• Hallo lieve Quizletters!

    Zoals sommigen van jullie misschien al wel gemerkt hebben, zitten we momenteel met een laag aantal actieve columnisten. Daarom hebben we besloten opnieuw op zoek te gaan naar nieuwe columnisten. De nieuwe verkiezingen starten nu!

    Wat is een column?
    Het kan een vaste rubriek in de krant zijn, wekelijks of dagelijks. Sommige boekrecensies hebben het karakter van een column. Ook politieke commentaren, nieuwsanalyses, reisverslagen en korte verhalen kunnen vaak als columns gezien worden. Er zijn vele vormen en invalshoeken, met als grote gemene deler: een kort en creatief stukje tekst met een persoonlijk karakter.

    Tips:

    1. Open boeiend, grijp de lezer direct in de kraag. De eerste zin moet de toon zetten en nieuwsgierig maken naar wat nog komt. Plaats- en tijdsbepalingen helpen daar niet bij, tenzij het om bijzondere omstandigheden gaat.

    2. Zorg voor een goede opbouw. Sleep de lezer door het verhaal heen door de nieuwsgierigheid vast te houden. In de laatste zinnen mag alles op zijn plaats vallen, een conclusie of slotbeeld. Maar vergeet niet dat de lezer alleen maar aan het denken gezet hoeft te worden. Conclusies trekken kan hij zelf ook wel. En, niet onbelangrijk: vermijd uitwijdingen, blijf bij de je onderwerp.

    3.Schrijf zoveel mogelijk volgens het principe ‘show don’t tell’. Beschrijf niet je eigen gevoelens of interpretaties bij wat je vertelt, maar geef zoveel mogelijk zintuiglijke details. Maak van de lezer een insider door hem te laten zien, ruiken, horen, proeven. Dan trekt hij zijn eigen conclusies, misschien wel dezelfde als jij.

    4. Schrijf in korte, krachtige zinnen. Het is natuurlijk fantastisch om de lezer te imponeren met je barokke stijl. Maar hij heeft daar niets verder aan. Streef naar korte, krachtige zinnen en vermijd ingewikkelde constructies met bijzinnen. Dat geeft je tekst meer overtuiging en energie.

    5. Werk aan een eigen stijl, maar houd het onnadrukkelijk. Voorkom het veelvuldig gebruik van bijwoorden en bijvoeglijk naamwoorden, maar kies werkwoorden en zelfstandige naamwoorden met veel kleur. En: vermijd clichés.

    6. Maak je stukje uniek en onderscheidend. Streef naar unieke invalshoeken en combinaties, naar originele gedachten. En wees vooral erg concreet in tijd en setting, dat maakt je stukje geloofwaardig en urgent.

    7. Wees persoonlijk en kwetsbaar. Als je overal iets van vindt, maar zelf op veilige afstand blijft, zal dat bij de lezer ook een gevoel van afstand geven. Je boodschap komt beter over als hij recht uit je hart komt en je lezer dat ook merkt.

    8. Zet er eens goede muziek bij op. Je zult zien, het heeft effect op je tekst.


    Waar en wanneer kan ik mij inschrijven?
    De aanmeldingen zijn open vanaf vandaag zondag 14 augustus 2016 tot en met zondag 4 september om 23:59 uur. Dan zal de inschrijving gesloten worden en wordt er grondig door ons nagekeken. Inschrijven kan op onderstaande link:



    Hoeveel columnisten zoeken jullie?
    Wij zoeken tussen de 5 en de 10 users om de columnisten aan te vullen.

    Eisen waaraan de column moet voldoen:
    - Minimum 300 woorden, maximum 750 woorden.
    - Er zal geen thema zijn. Dit betekent dat je je hersenen de vrije loop kan laten gaan.
    - Er moet een nieuwe column geschreven worden, een column die bijvoorbeeld een maand geleden al geschreven is mag niet.

