• Toestemming:
    Hoi Ada,

    Wow, dat was een hele boterham om te lezen. ^^ Maar het ziet er goed, dus je hebt toestemming om te beginnen! Vergeet niet dat een wedstrijd maximaal vier maanden mag duren en dat het topic na drie weken inactiviteit van jullie kant gesloten wordt. Veel plezier gewenst! (:

    Groetjes,
    Ledecky,
    Wedstrijdmod

    _Silence en ik (Ada) hebben besloten een wedstrijd te organiseren. Het is gebaseerd op de boekenserie van Cornelia Funke: Hart van Inkt (met als twee anderen delen Web van Inkt en Nacht van Inkt) en het verfilmde eerste deel: Inkheart. Het is geen enkel probleem als je de boeken of de film niet kent, dan kun je gewoon meedoen. Als je de boeken of film wel kent, heb je ook géén voordeel in deze wedstrijd. We zoeken 10 tot 20 enthousiaste deelnemers die bereid zijn tot het eind van de wedstrijd mee te schrijven (mocht je zover komen ^^) en dus genoeg tijd hebben. Natuurlijk begrijpen wij het als je tijdens de wedstrijd merkt dat het toch niks voor jou is, of dat je toch tijdgebrek hebt, maar denk wel even na voordat je je aanmeld. Hieronder vind je alle informatie die je (volgens mij) nodig hebt. Zo niet, stel gerust vragen aan één van ons.

    Twijfel je heel erg of je mee zal doen of niet?
    Als je het toch niet leuk vindt of inspiratieloos bent, kun je je altijd nog afmelden, dat is geen probleem. Dus je kunt gewoon op geven en later desnoods weer afmelden. Maar de keus is aan jou. (:

    (We hebben trouwens geen juryleden meer nodig)
    Waar deze wedstrijd over gaat:

    Ooit was er eens een oude schrijfster die haar boeken maar voor weinig geld verkocht, omdat niemand een exemplaar wou komen. Maar op een dag liep de vrouw een man tegen het lijf en de man ontdekte haar schrijfkunsten. Hij bood haar een hele, hele hoge geld prijs aan die zij in ontvangst kon nemen zodra hij het boek goed gekeurd had. Máár dan moest het boek wel perfect zijn. De vrouw schreef het begin van het verhaal adembenemend mooi, maar bij het plot liep ze vast. Er laaide al snel paniek bij haar op. Gelukkig ontdekte ze een man die mensen in en uit boeken en verhalen kon lezen. Ze nodigde een paar willekeurige mensen uit en de man las de mensen in haar verhaal. Nadat het gebeurt is (nu) moeten de mensen het plot van het verhaal schrijven, oftewel in het verhaal leven en de gevaren bestrijden. Wanneer het verhaal afgeschreven is, zullen de mensen terug kunnen keren naar de echte wereld


    Informatie opdrachten:


    Je gaat een karakter maken waaruit je al je opdrachten gaat schrijven. De opdrachten zullen gaan over dingen die je karakter beleefd in de echte of fictieve wereld.

    Je schrijf je helemaal in je eentje.Er zal wel één samenwerk opdracht in voorkomen.

    Hoeveel moet ik ongeveer schrijven?
    Bij elke opdracht zul je minimaal 1000 woorden moeten schrijven, het maximaal wordt per opdracht bepaald.

    Hoeveel tijd krijg ik voor een opdracht?
    10 dagen. Je kunt ook uitstel krijgen (4 dagen), maar alle informatie daarover vind je in het kopje Inleveren/Uitstel.
    De deadline van de eerste opdracht zal een maand duren i.v.m vakantieperiode.

    Waar vind ik opdrachten?
    Elke opdracht zal in het topic komen te staan en in de story waar je het beste een abonnee op kan nemen. Daar vind je ook de cijfers enzovoort.

    Hoeveel opdrachten zijn er?
    6. Eén oefenopdracht waarbij niemand afvalt, de andere vijf zullen wel echt zijn.
    (Ik ga hier uit van twintig deelnemers, hoeveel mensen er precies afvallen is afhankelijk van het aantal deelnemers die we opdat moment hebben. Dat houdt ook in dat als iemand uit de wedstrijd gestapt of geschopt is, er iemand minder zal afvallen. Nu lijkt het alsof er ontzettend veel mensen afvallen bij de rondes maar als je kijkt naar het aantal mensen die waarschijnlijk zullen stoppen valt het uiteindelijk heel erg mee).

