen wat die later wil doen en hem of haar er dan heel z'n leven aan houden. De Trolly Witch is inderdaad ook mijn favoriet personage, ha ha.


    Okidoki, even mijn algemene mening onder de volgende spoiler. Ik weet dat veel mensen het niet met me eens gaan zijn, maar goed.
    Oké. Over het algemeen vond ik het verhaal, dan toch de rode draad van het verhaal, waardig Harry Potter. Ik kan erin komen dat Harry mentaal nog niet over Voldemort is en ik kan er zéker inkomen dat het voor zijn kinderen, vooral voor de kinderen die niet perfect in het rijtje passen, moeilijk is om telkens weer te falen in wat mensen van hen verwachten.
    Rode draad van het verhaal: check.

    Nu, gaan we naar de elementen die Rowling in het verhaal gestoken heeft om er wat meer actie in te steken (Delphi for Dumbledore's sake, of die hele theorie rond Scorpius), die vind ik gewoon ronduit dom. Komaaaaan, even denken en je had wel met wat beter dan "Voldemorts dochter" kunnen aanzetten. Langs de andere kant zullen er altijd fanfictions zijn die dingen juist voorspellen - als schrijver kun je niet op tegen een heel internet van fangirls en fanboys. Maar dit. Komaan. Voldemort dacht helemaal niet dat hij dood ging gaan, hij had Gruzielementen for God's sake. Dan kun je redeneren dat hij wist dat men op zoek was naar die Gruzielementen en toch absolute zekerheid wou, maar Voldemort zou zich nooit verlagen tot seks hebben met zijn onderdanen. Da's niet Voldemort.

    Wat ik wél snap, is Albus die achter Cedric gaat. Hij weet dat zijn vader fouten heeft gemaakt naast zijn fantastische daden, maar door de woede dat hij zijn vader moet tippen en dat hij nu eenmaal zijn vader niet ís, ziet hij enkel zijn vaders negatieve kanten en wil hij bewijzen dat hij wel wat waard is en dat hij daarvoor helemaal zijn vader niet hoeft te zijn. Als hij Amos bezig hoort over Cedric, springt het bij hem. Wat zijn vader gedaan heeft, is niet eerlijk, door hem is Cedric dood! In het moment zelf beslist hij dat dit zijn kans is: zijn kans om te bewijzen dat hij kan doen wat zijn vader niet kon doen, dat hij zijn vaders fouten kan rechtzetten. Ha! Dan zullen ze hem niet meer zien voor de dork die zijn vader niet kan tippen, maar voor de superheld die zijn vader lichtjaren voorbijgestreefd heeft.

    Nu, goed, over het algemeen vond ik het verhaal goed. Laat er Scorpius-theorieën, Delphi en nog wat andere nutteloze dingen uit, steek er wat betere elementen in en houd die nieuwe realiteiten, want die vond ik best leuk, haha en ik vind dat je een verhaal hebt dat je Harry Potter mag noemen. Als Delphi er maar uit is.



    ja, ik ben het eigenlijk best wel met je eens.
    Delphi was gewoon een ontzettend domme zet. Maar ja.
    Ik hoop dat de volgende edite beter is, en ik ben benieuwd hoe die zal zijn. Is dat dan een echt boek?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Debbaut schreef:
    Ik moet trouwens ook zeggen dat ik het helemaal geen slecht boek vind. Er zijn enkel een paar belangrijke details die niet kloppen.


    Dat is inderdaad wat ik er ook van denk. Het is niet dat ik er spijt van heb dat ik tot drie uur 's nachts opgebleven ben om het uit te lezen. Heb het boek pas sinds gisterenavond, though, en voor een slecht boek zou ik mijn slaap niet opofferen, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tallata schreef:
    (...)


    ja, ik ben het eigenlijk best wel met je eens.
    Delphi was gewoon een ontzettend domme zet. Maar ja.
    Ik hoop dat de volgende edite beter is, en ik ben benieuwd hoe die zal zijn. Is dat dan een echt boek?


    Inderdaad. Delphi vond ik niet alleen dom (ik bedoelde dat woord trouwens niet in de betekenis van "GEBRUIK JE HERSENEN!" maar als in dat ik het gewoon lullig vind), maar ook onnodig.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik denk sowieso ook wel dat het stuk beter wordt als het gespeeld. Ik bedoel, dit is een script. Het énige wat je kan doen is dialoog meegeven en dat is nu net waar boeken fantastisch worden: de beschrijvingen. Je kan nooit zoveel informatie en emotie meegeven in een script. Dat kan je wel als je het stuk speelt, door de belichting en het decor, of de bewegingen die de acteurs maken, of de manier waarop men wat zegt. Ik geloof dat het stuk veel beter is dan het boek (dat ik, zoals ik al zei, best oké vond).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb het (nog) niet gelezen, maar het trekt me steeds minder door de reacties hier :'D


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    BuizeI schreef:
    Ik heb het (nog) niet gelezen, maar het trekt me steeds minder door de reacties hier :'D

    Zo slecht is het niet, hoor. Er zijn enkele cliché's, om het zo maar even te noemen, maar ik kan niet zeggen dat het me enorm stoorde tijdens het lezen. Ook de script-vorm was eigenlijk wel oké, als je het mij vraagt :Y)


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    BuizeI schreef:
    Ik heb het (nog) niet gelezen, maar het trekt me steeds minder door de reacties hier :'D


    Er wordt hier echt enorm doorgezaagd over alles, maar het boek is echt geweldig. Niks van aantrekken, het zijn kleine dingen! Gewoon lekker gaan lezen, het is echt leuk.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    BuizeI schreef:
    Ik heb het (nog) niet gelezen, maar het trekt me steeds minder door de reacties hier :'D


    Same. Maar ik ben wel heeeel benieuwd naar het toneelstuk. (krul)


    I'm A Slave 4 U

    BuizeI schreef:
    Ik heb het (nog) niet gelezen, maar het trekt me steeds minder door de reacties hier :'D


    Tuurlijk, echte fans, waar ik mezelf echt wel bij reken, zagen over alles.(krul)

    Maar in wezen is het een erg goed boek/script. Zeker de moeite om te lezen!


    Queer zijn is gewoon alles

    Het leek me echt leuk, tot ik ergens eens las waar het nou precies over gaat.

    Een kind van Voldemort en Bellatrix is echt fanfinction 101 for dummies. Alleen al bij dat denk ik nah jongens, nee.
    Volgens mij heb ik zelf ook ooit zoiets geschreven, over een nichtje van Voldie. En toen was ik 13/14, geen volwassen vrouw met een hele schrijfcarrière (cat)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Debbaut schreef:
    (...)

    Tuurlijk, echte fans, waar ik mezelf echt wel bij reken, zagen over alles.(krul)

    Maar in wezen is het een erg goed boek/script. Zeker de moeite om te lezen!


    Haha, dit dus. Er zijn heel wat dingen die ik anders zou willen, maar ik heb wel genoten van het boek en mijn algemene indruk was positief en ik heb er helemaal geen spijt van dat ik het gelezen heb!


    A person who never made a mistake never tried anything new