• • • • • French Court• • • •

    • • • • Welkom op lichtjes dag!• • • •

    Het is 19 maart 1600, ook wel bekend als lichtjes dag. Lichtjes dag is een feestdag waarop de man de vrouw van wie die houd een kaars geeft en zei hem die avond aansteekt als ze het ook voor hem voelt. Dit jaar is het een bijzondere lichtjes dag, want de koninklijke familie in Frankrijk nodigt heel Europa uit om te komen eten ter ere van lichtjesdag. Het wordt een prachtig feest met de mooiste dans muziek in tijden, en die avond gaat iedereen vrolijk en moe naar bed met hun kaarsen. Net voor de nacht valt word er een prinses naar beneden geduwd en overleefd de val niet, daar begint het verhaal...

    Het duisternis, met een hart zo koud als ijs... Die je spaart als je het echt waard bent... Met zijn magie, zo zwart en dodelijk als gif...
    Power Is A Dangerous Game
    • • • • Landen • • • •
    • Spanje
    • Zweden
    • Frankrijk
    • Engeland
    • Schotland
    • Denemarken
    • Marokko
    • Walachije
    • Ottomaanse Rijk
    • Rijk Der Nederlanden

    RED IN THE HEAD, SILVER IN THE HEART

    • • • • Rollen • • • •
    Prinsen&Prinsessen - Je moet het afspreken met de koning en koninginnen, want je bent familie van hen. - verschillende leeftijden
    Lady's/Boys in waiting - Dat zijn degene die vrienden zijn van de koninklijke familie en eigenlijk mee gaan om een man of vrouw te vinden.
    I'm not a rebel, i'm Royal.
    • • • • Het Duisternis • • • •
    Het duister is een soort levende geest, die niet praat. Hij kan je helpen en je waarschuwen, je laten zitten, je bang maken of vermoorden.
    Hij is de god van de heidenen, heidenen zijn mensen die bloed offer doen als Het Duisternis. Ze hebben speciale krachten en lokken soms mensen het woud in. Ze laten zich zelf nooit zien, hun slachtoffers overleven het alleen met speciale hulp. Niemand mag het bloed woud betreden, als je er te ver ingaat kom je er nooit uit.

    • • • • Regels • • • •
    • Woordenaantal: 125
    • Personages maakt niet uit, als je maar een jongen& een meisje hebt.
    • Personages moeten aan hun rol gekleed zijn, bijvoorbeeld: adellijk kleed zich adellijk.
    • Geen perfecte personages, niemand is perfect.
    • Denk aan de tijd waar we leven, niet in 2016.
    • Pas Relaties na de rollen goed gekeurd zijn.
    • Eerst reserveren
    • • • • Rollen • • • •
    Lijst:
    • Rol
    • Naam
    • Leeftijd
    • Land
    • Innerlijk (eigenschappen mogen ook)
    • Uiterlijk//Beschrijving
    • Familie
    • Relaties
    • Extra
    Naam
    STOP OP VROUWEN/MEISJES
    Marina Rosemary de' Medici - Schotland - Prinses - MyDearDiary - pagina 1
    Elizabeth Courage - Engeland - Prinses - Lisadragonrider - pagina 3
    Isabelle Marienett de' Medici - Denemarken - Prinses - _patch - 3
    Francis André de la Porte - Frankrijk - Prins - MyDearDiary - 1
    Geclaimt - Frankrijk - Prins - Douceur
    Lady de Guise - Schotland - prinses - Shairell - 3
    Geclaimt - Frankrijk - Boy in Waiting - Shairell -
    Geclaimt - - Prinses - Sunrises -
    Estevania of Castilie - Spanje - Prinses - DarkOne - 7
    Geclaimt - Spanje - Boy in waiting - DarkOne
    Narcisa Valeria Constantinescu- Walachije - Lady in waiting- Camhanaich - 5
    Charlie Nadia Johansen - Denemarken - prinses - HttpLaura - 4
    Geclaimt - Turkije - lady-in-waiting - Ruelle -
    Jayden Sjölin - Zweden - Prins - HttpLaura - 4
    Willem Frederik George Lodewijk - Nederlandse rijk - Boy-in-waiting - gentil - 11
    Altan Ozgur Bayoumy - Ottaamse Rijk - prins - gentil - 11
    Charlotte Cassiopeia Johansen - Denemarken - prinses - gentil - 10
    Lileas de Guis - Schotland - Prinses - Shairell - 9
    Kenna de Poitiers - - Lady in waiting - Peculiar
    Ariël Courage - Engeland - prinses - Josnape- 11
    Theodor André de la Porte - Frankrijk -boy-in-waiting - 13