    Opdracht 1:
    Mensen die afvallen: 0
    Mensen die nog in de wedstrijd zitten: 20

    Opdracht 2:
    Mensen die afvallen: 5
    Mensen die nog in de wedstrijd zitten: 15

    Opdracht 3:
    Mensen die afvallen: 5
    Mensen die nog in de wedstrijd zitten: 10

    Opdracht 4:
    Mensen die afvallen: 4
    Mensen die nog in de wedstrijd zitten: 6

    Opdracht 5:
    Mensen die afvallen: 3
    Mensen die nog in de wedstrijd zitten: 3

    Opdracht 6:
    Mensen die afvallen: 2
    Mensen die nog in de wedstrijd zitten: 1 (winnaar)



    Inleveren/Uitstel:

    Inleveren:
    Als je je verhaal inlevert doe je dat sowieso via privébericht naar _Silence of naar mij (Ada) en als je de andere deelnemers ook wil laten lezen wat jij hebt ingeleverd, mag je het ook in het topic zetten. Waarom dan per se ook nog in privébericht naar _Silence of naar mij? Om het overzichtelijk te houden. Het wordt één grote chaos als we telkens elke bladzijde van het topic moeten zoeken naar ingeleverde verhalen. Daarbij komt ook nog, we zijn mensen en zien ook weleens wat over het hoofd. (;

    Uitstel:
    Je kunt voor elke opdracht (die 10 dagen zal duren) 4 dagen uitstel krijgen. Kan je een keer niet schrijven? Dan kun je één van de twee jokers in zetten:
    Joker 1: Geen inzending inleveren. (Geen punten aftrek. Kan maar één keer ingezet worden)
    Joker 2: Vakantie/Geen tijd. Deze joker kun je inzetten wanneer je voor een tijdje niet online kunt komen. Je kunt hier mee nog eens vier dagen extra dagen uitstel mee krijgen (afgezien van de vier dagen die je zonder de joker kunt krijgen). Mag maar één keer gebruikt worden.Geen punten aftrek.)

    Niets inleveren? Dan lig je uit de wedstrijd.



    Vragen waar je mee zou kunnen zitten:

    Eventuele vragen en antwoorden:

    Wanneer krijg ik het cijfer van mijn opdracht?
    Nadat de dag van de deadline verstreken is (inclusief uitstel, als dat door iemand aangevraagd is) zal de volgende opdracht geactiveerd worden. _Silence en ik zullen ondertussen ons best doen de verhalen zo snel mogelijk te beoordelen en cijfers te geven.


    Mag ik nakijkhulp vragen?
    Als mede deelnemers, vrienden/kennissen/familieleden, bètareaders of wie dan ook willen helpen met het nakijken van je verhaal, dan is dat toegestaan. Maar alleen op het gebied van spelling, de verhaallijn zal je toch echt zelf moeten bedenken.


    Wat gebeurt er als ik een opdracht niet inlever en ik joker 1 niet heb ingezet?
    Dan zul je helaas uit de wedstrijd liggen. Het wordt namelijk chaos als we elke keer moeten wachten op iemands inzending die misschien nog komt en misschien niet.


    Waar vind ik die fictieve wereld waarin mijn karakter belandt dan?
    Die beschrijving zul je vinden bij de eerste opdracht ^^.




    Prijzen:

    Ja, er valt ook wat te winnen!
    De 1e plaats: 9 credits
    De 2e plaats: 4 credits
    De 3e plaats: 3 credtis



    Regels:


    -De huisregels van Quizlet.
    -Geen plagiaat, als je dat pleegt zul je uit de wedstrijd liggen.
    -Je verhaal moet volledig in het ABN geschreven zijn.
    -Als je een joker wil of uitstel, laat het op tijd weten en niet één minuut van te voren.
    -Geef naamsveranderingen door, dit om de wedstrijd ordelijk te laten verlopen.
    -Zeg het gerust als je het niet met een opdracht eens bent, maar wij garanderen je niet dat we dat we de opdracht dan ook echt gaan veranderen.
    -Wees aardig voor elkaar, kraak elkaars werken niet af.
    -Houd je aan de regels.


    Inschrijven:


    Het verhaal ga je schrijven vanuit een karakter, hier het lijstje dat je daarvoor moet invullen:
    (Je mag er ook nog dingen bij zetten zoals ‘verleden’, maar dit moet je sowieso invullen)
    Naam:
    Leeftijd:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Mag met een foto, hoeft niet
    Perspectief en tijd: Schrijf je vanuit de ik-vorm, de derde persoon of hij/zij-vorm? En verleden of tegewoordige tijd?

    Een plaatsje resveren is toegestaan.




    Opdracht 1:
    Komt wanneer de wedstrijd start.
    De inschrijvingen zijn vanaf nu gesloten

    [ bericht aangepast op 9 sep 2016 - 6:32 ]


    i wanna die with you once or twice.

