• • • • • French Court• • • •

    • • • • Welkom op lichtjes dag!• • • •

    Het is 19 maart 1600, ook wel bekend als lichtjes dag. Lichtjes dag is een feestdag waarop de man de vrouw van wie die houd een kaars geeft en zei hem die avond aansteekt als ze het ook voor hem voelt. Dit jaar is het een bijzondere lichtjes dag, want de koninklijke familie in Frankrijk nodigt heel Europa uit om te komen eten ter ere van lichtjesdag. Het wordt een prachtig feest met de mooiste dans muziek in tijden, en die avond gaat iedereen vrolijk en moe naar bed met hun kaarsen. Net voor de nacht valt word er een prinses naar beneden geduwd en overleefd de val niet, daar begint het verhaal...

    Het duisternis, met een hart zo koud als ijs... Die je spaart als je het echt waard bent... Met zijn magie, zo zwart en dodelijk als gif...
    Power Is A Dangerous Game
    • • • • Landen • • • •
    • Spanje
    • Zweden
    • Frankrijk
    • Engeland
    • Schotland
    • Denemarken
    • Marokko
    • Walachije
    • Ottomaanse Rijk
    • Rijk Der Nederlanden

    RED IN THE HEAD, SILVER IN THE HEART

    • • • • Rollen • • • •
    Prinsen&Prinsessen - Je moet het afspreken met de koning en koninginnen, want je bent familie van hen. - verschillende leeftijden
    Lady's/Boys in waiting - Dat zijn degene die vrienden zijn van de koninklijke familie en eigenlijk mee gaan om een man of vrouw te vinden.
    I'm not a rebel, i'm Royal.
    • • • • Het Duisternis • • • •
    Het duister is een soort levende geest, die niet praat. Hij kan je helpen en je waarschuwen, je laten zitten, je bang maken of vermoorden.
    Hij is de god van de heidenen, heidenen zijn mensen die bloed offer doen als Het Duisternis. Ze hebben speciale krachten en lokken soms mensen het woud in. Ze laten zich zelf nooit zien, hun slachtoffers overleven het alleen met speciale hulp. Niemand mag het bloed woud betreden, als je er te ver ingaat kom je er nooit uit.

    • • • • Regels • • • •
    • Woordenaantal: 125
    • Personages maakt niet uit, als je maar een jongen& een meisje hebt.
    • Personages moeten aan hun rol gekleed zijn, bijvoorbeeld: adellijk kleed zich adellijk.
    • Geen perfecte personages, niemand is perfect.
    • Denk aan de tijd waar we leven, niet in 2016.
    • Pas Relaties na de rollen goed gekeurd zijn.
    • Eerst reserveren
    • • • • Rollen • • • •
    Lijst:
    • Rol
    • Naam
    • Leeftijd
    • Land
    • Innerlijk (eigenschappen mogen ook)
    • Uiterlijk//Beschrijving
    • Familie
    • Relaties
    • Extra
    Naam
    STOP OP VROUWEN/MEISJES
    Marina Rosemary de' Medici - Schotland - Prinses - MyDearDiary - pagina 1
    Elizabeth Courage - Engeland - Prinses - Lisadragonrider - pagina 3
    Isabelle Marienett de' Medici - Denemarken - Prinses - _patch - 3
    Francis André de la Porte - Frankrijk - Prins - MyDearDiary - 1
    Geclaimt - Frankrijk - Prins - Douceur
    Lady de Guise - Schotland - prinses - Shairell - 3
    Geclaimt - Frankrijk - Boy in Waiting - Shairell -
    Geclaimt - - Prinses - Sunrises -
    Estevania of Castilie - Spanje - Prinses - DarkOne - 7
    Geclaimt - Spanje - Boy in waiting - DarkOne
    Narcisa Valeria Constantinescu- Walachije - Lady in waiting- Camhanaich - 5
    Charlie Nadia Johansen - Denemarken - prinses - HttpLaura - 4
    Geclaimt - Turkije - lady-in-waiting - Ruelle -
    Jayden Sjölin - Zweden - Prins - HttpLaura - 4
    Willem Frederik George Lodewijk - Nederlandse rijk - Boy-in-waiting - gentil - 11
    Altan Ozgur Bayoumy - Ottaamse Rijk - prins - gentil - 11
    Charlotte Cassiopeia Johansen - Denemarken - prinses - gentil - 10
    Lileas de Guis - Schotland - Prinses - Shairell - 9
    Kenna de Poitiers - - Lady in waiting - Peculiar
    Ariël Courage - Engeland - prinses - Josnape- 11
    Theodor André de la Porte - Frankrijk -boy-in-waiting - 13

