• Hey! Het leek mij handig dat er eens een slaap topic zou komen! Veel mensen hebben last van slaapproblemen (waaronder ik zelf). Het leek mij handig om elkaar tips te geven met als doel om 's nachts de stress en paniek te verminderen en dus sneller in slaap te vallen! Ik heb wat tips vanuit mezelf maar het zou fijn zijn als anderen nog meer tips weten (deze vul ik dan aan in de beginpost)! Ook is dit bedoeld als een gezellig praattopic waarin je over je dromen kan praten of wanneer je 's nachts (en overdag natuurlijk) iemand zoekt om mee te praten. Daarnaast kan je ook je gevoelens/ervaringen van je afschrijven. Het kan allemaal hier in dit topic! Een ander pluspunt: je kan hierdoor misschien nog meer quizletters leren kennen! ;D Lijkt je het leuk om hierin te zitten? Dan zet ik je op het lijstje! Graag aangeven wat je (schuil)naam is en eventueel hoe oud je bent. Je mag ook aangeven of je een goede of slechte slaper bent, dan zet ik dat erbij, maar dat hoeft niet. (:

    Mocht dit topic ooit volraken, dan ben ik degene die een nieuw topic start!

    De lijst:

    1. Werecoyote // Precious // 19 jaar // Slechte slaper
    2. cobblepot // Shania // 16 // Slechte slaper
    3. Livsnjutare // Sanne // 17 jaar // Slechte slaper
    4. Monochopsis // Erieka // 21 jaar // Slechte slaper
    5. VaIeska // Famke // 15 jaar // Goede slaper
    6. Aloy // Elise // 22 jaar // Slechte slaper
    7. Patholoog // Manon // 21 jaar // Lange slaper
    8. Nonpluvius // Mare // 13 jaar // Redelijke slaper
    9. Archie // Megan // 18 jaar // Goede slaper
    10. Appleby // Lonne // 14 jaar // Redelijke slaper
    11. Stormfly // Lilly // 13 jaar // Slechte slaper
    12. Adornanble // Wolfram // 16 jaar // Slechte slaper
    13. Noiz // Romi // 17 jaar // Meestal goede slaper
    14. Llywelyn // Delphine // 13 jaar // Redelijke slaper
    15. Dalgliesh // Sofie // 21 jaar // Goede slaper
    16. Dysphoria // Glenn // 22 jaar // Slechte slaper
    17. Paddiecakes // Lizor // 19 jaar // Slechte slaper
    18. Prediker // Evi // 16 jaar // Wisselend goede/slechte slaper
    19. Apfelstrudel // Vera // 15 jaar // Best goede slaper
    20. Perffect // ? // 18 jaar // Goede slaper
    21. Scandal // Erica // 24 jaar // Slechte slaper
    22. Nefyd // Ad // 14 jaar // Slechte slaper
    23. Krullie // Emma // 22 jaar // Goede slaper
    24. Richonne // Laura // 22 jaar // Slechte slaper
    25. Traynor // Mirte // 23 Jaar // Wisselende slaper
    26. Valtersen // Dore // 18 jaar // Relatief goede slaper
    27. Vesania // Ava // 13 jaar // Slechte slaper
    28. MacGyver // Kim // 22 jaar // Best goede slaper
    29. Karlsson // Nikki // 21 jaar // Meestal goede slaper
    30. Kogane // Eva // 16 jaar // Slechte slaper
    31. Brinvi // Cheryl // 21 jaar // Slechte slaper
    32. Bff_bestfriend // Sila // 10 jaar // Redelijke slaper
    33. Hannibal_Lecter // Hannibal // 18 jaar // Goede slaper
    34. Jammer // Sophie // 19 jaar // Slechte slaper
    35. Hooverphonic // Sarah // 20 jaar // Slechte slaper


    Tips:
    - Thee (zoals Slaapthee) / warme melk drinken voor het slapen gaan
    - Proberen om zo min mogelijk te stressen dus ontspan!
    - Niet steeds naar de wekker kijken
    - Het accepteren dat je niet kan slapen (en hierdoor val je juist sneller in slaap!)
    - Alle gebeurtenissen van de dag proberen los te laten
    - Oordoppen
    - Slaapmasker
    - Zo min mogelijk licht aan
    - Kamer moet niet te warm zijn
    - Melatonine
    - Geen caffeine zes uur voor het slapen gaan
    - Niet op schermen kijken voor het slapen gaan (7 minuten lezen maakt dit wel ongedaan!)




    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 20:49 ]

    Hoeveel slaap jij per dag?

    15.5% (11 stemmen)
     
    9+ uur

    38.0% (27 stemmen)
     
    Tussen de 7 en 9 uur

    19.7% (14 stemmen)
     
    5 tot 6 uur

    7.0% (5 stemmen)
     
    Minder dan 5 uur

    12.7% (9 stemmen)
     
    Verschilt per dag

    7.0% (5 stemmen)
     
    Wat is slaap?


