• Hooi!

    Hier een topic voor alle chocolade liefhebbers! Of je nou jong, oud, klein, groot of wat dan ook bent, je bent welkom, want chocolade is voor iedereen. Oké ik lieg. Het is van mij, maar jullie mogen wel meepraten en kwijlen erover!

    Lovers:
    MonChevy | Kelly het chocolademonster
    Nishinoya | Romi de über-chocoladeliefhebber
    Assassin | Nikki het buenootje
    Fictionalworld | Vera de pure chocoladetablet
    Kelmeckis | Kim het chocolademelksnorretje
    Erlebnis | Erieka de melkchocoladepraliné
    Litten | Wolfram de papperige brownie
    Debbaut | Jarne de chocoladepolitie
    Sahariel | Khezef de Nutellakoning
    BuizeI | Lies de chocotoffer

    Chocoladerecepten:
    Reese's van Kelly:


    (de mijne zijn hartvormig en wat slordig, maar dit is de eerste keer dat ik ze gemaakt heb c: )
    Voor zes Reese's(ongeveer):
    100/150 gram bruine chocolade(witte Reese's uiteraard met witte chocolade en het liefst smeltchocolade). Dit verhit je in een kom au bain marie op (dit betekend boven een pan gevuld met water op het vuur). Je voegt een klein klontje boter, ongeveer twee theelepels, toe aan de chocolade. Zodra alles gemengd is heb je als het goed is een wat stevige massa van chocolade, zo niet is dat niet erg, moet je alleen wat langer opstijven. Alle chocolade verdeel je over zes muffinbakjes op de bodem en tikt het even goed af. Daarna zet je de bakjes in de koelkast tot de chocolade hard genoeg is. Vervolgens doe je in ieder bakje in het midden van de chocolade een theelepeltje pindakaas, het liefst eentje zonder stukjes(ik heb de pindakaas van het merk Skippy), en druk het een beetje aan. Hou de pindakaas wel van de randen af. Vervolgens smelt je weer 100/150 gram chocolade met wat boter en giet je dat in elk bakje over de pindakaas heen en tik je de chocolade glad, doormiddel van het bakje op het aanrecht te tikken, zodat er geen luchtbelletjes ontstaan. Nu laat je de Reese's minimaal 1 uur in de koelkast hard worden en smullen maar!

    [ bericht aangepast op 17 aug 2016 - 14:30 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Romi, chocolade lover in hart en nieren meldt zich :Y)

    [ bericht aangepast op 15 aug 2016 - 16:28 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Damn dat klinkt goed. Heb je er foto's van gemaakt? 8D


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Damn dat klinkt goed. Heb je er foto's van gemaakt? 8D

    Net gepost haha


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat voor pindakaas heb je gebruikt? ;o


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Wat voor pindakaas heb je gebruikt? ;o

    Amerikaanse pindakaas. Het heet Skippy en is te krijgen bij de AH c:

    [ bericht aangepast op 15 aug 2016 - 16:44 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Aaah Skippy, haha. Het bekendste en volgens mij ook een van de oudste in Amerika.


    Your make-up is terrible

    Chocolate!!!!!!! Het liefst 70% tot 80%. En mijn favoriete chocolade recept: Chocolademouse.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Waarom was hier nog niet eerder een topic over? Ik hou veel van chocolade, maar misschien toch wel het meest van chocolademelk en dan het liefst warm.Heerlijk warm en helpt soms zelfs tegen buikpijn.

    Wat is jullie lievelingschocolade?


    Physics is awesome

    Chocoladeliefhebber meldt zich! Vooral praliné en melkchocolade zijn mijn favorieten ;3


    26 - 02 - '16

    Mijn favoriete chocolade zijn de repen van Milka en dan vooral die met karamel, daim en (sinds gister door Nikki) met smarties er in!
    Daarnaast zijn Reese's mijn grote favoriet puur om het feit combinatie pindakaas en chocolade, want pindakaas is leven, hehe. Ook vind ik witte chocolade heel lekker en vooral als ik het gesmolten op kan lepelen :Y)
    Over lepelen gesproken, LEPELEITJES!

    [ bericht aangepast op 15 aug 2016 - 17:15 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Chocolade lover meld zich! Ik maak bijna elke dag brownies met mijn vriend, wij vinden ze een beetje papperig het lekkerst.

    Chocolaaa :9~:9~:9~:9~

    [ bericht aangepast op 15 aug 2016 - 17:23 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Recepten zijn altijd welkom! ;3


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Trikru schreef:
    Mijn favoriete chocolade zijn de repen van Milka en dan vooral die met karamel, daim en (sinds gister door Nikki) met smarties er in!
    Daarnaast zijn Reese's mijn grote favoriet puur om het feit combinatie pindakaas en chocolade, want pindakaas is leven, hehe. Ook vind ik witte chocolade heel lekker en vooral als ik het gesmolten op kan lepelen :Y)
    Over lepelen gesproken, LEPELEITJES!


    Die zijn inderdaad erg lekker. Vooral de oreo en daim variant, helaas verkoopt de dichtstbijzijnde action ze niet meer. Misschien ook maar eens de smarties variant proberen.
    Die heb ik nog nooit gegeten. Witte chocolade is lekker, bij La Place mag je zelf kiezen wat voor chocolademelk je wilt(puur, melk of wit) en hun witte chocolademelk is echt heerlijk. Gesmolten kan op lepelen? Smelt je het dan eerst voordat je het opeet of eet je de restjes op nadat je iets hebt gemaakt met gesmolten witte chocolade?

    Was dat niet jij die daar toen een topic over had gemaakt? Dien zijn toch alleen rond de pasen verkrijgbaar?

    Edit: Weet jij mijn naam niet?
    :8

    [ bericht aangepast op 15 aug 2016 - 17:28 ]


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Die zijn inderdaad erg lekker. Vooral de oreo en daim variant, helaas verkoopt de dichtstbijzijnde action ze niet meer. Misschien ook maar eens de smarties variant proberen.
    Die heb ik nog nooit gegeten. Witte chocolade is lekker, bij La Place mag je zelf kiezen wat voor chocolademelk je wilt(puur, melk of wit) en hun witte chocolademelk is echt heerlijk. Gesmolten kan op lepelen? Smelt je het dan eerst voordat je het opeet of eet je de restjes op nadat je iets hebt gemaakt met gesmolten witte chocolade?

    Was dat niet jij die daar toen een topic over had gemaakt? Dien zijn toch alleen rond de pasen verkrijgbaar?

    Ik lust geen bruine oreo, dus die valt sowieso af bij mij. Lust alleen de oreo met witte chocolade en die met pindakaas.

    Ik smelt gewoon zo'n hele tablet chocolade en ga het oplepelen met een theelepel :Y)
    Nee, dat was volgens mij Jip? Weet het niet zeker. Maar klopt, lepeleitjes zijn alleen met pasen te verkrijgen, jammer genoeg :c

    [ bericht aangepast op 15 aug 2016 - 17:29 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.