• En dat is echt super jammer natuurlijk. Ik dacht: misschien kunnen we de koppen eens bij elkaar steken en kijken of we manieren kunnen bedenken om meer aandacht voor het lezen te generen? Misschien topics aanmaken zoals "welk verhaal heb jij voor het laatst gelezen?" of misschien zijn er andere ideeën, zoals bijvoorbeeld de Q-Bookstore (recensies).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zit eraan te denken om misschien iets te maken als een Q Bookshelf. Er is natuurlijk al iets soortgelijks, "Stories gesorteerd per Genre", maar ik wilde het wat meer een boekenplank-idee geven.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2016 - 22:46 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    In alle eerlijkheid vind ik de verhalen op Q niet altijd even gewelidg. Ofwel trekt het verhaal mij niet aan, ofwel trekt de schrijfstijl mij niet aan. Er zijn maar weinig verhalen die ik om die reden lees. Dat vind ik in principe erg jammer, want ik lees graag verhalen op Q.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Kunnen we niet op het forum iets opstarten ook? Waar ik aan zat te denken is: "een story van de week.'' doen. Elke week een topic plaatsen waarin een verhaal wordt voorgesteld. Met voorstelling bedoel ik dan niet alleen copy - paste van de omschrijving. Dat zien we al in de reclame - topics. We kunnen de schrijver interviewen en zelf aan het woord laten over zijn/haar verhaal, want vaak zit in mensen hun werk veel meer dan je zelf beseft als je vluchtig en "ondankbaar'' door van alles heengaat om vluchtig eens te kijken of het je aanstaat. Zo doe je het verhaal echt respect aan en zullen mensen dat misschien ook sneller inzien en het daarom gaan lezen. Ook kunnen we enkele lezers/abo's aan het woord laten. Waarom zij dat verhaal de moeite waard vinden om te lezen. Er is zo'n ruim aanbod op Quizlet en ik denk dat je op die manier een betere hoogte krijgt over wat dat verhaal omvat. Bij een omschrijving heb je dat niet altijd echt
    Ik vind zo'n topic best interessant klinken en zou zelf sneller iets gaan lezen zo en hopelijk nog meer mensen. Als je zo'n topic voorbij ziet komen en de inhoud spreek je aan, denk ik dat je sneller de stap zult zetten om verhalen te lezen, dan als je puur de omschrijvingtekst te zien krijgt. Eventueel kunnen we de topics dan ook bundelen in een story, waarop mensen zich kunnen abonneren.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2016 - 23:05 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik zie dat veel mensen neigen naar Engelse verhalen. Ook ik zelf ben reeds begonnen aan een Engels verhaal, omdat ik merk dat ik er beter mijn ei in kwijt kan. Misschien ook handig om dit misschien ergens te scheiden? Dat men kan zoeken naar Nederlandse, Engelse of misschien zelfs Franse (You never know ;p) verhalen.
    Ik weet dat daar dan weer andere sites voor zijn, maar waarom niet ook gewoon hier? Vraag zat. (:


    It sounds like you have a narrow definition about being a hero. - John Diggle, Arrow.

    Histoire schreef:
    Kunnen we niet op het forum iets opstarten ook? Waar ik aan zat te denken is: "een story van de week.'' doen. Elke week een topic plaatsen waarin een verhaal wordt voorgesteld. Met voorstelling bedoel ik dan niet alleen copy - paste van de omschrijving. Dat zien we al in de reclame - topics. We kunnen de schrijver interviewen en zelf aan het woord laten over zijn/haar verhaal, want vaak zit in mensen hun werk veel meer dan je zelf beseft als je vluchtig en "ondankbaar'' door van alles heengaat om vluchtig eens te kijken of het je aanstaat. Zo doe je het verhaal echt respect aan en zullen mensen dat misschien ook sneller inzien en het daarom gaan lezen. Ook kunnen we enkele lezers/abo's aan het woord laten. Waarom zij dat verhaal de moeite waard vinden om te lezen. Er is zo'n ruim aanbod op Quizlet en ik denk dat je op die manier een betere hoogte krijgt over wat dat verhaal inhoud. Bij een omschrijving heb je dat niet altijd echt
    Ik vind zo'n topic best interessant klinken en zou zelf sneller iets gaan lezen zo en hopelijk nog meer mensen. Als je zo'n topic voorbij ziet komen en de inhoud spreek je aan, denk ik dat je sneller de stap zult zetten om verhalen te lezen, dan als je puur de omschrijvingtekst te zien krijgt. Eventueel kunnen we de topics dan ook bundelen in een story, waarop mensen zich kunnen abonneren.


    Hier sluit ik me bij aan, ik had namelijk hetzelfde soort idee in mijn hoofd, haha.