    The sun will rise and we will try again.

    Count me in ^^

    cobblepot // Shania // slechte slaper - insomniac


    — Inner peace, it's hard to find. —

    cobblepot schreef:
    Count me in ^^

    cobblepot // Shania // slechte slaper - insomniac


    Ik zet je op de lijst!


    The sun will rise and we will try again.

    Hahaa mt. Ik slaap al jaren enorm slecht dus zet mij maar op de lijst. Ik heet Sanne en ben 17 (:


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Ik doe mee!

    Monochopsis // Erieka // 21 // Slechte slaper

    [ bericht aangepast op 14 maart 2017 - 23:02 ]


    26 - 02 - '16

    Livsnjutare schreef:
    Hahaa mt. Ik slaap al jaren enorm slecht dus zet mij maar op de lijst. Ik heet Sanne en ben 17 (:


    Haha same! Zal ik doen!


    The sun will rise and we will try again.

    Ohja hahah ik ben 16


    — Inner peace, it's hard to find. —

    VaIeska - Famke - Goedeslaper

    Zo'n beetje het enige ding waar ik niet waardeloos in ben. haha


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Aloy - Elise - Slechte slaper

    Nightmares for the win :Y) Nee, of ik slaap 20 uur op een dag of niet. There's no inbetween.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ik heb vaker dat ik slecht in slaap val, maar op zich slaap ik meestal dan wel goed. (Ook 's ochtends, haha.) 's Zomers slaap ik het liefst met een raam open, en het is dan ook een paar dagen wennen wanneer ik 's nachts mijn raam weer dicht doe. Anyway, slaaptips die ik momenteel weet is dat je tot zes uur voor het slapen geen caffeine moet nuttigen, en voor het slapen gaan niet op schermen moet kijken. 7 minuten lezen zouden de schermen "ongedaan" maken.
    Ook merk ik dat ik ontzettend veel slaap nodig heb. Mijn ideale slaaptijd is van tien uur tot een uur of zeven a acht, maar in het weekend ga ik makkelijk tien uur/half elf naar bed en dan slaap ik tot een uur of negen. Door de week kan dat helaas wel een elf/twaalf uur worden, tot een uur of zeven 's ochtends.
    Het maakt mij overigens niet uit of ik op de lijst sta. Als je me er graag op hebt: Manon - 21 - Lange slaper


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben een slechte slaper.

    In slaap vallen, is tegenwoordig op zich geen probleem meer. Maar het in slaap blijven wel. Hier heb ik me ook echt jaren voor geschaamd en niets helpt.
    Ik heb periodes dat ik om het half uur terug wakker ben. Doorgaans komt dat omdat mijn vriend snurkt en omdat ik een lichte slaper ben. Op den duur is je lichaam dan ook gewoon dat die maar even mag slapen en dan moet wakker worden, dus als hij niet snurkt, dan word ik alsnog wakker uit gewoonte.
    Een andere periode die ik vaak heb zijn stressdromen/slaapwandeldromen. Ik bevind me dan in een stressvolle situatie in mijn droom en dan begin ik die handeling ook lichamelijk uit te voeren. OF ik droom iets heel specifiek en dat ik dan op het lichtknopje druk om het lichter/donkerder te maken in de kamer, maar dan word ik wakker omdat ik mijn nachtlampje heb aangedaan of omdat ik naar de overkant van de kamer ben gelopen om het licht aan te doen (zonder mijn knieën te storen ofzo). Dus zo'n periode heb ik ook best vaak en ik noem dat stressdromen. Ik haat het als ik begin te slaapwandelen.

    Door zulke dingen blijf ik ook niet graag op een ander logeren. Ik ben dan bang dat ik slecht ga slapen, dat ik vreemde dingen ga doen,... en dan krijg ik sowieso een stressdroom omdat ik mezelf er zo in heb druk gemaakt. :')
    Stress is geen knopje dat je kan afzetten helaas en zelfs als ik totaal niet onder stress sta, heb ik stressdromen. Misschien stress ik onbewust dat ik geen stress heb haha. x'D
    Achja, ik ga hier stoppen want ik kan hier een heel boek over schrijven. ^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Alles is up to date!


    The sun will rise and we will try again.

    Hebben jullie tips? Sinds een week word ik elke keer rond 6:30 wakker, terwijl ik pas om 7:30 echt wakker moet worden. Ik ben echt uitgeput als ik wakker word, maar ik kan niet weer in slaap vallen...
    Heeft een van jullie dit ook?


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Nonpluvius | Mare | 13 | redelijke slaper


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Leuk idee, dit topic!
    Megan // Archie // 18 jaar // Goede slaper

    Er zijn weleens nachten dat ik moeilijk in slaap kom maar als ik slaap, slaap ik wel echt goed gelukkig.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ja mag ik op de lijst?
    Lonne -Aplleby- redelijke slaper


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)