    • • • • Topics • • • • Speeltopics
    1:
    2:
    3:
    Praattopics
    1: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=179225
    2:
    3:
    Rollentopics
    1: http://www.quizlet.nl/forum/modify.php?id=6300388
    2:
    3:


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Ariël Courage
    "I want to be Free"




    'Mijn dochter hoort niet als een prinses elke nacht met een andere man in bed te liggen... Verdwijn Claude, je gaat binnen 15 minuten naar Frankrijk. En zorg dat je tenminste met iemand trouwt, anders doe ik het.' ik keek mijn moeder woedend aan toen Claude verdween,
    "Hoe durft u! Het is uw eigen dochter!" roep ik uit, daarna draai ik me om en loop weg voordat ze hetzelfde tegen mij gaat zeggen. Ik doe de deur snel dicht en ga ernaast staan, ik heb op dit moment geen zin om ver weg te lopen.
    Ik kijk peinzend naar de zon, man, eigenlijk is het wel fijn dat we even weg gaan, ofja, even? Hoelang blijven we weg?
    Al snel zag ik Claude naar me toe komen, ze had zich omgekleed, dat moest ook wel want we moeten bijna weg... Ik hoop dat Lizz snel komt.
    "Je ziet er leuk uit..." glimlach ik. Ik kijk even naar mezelf, wauw, ik zie er niet uit als een prinses, ik heb niet eens een tiara op! Snel plukte ik een paar bloemen en maakte ze als een Tiara en deed hem op mijn hoofd, "Zo, nu ben ik ook klaar...." zeg ik lachend, "Misschien moeten we maar eens naar de koets gaan..." als ik zie dat de koets al klaar staat.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 13:14 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    ~~ Elizabeth Courage ~~



    ~Meisje~ 13 jaar~ FC: Elle Fanning~

    Ik strijk mijn jurk nog glad en loop dan de kamer uit. Ik ben iets vergeten, de ketting die ik van Willem had gekregen. Ik ren snel mijn kamer in en maak de la open van mijn nachtkastje, ik pak er een ketting uit, waar een gouden L aan hangt. De L van Lizzie, dacht ik. We noemde elkaar altijd Willie en Lizzie, nu nog steeds, maar niemand mag het weten. Ik stop het hangertje in mijn jurk en loop dan de kamer uit, ik zie dat mijn zussen al klaar zijn. Ariël maakt nog snel van bloemen een tiara. 'Zullen we gaan?' Vraag ik als ik bij hun aankom. Ik kijk naar Ariël die nog steeds dezelfde jurk draagt, Claude niet, die heeft zich opgekleed.

    Estevania Of castilie
    'Buigen hoefde niet.' Zei hij ik glimlachte naar hem. 'Aangenaam Estevania. Ik breng je naar je gastenverblijf waar je kan klaarmaken of opfrissen als je wilt.' Ik knikte. 'Dankje.' Ik volgde hem naar het gastenverblijf hij deed de eerste kamer open. 'Dit is je kamer dus..' hij glimlachte ik keek de kamer even rond en daarna weer naar Francis. 'Eigenlijk zouden de bedienden dit doen maar iedereen is bezig met lichtjes dag of ze staan buiten te kijken of de volgende er al aankomt. Nu is het de taak van mij en mijn broer.' Ik grinnikte even. 'Ik snap dat wel het komt vast niet vaak voor dat zoveel koninklijke mensen bij elkaar komen op een plek.'
    Glimlachend keek ik hem aan en liep ik weer naar hem toe.
    'Is hij goed genoeg?' Vroeg hij en enthiasiaust knikte ik. 'Hij is prima anders dan mijn eigen kamer, maar dat maakt niks uit deze is...' ik keek weer even rond. 'Beter.'

