• En dat is echt super jammer natuurlijk. Ik dacht: misschien kunnen we de koppen eens bij elkaar steken en kijken of we manieren kunnen bedenken om meer aandacht voor het lezen te generen? Misschien topics aanmaken zoals "welk verhaal heb jij voor het laatst gelezen?" of misschien zijn er andere ideeën, zoals bijvoorbeeld de Q-Bookstore (recensies).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh nee hoor! Stiekem vind ik het wel leuk om mee te lezen. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothar schreef:
    Oh nee hoor! Stiekem vind ik het wel leuk om mee te lezen. :3


    Oké, dan is het goed! (:
    Anders, gooi je ons maar buiten hé. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ja ik had ook al zitten denken, dat je een paar quotes erin zet (dan ook wat groter. Dat kan bijvoorbeeld een hele mooie zin zijn of een kleine passage van 2/3/4 zinnen. (Niet veel meer denk ik?)

    Oh wat goed dat jullie met al dit soort geweldige initiatieven komen! Ik zal alle initiatieven eens af gaan die er al zijn en kijken in hoeverre ik bij kan dragen. Ik lees door drukte de laatste tijd niet super veel (en lees ook snel op fanfic, omdat daar meer Jily is dan hier ghehe), maar ik lees wel wat en heb ook nog veel op mijn to do list staan, omdat er dingen zijn die ik echt graag wil lezen in de toekomst, dus wie weet kan ik ook nog wat bijdragen ^^
    Echt super goed bezig allemaal!


    Happy Birthday my Potter!

    Puellae schreef:
    Ja ik had ook al zitten denken, dat je een paar quotes erin zet (dan ook wat groter. Dat kan bijvoorbeeld een hele mooie zin zijn of een kleine passage van 2/3/4 zinnen. (Niet veel meer denk ik?)


    Inderdaad, een paar zinnen of een kleine passage. Geen tekstlappen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik weet niet of anderen dit ook leuk lijkt, maar ik zou het zelf leuk vinden om stories van een ander te lezen door middel van een soort lootjes. Dat iedereen die mee wil doen een verhaal opgeeft en elke persoon willekeurig een ander verhaal terugkrijgt en daarvan het eerste hoofdstuk gaat lezen. Zo kom je misschien iets leuks tegen wat je zelf nooit opgezocht zou hebben. En achteraf een korte reactie met wat je ervan vond in het topic of bij het verhaal/hoofdstuk ofzo.

    Audino schreef:
    Ik weet niet of anderen dit ook leuk lijkt, maar ik zou het zelf leuk vinden om stories van een ander te lezen door middel van een soort lootjes. Dat iedereen die mee wil doen een verhaal opgeeft en elke persoon willekeurig een ander verhaal terugkrijgt en daarvan het eerste hoofdstuk gaat lezen. Zo kom je misschien iets leuks tegen wat je zelf nooit opgezocht zou hebben. En achteraf een korte reactie met wat je ervan vond in het topic of bij het verhaal/hoofdstuk ofzo.


    Ik vind het een heelleuk idee! Als we de lootjes per genre zouden doen, zou ikzelf wel willen meedoen hieraan. Dus bijvoorbeeld een HP - loting, 1D - loting... Snap je. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Audino schreef:
    Ik weet niet of anderen dit ook leuk lijkt, maar ik zou het zelf leuk vinden om stories van een ander te lezen door middel van een soort lootjes. Dat iedereen die mee wil doen een verhaal opgeeft en elke persoon willekeurig een ander verhaal terugkrijgt en daarvan het eerste hoofdstuk gaat lezen. Zo kom je misschien iets leuks tegen wat je zelf nooit opgezocht zou hebben. En achteraf een korte reactie met wat je ervan vond in het topic of bij het verhaal/hoofdstuk ofzo.


    Dit is met kerst georganiseerd door Lisa/FeorgeWeasley. Je ging dan lezen van elkaar, Merry readmas heette het dacht ik. Ik heb daarvoor een compleet verhaal gelezen en overal gereageerd. Het jammerre is alleen dat niet iedereen het dan daadwerkelijk doet, waardoor ik bijvoorbeeld geen reacties terug kreeg. Dat was toch wel erg jammer :/

    [ bericht aangepast op 2 aug 2016 - 23:32 ]


    Happy Birthday my Potter!

    GredWeasley schreef:
    (...)

    Dit is met kerst georganiseerd door Lisa/FeorgeWeasley. Je ging dan lezen van elkaar, Merry readmas heette het dacht ik. Ik heb daarvoor een compleet verhaal gelezen en overal gereageerd. Het jammerre is alleen dat niet iedereen het dan daadwerkelijk doet, waardoor ik bijvoorbeeld geen reacties terug kreeg. Dat was toch wel erg jammer :/


    Daar heb ik volgens mij ook aan meegedaan, maar ik had meerdere verhalen dus was het lastig om alles te lezen (vooral omdat één veel langer bezig was en veel meer hoofdstukken had, waardoor je veel moet inhalen).

