• • • • • French Court• • • •

    • • • • Welkom op lichtjes dag!• • • •

    Het is 19 maart 1600, ook wel bekend als lichtjes dag. Lichtjes dag is een feestdag waarop de man de vrouw van wie die houd een kaars geeft en zei hem die avond aansteekt als ze het ook voor hem voelt. Dit jaar is het een bijzondere lichtjes dag, want de koninklijke familie in Frankrijk nodigt heel Europa uit om te komen eten ter ere van lichtjesdag. Het wordt een prachtig feest met de mooiste dans muziek in tijden, en die avond gaat iedereen vrolijk en moe naar bed met hun kaarsen. Net voor de nacht valt word er een prinses naar beneden geduwd en overleefd de val niet, daar begint het verhaal...

    Het duisternis, met een hart zo koud als ijs... Die je spaart als je het echt waard bent... Met zijn magie, zo zwart en dodelijk als gif...
    Power Is A Dangerous Game
    • • • • Landen • • • •
    • Spanje
    • Zweden
    • Frankrijk
    • Engeland
    • Schotland
    • Denemarken
    • Marokko
    • Walachije
    • Ottomaanse Rijk
    • Rijk Der Nederlanden

    RED IN THE HEAD, SILVER IN THE HEART

    • • • • Rollen • • • •
    Prinsen&Prinsessen - Je moet het afspreken met de koning en koninginnen, want je bent familie van hen. - verschillende leeftijden
    Lady's/Boys in waiting - Dat zijn degene die vrienden zijn van de koninklijke familie en eigenlijk mee gaan om een man of vrouw te vinden.
    I'm not a rebel, i'm Royal.
    • • • • Het Duisternis • • • •
    Het duister is een soort levende geest, die niet praat. Hij kan je helpen en je waarschuwen, je laten zitten, je bang maken of vermoorden.
    Hij is de god van de heidenen, heidenen zijn mensen die bloed offer doen als Het Duisternis. Ze hebben speciale krachten en lokken soms mensen het woud in. Ze laten zich zelf nooit zien, hun slachtoffers overleven het alleen met speciale hulp. Niemand mag het bloed woud betreden, als je er te ver ingaat kom je er nooit uit.

    • • • • Regels • • • •
    • Woordenaantal: 125
    • Personages maakt niet uit, als je maar een jongen& een meisje hebt.
    • Personages moeten aan hun rol gekleed zijn, bijvoorbeeld: adellijk kleed zich adellijk.
    • Geen perfecte personages, niemand is perfect.
    • Denk aan de tijd waar we leven, niet in 2016.
    • Pas Relaties na de rollen goed gekeurd zijn.
    • Eerst reserveren
    • • • • Rollen • • • •
    Lijst:
    • Rol
    • Naam
    • Leeftijd
    • Land
    • Innerlijk (eigenschappen mogen ook)
    • Uiterlijk//Beschrijving
    • Familie
    • Relaties
    • Extra
    Naam
    STOP OP VROUWEN/MEISJES
    Marina Rosemary de' Medici - Schotland - Prinses - MyDearDiary - pagina 1
    Elizabeth Courage - Engeland - Prinses - Lisadragonrider - pagina 3
    Isabelle Marienett de' Medici - Denemarken - Prinses - _patch - 3
    Francis André de la Porte - Frankrijk - Prins - MyDearDiary - 1
    Geclaimt - Frankrijk - Prins - Douceur
    Lady de Guise - Schotland - prinses - Shairell - 3
    Geclaimt - Frankrijk - Boy in Waiting - Shairell -
    Geclaimt - - Prinses - Sunrises -
    Estevania of Castilie - Spanje - Prinses - DarkOne - 7
    Geclaimt - Spanje - Boy in waiting - DarkOne
    Narcisa Valeria Constantinescu- Walachije - Lady in waiting- Camhanaich - 5
    Charlie Nadia Johansen - Denemarken - prinses - HttpLaura - 4
    Geclaimt - Turkije - lady-in-waiting - Ruelle -
    Jayden Sjölin - Zweden - Prins - HttpLaura - 4
    Willem Frederik George Lodewijk - Nederlandse rijk - Boy-in-waiting - gentil - 11
    Altan Ozgur Bayoumy - Ottaamse Rijk - prins - gentil - 11
    Charlotte Cassiopeia Johansen - Denemarken - prinses - gentil - 10
    Lileas de Guis - Schotland - Prinses - Shairell - 9
    Kenna de Poitiers - - Lady in waiting - Peculiar
    Ariël Courage - Engeland - prinses - Josnape- 11
    Theodor André de la Porte - Frankrijk -boy-in-waiting - 13