    Claude


    I'm everything a princess should not be
    Said be Claude
    'Dankje...' Ik zie dat ze snel een tiara maakt, en dan krijg ik een plan. Ik zie hoe de wachters mijn koffer pakken, maar ik stop ze en pak er een tiara uit en een jurk die ik opgestuurd kreeg van onze moeder, maar die eigenlijk te groot was. Hoe kwam mijn koffer eigenlijk hier terecht. 'Doe deze op, je kan je in de koets nog wel omkleden. Ik geef haar de tiara en daarna de jurk. Ik stap de koets in en zie hoe mijn koffer word ingeladen. Ik doe mijn rok goed wanneer ik zit en zie hoe mijn handschoen op de grond valt, wat irritant... Mijn blik valt weer op mijn rode pols gemend met een blauwe plek... Ik doe niet meer de moeite, maar bekijk hem en zie weer herinneringen uit Schotland opkomen...


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Ariël Courage
    "I want to be Free"




    'Zullen we gaan?' zegt Liz ineens, geschrokken draai ik me om, "man je liet me schrikken!" zeg ik lachend, "Ja is goed, kom je?" vraag ik aan haar terwijl ik naar de koets loop.
    Opeens kwam Claude met wat spullen naar me toe gelopen, 'Doe deze op, je kan je in de koets nog wel omkleden...' zegt ze, ik glimlach,
    "Dat is lief van je maar hoeft niet..." ik breng de spullen terug naar haar koffer, ik vond het wel mooi maar het paste gewoon niet bij me, ik ben niet zo'n tiara of mooie jurken fan. Ik vind dat ik er nu ook wel leuk uitzie, toch?
    Snel ga ik in de koets zitten, ik heb mijn vader nog niet gezien vandaag... Ach maakt niet uit, ik kan wel zonder ze leven. "Kom je Liz?" roep ik naar buiten als ik naast tegenover Claude ga zitten.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    ~~ Elizabeth Courage ~~



    ~Meisje~ 13 jaar~ FC: Elle Fanning~

    "man je liet me schrikken!" Zegt ze lachend, ik lach ook even. "Ja is goed, kom je?" vraagt ze aan mij terwijl ze naar de koets loopt. Ik lach als ze de jurk en de tiara -die ik ook had- van Claude weer teruglegt. Ik zie hoe de wachters ook mijn koffer inladen. "Kom je Liz?" Vraagt Ariël dan.. 'Ik kom.' Zeg ik en ik loop naar de koets. Ik ga naast Ariël zitten. 'weet je hoe lang het duurt?' Ik kijk Ariël verveelt aan, geduld is niet mijn sterkste punt. Ik hoop niet dat de reis heel lang duurt, want daar heb ik nu echt helemaal geen zin in.

    Claude


    I'm everything a princess should not be
    Said be Claude
    Ik schrok toen Ariel en Elizabeth tegen over me gingen zitten, ik deed snel mijn handschoen weer vast en bewoog even met mijn hand op hem beter te bekijken, het deed soms best pijn. Ik luisterde eigenlijk niet naar Elizabeth en Ariël, mijn gedachten schoten elke kant die kon op, ik kreeg er hoofdpijn van. Ik kon niet tegen hoofdpijn, het was pijnlijk en irritant tegelijk. 'Weten jullie waar dat Franse hof eigenlijk is, na het land Frankrijk?' Ik ging met mijn rug recht zitten, en negeerde de pijn. Alweer viel mijn handschoen op de grond, en dit keer zag ik niet waar hij was... Mijn pols en de binnenkant van mijn hand waren rood, en nog steeds zag ik niet waar die handschoen was. 'Zien jullie mijn handschoen ergens?'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Charlotte Cassiopeia Johansen