    Er zijn wel stories die boeken van elk genre samenplaatsten maar het enige probleem Is een beetje dat er inderdaad geen beoordeling bijstaat (al wordt het mogelijk om alle verhalen te beoordelen en misschien ook niet gewenst) maar dan gaan mensen verhalen dus keuren aan de hand van het aantal Abo's of kudos vrees ik.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    Er zijn wel stories die boeken van elk genre samenplaatsten maar het enige probleem Is een beetje dat er inderdaad geen beoordeling bijstaat (al wordt het mogelijk om alle verhalen te beoordelen en misschien ook niet gewenst) maar dan gaan mensen verhalen dus keuren aan de hand van het aantal Abo's of kudos vrees ik.


    Ik weet niet of je het tegen ons hebt of niet? (:
    Als dat wel zo zou zijn, is het niet echt de bedoeling van ons om te keuren. Dat doen de mensen al die recensies schrijven. Het was mijn idee om de lezers en de schrijver zelf aan het woord te laten en zo de mensen te tonen wat de unieke waarde van iets is. Dus wat aantonen er wel te zien in is, in plaats van niet. Om toch een zo accuraat mogelijk beeld te geven, heb ik wel een klein lijstje gezet aan het begin.
    - Daarin moet de schrijver zelf zeggen wat ze hun eigen minpunten vinden (dan is het niet bedreigend. Soms is het zelf goed als je weet dat je begin niet goed is en bang bent dat mensen je daarop zullen beoordelen, kan het een hele opluchting zijn om dat zwakke punt mee te delen, want je kunt zeggen dat het alleen het begin is).
    - Zeggen ze zelf hoe goed ze zijn in spelling en grammatica.
    - Hoe is hun stijl: nuchter/poëtisch/visueel & gedetailleerd/ritmisch/ect.
    - Is er een echte verhaallijn/ is het een reeks van beschouwingen of gebeurtenissen die niet op elkaar voortbouwen.
    - Staat de verhaallijn onder een spanningsboog of niet?

    Ik denk dat ik het lijstje toch heel informatief heb gemaakt, in plaats van beoordelend terwijl je toch meteen al het belangrijkste kan opmaken over de schrijfstijl (aard & spelling/grammatica) en ook over het soort verhaal. Zonder daar een waardeoordeel op wordt geplakt. Verder zijn de lezers en auteurs zelf aan het woord, dus is het wel leuk en positief gebleven. Wij schrijven helemaal geen beoordelingen/recensies.
    Sorry als het niet tegen ons was! (:

    [ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 10:24 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ik weet niet of je het tegen ons hebt of niet? (:
    Als dat wel zo zou zijn, is het niet echt de bedoeling van ons om te keuren. Dat doen de mensen al die recensies schrijven. Het was mijn idee om de lezers en de schrijver zelf aan het woord te laten en zo de mensen te tonen wat de unieke waarde van iets is. Dus wat aantonen er wel te zien in is, in plaats van niet. Om toch een zo accuraat mogelijk beeld te geven, heb ik wel een klein lijstje gezet aan het begin.
    - Daarin moet de schrijver zelf zeggen wat ze hun eigen minpunten vinden (dan is het niet bedreigend. Soms is het zelf goed als je weet dat je begin niet goed is en bang bent dat mensen je daarop zullen beoordelen, kan het een hele opluchting zijn om dat zwakke punt mee te delen, want je kunt zeggen dat het alleen het begin is).
    - Zeggen ze zelf hoe goed ze zijn in spelling en grammatica.
    - Hoe is hun stijl: nuchter/poëtisch/visueel & gedetailleerd/ritmisch/ect.
    - Is er een echte verhaallijn/ is het een reeks van beschouwingen of gebeurtenissen die niet op elkaar voortbouwen.
    - Staat de verhaallijn onder een spanningsboog of niet?

    Ik denk dat ik het lijstje toch heel informatief heb gemaakt, in plaats van beoordelend terwijl je toch meteen al het belangrijkste kan opmaken over de schrijfstijl (aard & spelling/grammatica) en ook over het soort verhaal. Zonder daar een waardeoordeel op wordt geplakt. Verder zijn de lezers en auteurs zelf aan het woord, dus is het wel leuk en positief gebleven. Wij schrijven helemaal geen beoordelingen/recensies.
    Sorry als het niet tegen ons was! (:


    Ja sorry het was niet direct tegen jullie bedoeld, ik had ook niet alles doorgelezen (wat ik misschien beter vermeld had in mijn post) want even later zag ik jullie bedoeling al. Verder moet ik zeggen dat ik het een goed initiatief vind en hoop dat het jullie lukt (:


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Maar wat nou als de schrijver denkt dat ze best correct Nederlands schrijft, maar er best veel fouten in staan?

    Puellae schreef:
    Maar wat nou als de schrijver denkt dat ze best correct Nederlands schrijft, maar er best veel fouten in staan?


    Ik stel sowieso dat we het controleren. Dan stel ik gewoon voor dat we vriendelijk met die persoon in correspondentie gaan en op een aardige en zachtzinnige manier zeggen van: ik merk dat er toch enkele foutjes in je tekst staan. Dan vraag je hen of ze oké zijn met de formulering: bevat spelfouten. (Ik bedoel, de manier van representatie/formulering van de boodschap). Dat is minder bedreigend dan dat ze een beoordeling open klikken en het van ons zouden zien: slechte spelling (of zoiets) Ik denk dat het gewoon belangrijk is dat de auteur niet het gevoel heeft aan ons kritische oordeel te zijn overgeleverd.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2016 - 23:31 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Top!