    16 - 09 - '17

    Van wie is dat trouwens, die Q - Bookstore? Of staat dat nog niet online? Ik vind het niet met de zoekfunctie...


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Kunnen we niet op het forum iets opstarten ook? Waar ik aan zat te denken is: "een story van de week.'' doen. Elke week een topic plaatsen waarin een verhaal wordt voorgesteld. Met voorstelling bedoel ik dan niet alleen copy - paste van de omschrijving. Dat zien we al in de reclame - topics. We kunnen de schrijver interviewen en zelf aan het woord laten over zijn/haar verhaal, want vaak zit in mensen hun werk veel meer dan je zelf beseft als je vluchtig en "ondankbaar'' door van alles heengaat om vluchtig eens te kijken of het je aanstaat. Zo doe je het verhaal echt respect aan en zullen mensen dat misschien ook sneller inzien en het daarom gaan lezen. Ook kunnen we enkele lezers/abo's aan het woord laten. Waarom zij dat verhaal de moeite waard vinden om te lezen. Er is zo'n ruim aanbod op Quizlet en ik denk dat je op die manier een betere hoogte krijgt over wat dat verhaal omvat. Bij een omschrijving heb je dat niet altijd echt
    Ik vind zo'n topic best interessant klinken en zou zelf sneller iets gaan lezen zo en hopelijk nog meer mensen. Als je zo'n topic voorbij ziet komen en de inhoud spreek je aan, denk ik dat je sneller de stap zult zetten om verhalen te lezen, dan als je puur de omschrijvingtekst te zien krijgt. Eventueel kunnen we de topics dan ook bundelen in een story, waarop mensen zich kunnen abonneren.


    Dat en het lijkt me ook handig bij Q-bookstore. En een duidelijke scheiding tussen OP en Fanfiction. (Fanfiction staat alleen bij fanfiction)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Histoire schreef:
    Van wie is dat trouwens, die Q - Bookstore? Of staat dat nog niet online? Ik vind het niet met de zoekfunctie...


    Het is een topic, je vind het bij stories promoten (waar dan een link naar de story staat).^^


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    (...)

    Het is een topic, je vind het bij stories promoten (waar dan een link naar de story staat).^^


    Dank je, Lindsey! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Saorsa schreef:

    Eerlijk gezegd is mijn grootste probleem met lezen op Quizlet dat ik meestal gewoonweg de goede verhalen niet vind, dus ik sta open voor alle soorten ideeën die verhalen promoten.


    Dit.

    Ook over de lezers: ik heb nooit meer dan 11 abo's gehad en ik zit al zo'n 6 jaar op Q. Ik voel me nu best zielig haha. Ik had bijvoorbeeld in het One Direction tijdperk heel erg de neiging om dan maar één van hen als man te nemen want dan krijg je tenminste lezers... Maar dat is nu ook niet meer.

    Ook echt goede verhalen vind ik heel lastig om te vinden. Ik heb er in mijn Q carierre zo'n 7 echt goede gelezen. Dat komt deels door het genre wat ik leuk vind (ik ben niet zo into fantasy enzo).

    Goede ideeën!

    Ik mijn eigen Bookshelf gemaakt met verhalen die ik dus echt super goed vind. Staat een link op mijn profiel. Sommige zijn nog niet af, maar de schrijfstijl en alles is gewoon wow. En meer van dat soort verhalen mis ik wel. Het is gewoon lastiger om te vinden zeg maar. [alle goede schrijvers kunnen toch niet weg zijn]

    Even een mt.


    Physics is awesome

    MT


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik lees weinig op Quizlet, omdat ik daar eigenlijk weinig zin in heb. Dan lees ik een verhaal en is het vooral de onredelijke dingen die er in voorkomen, zoals geen tot weinig ouders, mag alles (is tot láát weg snachts bijvoorbeeld) en de vrienden die opeens niet meer/onverklaarbare wijze niet meer erin voorkomen en het is allemaal kleine dingetjes waaraan ik me irriteer bij een verhaal. En als dat het niet is, zijn het de 1Dstory's.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2016 - 6:13 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb moeite met verhalen lezen omdat ik erg kieskeurig ben in het lezen ervan. laatste keer dat ik een goed verhaal las op Q is erg lang geleden...

    Een topic met ressencies lijkt mij fijn, maar wie bepaalt dan wie erop komen. Er zijn zoveel Quizlet verhalen, dat je dat nooit een groot gedeelte mee kan nemen.

    Ik weet dat er een groep op Q is doe rencensies doen over echte boeken, misschien een groep mensen die dat doen bij Q stories.

    Dan worden alsnog de bekende personen gepakt, (niet rot bedoelt, maar lijkt zo :')


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."