• Het is al lang geleden, maar ik ben hier weer eens met een updat over Danni, de landschildpad. Het is ondertussen weer een tijdje geleden. ;D

    De laatste keer dat ik er nog eens iets over zei, is waarschijnlijk enkele weken geleden in het LJH. Misschien dat sommigen zich zelfs nog herinneren waar het over gaat. Danni had zich toen verstopt in de tuin door zich in te graven en als er iets is wat je dan niet kan vinden, dan is het een ingegraven schildpad. Aangezien schildpadjes in principe maar een derde van het jaar echt actief zijn, maakte ik me niet al te veel zorgen. Soms doen die beestjes dat nu eenmaal. Jammer genoeg werd het weer nooit echt schitterend goed, dus had Danni zoiets van 'ik blijf liggen'.
    Nu is er momenteel een hittegolf aan de gang, zoals de meesten waarschijnlijk al wel gemerkt hebben, dus heeft Danni eindelijk nog eens besloten boven te komen. Ik vond haar midden in een mislukte ontsnappingspoging (een schildpad die tien centimeter breed is, past niet door een gat van vijf centimeter, domme Danni). Met dit mooie weer laat ik haar ook gewoon door de tuin rondparaderen en ze is er lustig van aan het profiteren. Alleen moet ik deze keer wel in de gaten houden waar ze zich wil verstoppen, want het is toch leuker als je weet waar ze zit.

    Ik zal een van de dagen ook een foto's droppen, maar dat is even niet voor nu. Ik geniet momenteel samen met Danni van het mooie weer en een verfrissende douche (in de tuin, met badpak wel te verstaan).

    FOTOS



    Danni laat haar gezichtje nog eens zien. Ik heb haar na al die tijd trouwens nog eens goed nagekeken en gewogen. Ze ziet er heel goed uit, zeer gezond, alleen misschien niet zo dik als ik haar graag heb op deze tijd van het jaar. Het is het einde van de zomer, dus er mag een beetje vet aan zitten. :'D Goed nieuws voor haar: lekker eten de komende dagen!



    En ik besefte me dat ik nog nooit haar hok heb laten zien! Dit is het dus. Gezellig buiten, beschermd tegen de regen, net voor katten en vogels. Ze zit op cocopeat (geen gewone grond dus) en heeft via die groene bakjes en een neergelegde bloempot enkele schuilplaatsen. Ik ga haar in de toekomst nog een hoop grond bij geven, dat ze goed kan graven. c:

    [ bericht aangepast op 28 aug 2016 - 0:07 ]


    What would Emma do?

    Je schildpad is echt heel cute haha (:


    "If there ever comes a day when we can't be together, keep me in your heart and stay there forever"~ Winnie the Pooh

    Assassin schreef:
    Aaah, dat is zo leuk. ;3


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Fijn dat ze uit haar verstopplaats tevoorschijn is gekomen. Ze heeft het in ieder geval geprobeerd (door een gat van vijf centimeter proberen te komen) dus dat vind ik toch ook wel knap.

    Hopelijk zet je de foto's snel op Q.

    (Huisdieren hebben een voorliefde om door kleine gaten heen proberen te komen. Ik heb mij soms verbaasd om onze twee katten, die gewoon door het hek heen gingen alsof het niks was. Misschien hebben zij het hek ook uiteindelijk wel een beetje gesloopt. Hoewel ik zal nooit die keer vergeten dat een van onze katten het kattenluikje heeft gesloopt, waarschijnlijk om zijn broer naar buiten te laten.)


    Physics is awesome

    De foto's staan op de vorige pagina, ik zal ze ook even in de beginpost zetten. ^^ Ik ga er nog meer maken, maar het was al redelijk laat toen mijn gsm eindelijk weer eens in gang schoot.


    What would Emma do?

    Wat ziet ze er mooi uit. Kan ze niet ontsnappen uit haar hok? Aangezien ze een goede graver is.


    Physics is awesome

    Krolock schreef:
    Dit klinkt serieus zo schattig


    I'm A Slave 4 U

    Kelmeckis schreef:
    Wat ziet ze er mooi uit. Kan ze niet ontsnappen uit haar hok? Aangezien ze een goede graver is.


    Het hok is volledig van hout. ^^ Je ziet de onderkant niet op de foto, maar het staat op een soort bijbehorend 'tafeltje'. Het is ongeveer dit, maar dan een vierkante meter (groter zelfs, ze hebben niet goed gemeten):


    What would Emma do?

    Het was best grappig om te lezen. :3

    Schildpadden graven zich toch ook in als het te warm is? Dan is het in de grond koeler. Blijkbaar vond Danni de hittegolf de juiste temperatuur?


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Sahariel schreef:
    Het was best grappig om te lezen. :3

    Schildpadden graven zich toch ook in als het te warm is? Dan is het in de grond koeler. Blijkbaar vond Danni de hittegolf de juiste temperatuur?


    misschien heeft ie heimwee naar het lekkere weer in griekenland ;)


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Sahariel schreef:
    Het was best grappig om te lezen. :3

    Schildpadden graven zich toch ook in als het te warm is? Dan is het in de grond koeler. Blijkbaar vond Danni de hittegolf de juiste temperatuur?