    • • • • Topics • • • • Speeltopics
    1:
    2:
    3:
    Praattopics
    1: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=179225
    2:
    3:
    Rollentopics
    1: http://www.quizlet.nl/forum/modify.php?id=6300388
    2:
    3:


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Estavania of castilie

    'Dan gaan we.' hij glimlachte en we liepen de gang door, ik volgde hem. 'Hier zijn de vele vertrekken. Links komen we naar de koninklijke vertrekken van mijn ouders, Theodor en komen we uit bij een gang naar de zuidertoren. Als we rechts gaan komen we uit bij de trappen naar beneden waar we bij de troonzaal, de keuken en zo komen en we komen uit bij de noordertoren. Waar wil je als eerste heen?' liet hij mij beslissen. Wat bediendes kwamen langs met wat spullen ik keek er even nieuwsgierig naar maar wende me daarna weer naar Francis. 'Ik mag je de troonzaal niet laten zien, het is een verrassing voor lichtjes dag.' ik knikte. 'Ow, ben benieuwd hoe het allemaal wordt in de troonzaal.' zei ik en ik glimlachte weer. 'Waar zijn jou vertrekken als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?' vroeg ik hem. 'Francis.' fluisterde ik er zachtjes achteraan.

    Claude


    I'm everything a princess should not be
    Said be Claude
    "Je kunt het verleden zo stijf tegen jezelf aandrukken dat je armen te vol zijn om het heden te omvatten..." mompelt Ariël. Sommige mensen hoeven sommige dingen niet te weten, sommige daden hoeven nooit gedaan te worden. En zo kun je verder gaan. "Je kan zeggen wat je wilt, verleden achter je laten, maar als het niet lukt helpt het niet..." Zegt Ariël weer wijs,"Als je zegt dat je meer naar de toekomst gaat maar je blijft denken aan je verleden helpen de woorden niet..." Ik doe mijn handschoen weer af en doe daarna de andere handschoen af. En leg mijn rode handen op haar schoot en durf het niet te zeggen, angst voor haar reactie. 'Ik ben in Schotland ver...' Ik sluit mijn ogen. Een ander woord... 'Ik ben in Schotland misbruikt...' Dan is een beter woord dan dat ver met kracht afmaken. Misschien is dat woord ook beter te snappen voor Liz.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 15:11 ]


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Francis André De La Porte



    'Ow, ben benieuwd hoe het allemaal wordt in de troonzaal.' zei ze en ze glimlachte weer, het was een best wel lieve glimlach. 'Waar zijn jou vertrekken als ik zo vrij mag zijn dat te vragen?' vroeg ze. 'Francis.' fluisterde ze er achter aan. Ik glimlach, 'volgt u mij.' Ik loop voor uit en doe een deur open. Mijn best wel grote kamer, mooi versierd met allemaal dingen die ik ooit gekregen heb. 'Volgt u mij opnieuw.' Ik doe het gordijn open en kom in mijn werkkamer. Een bureau met veel schrijf spullen. Ook is mijn kast aan de linkerkant gevestigd en aan de rechterkant heeft zich er een kleed hoek gevormd. 'Dit is dus heelmijn kamer.'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    ~~ Elizabeth Courage ~~



    ~Meisje~ 13 jaar~ FC: Elle Fanning~

    Ik kijk en luister naar hun gesprek, wat is er toch gebeurd met haar in Schotland? Ze doet haar handschoenen uit en legt haar handen op de schoot van Ariël. 'Ik ben in Schotland ver...' Ze sluit haar ogen. Ver wat? Ik zei het maar niet hardop. 'Ik ben in Schotland misbruikt...' Ik kijk haar aan. Wat bedoelt ze met misbruikt? Ik snap hier steeds minder van. Ik hoor de paarden hinniken, ik hoop zo dat Star de koets trekt, dan kan ik met haar rijden in Frankrijk. Ik kijk naar Ariël en daarna naar Claude, waarom is mij nooit gezegd dat ik een zus had, wat is er met haar gebeurd in Schotland, waarom was ze daar? Veel vragen, waar ik geen antwoord op weet.