    'enorm Frans, dat vind ik.' Er verscheen een kleine glimlach op m'n gezicht 'ik ga denk ik met de koets. Per paard ga ik Frankrijk niet halen. Om verschillende, geheime, stomme, irritante redenen. Rust in vrede, mijn single leven.' Ik knikte, ze had voor een keertje gelijk. Zij dacht er gewoon aan om niet meer single te zijn, ik dacht aan alle problemen zoals zwanger worden enzo. Hoe weet ik nu wie er geschikt voor me was? Ik staarde net zoals Charlie naar het spiegelplafond. Ik moest goed kijken om te weten wie ikzelf was. Ik had verwacht dat we een hoop lol zouden kunnen beleven als tweelingzussen, maar dat is tot op heden eigenlijk nog niet zo goed gelukt. Opeens kwam Elina uit de kast met mijn ingepakte koffer. Ze kwam voor mijn bed staan, en leek schijnbaar even te twijfelen. Ze keek van Charlie naar mij, en weer omgekeerd. Uiteindelijk bleef ze naar Charlie kijken en vroeg "Waar zal ik u koffer opbergen, prinses Charlotte?" Ik kon mijn lach niet meer verbergen en hoestte hem eruit.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 14:39 ]

    Francis André De La Porte



    Ze grinnikte, waardoor ik ook moest grinniken 'Ik snap dat wel het komt vast niet vaak voor dat zoveel koninklijke mensen bij elkaar komen op een plek.' Ze glimlachte, het was z'n glimlach die je niet zo gauw vergeet om verschillende redenen. Ze knikte enthousiast, waardoor ik moest glimlachen.
    'Hij is prima anders dan mijn eigen kamer, maar dat maakt niks uit deze is...' Ze keer weer even rond. 'Beter.'
    'We kunnen onderhandelen als je wil, deze kamer voor jou kamer?' Ik glimlachte.Mijn vader wilde het pas als hij er iets voor terug kreeg, het hangt er alleen af van wat hij wil. Hier is niet z'n gierige man. 'Moet ik je rondleiden... Als je wil doe ik dat.'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Ariël Courage
    "I want to be Free"




    'weet je hoe lang het duurt?' ik denk even na, ik heb eigenlijk geen idee....
    "Ga maar..." schreeuw ik naar buiten naar de koetsier, meteen gaat de koets rijden. Ik hoop dat de dienaren mijn spullen goed hebben uitgezocht en ik niet met alleen maar strakke jurken rond moet lopen.
    'Weten jullie waar dat Franse hof eigenlijk is, na het land Frankrijk?' ik schudde mijn hoofd, "Weet jij dan misschien hoelang het rijden is? Ik wil echt niet 1 hele dag in een koets zitten hoor! Ik hoop dat we er snel zijn..." zeg ik en kijk naar Claude.
    'Zien jullie mijn handschoen ergens?' ik kijk even op de grond, dan valt mijn blik op haar hand, meteen pak ik hem vast, "Wat is dit?" vraag ik aan haar kijkend naar het rode.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    ~~ Elizabeth Courage ~~



    ~Meisje~ 13 jaar~ FC: Elle Fanning~

    We beginnen te rijden, ik hoop dat ze onze paarden hebben gepakt, ik had net geen tijd om te kijken. "Weet jij dan misschien hoelang het rijden is? Ik wil echt niet 1 hele dag in een koets zitten hoor! Ik hoop dat we er snel zijn..." Ik kijk naar Ariël. 'ik hoop het ook.'
    'Zien jullie mijn handschoen ergens?'
    Ik kijk naar de grond om te handschoen van Claude te zoeken. Ik op als ik Ariël hoor. "Wat is dit?" Ik kijk naar de hand van Claude die ze vast heeft. Ik blijf stil zitten en kijk ook naar haar hand. Ik wil het eigenlijk ook wel weten. Ik zeg niks, maar luister naar wat ze hierop gaat zeggen.