    Haha, ze had het de afgelopen weken zelfs te koud (het wel wel een frisse zomer inderdaad) en nu is het ideaal. Vandaag is het maar rond de 22 graden en het is dus een beetje koud voor haar, maar toch is ze lekker actief. Ze zal de laatste maand van de zomer nog willen meepikken.


    What would Emma do?

    Gigantopithecus schreef:
    (...)

    Het hok is volledig van hout. ^^ Je ziet de onderkant niet op de foto, maar het staat op een soort bijbehorend 'tafeltje'. Het is ongeveer dit, maar dan een vierkante meter (groter zelfs, ze hebben niet goed gemeten):



    Oké, als jij het zegt. Ik weet alleen dat mijn vader zijn schildpadden in een glazen bak hield met water en aarde er in. Maar dat waren roodwang schildpadden als ik het goed heb, dus heel anders dan die van jou, denk ik.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Oké, als jij het zegt. Ik weet alleen dat mijn vader zijn schildpadden in een glazen bak hield met water en aarde er in. Maar dat waren roodwang schildpadden als ik het goed heb, dus heel anders dan die van jou, denk ik.


    Ja, ik heb een landschildpad, maar roodwangen zijn waterschildpadjes. (: Ze kunnen beide redelijk goed graven. Door hout kan ze natuurlijk niet heen graven. Daarnaast zit er nog een doek onder (ik weet de juiste naam niet meer), waardoor het hout zelf niet echt kan rotten.

    Roodwangschildpadden mogen nu trouwens niet meer verkocht worden. Sinds het begin van de maand is er een strengere regeling.


    What would Emma do?

    Gigantopithecus schreef:
    (...)

    Ja, ik heb een landschildpad, maar roodwangen zijn waterschildpadjes. (: Ze kunnen beide redelijk goed graven. Door hout kan ze natuurlijk niet heen graven. Daarnaast zit er nog een doek onder (ik weet de juiste naam niet meer), waardoor het hout zelf niet echt kan rotten.

    Roodwangschildpadden mogen nu trouwens niet meer verkocht worden. Sinds het begin van de maand is er een strengere regeling.


    Dat zal dan ook meteen het water verklaren. Ik was misschien gewoon iets te bezorgd dat ze weer een nieuwe verstopplaats zou proberen te vinden en een uitbraakpoging zou proberen.

    We hebben ze al jaren niet meer. Mijn vader heeft ze toen aan stichting Aap gegeven, die zou ze eventueel in het wild uit zetten, mochten ze dat aan kunnen natuurlijk.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dat zal dan ook meteen het water verklaren. Ik was misschien gewoon iets te bezorgd dat ze weer een nieuwe verstopplaats zou proberen te vinden en een uitbraakpoging zou proberen.

    We hebben ze al jaren niet meer. Mijn vader heeft ze toen aan stichting Aap gegeven, die zou ze eventueel in het wild uit zetten, mochten ze dat aan kunnen natuurlijk.


    Haha, ze heeft veel plek hoor, maar de wereld is nooit groot genoeg voor sommige diertjes. Je moet weten dat ze elke dag los mag lopen in een tuin van veertig vierkante meter, maar het is gewoon een heel erg actieve meid, zeker voor een schildpadje! En schuilplaatsen heeft ze zeker genoeg. Ik heb aan echte kenners nog advies gevraagd en veel beter kan het eigenlijk niet meer worden.

    Hier in het land mogen ze in ieder geval niet worden uitgezet. Ik hoop ook heel erg dat ze dat niet gedaan hebben, want met de nieuwe verstrenging gaan ze waarschijnlijk ook dodelijke maatregels nemen tegen uitgezette schildpadden. Ze mogen niet meer worden gekweekt, geïmporteerd of verkocht worden.
    Maar het is wel goed dat hij ze aan een stichting heeft gegeven! ^^ Je hebt veel mensen die ze gewoon uitzetten.


    What would Emma do?

    Gigantopithecus schreef:
    (...)

    Haha, ze heeft veel plek hoor, maar de wereld is nooit groot genoeg voor sommige diertjes. Je moet weten dat ze elke dag los mag lopen in een tuin van veertig vierkante meter, maar het is gewoon een heel erg actieve meid, zeker voor een schildpadje! En schuilplaatsen heeft ze zeker genoeg. Ik heb aan echte kenners nog advies gevraagd en veel beter kan het eigenlijk niet meer worden.

    Hier in het land mogen ze in ieder geval niet worden uitgezet. Ik hoop ook heel erg dat ze dat niet gedaan hebben, want met de nieuwe verstrenging gaan ze waarschijnlijk ook dodelijke maatregels nemen tegen uitgezette schildpadden. Ze mogen niet meer worden gekweekt, geïmporteerd of verkocht worden.
    Maar het is wel goed dat hij ze aan een stichting heeft gegeven! ^^ Je hebt veel mensen die ze gewoon uitzetten.


    Ze houdt je scherp zo te horen. Dat zijn huisdieren, soms zijn ze haast te lief en soms zou je het liefst willen dat ze je konden verstaan zodat ze het niet nog eens zouden doen. Wel leuk dat ze zo actief is. Schildpadden hebben in mijn ogen toch wel een sloom imago terwijl ze toch best wel "snel" zijn.

    Nee, waarschijnlijk dan in Italië. Vanwege dat ze het hier bij ons vaak te koud vonden. Dat zou mijn vader nooit doen. Hij zou het niet over zijn hart kunnen krijgen.


    Physics is awesome