    Estavania of Castilie

    Hij glimlachte en liep voor me uit ik liet mijn blik even over zijn achterkant glijden, hij zag er echt wel goed uit, maar goed ik moet me focussen en me niet zo laten afleiden door het mannelijke schoon dat hier voor me loopt. Hij deed de deur open van een best grote kamer, mooi versierd met allemaal dingen die hij ooit heeft gekregen. 'Volgt u mij opnieuw.' hij deed de gordijnen open waardoor we nu in zijn werkkamer zijn. Een bureau staat er met veel schrijf gerei ik liep er heen en raakte de blad van de bureau voorzichtig aan, ik keek naar de spullen. Ik loop naar de kasten en kijk wat erin staat, ik wilde een boek pakken dat me er interessant uitzag zien, maar al snel deed ik mijn hand weer omlaag, ik was in iemand anders kamer dus ik mocht niet zomaar aan andermans spullen komen ik draaide me om naar Francis. 'Vergeef me mijn nieuwsgierigheid.' bijna was ik alles wat mijn vader me leerde vergeten alle formaliteiten. Ik liep naar een raam toe en kijk naar buiten. 'Wat is het hier mooi.' zei ik zachtjes.'

    Ariël Courage
    "I want to be Free"




    Ze kijkt me aan en doet eindelijk haar handschoen uit waarna ze haar hand op mijn schoot legt, ze lijkt bang, 'Ik ben in Schotland ver...' ze sluit haar ogen en ik weet precies waar ze het over heeft, 'Ik ben in Schotland misbruikt...' ik keek haar aan, precies wat ik dacht...
    Ik zie in mijn ooghoeken dat Liz er niet zoveel van snapt, gelukkig maar, dat zijn ook geen woorden voor zijn meisje. Toch besloot ik het te negeren. Ik keek naar Claude en gaf haar een knuffel, "Wat vreselijk..." fluister ik. Ze heeft iemand nodig, iemand waarop ze kan vertrouwen...
    Vertrouw erop dat er voor je gezorgd wordt als je niet weet welke richting je op moet...
    Dat zijn de wijze woorden van een boek, ik herhaal ze in mijn hoofd, ik ben er voor haar.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Francis André De La Porte



    Ik pak het boek dat ze wilde en leg het op mijn bureau, het volgende moment pak ik het sleuteltje uit de la en open het boek voor haar. 'Het is het oude dagboek dat al jaren in de familie is. Het is traditie om het door te geven aan de volgende kroonprinses of in dit geval, prins. Het is geschreven door de eerste koning van Frankrijk, mijn tig keer oud opa. Samen met zijn vrouw, de eerste koningin van Frankrijk.' Ik geef haar het boek en laat de mooiste bladzijde zien die geschreven is door de vrouw, 'dit stukje is geschreven de nacht na hun huwelijk. Ze ontdekte dat ze zwanger was en voelde zich echt gelukkig.'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Claude


    I'm everything a princess should not be
    Said be Claude
    Ik went haar knuffel af, 'sorry... dat doet pijn...' Ik wreef met mijn handen over mijn armen. Meteen had ik er spijt van. 'Jongens, kijk! Het Franse hof in de verte!' Ik begon lichtjes te staan en keek door het raam. Een mooi groot kasteel zag ik in de verte staan. 'France!' Mijn Engels accent was eerder grappig, 'ik heb veel over Frankrijk gehoord. Het is een best groot kasteel... Ik kan niet wachten hoe het er van binnen uitziet!' Ik glimlach en ga weer zitten. 'Alsjeblieft zeg het tegen niemand...'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Estevania of Castilie
    Hij pakte het boek en legde op het bureau neer hij pakte een sleuteltje uit de la en maakte het boek open. 'Het is het oude dagboek dat al jaren in de familie is. Het is traditie om het door te geven aan de volgende kroonprinses of in dit geval, prins. Het is geschreven door de eerste koning van Frankrijk, mijn tig keer oud opa. Samen met zijn vrouw, de eerste koningin van Frankrijk.' Hij gaf mij het boek en liet me een bladzijde zien. 'Dit stukje is geschreven de nacht na hun huwelijk. Ze ontdekte dat ze zwanger was en voelde zich gelukkig.' ik keek hem even aan en daarna naar de bladzijde vol verwondering keek ik naar het stuk dat de vrouw had geschreven je kon gewoon lezen hoe gelukkig ze was dat ze in verwachting was van hun eerst geborene een traan rolde even over mijn wang. 'Wat een mooi stuk, ze was echt gelukkig ja.' zei ik en een klein glimlachje sierde mijn gezicht, haar handschrift ook was prachtig. En ik hoopte dat ook ik ooit zo gelukkig zou zijn als zei des tijds was.