    Ik weet nou niet zeker of ik tevreden moet zijn over mijn inzending... Toen ik het de eerste keer teruglas, vond ik het niet echt geweldig, maar ik kon er nu niets tussen vinden wat ik nog wilde veranderen.... Ik ben dus wel benieuwd naar mijn cijfer! Het was wel leuk om te schrijven, trouwens!
    En over een reactie terug krijgen... Tijdens mijn vorige wedstrijden had ik dat ook niet, en desnoods kan je nog een screenshot sturen om te bewijzen dat je wel iets hebt ingeleverd, mocht dat nog problemen geven, maar ik snap wel dat het fijn is om even een bevestiging te krijgen.

    O, en aangezien we nu met minder zijn dan het aantal dat je bij jouw voorbeeld had, betekent dat dat er minder mensen afvallen de eerste rondes, of vallen er pas tijdens de laatste rondes mensen af?
    Ik heb gemerkt dat ik nog ben vergeten om erbij te zetten waar deze inzending van is... Dat doe ik wel als jullie het hebben nagekeken.

    [ bericht aangepast op 15 sep 2016 - 15:42 ]


    Life's weird

    Meruul schreef:
    Ik weet nou niet zeker of ik tevreden moet zijn over mijn inzending... Toen ik het de eerste keer teruglas, vond ik het niet echt geweldig, maar ik kon er nu niets tussen vinden wat ik nog wilde veranderen.... Ik ben dus wel benieuwd naar mijn cijfer! Het was wel leuk om te schrijven, trouwens!
    En over een reactie terug krijgen... Tijdens mijn vorige wedstrijden had ik dat ook niet, en desnoods kan je nog een screenshot sturen om te bewijzen dat je wel iets hebt ingeleverd, mocht dat nog problemen geven, maar ik snap wel dat het fijn is om even een bevestiging te krijgen.

    O, en aangezien we nu met minder zijn dan het aantal dat je bij jouw voorbeeld had, betekent dat dat er minder mensen afvallen de eerste rondes, of vallen er pas tijdens de laatste rondes mensen af?
    Ik heb gemerkt dat ik nog ben vergeten om erbij te zetten waar deze inzending van is... Dat doe ik wel als jullie het hebben nagekeken.

    Inderdaad gewoon fijn om bevestiging te krijgen. Dan ben ik gewoon zeker dat ik er niet meer aan moet denken en hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Die reactie is niet essentieel en ik zal het zeker overleven als ik die niet krijg, haha, maar het stelt me gewoon wat meer gerust. Vandaar (:.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Hebben jullie een idee wanneer de volgende opdracht + beoordelingen klaar zullen zijn? Ik kan gerust wachten, hoor, maar het is een louter informatieve vraag (:.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Benevolence schreef:
    Hebben jullie een idee wanneer de volgende opdracht + beoordelingen klaar zullen zijn? Ik kan gerust wachten, hoor, maar het is een louter informatieve vraag (:.

    Eh. Dit is werkelijk een vreselijk nutteloos antwoord want ik weet het niet.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    _Silence schreef:
    (...)
    Eh. Dit is werkelijk een vreselijk nutteloos antwoord want ik weet het niet.

    Hahaha, okay, geen probleem (:.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Benevolence schreef:
    Hebben jullie een idee wanneer de volgende opdracht + beoordelingen klaar zullen zijn? Ik kan gerust wachten, hoor, maar het is een louter informatieve vraag (:.

    Nou we hebben nog niet zoveel inzendingen binnen en we moeten even zien wat we nu gaan doen.. Want tot nu zijn er 4 ofzo binnen.


    i wanna die with you once or twice.

    Ah, jammer... Misschien kan je vragen of de mensen nog mee willen doen, de mensen die niets hebben ingezonden een berichtje sturen en het weer open gooien? Als jullie dat zelf ook willen, hoor! Het is jullie idee, dus jullie mogen het beslissen. Ik snap het ook als je zegt 'ze hebben hun kans gehad'. Misschien zou je ons dan alle opdrachten kunnen laten doen, dat er op het eind pas iemand afvalt... Gewoon dingen die even in me opkomen.
    Voel je er niet verantwoordelijk voor. Het ziet er allemaal mooi uit! Ik geloof dat de wedstrijden sowieso erg weinig aanloop hebben de laatste tijd.


    Life's weird

    Meruul schreef:
    Ah, jammer... Misschien kan je vragen of de mensen nog mee willen doen, de mensen die niets hebben ingezonden een berichtje sturen en het weer open gooien? Als jullie dat zelf ook willen, hoor! Het is jullie idee, dus jullie mogen het beslissen. Ik snap het ook als je zegt 'ze hebben hun kans gehad'. Misschien zou je ons dan alle opdrachten kunnen laten doen, dat er op het eind pas iemand afvalt... Gewoon dingen die even in me opkomen.
    Voel je er niet verantwoordelijk voor. Het ziet er allemaal mooi uit! Ik geloof dat de wedstrijden sowieso erg weinig aanloop hebben de laatste tijd.