    • • • • Topics • • • • Speeltopics
    1:
    2:
    3:
    Praattopics
    1: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=179225
    2:
    3:
    Rollentopics
    1: http://www.quizlet.nl/forum/modify.php?id=6300388
    2:
    3:


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Estavania of Castilie
    Hij grijnsde. 'In het bos of langs het water?' ik dacht diep na maar wist eigenlijk het antwoord al. 'Langs het water.' zei ik. 'En op wat voor paard wil je, of wil je op een paard die je naar Frankrijk heeft gebracht?' ik glimlachte toen ik dacht aan mijn eigen trouwe paard die ik overal mee naartoe nam en niet zonder kon. 'Ik heb mijn eigen paard meegenomen. 'Ik heb een idee, we gaan in het bos rijden en als we zin hebben gaan we picknicken. Ik laat de koks de mand vullen als je wil.' ik knikte enthiasiaust en glimlachen. 'Dat is een geweldig idee, Francis laten we dat doen!' ik legde de oude boek voorzichtig op zijn bureau die zou ik later wel ophalen als we terug waren. 'Ik haal de boek later wel op, laten we eerst gaan.' zei ik.

    Francis André De La Porte



    'Ik heb mijn eigen paard meegenomen.' Ik ben nu benieuwd hoe hij eruit ziet, ik heb eigenlijk ook een eigen paard. Ze knikte enthousiast en ze begon te glimlachen. 'Dat is een geweldig idee, Francis laten we dat doen!' Ze legde het oude boek voorzichtig op mijn bureau, het boek schitterde, ondanks dat hij niet in de zon lag. Het was een mooi oud boek, niet elk boek houd het ongeveer 100 jaar vol. 'Ik haal de boek later wel op, laten we eerst gaan.' zei ze, ze klonk vrolijk of verbeelde ik het me? 'Ik heb ook mijn eigen paard. Mijn vader heeft er een stukje bijgebouwd voor reis paarden voor de vele koetsen die gaan komen.' Ik deed weer de deur voor haar open en liep toen naar beneden. Het leek of de koks al wisten wat ze moesten doen, de mand stond klaar met een briefje: maak er het beste van. Ik pakte de mand en deed de grote paleis deuren open die leden naar de tuin. De paarden stonden buiten onder de bomen die genoeg schaduw boden voor alle paarden. Het water was vast net bij gevuld, en een paar paarden dronken gulzig. Ik liep op de knecht af die mijn paard uit de stallen haalde en me een borstel gaf, ik aaide haar en borstelde haar op een speciale manier. De knecht liep ook op Estavania af en vroeg haar welk paard van haar was.


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Estevania of Castilie
    'Ik heb ook mijn eigen paard. Mijn vader heeft er een stukje bijgebouwd voor reis paarden voor de vele koetsen die gaan komen.' ik knikte hij deed de deur voor mij open en ik stapte zijn kamer uit, de mand stond al klaar. Hij deed de grote paleis deuren open die leden naar de tuin, verwonderend keek ik naar de tuin het was mooi, een eindje stonden de paarden buiten onder de bomen met genoeg schaduw. Een paar paarden dronken gulzig alsof ze snel moesten drinken. Francis liep op de knecht af die Francis paard uit de stal haalde het was een mooi beestje dat zeker, Francis begon zijn paard te borstelen terwijl de knecht naar mij toe kwam, ik wees hem mijn paard aan en later kwam hij met een gitzwart friese paard aanlopen. vol trots keek ik er naar. 'Mag ik je voorstellen aan Shadow, het paard dat ik van mijn vader kreeg.' ik aaide Shadow en begon hem te borstelen.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 16:42 ]