    Estevania of Castilie

    Hij grinnikte doordat ik grinnikte, Francis lijkt me best wel een aardige man, leuke lach, mooie ogen. Hij glimlachte. 'We kunnen onderhandelen als je wil, deze kamer voor jou kamer?' hij glimlachte, een klein glimlachje sierde mijn gezicht. 'Ja, graag.' ik grinnikte weer, 'Moet ik je rondleiden.. Als je wil doe ik dat.''
    Ik liep al de kamer uit en lief keek ik hem aan. 'Als je dat zou willen, zou ik graag een rondleiding willen.' Ik was nieuwsgierig hoe het kasteel hier eruit zou zien, hoe heel Frankrijk er uit zou zien, ik had alleen maar verhalen gehoord over Frankrijk maar verder niks.
    Toch begon ik ook te merken dat ik moe was van de reis maar liet niks aan Francis merken ik wilde hem beter leren kennen, en ik wilde dat hij mij een rondleiding zou geven.
    'Zullen we dan maar?' ik glimlachte weer.

    Claude


    I'm everything a princess should not be
    Said be Claude
    Wat is dit?" vraagt ze, waardoor ik me eigenlijk rot schrik. Ik word langzaam weer bleek en probeer mijn hand weer weg te trekken, maar ze houd me best stevig vast. 'Laat me alsjeblieft los...' Mijn stem klink trillerig, ik probeer de beelden weer te vergeten. Ik krijg kippenvel en even voel ik mezelf weer terug in een cel. Ik hoor mannen buiten overleggen voor hoeveel ze me zouden verkopen, mijn jurk is gescheurd en mijn rug doet nog pijn van de straf... Een man haalt me de kamer uit en sist was 'hallo schatje...' Ik walg, ik krijg een jurk en een paar spullen om me op te frissen, 'opschieten, je gaat naar een nieuwe eigenaar...' Ik ben een handelswaar geworden. Wie wil dan niet met het prinsesje in bed... Dan kom ik weer terug op aarde, Ariël heeft mijn hand vast en eindelijk kan ik hem los trekken. Er gaat een traan over mijn wang en ik doe de handschoen weer om mijn hand. 'Laat me met rust, we moeten ons verleden achter ons laten... Dat zei je zelf.'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Francis André De La Porte



    'Dan gaan we.' Ik glimlach en loop de gang uit door, 'hier zijn de vele vertrekken. Links komen we naar de koninklijke vertrekken van mijn ouders, Theodor en komen we uit bij een gang naar de zuidertoren. Als we rechts gaan komen we uit bij de trappen naar beneden waar we bij de troonzaal, de keuken en zo komen en we komen uit bij de noordertoren. Waar wil je als eerste heen?' Ik liet haar beslissen, het is haar rondleiding en zei is de gast. Ik glimlach en zag wat bedienden wat spullen naar de troonzaal brengen. 'Ik mag je de troonzaal niet laten zien, het is een verrassing voor lichtjes dag.'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Ariël Courage
    "I want to be Free"




    'Laat me alsjeblieft los...' ik houd haar nog even vast terwijl ze even lijkt na te denken, daarna trekt ze haar hand zelf los, 'Laat me met rust, we moeten ons verleden achter ons laten... Dat zei je zelf.' ik kijk haar diep aan, ik zie een traan, een traan die waarschijnlijk lang verborgen is gehouden.
    "Je kunt het verleden zo stijf tegen jezelf aandrukken dat je armen te vol zijn om het heden te omvatten..." mompel ik.
    "Je kan zeggen wat je wilt, verleden achter je laten, maar als het niet lukt helpt het niet..." zeg ik tegen haar, "Als je zegt dat je meer naar de toekomst gaat maar je blijft denken aan je verleden helpen de woorden niet..."


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]