    Francis André De La Porte



    'Wat een mooi stuk, ze was echt gelukkig ja.' Er rolde een traan over haar wang, 'vind je het zo mooi?' Ik glimlach. 'In mijn kast staan er nog z'n tachtig. Elke kroon prins en elke kroonprinses in de Franse familie moet een dagboek schrijven. Alleen heb ik niet veel om over te schrijven...' Ik pakte mijn dagboek, hij had rood stof op de voorkant en achterkant en het Franse schild stond erop. 'Het eerste wat ik er in heb geschreven was best wel dom.'
    ''Rozen zijn rood,
    de zeeën zijn blauw,
    lieve mama... Dit is voor jou!
    ''

    Ik sloot het boek weer een legde hem voorzichtig weer terug in mijn boekenkast. 'Je mag nog wel wat verder lezen in die van mijn tig keer opa en tig keer oma. Je moet er alleen voorzichtig mee zijn...'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Marina Rosemary de' Medici



    Ik vertrok net wat eerder dan Lady, dus haastte ik me naar de koets en zag hoe al mijn spullen al ingeladen waren. Mijn moeder sloeg een arm om me heen. 'Trouwen is wel heel wat, dit is meer iets voor Lady als je het mij vraagt.' Ik glimlachte, ik hield van mijn moeder. Ik gaf haar een laatste kus en glimlachte. 'Trouw alleen als je het echt wil, met de echte man die je wil of de echte jongen die van je houd.' Ik knikte en stapte in. Mijn moeder zwaaide me altijd uit, de koffers stonden vast genoeg en we konden zo goed als vertrekken. Ik zwaaide mijn moeder uit en hoopte dat ik snel in Frankrijk zou zijn...


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Estavania of castilie
    'Vind je het zo mooi?' hij glimlachte en ik knikte. 'In mijn kast staan er nog z'n tachtig. Elk kroon prins en elke kroonprinses in de Franse familie moet een dagboek schrijven. Alleen heb ik niet veel om over te schrijven..' hij pakte een ander dagboek dat een rode stof op de voorkant had en de achterkant. Het Franse schild was erop te zien. 'Het eerste wat ik erin heb geschreven was best wel don.'
    ''Rozen zijn rood,
    de zeeën zijn blauw
    lieve mama... Dit is voor jou!'' vertelde hij mij ik grinnikte. 'Dat is juist lief.'' hij sloot het boek en legde het voorzichtig terug in zijn boekenkast.
    'Je mag nog wel wat verder lezen in die van mijn tig keer opa en tig keer oma. Je moet er alleen voorzichtig mee zijn.' ik knikte ja dat snapte ik het was dan ook een best oud boek.'
    'Natuuurlijk, dat beloof ik bedankt!' zei ik wat enthiasiaust en ik glimlachte weer.

    Francis André De La Porte



    'Duus... heb je honger of wil je nog iets anders doen? We kunnen zelfs zwemmen. Ons kasteel staat aan het water.' Dat was geen leugen, ik kan niet liegen. Ik glimlachte en keek door het raam, het was een mooie lentedag en het water schitterde mooi. Ik heb hier vele malen gezwommen met Theodor. We hielden ook van varen, zouden er eigenlijk ook gasten via een schip aankomen? Of komen ze allemaal per koets aan? Ik zag alweer een koets aankomen, die zou Theodor wel ontvangen. Ik draaide me weer om en glimlachte. 'Heb je al een keus gemaakt?'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Estavania of Castilie
    'Duus...' heb je honger of wil je nog iets anders doen? We kunnen zelfs zwemmen. Ons kasteel staat aan het water.' hij keek even door het raam maar draaide zich daarna weer naar mij om ik hoorde mijn maag knorren een teken dat ik dus inderdaad honger heb. 'Heb je al een keus gemaakt?' vroeg hij aan mij en ik knikte. 'Ik zou graag wat willen eten, daarna kunnen we zwemmen als je dat wilt? of...' ik liep zachtjes op hem af en keek hem wat smekend aan. 'Hou je van paardrijden?' paardrijden was een van de dingen die ik geweldig vondt wat ik dan ook het liefst elke dag zou doen, lekker door de landschappen rijden ergens tegen een boom aanzitten en genieten van het natuur.

    Francis André De La Porte



    Ik grijnsde vrolijk, 'wil je in het bos of langs het water hier, of natuurlijk ergens anders als je een bete plek weet?' Frankrijk had vele bossen, en vele wateren. 'En op wat voor paard wil je, of wil je op een paard die je naar Frankrijk heeft gebracht?' Ik glimlachte. We hebben velen paarden, velen landschappen en vele dingen waar we kunnen rijden. En we hebben vele koks. 'Ik heb een idee, we gaan in het bos rijden en als we zin hebben gaan we picknicken. Ik laat de koks de mand vullen als je wil.'

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 16:06 ]


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.