    Francis André De La Porte



    'Aangenaam Shadow, ik ben Francis en dit is Jupiter, mijn meisje. Ik aaide haar en kamde haar pony in een scheiding, zoals altijd. Haar bruine vacht glimlachte in het zonlicht en ik glimlachte. Ik liep naar de zadelkamer en pakte een appel voor haar, en natuurlijk 1 voor Shadow. Ik gaf Estevania de appel voor Shadow. 'Hier, niet voor jou maar voor je paard hé.' Ik glimlachte en sneed mijn appel door midden, Jupiter kon niet in 1 keer haar appel op eten. Het moet altijd doormidden. Ik glimlachte en deed het zadel van Jupiter op haar rug. Het stond haar mooi, en ik fluisterde voorzichtig wat in haar oor. Ze begon te hinniken, ik maakte haar los en deed haar halster om. 'Jupiter is af, en hoe gaat het met Shadow?' Ik Aaide haar over haar neus en glimlachte. 'Ik vind haar al heel mooi...'

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 16:57 ]


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    ~~ Elizabeth Courage ~~



    ~Meisje~ 13 jaar~ FC: Elle Fanning~

    'Jongens, kijk! Het Franse hof in de verte!' Ik kijk door het raam en zie inderdaad het Franse hof. 'ik heb veel over Frankrijk gehoord. Het is een best groot kasteel... Ik kan niet wachten hoe het er van binnen uitziet!' Ik straal helemaal. 'ik ook niet.' Ik kijk naar Ariël. 'Denk je dat Willem er al is.' Ze moet hem wel kennen, van al die keren dat hij met zijn ouders bij ons zijn geweest. Onze ouders zijn namelijk goed bevriend. Als de koets stopt en de deur word opgedaan sta ik als eerste buiten. Ik loop naar de paarden en zie meteen dat een van de paarden Star is, ik loop naar haar toe en aai haar over haar manen. Nu ben ik echt blij.

    Estavania
    Ik grinnikte toen Francis zich voorstelde. Echt een lieve man volgens mij. Hij gaf een appel aan mij. Ik lachte toen hij zei dat de appel voor mijn paard was en niet voor mij ik gaf Shadow zijn paard die hij gulzig opat. 'Brave meisje.' Ik aaide hem over zijn voorhoofd. Ik pakte de tuig van Shadow. 'Ik vindt haar al heel mooi.' Ik grinnikte toen Shadow zijn neus tegen Francis buik aan hield terwijl ik hem optuigde keek ik Francis aan. 'Volgens mij mag ze je.' Ik maakte de laatste riempjes nog vast.
    'Zo ben klaar.'

    Francis André De La Porte




    Ik werd ineens door Shadow in mijn buik gepord terwijl ik grinnikte, Jupiter pakte mijn kraag en om te zeggen dat ze wil gaan. 'Volgens mij mag ze je.' Ik glimlachte, 'volgensmij kan Jupiter niet langer wachten.' Ik hoefde Jupiter niet te pakken, ze sjokte gewoon naar buiten en ik sjokte achter haar aan, buiten stapte ik voorzichtig op, ik deed de mand in mijn hand en hield haar met 1 hand vast, ik vertrouwde erop dat ze geen onverwachte bewegingen zou maken. Nu nog wachter op Estavania en Shadow, ik aaide Jupiter in haar nek en glimlachte. Ik draaide me om en keek naar binnen, stiekem vond ik Estavania gewoon leuk... Heel stiekem...