    Denk goed na voor je het inschrijfformulier opstuurt, waardoor je mee doet om kans te maken om een columnist op Quizlet te worden. Je zal tijd nodig hebben in de toekomst om de columns te schrijven. Verkijk je daar niet op. De richtlijn is minstens één column per drie weken.

    Let op: De informatie die bij het inschrijvingsformulier staat is niet altijd correct. Volg de informatie die in dit topic staat, want die is wel juist. Heb je vragen? Stel ze dan zeker!

    Heel veel succes gewenst aan iedereen die een kans wil gaan wagen!

    De crew

    Is er hierbij ook een tweede ronde?


    The sun will rise and we will try again.

    Werecoyote schreef:
    Is er hierbij ook een tweede ronde?


    Er is maar een ronde. (:


    What would Emma do?

    Succes voor wie meedoet en wie straks gaat nakijken!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmm, misschien is dit wel iets voor mij ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb zonet mijn colum ingestuurd! Het onderwerp zat al enkele dagen in mijn hoofd en omdat mijn hoofd al vol genoeg zit met mijn werk moest het eruit.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik vind het schrijven van dingen altijd erg leuk, maar een onderwerp voor een column verzinnen vind ik moeilijk. Ik zet hem in MT, maar denk er nog even over na. (cat)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Hmmm... ik denk dat ik hier 'nog niet klaar voor ben'. Misschien volgende keer.


    (This signature is removed for copyright infringement)

    Dit lijkt me echt geweldig! Ik ga maar even goed nadenken over wat ik ga schrijven.


    She was always looking for more..

    Ik wil wel mee doen, maar ik vind een keer per week iets posten een beetje veel.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    GoodGrief schreef:
    Ik wil wel mee doen, maar ik vind een keer per week iets posten een beetje veel.


    De richtlijn is minstens één column per drie weken.

    Per drie weken ^^

    Krull schreef:
    (...)

    De richtlijn is minstens één column per drie weken.

    Per drie weken ^^


    Ow dan heb ik dat verkeerd gelezen!


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Ik heb niet het gevoel dat dit echt iets voor mij is, dus nog een late succes aan iedereen die meedoet!


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Antwoord op: "Ik weet niet waar ik over moet schrijven"
    Ik merk dat heel veel mensen problemen hebben dat ze niet weten waar ze over moeten schrijven, en als dit het geval is, dan raad ik je aan niet mee te doen, omdat je vaker moet denken waarover je column gaat. Maar als je toch graag mee wilt doen, en je weet het niet, dan raad ik je aan om allereerst eens na te denken: waar ben ik gepassioneerd over? Dus met andere woorden, waar kan ik goed mijn mening over verwoorden. Is het over klimaatsverandering wat niemand gelooft? Top! Is het over het feit dat Neil Armstrong een alien is? Geweldig! Je moet er gepassioneerd over kunnen schrijven.
    Ten tweede, wat is er onlangs gebeurd in de wereld of in je persoonlijke leven wat een mening behoeft? Ik had mijn inzending over het feit dat een docente tot rust bleef manen, maar nooit echt iemand wegstuurde, en daar stoorde ik mij over (en ik ging dieper in over respect voor leerkrachten, etc.) Kortom, zijn er dingen die jouw gepassioneerde mening of blik behoeven en waar je over kunt schrijven?
    En vaak moet je ook even iets dieper kijken. Ik stoorde me onlangs dat ze vooral over bekendheden hun hele leven bloot leggen Orlando Bloom bijvoorbeeld, lol en de hype eromheen. Ik maakte me daarover kwaad, maar toen bedacht ik me, hé, dat is een mooie column. Dus die ga ik nog schrijven. Maar zo moet je bijvoorbeeld dus denken.
    Succes in ieder geval aan iedereen. En weet dat je eens in de drie weken iets moet hebben waar je iets over kunt schrijven, en dat vind ik ook niet altijd even makkelijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MT.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Dewgong schreef:
    Woehoe, veel succes iedereen! d:


    I just come to read