    De scholen zijn net begonnen, en sommige mensen ook (zie de geweldige organisatoren in een nieuwe school rondwandelen), en dat is weer even wennen. Misschien kunnen we het weer open gooien, maar daar valt nog over te twisten. Waar het op neer komt: we zullen zien.


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Dus... Weten jullie al wat jullie gaan doen? Ik heb zeker geen haast hoor, gewoon nieuwsgierigheid. Het zou jammer zijn als hier niets meer mee wordt gedaan. Het lijkt me een heel leuk idee en ik heb aandacht gestoken in de eerste opdracht en het personage...


    Life's weird

    Meruul schreef:
    Dus... Weten jullie al wat jullie gaan doen? Ik heb zeker geen haast hoor, gewoon nieuwsgierigheid. Het zou jammer zijn als hier niets meer mee wordt gedaan. Het lijkt me een heel leuk idee en ik heb aandacht gestoken in de eerste opdracht en het personage...

    + Bump. Nu vind ik toch wel dat het best lang duurt...


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Ik ben net begonnen met nakijken ^^


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Om jullie even goed op de hoogte te stellen van de gang van zake nu:
    Op dit moment hebben _Silence en ik het best druk en we hebben maar heel weinig inzendingen binnen (4). Ikzelf wou de wedstrijd stop zetten, maar _Silence gaf aan dat ze wel graag door zou gaan. Ze gaat nu alles nakijken en ik ga haar daar mee helpen. Het zijn er immers maar vier.

    Maar hoe jullie veder? Willen jullie nu al de halve finale of willen jullie liever nog een oefenopdracht?


    i wanna die with you once or twice.

    Gisteren schreef:
    Om jullie even goed op de hoogte te stellen van de gang van zake nu:
    Op dit moment hebben _Silence en ik het best druk en we hebben maar heel weinig inzendingen binnen (4). Ikzelf wou de wedstrijd stop zetten, maar _Silence gaf aan dat ze wel graag door zou gaan. Ze gaat nu alles nakijken en ik ga haar daar mee helpen. Het zijn er immers maar vier.

    Maar hoe jullie veder? Willen jullie nu al de halve finale of willen jullie liever nog een oefenopdracht?

    Mij lijkt het leuker om gewoon de halve finale al te doen. Nog een oefenopdracht is de wedstrijd nodeloos verlengen, terwijl we toch nog maar met vier zijn (naar mijn mening uiteraard).


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Jullie hadden toch van te voren wel kunnen bedenken dat een wedstrijd tijd in beslag neemt? Ik vind dit niet erg netjes tegenover de deelnemers eerlijk gezegd.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hoezo eigenlijk niet netjes? In de zin dat je had gehoopt dat we wel alle opdrachten zouden gaan doen? Of omdat ze nu zeiden dat ze weinig tijd hebben en je bang bent dat als het wel actiever was geweest, het dan niet goed was gekomen?
    Ik begrijp dat het jammer is, maar als er meerdere mensen hadden ingeleverd, hadden ze daar misschien wel tijd voor kunnen maken. Ik zie nu nog niet in in welke zin het niet netjes is. Er wordt verteld dat er weinig deelnemers zijn en welke opties er zijn, dat is niet echt iets waar zij veel aan kunnen doen, vind ik. Ze hadden kunnen vragen of er nog mensen mee willen doen en de inschrijvingen weer open kunnen gooien of het later nog eens kunnen proberen, maar aangezien ze nu zeggen dat er eigenlijk weinig tijd is om dit te doen, snap ik dat ze liever verdergaan met dit groepje en proberen deze wedstrijd voor de vier overigen toch nog goed af te sluiten. Dat vind ik eigenlijk best netjes! Ik ben ook blij dat er nu overlegd wordt. En het lijkt me ook best demotiverend om te merken dat er maar vier inzendingen zijn...
    Ik zou zelf nog wel een extra opdracht willen. Dan zouden we in totaal op 4 rondes zitten, toch? Twee oefenrondes, een halve finale en een finale. Dan zijn er maar twee rondes afgevallen. Ik hoop trouwens wel dat het samen schrijven er nog wel in zit, want die opdracht leek me juist heel leuk...
    Maar het is ook wat jullie zelf willen, denk ik. Als jullie denken dat een extra ronde teveel wordt om na te kijken, dan kunnen jullie het beter niet doen, maar als die vier extra inzendingen niet zóveel tijd kosten.... Maar dat is gewoon mijn eigen mening. Als de andere twee ook zoiets hebben van 'we kunnen wel meteen beginnen met de halve finale', dan hoor je mij ook echt niet klagen!
    Misschien zou je ook nog een bonusopdracht kunnen maken van die oefenopdracht? Dat je daar verder geen punten voor krijgt, alleen als je het leuk vindt, zodat we tussen het nakijken door kunnen blijven schrijven.


    Life's weird