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    Ariël Courage
    "I want to be Free"




    'Jongens, kijk! Het Franse hof in de verte!' ik volg de blik van Liz, ja het ziet er mooi uit 'ik heb veel over Frankrijk gehoord. Het is een best groot kasteel... Ik kan niet wachten hoe het er van binnen uitziet!' er verschijnt een glimlach op mijn gezicht, waarom flipt iedereen over een kasteel! 'ik ook niet.' ik keek naar Liz, man ze glunderde helemaal! Toen we stilstonden sprong Liz er meteen uit, zozo, we worden niet eens opgewacht, ik hou van dit koninkrijk! Misschien is het dan helemaal niet zo erg om niet helemaal 100% prinses te zijn. Liz rent meteen naar de paarden, ik volgde haar rustig naar buiten terwijl ik mijn witte jurk omhoog houd om maar niet te vallen. Ik blijf nog even naar het kasteel kijken, erg mooi... Dan loop ik ook naar mijn paard, Rain.
    Ze zat er gelukkig bij, dan kijk ik naar de koetsier, voorzichtig loop ik naar hem toe, "Koetsier..." vraag ik waardoor hij opkijkt, "Ja prinses?" vraagt hij vriendelijk waardoor ik glimlach, "U mag me wel Ariël noemen hoor..." ik zie dat hij een beetje rood word, oeps... "Zou u het erg vinden..." ik denk even na, hoe komt dit subtiel over? "Dit zijn onze paarden en we zouden ze graag houden en..." ik zag dat hij begon te lachen, "U bedoelt alsof ik wil meespelen dat ze gestolen zijn?" nu is het mijn beurt op een beetje rood te worden, "Ja..." zeg ik zacht, "Dat zou ik zeker willen doen prinses..." zegt hij terwijl hij afstapt, ik kijk hem dankbaar aan en loop dan weer naar de voorkant van de koets, kijkend waar we heen moeten zometeen.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 17:18 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Theodor André De La Porte



    'Als je de koningin van Engeland laat denken dat ze gestolen zijn krijgt Frankrijk meteen de schuld. Je kunt ze ook gewoon even omruilen met de nieuwe paarden hier, niemand zou het merken. Mijn moeder had er per ongeluk 20 gekocht in plaats van twee.' Ik glimlach en steek mijn hand naar het oudste meisje uit, 'Theodor André De La Porte.' Ik glimlachte, 'ik moet jullie verwelkomen in plaats van mijn broer, wees daar niet teleurgesteld om.' Ik wou het enige meisje in de koets nog helpen, maar ze stond mijn hulp af. 'Is dat persoonlijk of wil je gewoon niet geholpen worden.' Ik glimlachte, maar zag dat het ene meisje niet glimlachte. 'Heb ik iets verkeerd gezegd of gedaan?'

    [ bericht aangepast op 11 aug 2016 - 17:28 ]


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    ~~ Elizabeth Courage ~~



    ~Meisje~ 13 jaar~ FC: Elle Fanning~

    Terwijl Ariël bezig is met het regelen dat de paarden mogen blijven komt er een jongen aan lopen. 'Als je de koningin van Engeland laat denken dat ze gestolen zijn krijgt Frankrijk meteen de schuld. Je kunt ze ook gewoon even omruilen met de nieuwe paarden hier, niemand zou het merken. Mijn moeder had er per ongeluk 20 gekocht in plaats van twee.' Hij glimlacht en steekt zijn hand uit naar haar. 'Theodor André De La Porte.' Hij glimlachte, 'ik moet jullie verwelkomen in plaats van mijn broer, wees daar niet teleurgesteld om.' Ik kijk hem verlegen aan. 'hebben we misschien nog even tijd voordat het feest begint?' Vraag ik, misschien kunnen we dan nog paarrijden.

    Ariël Courage
    "I want to be Free"




    'Als je de koningin van Engeland laat denken dat ze gestolen zijn krijgt Frankrijk meteen de schuld. Je kunt ze ook gewoon even omruilen met de nieuwe paarden hier, niemand zou het merken. Mijn moeder had er per ongeluk 20 gekocht in plaats van twee.' geschrokken draai ik me om waardoor mijn 'tiara' bijna valt. Snel houd ik hem nog vast en glimlach naar de jongen als hij zijn hand uitstekken. 'Theodor André De La Porte.' zegt hij vriendelijk, ik kijk hem even onderzoekend aan, 'ik moet jullie verwelkomen in plaats van mijn broer, wees daar niet teleurgesteld om.' er verschijnt een grijns op mijn gezicht,
    "Dat is niet erg hoor..." antwoord ik vriendelijk, "Ariël..." zeg ik als mijn naam, "Ariël Courage..."
    "Hebben we misschien nog even tijd voordat het feest begint?' vraagt Liz, waarschijnlijk voor de paarden.
    Ik begin even te lachen als Claude zijn hulp niet nodig heeft waardoor hij een beetje onzeker word,
    "Ligt niet aan jouw hoor..." zeg ik, "Ik bedoel u..." verbeter ik mezelf snel, man wat ben ik slecht in die manieren!


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Theodor André De La Porte



    'Natuurlijk, paardrijden kan altijd. Het feest begint pas rond 20:00 precies. Ik moet jullie naar jullie kamers leiden, anders denken ze dat er iets mis is. Je hebt nog vijf uur de tijd om paard te rijden. Een tip is door de bossen, maar ga niet langs het woud voor het kasteel. Ga alleen maar naar het bos met groene bladeren, en bij donkergroene bladeren waardoor je gaat denken dat je bijna 2 seizoenen weg bent moet je meteen terug, begrepen?' Ik zei het op een directe toon, maar het is ook noodzakelijk. De bossen zijn soms gevaarlijk, en dat weten de Franse bewoners al te goed. 'Aangenaam Ariël, en u hoeft niet. Ik ben geen u-persoon.'


    Sometimes is get nervous in social situations, and i talk to myself.

    ~~ Elizabeth Courage ~~



    ~Meisje~ 13 jaar~ FC: Elle Fanning~

    'Natuurlijk, paardrijden kan altijd. Het feest begint pas rond 20:00 precies. Ik moet jullie naar jullie kamers leiden, anders denken ze dat er iets mis is. Je hebt nog vijf uur de tijd om paard te rijden. Een tip is door de bossen, maar ga niet langs het woud voor het kasteel. Ga alleen maar naar het bos met groene bladeren, en bij donkergroene bladeren waardoor je gaat denken dat je bijna 2 seizoenen weg bent moet je meteen terug, begrepen?' Ik knik als teken dat ik het snap. 'Is er een plaats waar we onze paarden straks kunnen laten?' Vraag ik aan hem. Ik sta nog steeds bij Star. Ik loop naar hem toe en steek mijn hand uit. 'Elizabeth Courage, trouwens.' Zeg ik terwijl ik een beetje bloos, van moeder moest ik me altijd meteen netjes voorstellen.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2016 - 14:45 ]

    Ariël Courage
    "I want to be Free"




    'Natuurlijk, paardrijden kan altijd. Het feest begint pas rond 20:00 precies. Ik moet jullie naar jullie kamers leiden, anders denken ze dat er iets mis is. Je hebt nog vijf uur de tijd om paard te rijden. Een tip is door de bossen, maar ga niet langs het woud voor het kasteel. Ga alleen maar naar het bos met groene bladeren, en bij donkergroene bladeren waardoor je gaat denken dat je bijna 2 seizoenen weg bent moet je meteen terug, begrepen?' ik keek naar Liz die knikte, tja, bij zo'n meisje moet je duidelijk zijn, grapte ik in mijn hoofd. 'Aangenaam Ariël, en u hoeft niet. Ik ben geen u-persoon.' ik kijk hem weer aan als Theodor tegen mij begint te praten, man moeders ook altijd met hun opvoeding terwijl iedereen wil dat je ze met Je aanspreekt! Kom op! Waar was die studie van 4 jaar dan wel niet voor nodig!?
    "Hoelang verblijven we hier eigenlijk?" vraag ik Theodor nieuwsgierig, ik met niet zo goed naar moeders luisteren als ze het hebben over trouwens enzo.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Estavania of castilie
    'Volgens mij kan Jupiter niet langer wachten.' Ik grinnikte. Francis liep achter Jupiter de stal uit ik bleef langs Shadow lopen en ik volgde hem. Buiten stapte ik snel op wel zo snel als ik kon met een jurk aan.
    Ik keek Francis aan recht in zijn mooie ogen. Ik wachtte tot hij op zou stappen.
    'Eindelijk een keer Frankrijk zien, heb er zoveel over gehoord.-